1394/11/12، 12:51 عصر
اینتل در هال پیاده سازی نگارش تاز ه و نو برنامه XDK است. این بروز رسانی نیست نگارش 3 برنامه است.
- پشتیبانی و سازگاری با کوردا تازه : Cordova 6.0.0 Released!
- پشتیبانی و سازگاری با کراس والک : کراس والک 16
- سازگاری و بالا بردن کارایی و نرخ انجام کد ها : HTML5 ,CSS3 ,JS5
- سازگاری بیشتر با بازی و انجین های بازی سازی
- افزایش توامندی در بخش کامپایلر و ابزار ها توسعه
- برون سازی و ساخت بهتر برنامه در هر سکو
ویژگی های تازه کراس والک 16
- پشتبانی از پردازنده های 64 بیتی و اجرا بروی معماری 64 بیتی
- هالت اشتراکی تازه :
- کاهش اندازه سرباری (افزونگی داده) از 20 مگا به 10 مگابایت است که با حذف ویژگی های غیر ضروری و منسوخ شده و افکت های بدر نخور وبی کاربرد
- ابزارهایی برای ویرایش برنامه
- هالت بازی: این ویژگی بروی Cocos2D کار شده که می تواند بازی های بسیار پیچیده ، افکت های خیره کنند و ویژگی های پیشرفته را با بهینه سازی و سازگاری بیشتر روان اجرا کند. کانستراکت هم در نگارش بعدی به ویژه 3 از این حالت پشتیبانی می کند.
- پشتبانی از IOS برای موبایل ، لینوکس و ویندوز رومیزی
- ادغام ابزار های گسترش دهنده تاز چون Cordova / Phonegap و Telerik, Trigger.io, Manifold.js
ویژگی های تازه کوردوا 6
- پشتبانی از اندروید نگارش 5 و 6
- پشتبانی از آیپد (IOS) نگارش 9
- پشتبانی از ویندوفون نگارش 4.3
- افزودن الگو های تازه npm
- افزایش نرخ کارایی برنامه برون ریزی شده
- و ...
در واقع از نیمه دوم سال 2015 سازمانی چون کراس والک ، کوردوا و اینتل بروی برون ریزی بهتر برای بازی های پیچیده تمرکز کرده اند تا پیش از این ، فن اوری برای ساخت برنامه و بازی های ساده بدرد می خورد . اما اکنون برای افزایش نرخ کارایی که همون تند بکار افتادن بازی است.
Telerik ، Trigger.io ، ManifoldJS ، cocos2D-X ، App Gyver ، Monaca ، Construct 2 ، PhoneGap ،Sencha ،ionic ، Intel XDK
از فن آوری کراس والک برای برون ریزی برای سکو هایی چون اندروید ، ویندوز فون و آی او اس بکار می برند.