1399/4/26، 03:57 عصر
سلام به همه
یه مقاله دیدم و به دردم خورد
گفتم باهاتون به اشتراکش بذارم
امروزه بازیهای مختلف برای پلتفرمهای جورواجور و گروه هدفهای متفاوت ساخته میشوند. بازیکنها با هر کدام از این بازیها، با توجه به سبک و ویژگیهای خاص آنها به شکل متفاوتی تعامل میکنند. بازیهایی مثل بازیهای Hyper Casual برای زمانهایی طراحی شدهاند که بیشتر میخواهید وقتکشی کنید و در مقابل بازیهایی هستند که باید زمان مشخصی به آنها اختصاص دهید و در تجربهی بازی غوطهور شوید. همین تفاوتها در ذات بازیها یکی از دلایل تفاوت مدلهای درآمدزایی آنهاست. برخی بازیها از ابتدای ساخت، کاملا حول یک مدل درآمدزایی خاص طراحی شدهاند. به خصوص با ورود بازیهای موبایل و جدیدا با بازیهایی که نیاز به پشتیبانی آنلاین و رویدادهای وقت و بیوقت دارند، مدلهای درآمدزایی هم کمی متفاوت شدهاند و بعید نیست که به زودی مدلهای جدید دیگری هم معرفی شوند. انتخاب کردن روش درآمدزایی درست برای بازیها سوالی است که تیم توسعهدهنده باید خیلی زود و در مراحل اولیهی ساخت بازی به آن پاسخ دهد چرا که این تصمیم بر روی تمامی بخشهای مختلف بازی تاثیرگذار خواهد بود.
در این مطلب قصد دارم تا مدلهای درآمدزایی مختلف بازیهای ویدئویی، فارغ از پلتفرم انتشار آنها را معرفی و کمی بررسی کنم. در انتها هم با در نظر گرفتن trendهای موجود، پیشبینیهایی از روشهای درآمدزایی جدید در آینده بازیسازی آوردهام. این مطلب بیشتر یک معرفیست و تا حد ممکن سعی کردهام موضعگیری نداشته باشم و به مسائل اخلاقی هر روش هم نپرداختهام.
در این نوشته برخی کلمات اختصاصی فارسیسازی شدهاند. ولی این کار حرفهای انجام نشده و برای وضوح بیشتر کلمه یا اصطلاح انگلیسی هم نوشته شده و یا در بعضی موارد فقط کلمهی انگلیسی استفاده شده.
ادامهی مقاله رو میتونید از لینک زیر بخونید:
308 Permanent Redirect
یه مقاله دیدم و به دردم خورد
گفتم باهاتون به اشتراکش بذارم
امروزه بازیهای مختلف برای پلتفرمهای جورواجور و گروه هدفهای متفاوت ساخته میشوند. بازیکنها با هر کدام از این بازیها، با توجه به سبک و ویژگیهای خاص آنها به شکل متفاوتی تعامل میکنند. بازیهایی مثل بازیهای Hyper Casual برای زمانهایی طراحی شدهاند که بیشتر میخواهید وقتکشی کنید و در مقابل بازیهایی هستند که باید زمان مشخصی به آنها اختصاص دهید و در تجربهی بازی غوطهور شوید. همین تفاوتها در ذات بازیها یکی از دلایل تفاوت مدلهای درآمدزایی آنهاست. برخی بازیها از ابتدای ساخت، کاملا حول یک مدل درآمدزایی خاص طراحی شدهاند. به خصوص با ورود بازیهای موبایل و جدیدا با بازیهایی که نیاز به پشتیبانی آنلاین و رویدادهای وقت و بیوقت دارند، مدلهای درآمدزایی هم کمی متفاوت شدهاند و بعید نیست که به زودی مدلهای جدید دیگری هم معرفی شوند. انتخاب کردن روش درآمدزایی درست برای بازیها سوالی است که تیم توسعهدهنده باید خیلی زود و در مراحل اولیهی ساخت بازی به آن پاسخ دهد چرا که این تصمیم بر روی تمامی بخشهای مختلف بازی تاثیرگذار خواهد بود.
در این مطلب قصد دارم تا مدلهای درآمدزایی مختلف بازیهای ویدئویی، فارغ از پلتفرم انتشار آنها را معرفی و کمی بررسی کنم. در انتها هم با در نظر گرفتن trendهای موجود، پیشبینیهایی از روشهای درآمدزایی جدید در آینده بازیسازی آوردهام. این مطلب بیشتر یک معرفیست و تا حد ممکن سعی کردهام موضعگیری نداشته باشم و به مسائل اخلاقی هر روش هم نپرداختهام.
در این نوشته برخی کلمات اختصاصی فارسیسازی شدهاند. ولی این کار حرفهای انجام نشده و برای وضوح بیشتر کلمه یا اصطلاح انگلیسی هم نوشته شده و یا در بعضی موارد فقط کلمهی انگلیسی استفاده شده.
ادامهی مقاله رو میتونید از لینک زیر بخونید:
308 Permanent Redirect
رسید مژده که ایّام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند