انجمن تخصّصی کانستراکت

نسخه‌ی کامل: هوش مصنوعی برای نقطه بازی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام دوستان
یه سوالی برام پیش اومد . میخواستم ببینم ایا میشه برای یه بازی نقطه بازی (همون بازی قدیمی روی کاغذ) یه هوش مصنوعی درست کرد که بفهمه کجا رو خط بزنه ؟؟؟؟ اصلا نمیخوام چنین بازی بسازم اما برام سوال پیش اومد ممنون میشم جواب بدید .
بله میشه 
خب چطوری ؟؟؟؟
سلام
یک روش برای طراحی هوش مصنوعی به این صورت هست که شما میاد بهترین حالات رو پیدا میکنید.(که بسته به بازیتون خودش الگوریتم خاصی داره) سپس با یک دستور رندوم از بین حالت درست و غلط یکی رو انتخاب میکنیم. (البته اینجوری احتمال اینکه هوش مصنوعی خوب عمل کنه یک دوم هست که میتونید برای مراحل آسان یا سخت تغییرش بدید)

اما چطور بهترین حالت رو پیدا کنیم؟؟؟
این هم بسته به نوع طراحی بازی تون فرق میکنه. اما من یک توضیح میدم:
می تونید بگید هرگاه کاربر ضلعی از یک مربع رو انتخاب کرد، بررسی بشه که اگر 3 ضلع دیگر هم کامل بودند که امتیاز میگیره و اگر 2 ضلع کامل بود (یعنی فقط یک ضلع میمونه) اون ضلع خالی رو به عنوان بهترین گزینه جایی ذخیره کنه و دفعه بعد رون رو انتخاب کنه. اگر هم بهترین حالتی نبود به صورت رندوم یکی از خط ها رو انتخاب کنه
میشه برای سخت ترین حالتش یه سورس درست کنید . همونطور که گفتم من نمیخوام ، یکی از دوستانم میخواد . ممنون
چیشد دوستان . راهنمایی اونتی میخوام .