انجمن تخصّصی کانستراکت

نسخه‌ی کامل: سرویس بازی آنلاین فوتون
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام دوستان
من چند ماهه دارم روی یک بازی آنلاین کار می کنم و می خواستم از سرویس بکتوری استفاده کنم که متاسفانه تازگیها تعرفه هاشون رو عوض کردن  و میگن هر کی می خواد از سرویس ما استفاده کنه باید ماهی 5 میلیون بده!!!!
واسه همین دارم دنبال یک سرویس جایگزین می گردم ظاهرا در ایران شرکت دیگه ای وجود نداره و اگر هم وجود داشته باشه نمیشه اعتماد کرد.
خب سرویس خارجی فوتون که معروف هست فقط مشکل تحریم داریم. می خوام ببینم دوستان تا حالا کسی از این سرویس استفاده کرده؟ میشه دورش زد یا نه؟ اگه نمیشه و ریسک داره که دیگه باید برم خودم سرور بگیرم و نحوه پیاده سازیش رو یاد بگیرم.
کلا تجربه هاتون در این زمینه بگین ممنون میشم.
(1397/3/23، 06:13 عصر)hamedbz نوشته: [ -> ]سلام دوستان
من چند ماهه دارم روی یک بازی آنلاین کار می کنم و می خواستم از سرویس بکتوری استفاده کنم که متاسفانه تازگیها تعرفه هاشون رو عوض کردن  و میگن هر کی می خواد از سرویس ما استفاده کنه باید ماهی 5 میلیون بده!!!!
واسه همین دارم دنبال یک سرویس جایگزین می گردم ظاهرا در ایران شرکت دیگه ای وجود نداره و اگر هم وجود داشته باشه نمیشه اعتماد کرد.
خب سرویس خارجی فوتون که معروف هست فقط مشکل تحریم داریم. می خوام ببینم دوستان تا حالا کسی از این سرویس استفاده کرده؟ میشه دورش زد یا نه؟ اگه نمیشه و ریسک داره که دیگه باید برم خودم سرور بگیرم و نحوه پیاده سازیش رو یاد بگیرم.
کلا تجربه هاتون در این زمینه بگین ممنون میشم.

مگه خود کانس سرور نداره؟
شما چه نوع بازی آنلاینی میخوای بسازی که میخوای از بکتوری یا هر چیز دیگه ای بگیری ؟
سلام.اگه با کانستراکت میسازین پیشنهاد همون سرورهای خود سیرا یا راه اندازی  سرور سیگنالینگ هست.

اما در خصوص شرکت دیگه ای که خدمت ارائه بده، ظاهرا همه دارن میرن سمت Apadana آپادانا  سرویس های آپادانا،
اگه نگاه کنین هم میبینین شرکت هایی مثل فن افزار ، از اینا سرویس میگیرن. بکتوری کاری بسیار عجیب کرده با این قیمت گذاری جدیدش!

(1397/3/23، 11:40 عصر)hesam3 نوشته: [ -> ]شما چه نوع بازی آنلاینی میخوای بسازی که میخوای از بکتوری یا هر چیز دیگه ای بگیری ؟
بازی بصورت نوبتی هست و هر یک ثانیه یک پیام قراره رد و بدل بشه. زیاد سنگین نیست ولی امنیت خیلی برام مهمه.

(1397/3/24، 12:15 صبح)mostafanastary نوشته: [ -> ]سلام.اگه با کانستراکت میسازین پیشنهاد همون سرورهای خود سیرا یا راه اندازی  سرور سیگنالینگ هست.

اما در خصوص شرکت دیگه ای که خدمت ارائه بده، ظاهرا همه دارن میرن سمت Apadana آپادانا  سرویس های آپادانا،
اگه نگاه کنین هم میبینین شرکت هایی مثل فن افزار ، از اینا سرویس میگیرن. بکتوری کاری بسیار عجیب کرده با این قیمت گذاری جدیدش!
نه با کانستراکت نیست. سرور سیگنالینگ چی هست؟
آپادانا دیگه سرویس عمومی ارائه نمیده و باید نرم افزارشون رو بخریم و روی سرور خودمون نصب کنیم. اتفاقا امروز به آپادانا ایمیل زدم هنوز جواب ندادن. البته فکر کنم فقط sdk یونیتی داره.
(1397/3/24، 01:50 صبح)hamedbz نوشته: [ -> ]
(1397/3/23، 11:40 عصر)hesam3 نوشته: [ -> ]شما چه نوع بازی آنلاینی میخوای بسازی که میخوای از بکتوری یا هر چیز دیگه ای بگیری ؟
بازی بصورت نوبتی هست و هر یک ثانیه یک پیام قراره رد و بدل بشه. زیاد سنگین نیست ولی امنیت خیلی برام مهمه.

اگر طبق گفته ای نوشتید واقعا قرار باشه پیامی رد و بدل بشه یا همانند بازی های آنلاین سوال و جواب باشه ، احتیاجی به هیچ سرویسی و بکتوری و امثال اینها نیست . چون شما نمیخواید از سرویس ریل تایمی برای این مورد استفاده بکنید .

در مورد امنیت باید بهتون بگم که کد نویسی عقلانی با php و باز نذاشتن راه برای جوجه کرکر ها مشکلی براتون ایجاد نمیکنه و بلکه بهتره بهتون بگم که همه اینها با 10 دقیقه کد نویسی حل میشه و سایت هایی مثل بکتوری و ... با این جور جملات ( امنیت و اعتبار بالا و... ) همیشه سعی در گول زدن افراد تازه کار یا افرادی که توی کد نویسی آشناییت ندارن رو دارن ...

شما برای رد و بدل کردن اطلاعات که به فرض مثال ده تا بازیکن همزمان میخوان توی یک اتاق بازی ( مثلا مثل همین کازینو های آنلاین ) با هم اطلاعات بذارن و در یک لحظه اطلاعات برای همشون آنلاین نمایش داده بشه ، میتونید توی کانستراکت از طریق فانکشن و آژاکس استفاده کنید که آموزش های زیادی هم برای این دو موجود هست ، فانکشن برای فراخوانی هست و آژاکس برای دریافت اطلاعات از سرور شما .

توی سرور هم میتونید با استفاده از MYSQL و PHP و اتصال این دو به هم هرنوع کاری که میخواید رو انجام بدید .

توصیه ای که من به شما میکنم ، اگر میخواید بازی کلماتی یا حدسی یا ... توی همین مایه ها بسازید ، بیاید داخل یک php برای شروع بازی ، یک دسته جدید در مای اس کیو ال بسازید ، بعد از اینکه بازی به اتمام رسید هم این مای اس کیو ال رو حذف کنید و فقط گزارشی از بازی رو داخل یا تیبل دیگه ذخیره کنید تا به این شکل حجم مای اس کیو ال بالا نره . من خودم این روش رو امتحان کردم ، حدود توی 9 ماه با حدود 8000 کاربر فعال و نیمه فعال حجم مای اس کیو ال به 3 مگ رسیده . البته مال بنده بازی نبود و برنامه بود ولی خب ماهیت کاریش به همون شکل هست .
(1397/3/26، 05:46 عصر)hesam3 نوشته: [ -> ]اگر طبق گفته ای نوشتید واقعا قرار باشه پیامی رد و بدل بشه یا همانند بازی های آنلاین سوال و جواب باشه ، احتیاجی به هیچ سرویسی و بکتوری و امثال اینها نیست . چون شما نمیخواید از سرویس ریل تایمی برای این مورد استفاده بکنید .

در مورد امنیت باید بهتون بگم که کد نویسی عقلانی با php و باز نذاشتن راه برای جوجه کرکر ها مشکلی براتون ایجاد نمیکنه و بلکه بهتره بهتون بگم که همه اینها با 10 دقیقه کد نویسی حل میشه و سایت هایی مثل بکتوری و ... با این جور جملات ( امنیت و اعتبار بالا و... ) همیشه سعی در گول زدن افراد تازه کار یا افرادی که توی کد نویسی آشناییت ندارن رو دارن ...

شما برای رد و بدل کردن اطلاعات که به فرض مثال ده تا بازیکن همزمان میخوان توی یک اتاق بازی ( مثلا مثل همین کازینو های آنلاین ) با هم اطلاعات بذارن و در یک لحظه اطلاعات برای همشون آنلاین نمایش داده بشه ، میتونید توی کانستراکت از طریق فانکشن و آژاکس استفاده کنید که آموزش های زیادی هم برای این دو موجود هست ، فانکشن برای فراخوانی هست و آژاکس برای دریافت اطلاعات از سرور شما .

توی سرور هم میتونید با استفاده از MYSQL و PHP و اتصال این دو به هم هرنوع کاری که میخواید رو انجام بدید .

توصیه ای که من به شما میکنم ، اگر میخواید بازی کلماتی یا حدسی یا ... توی همین مایه ها بسازید ، بیاید داخل یک php برای شروع بازی ، یک دسته جدید در مای اس کیو ال بسازید ، بعد از اینکه بازی به اتمام رسید هم این مای اس کیو ال رو حذف کنید و فقط گزارشی از بازی رو داخل یا تیبل دیگه ذخیره کنید تا به این شکل حجم مای اس کیو ال بالا نره . من خودم این روش رو امتحان کردم ، حدود توی 9 ماه با حدود 8000 کاربر فعال و نیمه فعال حجم مای اس کیو ال به 3 مگ رسیده . البته مال بنده بازی نبود و برنامه بود ولی خب ماهیت کاریش به همون شکل هست .

نه بازی کلمات نیست و در واقع ریل تیم هست ولی برای اینکه پیام زیادی ارسال نشه رویدادهای 60 فریم (یک ثانیه) ذخیره میشه و یکجا ارسال میشه (چون بازی نوبتی هست این روش برای من جواب میده)
منظور شما اینه که کلاینت ها هر ثانیه سرور رو چک کنن و آخرین تغیرات رو دریافت کنن؟
البته من از کانستراک استفاده نمی کنم و بازی رو در اندروید استدیو می سازم.
(1397/3/26، 07:19 عصر)hamedbz نوشته: [ -> ]
(1397/3/26، 05:46 عصر)hesam3 نوشته: [ -> ]اگر طبق گفته ای نوشتید واقعا قرار باشه پیامی رد و بدل بشه یا همانند بازی های آنلاین سوال و جواب باشه ، احتیاجی به هیچ سرویسی و بکتوری و امثال اینها نیست . چون شما نمیخواید از سرویس ریل تایمی برای این مورد استفاده بکنید .

در مورد امنیت باید بهتون بگم که کد نویسی عقلانی با php و باز نذاشتن راه برای جوجه کرکر ها مشکلی براتون ایجاد نمیکنه و بلکه بهتره بهتون بگم که همه اینها با 10 دقیقه کد نویسی حل میشه و سایت هایی مثل بکتوری و ... با این جور جملات ( امنیت و اعتبار بالا و... ) همیشه سعی در گول زدن افراد تازه کار یا افرادی که توی کد نویسی آشناییت ندارن رو دارن ...

شما برای رد و بدل کردن اطلاعات که به فرض مثال ده تا بازیکن همزمان میخوان توی یک اتاق بازی ( مثلا مثل همین کازینو های آنلاین ) با هم اطلاعات بذارن و در یک لحظه اطلاعات برای همشون آنلاین نمایش داده بشه ، میتونید توی کانستراکت از طریق فانکشن و آژاکس استفاده کنید که آموزش های زیادی هم برای این دو موجود هست ، فانکشن برای فراخوانی هست و آژاکس برای دریافت اطلاعات از سرور شما .

توی سرور هم میتونید با استفاده از MYSQL و PHP و اتصال این دو به هم هرنوع کاری که میخواید رو انجام بدید .

توصیه ای که من به شما میکنم ، اگر میخواید بازی کلماتی یا حدسی یا ... توی همین مایه ها بسازید ، بیاید داخل یک php برای شروع بازی ، یک دسته جدید در مای اس کیو ال بسازید ، بعد از اینکه بازی به اتمام رسید هم این مای اس کیو ال رو حذف کنید و فقط گزارشی از بازی رو داخل یا تیبل دیگه ذخیره کنید تا به این شکل حجم مای اس کیو ال بالا نره . من خودم این روش رو امتحان کردم ، حدود توی 9 ماه با حدود 8000 کاربر فعال و نیمه فعال حجم مای اس کیو ال به 3 مگ رسیده . البته مال بنده بازی نبود و برنامه بود ولی خب ماهیت کاریش به همون شکل هست .

منظور شما اینه که کلاینت ها هر ثانیه سرور رو چک کنن و آخرین تغیرات رو دریافت کنن؟
البته من از کانستراک استفاده نمی کنم و بازی رو در اندروید استدیو می سازم.

بله ، کلاینت هر موقع که لازم هست ( یا به عبارتی هروقت نوبتش میشه ) سرور رو چک میکنه و تغییرات رو دریافت میکنه ، مشکلی نیست ؛ اما شما چطوری میخواید اندروید استدیو بسازید و بعد میخواید از مولتی پلیر کانستراکت استفاده کنید ؟ 22
نمی خوام از کانستراکت استفاده کنم