نوع دیگر خروجی Crosswalk
#1
بسم الله الرّحمن الرّحیم


سلام. به تازگی یک نوع جدید از خروجی کراس‌واک اومده که می‌خوایم در اینجا با نوع قبلی مقایسه‌اش کنیم (از این به بعد می‌تونید در Intel XDK از هرکدوم که دوست داشتید استفاده کنید).

[تصویر:  Screen%20Shot%202015-06-05%20at%204.53.06%20PM.png]

مقایسه‌ی کوتاه خروجی Shared و Embedded در کراس‌واک

قبلاً خروجی کراس‌واک حدود ۱۸ مگابایت، که در اصل حجم همون باینری‌های کراس‌واک بود، به حجم کلّ بازی اضافه می‌کرد، و بازی ما با کمک همون باینری‌های اصلی کراس‌واک اجرا می‌شد. به این نوع خروجی گرفتن در کراس‌واک Embedded گفته می‌شه.

در حالت جدید (Shared)، باینری‌های کراس‌واک به صورت مستقل از بازی روی دستگاه کاربر نصب می‌شه، و بازی ما با کمک اون اجرا می‌شه. لطفاً ابتدا مزایا و معایب هرکدوم رو بخونید و بعد تصمیم بگیرید که کدوم روش بیشتر به دردتون می‌خوره.

مزایا و معایب Embedded
  • بین ۱۵ تا ۱۸ مگابایت به حجم زیپ‌شده‌ی بازی شما اضافه می‌کند (اگر خروجی html بگیرید و با فرمت zip فشرده کنید).
  • چون باینری‌های کراس‌واک وابسته به معماری هستند، شما دوتا فایل apk تحویل می‌گیرید، یکی برای دستگاه‌هایی با معماری ARM و دیگری برای دستگاه‌هایی با معماری x86 .
  • باینری‌های کراس‌واک تغییر نمی‌کنند، مگر اینکه خود شما نسخه‌ای جدید از برنامه‌ی تان منتشر کنید و از ورژن جدیدتر کراس‌واک استفاده کنید (کنترل ورژن کراس‌واک استفاده شده در دست خودتان است)
  • به طور غیر مستقیم، کنترل ورژن Cordova نیز در دست شماست، چون هرکدام از نسخه‌های کراس‌واک از یکی از نسخه‌های Cordova استفاده می‌کنند و شما می‌توانید از پلاگین‌هایی که فقط در نسخه‌های خاصی از Cordova درست عمل می‌کنند استفاده کنید.
  • زمانی که طول می‌کشد خروجی گرفته شود بیشتر از shared است.
  • در این روش کلّ بازی شما در قالب یک فایل apk است، و آن را می‌توانید در هرجایی حتّی سایت خودتان بگذارید، ولی در روش Shared حتماً باید Crosswalk Runtime هم نصب شود.
مزایا و معایب Shared
  • حجم خروجی نهایی با حجم زیپ‌شده‌ی بازی html شما تقریباً یکسان است.
  • هنگام اجرای برنامه اگر Crosswalk Runtime در دستگاه کاربر نصب نباشد، پیغامی مبنی بر نصب آن نمایش داده می‌شود.
  • فرض کنید کاربر، ۵ برنامه در دستگاه خود دارد که با Embedded خروجی گرفته‌شده باشند، حالا به ازای هرکدام از آن برنامه‌ها حدود ۱۵ مگ حجم اشغال می‌شود (۷۵ = ۵×۱۵)، در حالی که اگر همه‌ی آن‌ها به صورت Shared خروجی گرفته می‌شدند فقط همان ۱۵ مگ اوّل اشغال می‌شد و بقیّه‌ی برنامه‌ها هم از همان Crosswalk Runtime استفاده می‌کردند.
  • برنامه‌هایی که با حالت Shared خروجی گرفته‌شده‌اند بسیار سریع‌تر از Embedded هستند.
  • شما فقط یک عدد فایل apk برای قرار دادن در مارکت‌ها دریافت می‌کنید.
در حالت Share بعد از اینکه برای بار اوّل بازی را اجرا می‌کنید، در صورتی‌که Crosswalk Runtime در دستگاه کاربر نصب نشده‌باشد پیغامی مبنی بر نصب آن به او نمایش داده می‌شود (اگر قبلاً برنامه‌ی دیگری که با حالت Shared کراس‌واک ساخته‌شده باشد Crosswalk Runtime را نصب کرده باشد، بازی ما در همان بار اوّل مستقیماً اجرا می‌شود).

[تصویر:  Screenshot_2015-05-26-08-17-29-700.jpeg]

و کاربر بعد از انتخاب Get Crosswalk به استور اندروید هدایت می‌شود تا آن را دانلود و نصب کند.
معجزات طبیعت هایی هستند که با آن‌ها مأنوس نشده‌ایم
و طبیعت معجزه‌ایست که با آن انس گرفته‌ایم
علی صفایی حائری
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Vizmark# ، seyed ، mostafanastary ، amin hosseini ، amin hosseini ، ᔕinaᗪehghani
#2
عه چه خوب !
پس با این حساب این روش جای کوکون رو گرفت
تنها مشکلش اینه که باید ران تایم هم نصب باشه
البته اینطور میشه مثل بازیهای که با adobe air ساخته شدن
دوستان شما ترجیح میدین از شیر استفاده کنین یا همون کوکون جی اس ؟
! KEEP CALM AND LOVE CONSTRUCT 2 
آرام باش و به کانستراکت 2 عشق بورز !
  پاسخ


 سپاس شده توسط: seyed
#3
b4a 4
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
آقا مجتبی 
آموزش هست که یاد میده چطور از runtime 
در اپلیکیشن استفاده نکنیم
نظرتون چیه ؟
شاید فرجی شد و یه خروجی درست و درمون پیدا کردیم بالاخره
https://gist.github.com/butelo/9365587
! KEEP CALM AND LOVE CONSTRUCT 2 
آرام باش و به کانستراکت 2 عشق بورز !
  پاسخ


 سپاس شده توسط: seyed
#5
توی فلش هم همینطوره و دونوع خروجی میشه گرفت ولی با این تفاوت که خروجی گرفتن در ایر فلش بصورت نیتیو انجام میشه و اگه از روش امبد کردن استفاده کنیم 9 مگابایت اضافه میشه.
ولی به هر حال ما نمیتونیم کاربر را مجبور کنیم که Runtime را نصب کنه.اگه پیغام داد بازی را حذف میکنه.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
شاید هم نکنه
شما از کجا مطمئنی ؟
مهم خود بازی که اگر جذاب باشه کاربر بخاطرش میره 
رانتایم رو نصب کنه
! KEEP CALM AND LOVE CONSTRUCT 2 
آرام باش و به کانستراکت 2 عشق بورز !
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mehrdad.ch
#7
مجتبی جان همچنان منتظریم
! KEEP CALM AND LOVE CONSTRUCT 2 
آرام باش و به کانستراکت 2 عشق بورز !
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
(1394/4/21، 04:29 عصر)Tartilla نوشته است: مجتبی جان همچنان منتظریم

برای چی؟
معجزات طبیعت هایی هستند که با آن‌ها مأنوس نشده‌ایم
و طبیعت معجزه‌ایست که با آن انس گرفته‌ایم
علی صفایی حائری
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
پست چهار همین تاپیک
میشه بدون رانتایم ؟
! KEEP CALM AND LOVE CONSTRUCT 2 
آرام باش و به کانستراکت 2 عشق بورز !
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#10
تا اون جایی که من فهمیدم، اون‌جا داشت یاد می‌داد که چه طور به‌جای Webview خود اکلیپس که از Web Audio (برای کار کردن با صداها در بازی) و Web RTC (برای ساخت بازی چندنفره) و WebGL (برای نمایش افکت‌ها و…) پشتیبانی نمی‌کنه، ما یک وب‌ویو بر پایه‌ی کراس‌واک داشته باشیم (XWalkView) که از همه‌ی این‌ها پشتیبانی کنه.

یعنی در اصل آموزش جایگزین کردن وب‌ویوی خود اکلیپس با وب‌ویوی کراس‌واک بود، و نوشته بود:

First you have to download the runtime

همون طور که می‌بینید، باز هم باید runtime دانلود بشه (حالا بعدش می‌تونه به صورت Embedded یا Shared به کار بره).
معجزات طبیعت هایی هستند که با آن‌ها مأنوس نشده‌ایم
و طبیعت معجزه‌ایست که با آن انس گرفته‌ایم
علی صفایی حائری
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Vizmark#


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Photo انتشار بازی پل آجری Hosseinjahanian 0 2,132 1400/11/11، 03:05 عصر
آخرین ارسال: Hosseinjahanian
Shocked خرید و فروش سورس های کانستراکت 《 construct.Source》 امیرعلی فیروزبخش 0 1,425 1400/9/18، 04:25 عصر
آخرین ارسال: امیرعلی فیروزبخش
  امکان multiple-apk به کافه بازار هم رسید ! hasansanaei 2 3,353 1400/1/5، 05:11 عصر
آخرین ارسال: mostafanastary
  !!!روز جهانی برنامه نویس مبارک!!! Kiarash 1 3,898 1399/6/22، 12:51 عصر
آخرین ارسال: oak
Star تایپک تبادل سورس Zahra By 6 5,148 1399/5/24، 08:43 عصر
آخرین ارسال: Zahra By

پرش به انجمن: