حل شده رندوم بدون تکرار
#1
سلام 
این چند روزه شاید زیاد سوال پرسیدم ، اما خب سواله دیگه . من یه اسپرایت زدم که 4 تا انیمیشن و هر انیمیشن 20 تا فریم داره . حالا گفتم هر 0.5 ثانیه یه اسپرایت تولید بشه و انیمیشنش choose بشه به یکی از 4 تا و فریمش هم choose به یکی از 20 فریم . 
حالا میخوام اینا تکراری نباشن یعنی اگه یکی از اسپرایتا رفته تو animation1-4 (اینم گفتم که بعد انیمیشن اسپرایت و یه خط تیره "-" و فریمش تو متغیر اینستنسش به نام type ذخیره بشه) دیگه بعدی که تولید میشه تو این نره یا حتی اگه animation1 رو انتخاب کرد دیگه تو 4 نره . سورس های ساخته شده در این زمینه رو دیدم اما چون همشون ارایه داشتن چیزی نفهمیدم . 
الان خواهش میکنم اگه کسی میتونه بدون ارایه درست کنه که انجام بده لطفا و اگرم راهی نیست ، ارایه رو یه اموزش بدید که کارم راه بیفته . ممنون
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
(1399/1/12، 03:16 عصر)محمد 82 نوشته است:  
ببین بهترین راه موجود استفاده از آرایه یا دیکشنری هست. راه های دیگه میتونن خیلی سخت تر بشن و عملکرد برنامه ات رو واقعاً داغون کنن. آرایه هم اصلاً مبحث فضایی نیست!
عین متغیره فقط فرقش اینه چندین متغیر رو با چندین مقدار داخل خودش جا میده. 
کافیه manual کانستراکت رو بخونی. توضیحات اکشن ها و کاندیشن هاش هم البته گویا هست.

(1399/1/12، 03:16 عصر)محمد 82 نوشته است:  
یک راهش اینه اونایی که عملاً استفاده شدن رو بریزی توی یک متغیر از نوع تکست و بین مقادیر یک کاراکتر جدا کننده بگذاری. بعد تعداد مقادیر داخل متغیر رو به دست بیاری و با استفاده از حلقه برای اسپرایت های جدید بررسی کنی که کدومها استفاده شدن.
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: محمد 82
#3
از راه دوم استفاده کردم اما درست نشد . شاید اونت نویسیم غلط بوده میشه یه عکس از طرز اونت نویسیش بفرستید ؟
و اون توضیحات ارایه کجاست ؟ فارسیه ؟

اهان اون راهنماهارو میگید . اونا رو خوندم خیلی چیزی دستگیرم نشد . اما حالا با ترنسلیت ترجمه میکنم ببینم شاید فهمیدم . ولی خب اون set size سه تا x و y و z داره چه ربطی به متغیر داره ؟؟؟ اونا که محورهای مختصاتی هستند . میشه یه توضیحی درمورد اونتاش و طرز کارشوت بدید . مثلا یجا اکشن زده بود
Array >>> set at loopindex to loopindex
خب این چیکار میکنه .

یا مثلا نوشته بود for صفر تا ۱۲۰ . این چیکار میکنه ؟
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
(1399/1/12، 03:57 عصر)محمد 82 نوشته است: از راه دوم استفاده کردم اما درست نشد . شاید اونت نویسیم غلط بوده میشه یه عکس از طرز اونت نویسیش بفرستید ؟
و اون توضیحات ارایه کجاست ؟ فارسیه ؟
خُب اونجا از حلقه هم استفاده کرده بوده. loopindex در واقع مشخصه ای هست که به ما میفهمونه حلقه ای که در حال اجرا هست در چه مرحله ای قرار داره و مرحله رو به صورت یک عدد گزارش میکنه. مثلاً اگر قراره یک فعلی 120 بار توسط حلقه انجام بشه loopindex تا 120 پیش میره.
 
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: محمد 82
#5
الان چیکار کنم . سورسی نیست که بتونم استفاده کنم ؟ یا اموزش تصویری چیزی ؟
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
این پست آقا مجتبی رو بنگر.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: محمد 82
#7
دیدم ممنون . اما اینم با ارایه است . من اونجایی که گفتید رو هم درسایت سیرا رفتم خوندم (با ترجمه گوگل) .مفید بود اما بازم نفهمیدم ، کاش یه ویدیویی ، pdf چیزی بود این پلاگین رو به زبون ساده یاد میداد .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
یه راهی به ذهنم رسید . ببینید خوبه . اگه بگم sprite ، oncreated :
اون انیمیشن و فریمش رو با انیمیشن و فریم کارتهای قبلی مقایسه کنه و در صورتیکه مساوی بود فریمش رندوم بره تو چیزای دیگه فک کنم درست بشه . اما اینو چطوری بگم نمیدونم .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
دوستان ممنون . با یکی از سورس های موجود درست کردم . چیزی ازش نفهمیدم چون ارایه بود اما خب کارم راه افتاد .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#10
چیزی که به ذهن من رسید این بود که بعد از ساخت هر عدد رندوم مقدار عدد رندمی رو در داخل آرایه ذخیره کنه
و در دفعات بعد بررسی بشه که آیا رندوم جدید برابر با یکی از اعداد داخل آرایه هست ، برابره یا نه
  پاسخ


 سپاس شده توسط: محمد 82 ، M.gh


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 217 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 172 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,559 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,925 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 126 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: