انجمن تخصّصی کانستراکت

نسخه‌ی کامل: کندی سرعت در تمامی خروجی های اندروید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3
با سلام خدمت دوستان


من به عنوان نمونه ی بازی سبک رو انتخاب کردم و تمامی خروجی های ممکن(coconjs,coconio,...) رو گرفتم و در تمام خروجی ها مشکل تیکه تیکه شدن بازی و کاهش سرعت رو دیدم راه حل چیه؟

با ی گوشی رده بالای Samsung S6 با سخت افزار عالی هم تست کردم بازم مشکل کاهش سرعت و تیکه تیکه شدن بازی داره چرا؟؟


راه حل چیست؟


دیگه کم کم دارم به یونیتی فکر میکنم 4 4
به هر چیزی فکر کنید خوش است.
محتوای برنامه چیه.
آیا رفتار فیزیک دارد . فیزیک از تمام رفتار ها سنگین تر است. بایستی انجین فیزیکی asm.js
را انتخاب کنید چون این انجین چند برابر سریع تر از انجین های فیزیکی دیگر است.
. تعداد اسپرایت ها و جلوه های بصری چند تاست. هر چقدر در یک صحنه بیشتر شود. افت فریم شاهد هستید
چندضلعی  برخورد چطور است. یعنی تعداد نقاط و ضلع های برخورد  زیاد شود با افت شدید فریم همراه است.

من درباره بهینه سازی مطلبی نوشتم. اگر آنرا بخوانید. حتمامشکلات رفع می شود.
من بازی راپارسال ساختم که گرافیک زیادی داشت.فقط آخرین مرحله خیلی کند اجرا می شد روی هوایی 330. آن هم تنها 500 اسپرایت دشمن فقط در یکجا وجود داشت.

آن موقع کوردوا خیلی بهینه نشده بود و سرعت افتضاعی داشت. خودم ناشی بودم و نکات مهمی را رعایت نکردم. خیلی بد اجرا می شد. یکسری ترفنده بکار بردم .سرعت بالا رفت.

باید در رویداد نویسی دقت کنید که از رویداد های بدرستی استفاده کنید.
ترفند ها

خروجی را تحت کراس والک اشتراکی یا phonegap که توسط آدوب ارائه شده را هم امتهان کنید
اگر یکم صبر کنید تا CoconIO از حالت آلفا و بتا خارج بشه خوب میشه.
ولی من همچنان منتظرم کانستراکت 3 یه تحول جدی در انجین های بازیسازی به وجود بیاره 1
خروجی جدید کوردوا خیلی سریعتر از همه خروجی ها ی دیگر است . فون گپ هم خروجی سریع می دهد .
اگر نتوانید درست از انجین استفاده کنید ، همین مشکل را در داخل یونیتی هم برخورد می کنید.
چون قبلا خودم تجربه اش را داشتم. بازی ام فقط روی گوشی های چهار هسته ای اجرا می شد.حجم خود بازی هم زیاد بود. کودوا نبود و یک چیزی شبیه ساز اش بود.
یواش یواش فهمیدم پس زمینه دارای حجم خیلی زیاد بود حداد بالا 1 خوردی مگا بایت بود. حجم اش را کم کردم وشد 50 تا 200 کیلو بایت. زیاد شاهد افت کیفیت نبودم. سرعت اجرایی افزایش پیدا کرد.
نقاط و چند ضلعی برخورد را کمترین حد ممکن کردم . وتا جایی که توانستم به شکل مربع یا مستطیل در آوردمش. کلا اسپرایت هایی که برای زیبا سازی بود چند ضلعی برخورد را چهار گوش کردم.
برخود در بازیم خیلی مهم بود من در این مورد هم چیزهایی نوشتن و باعث کاهش اجرا این رویداد شدم. رویداد های را طوری مدیریت کردم که هر انچه که نیاز باشد اجرا شود.
کد های مشترک را داخل یک فایل گذاشتم. ازتابع برای کارهایم استفاده کردم. گذشته از معایب و برخی باگ ها هم کار برنامه نویسی را راحت کرد وهم اضافات را حذف کرد
این خروجی جدید کوردووا منظورتون کدومه ؟
فون گپ هم خروجیش بعضیها میگن کنده و صدا پشتیبانی نمیشه
این xdk جدیده سرعت بازی که خروجی میگیریم بهتر شده ؟
خروجی صدا را که پشتیبانی می کنه چون بازی راکت بال را با آن خروجی گرفتم. هیچ مشکلی نداشت.
خیلی هم سریع بود. قبلا خروجی استاندارد کوردوا نبود. و روی XDk خیلی بد عمل می کد.
خروجی اشتراکی کراس والک و ورژن جدید کوردوا . شما باید بدانید کودوا هر ماه تغییر می کند و بهینه تر و سازگار تر از قبل می شود.

یادتان باشد که هر روشی با کوردوا باشد روش تحت مرورگر است .

اگر بطور معمول با XDk خروجی بگیرد . هم حجم زیادی دارد و هم سرعت کمتری چون باید هم بازی وهم کتابخانه اجرا شود. و برای هر معمار پردازنده جدا فایل Apk می سازد.

اما با روش اشتراکی کتابخانه از بازی و برنامه جدا می شود. پس با اجرای بازی فقط بازی لود می شود. بعد از آن قسمت اصلی کتابخانه اجرا می شود.
برنامه احتیاجی به کامل لود شدن کتابخانه ندارد . هرگاه نیاز داشته باشد که قسمت خاصی از کتابخانه فراخوانی و لود شود . فقط آن قسمت را لود می کند. در صورت بی مصرف بودن آنرا به سیستم پس می دهد.
احتیاجی نیست که کل کتابخانه اجرا شود(حذف اضافات)
همزمان هم می تواند چند برنامه کتابخانه استفاده کنند. سرعت اجرایی بالا می دود. چون اگر یکبار کتابخانه لود شده است. دگر نیازی به لود شدن مجدد در حافظه دیگری نیست.

الگوریتم های جدید و بهینه ، کتابخانه می شوند و شما نیازی نیست که خروجی مجدد بگیرید . کافی است کاربر کتابخانه را بروز کند.

ماژوله شدن خودش اطیمنان و کارایی را بالا می برد.
خروجی فون گپ رو اگر میشه بیشتر توضیح بده
بر پایه کوردوا هست ؟
چرا تو فروم ها میگن سرعتش بده ؟ ( البته رو اندرویدهای پایینتر و الا برای اندروید 5 به بعد فون گپ توصیه میشه )
نحوه خروجی گرفتن به چه شکلیه ؟
این خروجی هم بر پایه کوردوا است . که بهینه تر نسبت به بقیه خروجی های کودوا است که توسط شرکت آدوب پشتیبانی می شود.
اگر مشکل اندروید که من مطرح اش کردم را بخوانید. که یکی از ویژگی های کلیدی آن پرفورمنس (سرعت اجرایی و کارایی) بالای آن نسبت به خروجی های دیگر است.
حجم اش کمی کمتر از برنامه خودتان است.سرعت خیلی خوب داشت. روی خیلی گوشی ها اجرا شد.
در واقع عکس آنرا گفت . چون برای اندروید های 4 به بالا می گیرد.

بدیش وصل شدن به سایت و خروجی گرفتن است.
ممکن است صدا بخاطر باگ های کانسراکت باشد. من که هیچ مشکلی نداشتم
یعنی الان میشه تبلیغات و درون پرداخت هم بهش اضافه کرد ؟
تقریبا چقدر حجم اضافه میکنه ؟
من داخل بازی خیلی پلاگین ها استفاده کردم از پلاگین وب استور انواع پلاگین ورودی تکست باکس رادیو باتم .نوار لغزنده و ... همه آنه را ساپورت می کرد .صدا مشکلی نداشت . و هنگام بازی لود می شد . فورا اهنگ بازی اجرا می شد.
سازنده کانسراکت هم در مورد ناسازگار پلاگین ها با این خروجی چیزی بحث نشده است. شما هم تست کنید احتما 90 درصد پلاگین بدون عیب کار کند.
پلاگین ها زیاد حافظه نمی گیرند. بلکه صدا و عکس هستند که کلی جا می گیرند.
یعنی فقط 10 کیلو بایت اضافه می کنند.

راستی نکته ای یادم رفت. حتما در هنگام خروجی تیک کامپایل شدن توسط script را زده و آخرین ورژن اس دی کی جاوا را نصب کنید. تا کد ها بهینه تر شوند.
صفحه‌ها: 1 2 3