انجمن تخصّصی کانستراکت

نسخه‌ی کامل: کمک ! این اونت رو چجوری بنویسم ؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام ! من در حال طراحی یک بازی با نود و شش مرحله هستم ، برای تمام مراحل از یک اسپرایت استفاده کرده ام ، این اسپرایت سه انیمیشن داره ، انیمیشن مرحله ای که قفل است ، مرحله ای که در آن هستیم و مرحله ای که از آن گذشته ایم ، هر انیمیشن نود و شش فریم داره ، برای مراحل از یک متغییر استفاده کرده ام ، پس برای اینکه فریم ها و انیمیشن ها با توجه به متغییر ، تغییر کنند ، اونت زیر رو نوشتم :

وقتی فریم اسپرایت مراحل کوچکتر بود از متغییر مراحل ، انیمیشن اسپرایت مراحل رو با همون فریم به انیمیشن مرحله ای که از آن گذشته ایم تبدیل کن !

وقتی فریم اسپرایت مراحل مساوی بود با متغییر مراحل ، انیمیشن اسپرایت مراحل رو با همون فریم به انیمیشن مرحله ای که در آن هستیم تبدیل کن !

وقتی فریم اسپرایت مراحل بزرگتر بود از متغییر مراحل ، انیمیشن اسپرایت مراحل رو با همون فریم به انیمیشن مرحله ای که قفل است تبدیل کن !


این اونت ها رو امتحان کردم ، کاملا درست کار می کنند ، مشکل اینجاست که نمیدونم چجوری این اونت رو بنویسم و از چه ترفندی استفاده کنم :

اگر لمس شد روی اسپرایت مراحل و انیمیشن اون ، مرحله ای که قفل است ، نبود ، بررسی کن فریمش چنده ، برو به لایوتی که با عدد فریم مورد نظر برابر باشه !

راستی برای هر مرحله از یک لایوت استفاده کردم که به یک اونت شیت متصله ، یعنی به تعداد فریم ها برای مراحل ، لایوت وجود داره !
سورس بفرستی یا یک عکس بذاری فک کنم راحت تره بشه جواب داد
ُسلام ، اول نام مراحلتون رو یه کلمه و عدد متوالی بزارید . مثل : game1,game2,... (بین کلمه و عدد فاصله نزارید)
حالا اونت زیر رو بنویسید :
[تصویر:  Untitled.png]
نکات : game >> اسم مرحله بازی حالا هرچی گذاشتید . 
برای نوشتن اکشن از فاصله استفاده نکنید .
برای رفتن به لیوت از شیء سیستم و اکشن goto layout (by name) استفاده شده . 
اون انیمیشن lock همون انیمیشن قفل هست و انیمیشن open همون هست که میخواید فریمش نمایش داده بشه حالا میتونید از اونایی که بازه استفاده کنید یا از اونی که همون مرحلست . 
موفق باشید .
س . ممنون . کار کرد !
سلام
اینجور سوالات چون قبلا زیاد پرسیده شده , لطف کنید و قبل از درست کردن تایپیک جدید , توی انجمن سرچ کنید و اگه به جواب نرسیدید بعد تایپیک جدید درست کنید.
ببخشید . نمیدونستم چجوری سرچ کنم !