مهمان عزیز خوش‌آمدید. ورود عضــویت


بررسی y های دو اسپرایت
#1
سلام . من میخام تو بازیم یه اسپرایت بزارم که این اسپرایت به بالا بره
و یه اسپرایت پایینتر از اسپرایت اولی.
میخام وقتی اسپرایت اولی میره بالا به همون مقدار اسپرایت دومی هم بره بالا.
ولی اگه اسپرایت اولی اومد پایین اسپرایت دوم باهاش نیاد.
سپاس یادت نره.
  • در حال طراحی چند برنامه و بازی جدید!
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#2
یکی جواب بدهههه
سپاس یادت نره.
  • در حال طراحی چند برنامه و بازی جدید!
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#3
سلام
به جای اسپم دادن سوالت را واضحتر بیان کن .دلیل اینکه کسی چواب نداده همینه که سوال واضح نیست.مثلا باید بگی به اسپرایتت چه رفتاری دادی (پلتفورم،8جهت،بالت و غیره)تا بر اساس اون دوستان جواب بدند.آخه چندین بار اتفاق افتاده سوالی جواب داده شده ولی سوال کننده بعدش اومده گفته من اینا نمی خواستم و من کاراکترم پلتفورم بود و شما با رفتار 8 جهت جواب دادید.
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#4
سلام .
من بالاخره نمیدونم به ساز کدومتون برقصم . 
شازده میگه هر 12 یا 24 ساعت اکه جوابتونو ندادن میتونین تاپیکو بیارین بالا اونوقت شما میگین اصصصصصصصصصصصلا نمیشه برد بالا.
از بابت رفتار هم باید بگم به اسپرایت یک رفتار پلتفرم دادم.
بعدشم اون دوستایی که شما میگی تامیکو دیدن اما دیدن سوال واضح نیست ، نمیتونستن خودشون بگن؟
دیگه فک کنم سوال از این واضح تر نمیتونه باشه
سپاس یادت نره.
  • در حال طراحی چند برنامه و بازی جدید!
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#5
اگر سوالتون رو درست متوجه شده باشم

شما  یک  اسپرایت دارید که  کاربر  اون رو کنترل میکنه و  اسپرایت دیگر ی  رو تو صفحه قرار  داده اید که میخواهید بالاترین  y   اسپرایت کاربر  رو نشون بده 

خب ساده ( بدون هیچ رفتار پیشفرض ) شما باید  از  compare two values  استفاده  کنید  و بگید  هر  وقت اسپرایت  کاربر  y بیشتر  بود از  yاسپرایت شماره دو 
مقدار  y  کاربر  رو تو یک متغیر  خاص  مثلا   a   ذخیره  کنید   و مقدار  y  اسپرایت دو رو  همیشه  مساوی با  a  کنید

البته راه های ساده تر و بهینه تری هم هست  و شما مستقیما میتونید  y اسپرایت دو رو مساوی  y اولی  کنید  ولی بسته  به رفتاری هست که به اسپرایت ها داده اید

ادرس وبلاگم 


کانال بازی های در حال ساخت :@cell9


id = @user138592
54
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#6
ببینید . مثل اینکه سوالو خوب نخوندید.
یه مثال میزنم مثلا یه بازی پرشیه و پلیر میخاد از روی solid ها بپره .
یه اسپرایت پایینشه (دقت کنید پایین).
حالا میخام هر چقدر اسپرایت یک رفت بالا یعنی هر چقدر پلیر رفت بالا اسپرایت دومی هم همون اندازه (دقت کنید همون اندازه بره بالا).
ولی اگه پلیر افتاد پایین اسپرایت دومی باهاش نیاد پایین و همونجا بمونه
سپاس یادت نره.
  • در حال طراحی چند برنامه و بازی جدید!
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#7
سلام
اگه بازیتون زیاد طولانی نیست(مثلا رکوردی نیست)
میتونید از قبل خودتون اون solid ها رو بچینین توی صفحه تا جایی که لازمه
بعد به پلیر رفتار اسکرول تو بدید تا دوربین دنبالش بره
پلیر هرجا بره دوربین باهاشه
سقوط کنه هم باز دوربین همراش میاد پایین


البته فک کنم شما میخوایین یه بازی مثل دانکی جامپ درست کنید و میخوایید بصورت نامحدود solid ها درست بشن و کاراکتر هم هی بره بالاتر
که یخورده کارو سخت میکنه ولی بنظرم آموزشش که توی وبلاگ آقای ابراهیمی هست ببینید

 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: ghasem
#8
من آموزش آقای ابراهیمی رو دیدم چند بار.
ولی من اصلا چیزی که شما میگید رو نمیخام.
لطفا سوال رو خوب بخونید(درست خوندن سوال نصف جوابه!)
و بعد پاسخ بدید
سپاس یادت نره.
  • در حال طراحی چند برنامه و بازی جدید!
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#9
سلام
سورس زیر رودانلود کنید ببینید بدردتون میخوره
noDown
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#10
سلام . کامپیوترم خرابه میشه همینجا اونتاشو بنویسین و توضیح بدین؟
سپاس یادت نره.
  • در حال طراحی چند برنامه و بازی جدید!
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
  


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  استفاده از random در مختصات keykavoos 2 29 57 دقیقه قبل
آخرین ارسال: keykavoos
  تغییر اندازه و چرخش اسپرایت با تاچ arbv127 5 78 2 ساعت قبل
آخرین ارسال: Ahuora
Sad مشکل در ساخت جدول برترین امتیازات محمد 82 1 23 9 ساعت قبل
آخرین ارسال: mr.alian
Question دوربین عکاسی Ahuora 0 18 دیروز، 09:50 عصر
آخرین ارسال: Ahuora
  مشکل در خروجی [email protected] 10 97 دیروز، 09:28 عصر
آخرین ارسال: [email protected]

پرش به انجمن: