حل شده جاذبه
#1
چه جوری میشه به یک آبجکت حالت جاذبه داد به عنوان مثال هر جسمی که نزدیک اون شیئ قرار بگیره به سمتش کشیده بشه؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
واقعا کسی نمیدونه خیلی احتیاج دارم اگر یک نمونه میخواین بازی به دور مریخ رو ببینین
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#3
درود

والا چیزی که الان به ذهنم میرسه استفاده از محیط فیزیکی در برنامه است. من کانستراکت کار نمیکنم. ببین تو فیزیک هاش چیزی مثل magnet ( آهنربا) داره یا نه  .
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، Radical Games
#4
سلام
اینی که آقا مهرداد گفتن رو نگاه بندازید ببینید هست یا نه
اگه نبود توی انجمن سیرا magnet رو سرچ کنید

ولی چیزی که الان به ذهن خودم میرسه که بدون فیزیک پیاده کنید اینه که مختصات بدید به جسمی که قراره جذب بشه
یعنی مثلا به اسپرایتی که قراره جذب بشه بگید هروقت فاصله ات با اسپرایت سیاره کمتر از یه مقداری شد برو به سمت سیاره(با پلاگین move to  میتونید این رفتن به سمت سیاره رو پیاده کنید خیلی راحت)
برای بدست آورد فاصله هم میتونید رفتار تارگت بدید به اسپرایتی که قراره جذب بشه و بگید وقتی فاصله اسپرایت سیاره باهات کمتر از مثلا 200 شد > با پلاگین move to برو به سمت سیاره

البته با فیزیک خیلی طبیعی تر در میاد ولی اگه همین روش کارتون رو راه میندازه از همین روش استفاده کنید بهتر از فیزیکه(چون پلاگین فیزیک کانس زیاد بهینه نیست گویا)

  پاسخ


 سپاس شده توسط: Radical Games ، Mehrdad
#5
(1396/11/13، 10:14 عصر)shazde نوشته است: سلام
اینی که آقا مهرداد گفتن رو نگاه بندازید ببینید هست یا نه
اگه نبود توی انجمن سیرا magnet رو سرچ کنید

ولی چیزی که الان به ذهن خودم میرسه که بدون فیزیک پیاده کنید اینه که مختصات بدید به جسمی که قراره جذب بشه
یعنی مثلا به اسپرایتی که قراره جذب بشه بگید هروقت فاصله ات با اسپرایت سیاره کمتر از یه مقداری شد برو به سمت سیاره(با پلاگین move to  میتونید این رفتن به سمت سیاره رو پیاده کنید خیلی راحت)
برای بدست آورد فاصله هم میتونید رفتار تارگت بدید به اسپرایتی که قراره جذب بشه و بگید وقتی فاصله اسپرایت سیاره باهات کمتر از مثلا 200 شد > با پلاگین move to برو به سمت سیاره

البته با فیزیک خیلی طبیعی تر در میاد ولی اگه همین روش کارتون رو راه میندازه از همین روش استفاده کنید بهتر از فیزیکه(چون پلاگین فیزیک کانس زیاد بهینه نیست گویا)

راستش من نمیخوام باهاش برخورد کنه میخوام فقط دور چیزی که جاذبه داره بچرخه اونم در اثر فشار

یه چرخی تو سیرا زدم و اینو پیدا کردم:
دانلود مثال

توضیحات انگلیسی :
Hi, In this Tutorial we are going to learn how to make the Magnet Effect, First you need three object:
1) Sprite: Magnet.
2) Sprite: Screws.
3) Button: reset
First you must have two sprites: Magnet and screws, You'll need to make your own graphics.
Second you must create a button named reset for resitting layout.
After you got the sprites you must add the dragndrop behavior to the Magnet, and three behaviors for the screws: custom movement, Line of sight, and Pin behavior. Also you must add instance variables for screws called On and make it Zero., and make the line of sight range 150.
Now, For the Events, Lets Start To the Graphic Effects, add (EveyTick) event, and add condition for screws : Set angle Towards position (Magnet.X & Magnet.Y).


Second Event: For Screws, when they have Line Of Sight to Magnet, and if there instance variable (On) is Zero. Add Condition: Custom Movement Accelerate 5000 px/sc toward (Magnet.X & Magnet.Y)
Third Event: Add Event when the screw collide with Magnet. Add Condition: Set Instance Variable On to 1; Stop Custom Movement; Pin Screw to Magnet By Position and Angle.
Fourth Event: Add event when Reset button is clicked, Add Condition: Reset Layout.
If you want to test it or See its demo, The .capx file is attached.
توضیحات فارسی :
سلام، در این آموزش ما قصد داریم یاد بگیریم که چگونه اثر مغناطیسی را ایجاد کنیم، ابتدا به سه شیء نیاز دارید:

1) Sprite: Magnet.

2) Sprite: Screws.

3) دکمه: تنظیم مجدد

ابتدا باید دو حقیقت داشته باشید: مگنت و پیچ، شما نیاز به ساخت گرافیک خود دارید.

دوم، شما باید یک دکمه به نام تنظیم مجدد برای تطبیق طرح ایجاد کنید.

پس از وارد شدن به دایرکتوری ها، باید رفتار dragndrop را به مگنت اضافه کنید و سه رفتار برای پیچ ها: حرکت سفارشی، خط دید و رفتار پین. همچنین شما باید متغیرهای نمونه را برای پیچ هایی به نام On بگذارید و Zero را ایجاد کنید و خط محدوده دید 150 را اضافه کنید.

حالا برای رویدادها، به اثر گرافیکی شروع می کنیم، رویداد را اضافه کنید (EveyTick)، و شرایط پیچ را اضافه کنید: زاویه را به سمت موقعیت (Magnet.X و Magnet.Y) تنظیم کنید.



رویداد دوم: برای پیچ ها، زمانی که آنها از خط چشم تا مغناطیس هستند، و اگر متغیر به طور مثال (On) Zero باشد. اضافه کردن شرط: حرکت سفارشی سرعت 5000 پیکسل / اس اس به سمت (Magnet.X و Magnet.Y)



رویداد سوم: رویداد را اضافه کنید هنگامی که پیچ با مگنت برخورد می کند. اضافه کردن شرط: تنظیم متناظر متغیر به 1؛ توقف حرکت سفارشی پیچ پیچ به مغناطیسی با موقعیت و زاویه.



رویداد چهارم: اضافه کردن رویداد زمانی که دکمه Reset کلیک شده است، Add Condition: Reset Layout.


اگر میخواهید آن را آزمایش کنید یا نسخه آزمایشی آن را مشاهده کنید، فایل .capx متصل است.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 230 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 179 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,596 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,932 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 130 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: