مشکل فول اسکرین
#1

 سلام
یه مشکلی ک تو کانس هست مشکل فول اسکرین

سایز 854*480 یا چنین سایز هایی روی گوشی های جدید کار نمیده
و کلی از پایین و بالا حاشیه درست میکنه

خوب کاری ک من میکردم برای بازی ها این که حالت صفحه رو scale inner میزاشتم و با اوری تیک x و y اسپرایت ها رو تنظیم میکردم رو همه گوشی ها جواب میده و کمک میکنه

مشکلات و دردسر هایی هم داره که همینا
باعث شده الان دنبال یه راه جدید باشم ک روی همه گوشی ها جواب بده و حالت صفحه هم letterbox scale یا چیز دیگه ای



این سورس همون چیزی ک توضیح دادم full_screen

با NW.js تست کنید هرچقدر صفحرو کوچیک بزرگ کنید میبنید که اسپرایت ها داخل صفحه باقی میمونن

پیشنهای سخنی چیزی بود بگین لطفا
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام
پلاگین فول اسکرین آقا حسام رو تست نکردید؟
رسید مژده که ایّام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Morj7
#3
(1399/4/17، 07:30 عصر)shazde نوشته است: سلام
پلاگین فول اسکرین آقا حسام رو تست نکردید؟



 سلام شازده جان اونم جواب نمیده متاسفانه
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
سلام . خب کاری که من میکنم اینه که میام تو هر صفحه و میگم on start of layout هرچی تو صفحه هست اعم از دکمه ها و بک گراند و ... تنظیم بشه با سایز صفحه . خوبیش اینه که هر لحظه نیست که CPU رو بگیره . دوما اینکه رو همه صفحه ها کار میکنه . توی اکشن مثلا اگه خواستید یک اسپرایت وسط صفحه بشه بگید 
کد:
on start of layout >>> sprite > set position :
x > ViewportRight(0)/2
y > ViewportBottom(0)/2
یخورده سخته اما روی هیچ صفحه نمایشی مشکل نداره . کلا یه اونت میشه با اکشن هایی به اندازه اسپرایت و تکست و ...
اگه میخواید بازی خوب بشه باید این سختی هاش رو قبول کنید 
این رو من توی یه تاپیک دیگه توضیح و آموزش داده بودم و اگه سرچ میکردید پیدا میکردید . که اونجا گفتم راه حل اکتشافی خودمه که آقا حسام گفتن قبلا بود ، حالا دیگه نمیدونم چطور بودنی بود که کسی نمیدونست
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Morj7
#5
(1399/4/17، 08:02 عصر)محمد 82 نوشته است: سلام . خب کاری که من میکنم اینه که میام تو هر صفحه و میگم on start of layout هرچی تو صفحه هست اعم از دکمه ها و بک گراند و ... تنظیم بشه با سایز صفحه . خوبیش اینه که هر لحظه نیست که CPU رو بگیره . دوما اینکه رو همه صفحه ها کار میکنه . توی اکشن مثلا اگه خواستید یک اسپرایت وسط صفحه بشه بگید 
کد:
on start of layout >>> sprite > set position :
x > ViewportRight(0)/2
y > ViewportBottom(0)/2
یخورده سخته اما روی هیچ صفحه نمایشی مشکل نداره . کلا یه اونت میشه با اکشن هایی به اندازه اسپرایت و تکست و ...
اگه میخواید بازی خوب بشه باید این سختی هاش رو قبول کنید 
این رو من توی یه تاپیک دیگه توضیح و آموزش داده بودم و اگه سرچ میکردید پیدا میکردید . که اونجا گفتم راه حل اکتشافی خودمه که آقا حسام گفتن قبلا بود ، حالا دیگه نمیدونم چطور بودنی بود که کسی نمیدونست



 سلام کاشکی یه سورس مثل خودم میزاشتین
حالت صفحه و اندازه هارو اصلا نگفتین اگه سورس بزارین بهتره

بعد یه سوال مشکل من مکان اسپرایت ها نیست من میخوام بازی فول اسکرین باشه و از بالا و پایین حاشیه نداشته باشه فایل apk دارین تست کنم ببینم رو گوشی های جدید اوکیه یا نه یا خودتون رو گوشی های جدید تست کردین؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
من تست کردم

اینکارو کنید حاشیه ها ازبین میره . توی اونت هم گفتم که اندازه رو بگیره پس اندازه نمیخواد . الان یه سورس میفرستم

بفرمایید . حالا میتونید خروجی بگیرید و تست کنید (بدون تغییر حالت فول اسکرین و ... . همین سورس رو فقط خروجی بگیرید)
اگرم میخواید تو سیستم امتحان کنید اندازه لیوت رو تغییر بدید و اندازه صفحه رو هم همون بزارید (مثلا اندازه لیوت رو بزارید 2000,900 واندازه صفحه رو هم همین بزارید) و تست کنید . میبینید قرارگیری شیء ها و اندازه شون درست اندازه صفحه است و صفحه سفید نداره .

لینک سورس : FULL

در این روش فقط باید اندازه بک گراند و مکان قرارگیری تمامی اجزا رو طبق اندازه صفحه تنظیم کنید . (اجزایی که مثلا بالا و چپ هستند نیاز نیست چون صفحه ها از پایین و راست سیاه میشن)
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Morj7
#7
دم شما گرم
همین سورس رو خروجی گرفتم ولی متسفانه جواب نداد
هم چنان سیاهی هست
فرقی نکرد

http://s12.picofile.com/file/8402249984/...44_ufu.jpg
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
یه سورس با اندازه لی اوتِ 1920 در 1080 خروجی بگیر
ببین اون چطوری میشه روی گوشی ها

ممکنه بخاطر بزرگتر شدن صفحه گوشی های جدید , این اندازه بهتر جواب بده روشون.
 
رسید مژده که ایّام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
به جای set position از اکشن های x و y جدا استفاده کنید . من تو یه بازی اینکارو کردم و جواب داده . اونجا x و y جدا زدم . یعنی واسه بک گراند یبار بگید x و یبار y
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#10
(1399/4/17، 10:08 عصر)shazde نوشته است: یه سورس با اندازه لی اوتِ 1920 در 1080 خروجی بگیر
ببین اون چطوری میشه روی گوشی ها

ممکنه بخاطر بزرگتر شدن صفحه گوشی های جدید , این اندازه بهتر جواب بده روشون.
 



 تست کردم فرقی نمیکنه
اگه بخواییم اندازرو برای گوشی جدید میزون کرد رو گوشی های قدیمی حاشیه ایجاد میشه و برعکس برا قدیمی میزون کنیم روی جدید ها حاشیه ایجاد میشه
حاالا اگه کسی بتونه یه حد وسطی پیدا کنه خوبه

(1399/4/17، 10:15 عصر)محمد 82 نوشته است: به جای set position از اکشن های x و y جدا استفاده کنید . من تو یه بازی اینکارو کردم و جواب داده . اونجا x و y جدا زدم . یعنی واسه بک گراند یبار بگید x و یبار y



 اینم تست کردم
ببین به بکگراند فک نکنم ربط داشته باشه که ایونت رو تغییر بدیم باید اندازه مناسب باشه

فعلا تنها تو scale inner و scale outer دیدم ک فول اسکرین اونا هم مشکلاتی داره متاسفانه
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 229 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 176 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,595 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: