1397/8/20، 06:00 عصر
سلام ! من در حال طراحی یک بازی با نود و شش مرحله هستم ، برای تمام مراحل از یک اسپرایت استفاده کرده ام ، این اسپرایت سه انیمیشن داره ، انیمیشن مرحله ای که قفل است ، مرحله ای که در آن هستیم و مرحله ای که از آن گذشته ایم ، هر انیمیشن نود و شش فریم داره ، برای مراحل از یک متغییر استفاده کرده ام ، پس برای اینکه فریم ها و انیمیشن ها با توجه به متغییر ، تغییر کنند ، اونت زیر رو نوشتم :
وقتی فریم اسپرایت مراحل کوچکتر بود از متغییر مراحل ، انیمیشن اسپرایت مراحل رو با همون فریم به انیمیشن مرحله ای که از آن گذشته ایم تبدیل کن !
وقتی فریم اسپرایت مراحل مساوی بود با متغییر مراحل ، انیمیشن اسپرایت مراحل رو با همون فریم به انیمیشن مرحله ای که در آن هستیم تبدیل کن !
وقتی فریم اسپرایت مراحل بزرگتر بود از متغییر مراحل ، انیمیشن اسپرایت مراحل رو با همون فریم به انیمیشن مرحله ای که قفل است تبدیل کن !
این اونت ها رو امتحان کردم ، کاملا درست کار می کنند ، مشکل اینجاست که نمیدونم چجوری این اونت رو بنویسم و از چه ترفندی استفاده کنم :
اگر لمس شد روی اسپرایت مراحل و انیمیشن اون ، مرحله ای که قفل است ، نبود ، بررسی کن فریمش چنده ، برو به لایوتی که با عدد فریم مورد نظر برابر باشه !
راستی برای هر مرحله از یک لایوت استفاده کردم که به یک اونت شیت متصله ، یعنی به تعداد فریم ها برای مراحل ، لایوت وجود داره !
وقتی فریم اسپرایت مراحل کوچکتر بود از متغییر مراحل ، انیمیشن اسپرایت مراحل رو با همون فریم به انیمیشن مرحله ای که از آن گذشته ایم تبدیل کن !
وقتی فریم اسپرایت مراحل مساوی بود با متغییر مراحل ، انیمیشن اسپرایت مراحل رو با همون فریم به انیمیشن مرحله ای که در آن هستیم تبدیل کن !
وقتی فریم اسپرایت مراحل بزرگتر بود از متغییر مراحل ، انیمیشن اسپرایت مراحل رو با همون فریم به انیمیشن مرحله ای که قفل است تبدیل کن !
این اونت ها رو امتحان کردم ، کاملا درست کار می کنند ، مشکل اینجاست که نمیدونم چجوری این اونت رو بنویسم و از چه ترفندی استفاده کنم :
اگر لمس شد روی اسپرایت مراحل و انیمیشن اون ، مرحله ای که قفل است ، نبود ، بررسی کن فریمش چنده ، برو به لایوتی که با عدد فریم مورد نظر برابر باشه !
راستی برای هر مرحله از یک لایوت استفاده کردم که به یک اونت شیت متصله ، یعنی به تعداد فریم ها برای مراحل ، لایوت وجود داره !