مهمان عزیز خوش‌آمدید. ورود عضــویت


حرکت پلیر ایزومتریک
#1
با سلام
چگونه در کانستراکت به یک اسپرایت رفتار Turret بدیم و بعد وقتی به محدوده دید دشمن رسیدیم به ما شلیک کنه
(تا اینجاش رو بلدم)
و بعد ما در هر زاویه که بودیم جهت دشمن به طرف ما بیاید (بازی ایزومتریک است)
 
[عکس: tu76xzqqnshn.png]
یعنی اگه ما پشت سر دشمن بودیم جهت دشمن بشه                                                      30

2:چگونه پلیر را به صورت ایزومتریک حرکت دهیم؟



با تشکر 8 8 .عرفان
         افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند.

 
                                    * * * * * *جملات کوروش کبیر * * * * * *
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#2
قدم اول :
عکس اسپرایتت از هر جهت رو یک فریم انیمشن قرار میدید. مثلا اگر حالت 8 جهت هست. هشت فریم که تو هر کدومش عکس یک جهته.
مثلا: فریم 0 عکس 0 درجه -- فریم 1 عکس 45 درجه - فریم 2 عکس 90 درجه . . .

قدم دوم :
باید بگی که اگر زاویه turret مثلا بین فلان تا فلان بود set frame به نمای مربوطه. البته تو حالت ایزومتریک بستگی داره که با چه زایه ای نگاه میکنید و تقسیم بندی زاویه ها مساوی نیست. یکم مثلثات لازمه که چیز سختی نیست خودتون باید بتونید حساب کنید.
[عکس: qqqq.JPG]
ولی کلیت کار به این صورت هست که هر فریم مربوط اسپرایت مربوط به یک بازه زاویه میشه.


در مورد حرکت هم باید بگم.

مولفه افقی سرعت (VectorX با Horizontal ) تغییری نمیکنه. ولی مولفه عمودی (VectorY یا Vertical ) توی سینوس زاویه دید نسبت به افق باید ضرب بشه.



_______________________________________________________
اینم یه فرمول کلی برای تبدیل زاویه که براتون درآوردم.
I=َArcSin(Sin(v)*Sin(N))

I: زاویه ایزومتریک
V: زاویه دید 
N:زاویه حالت عمود





 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: Mehrshad Farahani ، erfab ، ghasem ، shazde
  


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تغییر نوع عدد omidsha 1 21 5 ساعت قبل
آخرین ارسال: m.moradi
  مشکل در چرخش محمد 82 0 11 7 ساعت قبل
آخرین ارسال: محمد 82
  پرداخت درون برنامه ای محمد 82 2 32 8 ساعت قبل
آخرین ارسال: محمد 82
  مشکل در اسپرایت و انیمیشن محمد 82 2 27 8 ساعت قبل
آخرین ارسال: محمد 82
  حل شده ترمز در فیزیک مازیار 6 73 دیروز، 09:09 عصر
آخرین ارسال: omidsha

پرش به انجمن: