سلام به همه دوستان و تشکر از مدیریت انجمن بابت محیطی ساده ، پربار و البته رایگان
من امین هستم از تیم transparent و میخوام در مورد ظاهر بازی باهم صبحت کنیم
مقدمه :
تصور کنید توی یک مارکت ، دنبال یک بازی مناسب در سبک مورد علاقتون هستین ، معملاً اولین نگاه شما به عکس های بازی هستش این یعنی ظاهر بازی، بیش از تصور ما باعث دانلود یک بازی میشه ، البته ایده مناسب و کد نویسی روون هم بدون شک تاثیر زیادی داره اما حتماً تا حالا به بازی هایی برخورد کردید که یک سبک ، یک ایده وحتی ساختشون کار یک گروه هستش اما توی میزان دانلود و محبوبیت فقط یکی از اون بازی ها موفق میشه یا تا حالا متوجه شدید که ایده بکر کمی سخت شده یا این که ایده مناسبب و بکری دارید اما هنگام پیاده سازی با اونی که توی فکر شما بوده کلی تفاوت داره یا اینکه کلی ایده توی یک فایل متنی درون دسکتاپ کامپیوترتون یا توی برنامه یاداشت گوشیتون به خاطر نبود گرافیک مناسب یا پرهیز شما از گرافیک های آماده داره خاک میخوره ، وجود داره!!!
خوب پس بیایید کمی درموردش صحبت کنیم و به یه راه حل برسیم
ما توی بازی دو دسته گرافیک داریم ، ایستا و پویا (ثابت و متحرک)
گرافیک ایستا یا ثابت : منظور از این نوع گرافیک ، کارکتر هایی هستند که هیچ انیمیشنی و حرکتی توی بازی ندارن مثل زمین ، درخت ، موانع و... خوب معمولا این نوع گرافیک ها کمی ساده تر (از نظر ، آموزش و موجودیت برای دانلود ) از گرافیک های متحرک به دست میان و در اکثر بازی ها ثابت هستند و مانور ما روی اونا پایینه
گرافیک پویا یا متحرک : گرافیک های که درای حرکت هستند حرکاتی مثل راه رفتن ، پریدن ، نشستن و انواع تحرک شخصیت اصلی بازی ، دشمن ها ، اهداف بازی و هرکارکتری که هوش مصنوعی یا کاربر کنترلش رو در دست داره
با توجه به علاقه و نیاز های متفاوتی که در هر انجمنی وجود داره ، بنده تصمیم گرفتم که گرافیک متحرک رو توی برنامه ادوبی فلش( Adobe Flash ) (جدیداً کمپانی ادوبی جدا از تغییرات بنیادین اسمش رو هم به ادوبی انیمیت (Adobe Animate) تغییر داده) با هم مرور کنیم شاید مفید باشه و بتونیم ایده های خوبمون رو با پیاده سازی عالی ترکیب کنیم و به امید خدا یک بازی موفق بسازیم.
لینک های دانلود "آموزش ساخت گرافیک پویا (متحرک) در ادوبی فلش"
به روز رسانی : بخش دوم از قسمت سوم قرارداده شد

- مزایا و امکانات ادوبی فلش
- معرفی محیط برنامه
- بخش اول (مبحث سه بعدی) بخش دوم (معرفی سیمبل ها)
- برسی کامل تایم لاین (ساخت انمیشن ساه) بخش دوم (ادامه ساخت انمیشن ساده)
- معرفی و نحوه کار با ابزار استخوان بندی
- ساخت چرخه راه رفتن
- ساخت کارکتر اصلی بازی و متحرک سازی آن
- آشنایی با خروجی های مختلف و نحوه عملکرد آن ها