بازی مار و پله
#1
سلام من می خواستم یک بازی مار و پله با کانستراکت 2  بسازم و لی نمی دنم چه جوری اگه شما سایتی یا سورسی می شناسید خواهش می کنم برام بزارید لطفا 63 63
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام نمیشه که سریع تو همین اول کار صاحب همه چی بشی.من اگه داشتم هم نمیفرستادم برات.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#3
سلام به انجمن خوش اومدید 
شما بهتره یه مدت تمرینی با کانستراکت کار کنید و بعد که یه خورده وارد شدید به این نرم افزار ، بعد تاپیک های مشخص تری ایجاد کنید . به صورت کلی نمیشه جواب داد ولی اگه بازی رو ساختید و به مشکل برخوردید ، من و بقیه بچه ها در صورتی که جواب رو بدونیم بهتون کمک میکنیم . و بهتون پیشنهاد میکنم برای شروع آموزش های آقا مجتبی و آقای ابراهیمی رو ببینید . (همه ما کانستراکتی ها اصلی ترین بخش یعنی آشنایی با این انجین رو مدیون این دو عزیز هستیم که بهمون یاد دادن . همین انجمن هم کار آقا مجتبی هست که اگه نبود خیلی از مشکلاتمون حل نمیشد . ضمنا آقا میلاد رو جا انداختم که پلاگین های ضروری و زیادی برامون ساخته . از هر سه عزیز همینجا تشکر میکنم)
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، alireza24 ، kazem ، kakmamad ، mostafanastary
#4
سلام من با کانستراکت کار کردم الان هم دوتا بازی ساختم الان هم می خوام یه بازی مار و پله بسازم همه کارهارو انجام دادم فقط نمی دونم چطوری به مهره ها حرکت بدم کجلو یا عقب برن و اضافه کنم که همه ی اموزش های اقا مجتبی و اقا ابراهیمی رو هم دیدم ولی هیچ چیزی در مورد مار و پله پیدا نکردم 39
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
سلام
من تا حالا نساختم بازی مار و پله رو ولی میتونیم بطور کلی یه راهنمایی کنم.

شما برای هر ردیف خونه یه اسپرایت جداگونه بساز و اون رو روی همه خونه های ردیف اول بزار(ردیف اول یعنی اون خط شروع و خونه هایی که چسبیده به خط شروع هستن(012345و...)
بعد بگید وقتی تاس عددی رو انتخاب کرد مثلا 2 , اسپرایت سرباز set x بشه self.x + مثلا 20
البته ببینید برای اینکه وسط خونه یک بره به وسط خونه ی بعدی چند x فاصله داره و شما همون رو با عددهای تاس محاسبه کنید.
یعنی مثلا اگر سرباز از خونه ی 1 تا خونه ی 2 فاصله اش 10 x بود , و تاس عدد 2 رو نشون داد بگید self.x + 20 یا اگه تاس شد 4 شما بگید self.x + 40

چرا گفتم یه اسپرایت همون اوله کار بزارید روی خونه های ردیف اول؟برای اینکه وقتی توی ردیف اوله بگیم اگه سرباز برخورد کرده به اون اسپرایت , حرکتش بصورت مثبت x باشه یعنی رو به جلو باشه
ولی وقتی رفت دیف دوم حرکت باید به سمت چپ باشه یعنی منفی x

بعد برای اینکه وقتی رسید خونه ی آخرِ هر ردیف بره بالا , یه اسپرایت بزارید توی خونه های آخر
و بگید اگه برخورد کرد بهش , بره به سمت بالا یعنی set y 

این یه شمای کلی ولی خب کلی شرط و تست و وقت میخواد بزارید تا یه بازی کامل و بدون نقص مار و پله بسازید.
و همونطور که دوستان گفتم , شروع کنید به ساخت به این شکلی که گفتم , بعد هرجا مشکل داشتید سوال کنید.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: elshan
#6
اینم سورس سپاس فراموش نشه
  پاسخ


 سپاس شده توسط: elshan ، alireza24 ، shazde ، mostafanastary
#7
ببخشید ولی این سورسی که شما گذاشتید تو کانستراکت من باز نمی کنه اقای kiarash



میشه با رفتار custom movement به سرباز یا همون مهره گفت که بره جلو یا بره عقب ؟؟؟ 39
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
میتونید یه صفحه بازی ایجاد کنید (دارای مثلا 30 مربع) . بعد وسط هر مربع یک ایمیج پوینت ایجاد کنید . بعد بگید مثلا اون سرباز یا هرچی بره در موقعیت ایمیج پوینت 1و2و3و4و... . 

اگه تونستم براتون یه سورس میفرستم
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، elshan
#9
ممنون ولی این روشی رو که شما گفتید من قبلا انجام دادم و به نتیجه ای که می خواستم نرسیدم
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#10
شاید اشتباهی تو کارتون بوده ، اینو امتحان کنید : لینک
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: elshan


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 212 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 169 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,546 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,922 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 123 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: