ارسالها: 152
موضوعها: 13
تاریخ عضویت: خرد 1396
سپاسها: 67
118 سپاس گرفتهشده در 74 ارسال
سلام . من میخام تو بازیم یه اسپرایت بزارم که این اسپرایت به بالا بره
و یه اسپرایت پایینتر از اسپرایت اولی.
میخام وقتی اسپرایت اولی میره بالا به همون مقدار اسپرایت دومی هم بره بالا.
ولی اگه اسپرایت اولی اومد پایین اسپرایت دوم باهاش نیاد.
- در حال طراحی چند برنامه و بازی جدید!
ارسالها: 469
موضوعها: 21
تاریخ عضویت: بهم 1393
مکان: اصفهان
سپاسها: 791
692 سپاس گرفتهشده در 322 ارسال
سلام
به جای اسپم دادن سوالت را واضحتر بیان کن .دلیل اینکه کسی چواب نداده همینه که سوال واضح نیست.مثلا باید بگی به اسپرایتت چه رفتاری دادی (پلتفورم،8جهت،بالت و غیره)تا بر اساس اون دوستان جواب بدند.آخه چندین بار اتفاق افتاده سوالی جواب داده شده ولی سوال کننده بعدش اومده گفته من اینا نمی خواستم و من کاراکترم پلتفورم بود و شما با رفتار 8 جهت جواب دادید.
ارسالها: 152
موضوعها: 13
تاریخ عضویت: خرد 1396
سپاسها: 67
118 سپاس گرفتهشده در 74 ارسال
سلام .
من بالاخره نمیدونم به ساز کدومتون برقصم .
شازده میگه هر 12 یا 24 ساعت اکه جوابتونو ندادن میتونین تاپیکو بیارین بالا اونوقت شما میگین اصصصصصصصصصصصلا نمیشه برد بالا.
از بابت رفتار هم باید بگم به اسپرایت یک رفتار پلتفرم دادم.
بعدشم اون دوستایی که شما میگی تامیکو دیدن اما دیدن سوال واضح نیست ، نمیتونستن خودشون بگن؟
دیگه فک کنم سوال از این واضح تر نمیتونه باشه
- در حال طراحی چند برنامه و بازی جدید!
ارسالها: 129
موضوعها: 19
تاریخ عضویت: فرو 1395
مکان: گرگان
سپاسها: 93
96 سپاس گرفتهشده در 62 ارسال
اگر سوالتون رو درست متوجه شده باشم
شما یک اسپرایت دارید که کاربر اون رو کنترل میکنه و اسپرایت دیگر ی رو تو صفحه قرار داده اید که میخواهید بالاترین y اسپرایت کاربر رو نشون بده
خب ساده ( بدون هیچ رفتار پیشفرض ) شما باید از compare two values استفاده کنید و بگید هر وقت اسپرایت کاربر y بیشتر بود از yاسپرایت شماره دو
مقدار y کاربر رو تو یک متغیر خاص مثلا a ذخیره کنید و مقدار y اسپرایت دو رو همیشه مساوی با a کنید
البته راه های ساده تر و بهینه تری هم هست و شما مستقیما میتونید y اسپرایت دو رو مساوی y اولی کنید ولی بسته به رفتاری هست که به اسپرایت ها داده اید
ارسالها: 152
موضوعها: 13
تاریخ عضویت: خرد 1396
سپاسها: 67
118 سپاس گرفتهشده در 74 ارسال
ببینید . مثل اینکه سوالو خوب نخوندید.
یه مثال میزنم مثلا یه بازی پرشیه و پلیر میخاد از روی solid ها بپره .
یه اسپرایت پایینشه (دقت کنید پایین).
حالا میخام هر چقدر اسپرایت یک رفت بالا یعنی هر چقدر پلیر رفت بالا اسپرایت دومی هم همون اندازه (دقت کنید همون اندازه بره بالا).
ولی اگه پلیر افتاد پایین اسپرایت دومی باهاش نیاد پایین و همونجا بمونه
- در حال طراحی چند برنامه و بازی جدید!
ارسالها: 2,049
موضوعها: 36
تاریخ عضویت: اسف 1394
سپاسها: 5825
2904 سپاس گرفتهشده در 1521 ارسال
سلام
اگه بازیتون زیاد طولانی نیست(مثلا رکوردی نیست)
میتونید از قبل خودتون اون solid ها رو بچینین توی صفحه تا جایی که لازمه
بعد به پلیر رفتار اسکرول تو بدید تا دوربین دنبالش بره
پلیر هرجا بره دوربین باهاشه
سقوط کنه هم باز دوربین همراش میاد پایین
البته فک کنم شما میخوایین یه بازی مثل دانکی جامپ درست کنید و میخوایید بصورت نامحدود solid ها درست بشن و کاراکتر هم هی بره بالاتر
که یخورده کارو سخت میکنه ولی بنظرم آموزشش که توی وبلاگ آقای ابراهیمی هست ببینید
رسید مژده که ایّام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند
ارسالها: 152
موضوعها: 13
تاریخ عضویت: خرد 1396
سپاسها: 67
118 سپاس گرفتهشده در 74 ارسال
من آموزش آقای ابراهیمی رو دیدم چند بار.
ولی من اصلا چیزی که شما میگید رو نمیخام.
لطفا سوال رو خوب بخونید(درست خوندن سوال نصف جوابه!)
و بعد پاسخ بدید
- در حال طراحی چند برنامه و بازی جدید!
ارسالها: 152
موضوعها: 13
تاریخ عضویت: خرد 1396
سپاسها: 67
118 سپاس گرفتهشده در 74 ارسال
سلام . کامپیوترم خرابه میشه همینجا اونتاشو بنویسین و توضیح بدین؟
- در حال طراحی چند برنامه و بازی جدید!