سلام
شما خواسته بودید وقتی روی یک اسپرایت کلیک شد، یک پانل از قسمت پایین ظاهر بشه، برای اینکه بتونیم بفهمیم روی کدوم اسپرایت کلیک شد (در حالت انتخاب قرار گرفت) در ابتدا یک متغیّر به اسم SelectedGem تعریف کردیم که شناسهی UID شیء انتخاب شده رو در خودش نگه میداره. اگه هم هیچ شیئی انتخاب نشده بود مقدار این متغیّر 1- میشه.
بعد از اون گفتیم هر موقع تابعی (Function) با اسم downPanel صدا زده شد، اگه متغیّر SelectedGem برابر 1- بود (هیچ شیئی انتخاب نشده بود)، لایهای که شامل پانل پایینی هست (لایهی HUD_Bottom) رو ناپدید کنه. وگرنه (اگه شیئی انتخاب شده بود) اون لایه رو ظاهر کنه.
همون طور که میدونید بهتر بود ایونت بالا رو به صورت زیر بنویسیم:
ایونت بالا شامل ۳ کاندیشن هست که به ترتیب یعنی اگر کلیک چپ موس فشردهشد در حالی که موس روی هیچ الماسی نبود و روی پانل پایین هم نبود، متغیّر SelectedGem رو برابر 1- کن و تابع downPanel رو صدا بزن. در کل یعنی وقتی یک جای خالی کلیک شد، شیء مورد نظر از حالت انتخاب خارج بشه و پانل پایین هم ناپدید بشه.
وقتی روی یک الماس کلیکچپ شد، متغیّر SelectedGem برابر UID اون الماس میشه، و تابع dowmPanel صدا زده میشه (پانل پایینی ظاهر میشه).
وقتی کلیک چپ رها شد، اون الماسی رو که UID اون برابر SelectedGem هست رو بردار (همون الماس انتخاب شده) و اگر اون الماس درحال برخورد با پانل پایینی بود، اون الماس نابود بشه، SelectedGem برابر 1- بشه، تابع downPanel صدا زده بشه و لایهای که شامل پانل سمت راست هست ظاهر بشه (لایهی HUD). در کل یعنی اگه الماس روی پانل پایینی رها شد اون کارها رو انجام بده.
وقتی روی یکی از آیتمهای الماس در پانل سمت راست کلیک شد، در حالی که پانل سمت راست پنهان نبود، یک الماس با همان رنگ در همان مکان تولید میشه، و UID اون در متغیّر SelectedGem ریخته میشه و در نهایت تابع downPanel صدا زده میشه.