ارسالها: 333
موضوعها: 1
تاریخ عضویت: شهر 1395
سپاسها: 507
641 سپاس گرفتهشده در 295 ارسال
سلام نمیشه که سریع تو همین اول کار صاحب همه چی بشی.من اگه داشتم هم نمیفرستادم برات.
ارسالها: 2,126
موضوعها: 284
تاریخ عضویت: مرد 1395
سپاسها: 544
1602 سپاس گرفتهشده در 917 ارسال
سلام به انجمن خوش اومدید
شما بهتره یه مدت تمرینی با کانستراکت کار کنید و بعد که یه خورده وارد شدید به این نرم افزار ، بعد تاپیک های مشخص تری ایجاد کنید . به صورت کلی نمیشه جواب داد ولی اگه بازی رو ساختید و به مشکل برخوردید ، من و بقیه بچه ها در صورتی که جواب رو بدونیم بهتون کمک میکنیم . و بهتون پیشنهاد میکنم برای شروع آموزش های آقا مجتبی و آقای ابراهیمی رو ببینید . (همه ما کانستراکتی ها اصلی ترین بخش یعنی آشنایی با این انجین رو مدیون این دو عزیز هستیم که بهمون یاد دادن . همین انجمن هم کار آقا مجتبی هست که اگه نبود خیلی از مشکلاتمون حل نمیشد . ضمنا آقا میلاد رو جا انداختم که پلاگین های ضروری و زیادی برامون ساخته . از هر سه عزیز همینجا تشکر میکنم)
ارسالها: 2,049
موضوعها: 36
تاریخ عضویت: اسف 1394
سپاسها: 5825
2904 سپاس گرفتهشده در 1521 ارسال
سلام
من تا حالا نساختم بازی مار و پله رو ولی میتونیم بطور کلی یه راهنمایی کنم.
شما برای هر ردیف خونه یه اسپرایت جداگونه بساز و اون رو روی همه خونه های ردیف اول بزار(ردیف اول یعنی اون خط شروع و خونه هایی که چسبیده به خط شروع هستن(012345و...)
بعد بگید وقتی تاس عددی رو انتخاب کرد مثلا 2 , اسپرایت سرباز set x بشه self.x + مثلا 20
البته ببینید برای اینکه وسط خونه یک بره به وسط خونه ی بعدی چند x فاصله داره و شما همون رو با عددهای تاس محاسبه کنید.
یعنی مثلا اگر سرباز از خونه ی 1 تا خونه ی 2 فاصله اش 10 x بود , و تاس عدد 2 رو نشون داد بگید self.x + 20 یا اگه تاس شد 4 شما بگید self.x + 40
چرا گفتم یه اسپرایت همون اوله کار بزارید روی خونه های ردیف اول؟برای اینکه وقتی توی ردیف اوله بگیم اگه سرباز برخورد کرده به اون اسپرایت , حرکتش بصورت مثبت x باشه یعنی رو به جلو باشه
ولی وقتی رفت دیف دوم حرکت باید به سمت چپ باشه یعنی منفی x
بعد برای اینکه وقتی رسید خونه ی آخرِ هر ردیف بره بالا , یه اسپرایت بزارید توی خونه های آخر
و بگید اگه برخورد کرد بهش , بره به سمت بالا یعنی set y
این یه شمای کلی ولی خب کلی شرط و تست و وقت میخواد بزارید تا یه بازی کامل و بدون نقص مار و پله بسازید.
و همونطور که دوستان گفتم , شروع کنید به ساخت به این شکلی که گفتم , بعد هرجا مشکل داشتید سوال کنید.
ارسالها: 2,126
موضوعها: 284
تاریخ عضویت: مرد 1395
سپاسها: 544
1602 سپاس گرفتهشده در 917 ارسال
میتونید یه صفحه بازی ایجاد کنید (دارای مثلا 30 مربع) . بعد وسط هر مربع یک ایمیج پوینت ایجاد کنید . بعد بگید مثلا اون سرباز یا هرچی بره در موقعیت ایمیج پوینت 1و2و3و4و... .
اگه تونستم براتون یه سورس میفرستم
ارسالها: 11
موضوعها: 3
تاریخ عضویت: خرد 1397
سپاسها: 9
0 سپاس گرفتهشده در 0 ارسال
ممنون ولی این روشی رو که شما گفتید من قبلا انجام دادم و به نتیجه ای که می خواستم نرسیدم