یکبار اجرا شدن صدا
#4
(1395/4/22، 06:37 عصر)alii نوشته است: بله

صدای راه رفتن کارکتر پشت سرهم پخش میشه

چیکار باید کرد که اگه صدا درحال اجرا بوددوباره پخش نشه که صدا نو صدا نشه

گفتنش خیلی سخت بود 4

کد:
using System.Collections;

public class PlaySound : MonoBehaviour {

    AudioSource audioMe;

    void Start () {
    
        audioMe = GetComponent<AudioSource>();

    }
    

    void Update () {
    
        if(audioMe.isPlaying)
        {
            Debug.Log("NotStartSound");
            return;

        }

        else if(!audioMe.isPlaying)
        {
            audioMe.Play();
            Debug.Log("StartSound");
        }

    }
}

متغیر audioMe را از نوع AudioSource تعریف کردیم برای دسترسی دادن به کامپوننت AudioSource در تابع آپدیت که در هر فریم بازی ما صدا زده میشه چک می کنیم اگر صدای ما در حال پخش بود return کنه یعنی از متد Update خارج میشه ولی در غیر این صورت اگر صدا در حال پخش نبود دوباره پخشش از اول شروع شه
این دستورات باعث میشه اگر صدا در حال اجرا بود دوباره پخش نشه!

بازم اگر سوال داشتی بپرس
موفق باشی
عمر با ارزشتون رو برای کار با انجین های ضعیف که آینده ای ندارند حروم نکنید دوره جامع و رایگان منتشر شد روی عکس کلیک کنید.

[تصویر:  imageTut.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: alii


پیام‌های داخل این موضوع
یکبار اجرا شدن صدا - توسط alii - 1395/4/22، 03:04 عصر
RE: یکبار اجرا شدن صدا - توسط developer - 1395/4/22، 06:15 عصر
RE: یکبار اجرا شدن صدا - توسط alii - 1395/4/22، 06:37 عصر
RE: یکبار اجرا شدن صدا - توسط developer - 1395/4/22، 08:04 عصر

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سیستمم مورد نیاز برای یونیتی 5 ^_^ Ali ^_^ 5 4,364 1402/3/5، 10:31 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  کمترین حجم بازی محمد 82 3 1,148 1401/11/16، 11:29 صبح
آخرین ارسال: mostafanastary
  خروجی IL2CPP در یونیتی arshia ajoudani 2 1,661 1401/11/11، 11:09 صبح
آخرین ارسال: abedi
  خروجی وب M.Y 0 1,029 1401/8/1، 04:36 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  سوال در مورد دوره شوتر اول شخص استاد رجب زاده amin hosseini 1 1,755 1400/12/20، 11:01 عصر
آخرین ارسال: ᔕinaᗪehghani

پرش به انجمن: