انجمن تخصّصی کانستراکت

نسخه‌ی کامل: مشکل راهنمای بازی کلماتی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
سلام دوستان

ببینید مثلا توی بازی مثل بازی آمیرزا وقتی میزنی روی راهنما توی اون کلمه ای که پیدا نکردید یه حرف نمایان میشه
تا اینجاش رو بلدم
ولی مشکلم اینه که مثلا کاربر کلمات جلویی رو زود تر پیدا میکنه...یعنی مثلا سه تا کلمه داریم کاربر اول کلمه دوم رو پیدا میکنه حالا چطور براش یه شرط بزارم که اگه کلمه دوم نمایان شده بود و کلمه اول نشده بود راهنمای کلمه اول رو بزاره
[تصویر:  %D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84_%DA%A9%D9%84%D9...%DB%8C.png]

یا مثلا تمام کلمات رو پیدا کرده و فقط کلمه چهارم مونده از کجا شرط بزارم که یه راست برای کلمه چهارم راهنمایی کنه؟

کسی میدونه چطور؟
سلام
متغیر درست کن به تعداد کلماتی که داری یا هم با آرایه اینکارو کن
مثلا 3 تا کلمه داری
متغیر 1 2 3
حالا کاربر میاد کلمه اول رو میفهمه خودش
میگی متغیر اولی بشه 0
حالا توی اونت های راهنمایی میگی اگه متغیر اولی صفر بود دومی رو نشون بده
یا اگه اولی و دومی 0 بودن سومی رو نشون بده

اونت ها زیاد میشن اینطوری ولی این به ذهنم رسید و کارت راه می افته
دقیقا... حالا یه سوال؟
فرض کن کلمه سوم و اول رو نوشته حالا راهنما چطور بفهمه باید بره روی دومی؟
مثلن نوشتیم
وقتی کلیک شد روی دکمه راهنما حالا یه اونت زیرمجموعه ی این درست میکنیم
اگر متغیر اول 0 نبود
راهنمای اول رو نشون بده
میبینه متغیر اول 0 شده
میره اونت دوم که نوشتیم اگر متغیر اول 0 بود و متغیر دوم صفر نبود
راهنمای 2 رو نشون بده
میتونیم یه اینطوری هم بذاری که اگه متغیر اول 0 بود و سومی هم 0 بود ولی دومی 0 نبود راهنمای 2 رو نشون بده

برا همین گفتم طولانی میشه اونت ها وگرنه شدنیه
منم حرفم همینه بالای صد تا  ایونت میشه اگه چند تا کلمه داشته باشی
تازه توی هر مرحله باید از اول بنویسیش
منم خیلی درگیر این کار بودم بیخیالش شدم اخر از رد مرحله استفاده کردم
سلام

تمام این دلایل بخاطر عدم داشتن برنامه درست و درمون هست .

مثلا بازی آمیرزا رو نگاه میکنید ، میگید اینو میسازم و بعد وسطش روی ی چیز واقعا ساده و مسخره میمونید ...
اگرم بخواید از وسط کار تغییرات مد نظرتون رو وارد کنید باید مثل همین حرکت فعلی تمام ایونت نویسی هارو دستخوش تغییرات قرار بدید ...

نقل قول: منم حرفم همینه بالای صد تا  ایونت میشه اگه چند تا کلمه داشته باشی
تازه توی هر مرحله باید از اول بنویسیش

یکی از موضوعات عدم داشتن برنامه مناسب هم همین میشه ...

این دوست عزیزمون هنوز حتی طریقه ایونت نویسی درست رو هم بلد نیست ! میشه بگید چرا باید هر مرحله از اول بنویسید ؟؟؟
مگه شما اگر بازیتون 50 تا مرحله داشته باشه ؛ 50 تا لیوت و 50 تا ایونت شیت براش مینویسید ؟؟؟

شما اگر این روییه رو به دنبال گرفتید باید کلا از اول شروع کنید ایونت نویسی ، باید کارتون با وریبل ها و آرایه ها صورت بگیره و با یک ایونت شیت و یک لیوت بتونید حتی ده ها هزار کلمه رو فارغ از اینکه چند کاراکتر هستند مدیریت کنید .

حتی میتونید این موضوع رو با جیسون هم انجام بدید که کار رو برای شما تا حدودی آسون تر هم میکنه ...

در غیر اینصورت حرکتی که کاربر Mahdi.p بهش اشاره کرد تا حدودی استاندارد هست .
البته در صورتی که از وریبل ها استفاده کنید احتیاج به این هست ، اگر از جیسون استفاده کنید که کلا همه این موضوعات توی نهایتا 20 تا ایونت و اکشن خلاصه میشه .
آقا حسام
زود قضاوت میکنی
بد قضاوت می کنی 4
اولا من بازی آمیرزا رو تقلید نمی کنم بازی خودمو دارم
دوما شما مگه ور دل من زندگی میکنی که بدونی من برنامه مناسب دارم یا نه؟
سوما روال کار اینه که چیز های کلی رو توی یه ایونت شیت بنویسی و برای بقیه ایونت شیت بنویسی که از اون تبعیت کنن اما خب هر مرحله کد های خاص خودش رو هم داره که باید برای هر لیوت واردش کنی

مگه شما اگر بازیتون 50 تا مرحله داشته باشه ؛ 50 تا لیوت و 50 تا ایونت شیت براش مینویسید ؟؟؟
مطمئنم که تا به حال بازی کلماتی نساختی و گرنه میفهمیدی نمیشه 300 تا مرحله روی توی یه لیوت با یه ایونت شیت نوشت

منم روش راهنمایی رو یجورایی عوض کردم و الان میشه گفت راحت با 6 تا ایونت حلش شد رفت

(1398/9/8، 04:00 عصر)amin COD نوشته است: [ -> ]آقا حسام
زود قضاوت میکنی
بد قضاوت می کنی 4
اولا من بازی آمیرزا رو تقلید نمی کنم بازی خودمو دارم
دوما شما مگه ور دل من زندگی میکنی که بدونی من برنامه مناسب دارم یا نه؟
سوما روال کار اینه که چیز های کلی رو توی یه ایونت شیت بنویسی و برای بقیه ایونت شیت بنویسی که از اون تبعیت کنن اما خب هر مرحله کد های خاص خودش رو هم داره که باید برای هر لیوت واردش کنی

مگه شما اگر بازیتون 50 تا مرحله داشته باشه ؛ 50 تا لیوت و 50 تا ایونت شیت براش مینویسید ؟؟؟
مطمئنم که تا به حال بازی کلماتی نساختی و گرنه میفهمیدی نمیشه 300 تا مرحله روی توی یه لیوت با یه ایونت شیت نوشت

منم روش راهنمایی رو یجورایی عوض کردم و الان میشه گفت راحت با 6 تا ایونت حلش شد رفت

من کاری به تقلید ندارم ، نمیگمم تقلید کردن بده ، خیلیم خوبه ، ولی در صورتی که بهتر از خودش در بیاد .
منم قصد ندارم شمارو بکوبم که کلا بکشید کنار ، در صورتی که مشکلتونو حل کردید که خیلی عالیه .

اما اینو یادتون باشه که درصورتی که از اول برنامه درست و درمونی داشتید اصلا نباید به چنین مشکلاتی میخوردید ...
من تا حالا بازی کلماتی نساختم ، اما مطمئن هستم ساختش هم برام کاری نداره ، البته در صورتی که برنامه داشته باشم از اول ، یعنی بدونم که قراره گیم پلی رو چطوری برنامه ریزی کنم چون در غیر این صورت مثل شما وسط بخاطر مثلا ی راهنما مجبور میشم تغییراتی صورت بدم !
مگه من بازی توی سبک دیفنس یا تاچ اند پوینت و یا سبک مدیریتی قبلا ساخته بودم ؟؟؟
تا حالا برای مسائل اولیه بازی اگر مشکلی داشتم قبلش پرسیدم و در صورتی که مرتفع شده بود به دنبال ساختش رفتم .
مثل نبرد مدرن ، مثل شتاب ، مثل جنگ گانگسترا ؛ هرکدوم از این بازیا در یک سبک هستند و هیچ کدوم توی یک سبک نیستن ، قبل از اینکه اینارو بسازم مگه قبلش از این بازیا ساخته بودم که روی هوا حرف بزنم ؟
بازی کلماتی هم دقیقا مثل همین ها هست ، قرار نیست شما 300 مرحله رو توی یک لیوت بارگزاری کنید ، قراره که شما با نهایت بهینه سازی در یک ایونت شیت و یک لیوت 3000 مرحله رو داخلش قرار بدید ؛ بازی کلماتی باید طوری طراحی بشه که اگر خواستید توی آپدیت بعدی 50 تا مرحله جدید بهش اضافه کنید ، تنها چالشتون اضافه کردن کلمات و آپدیت دادنش باشه ، نه اینکه دوباره بخاطر 50 مرحله اضافه بشینید 50 بار دیگه حتی اگر شده 5 تا ایونت اضافه دیگه بنویسید .
در غیر اینصورت باید توش شک کرد . ضمن اینکه خدای مموری باید باشه گوشی طرفی که بازیو نصب میکنه تا بتونه ی بازی معمولی رو بکشه !
دوباره میگم من تقلیدی از روی آمیرزا نکردم و نخواهم کرد
بعدشم یعنی نشده تا حالا شما برنامه ای برزی و وسط کار به مشکل بخوری؟
من توی برنامه ریزیم قطعا نمیام بگم برای درست کردن راهنما از فلان ایونت و فلان ایونت استفاده خواهم کرد
نه...ما بیس کلی رو توی برنامه ریزی میاریم ...مثلا اشکال چطور باشن مراحل چطور باشه دیزاین بازی به چه صورت باشه

بعدم نمیدونم اصن بحثتون سر چیه؟ مگه من گفتم قبلا هم سبک کلامتی ساختم یا نساختم که شما میگید:
مثل نبرد مدرن ، مثل شتاب ، مثل جنگ گانگسترا ؛ هرکدوم از این بازیا در یک سبک هستند و هیچ کدوم توی یک سبک نیستن ، قبل از اینکه اینارو بسازم مگه قبلش از این بازیا ساخته بودم که روی هوا حرف بزنم ؟



نه اینکه دوباره بخاطر 50 مرحله اضافه بشینید 50 بار دیگه حتی اگر شده 5 تا ایونت اضافه دیگه بنویسید .
من اینطوری راحتم
دست شما هم درد نکنه
شرمنده رک صحبت کردم آخه از همون اول که گفتی تقلید اعصابم ریخت به هم...شرمنده 4
صفحه‌ها: 1 2