ارسالها: 318
موضوعها: 37
تاریخ عضویت: شهر 1394
مکان: همه ی ایران سرای من است
سپاسها: 294
179 سپاس گرفتهشده در 121 ارسال
سلام.
من میخوام وسط بازی کلیک راست دیگه عمل نکنه
حالا میتونه دلایل مختلفی داشت باشه ، کلیک راست قابلیت خاصی بوده
که برای بازیکن در نظر گرفتهشده و فقط 10 ثانیه دوام میاره
یا اینکه بازیکن خسته شده و دیگه ضربه نمیزنه و...
برای همه ی این موارد و چندین موارد دیگه راه شمردن زمان با کمک متغییرهاست
ولی فعلاً با زمان کاری نداریم و فقط یه مثال بود
راه اینکه متغییر خستگی بازیکن رو نشون بده یا تموم شدن تیرها رو نشون بده ساخت یک متغییر عددی هست
اما چند مشکل در اینجاست ... اینکه با چه دستوری به کانستراکت حالی کنیم
که بعد از اجرای اون حرکت یا تیر زده شده از متغییر ما کم کنه چون ممکنه بازی سازی بین
دو حرکت و دو کلیک پشت سر هم در بازی یک وقفه زمانی ایجاد کنه تا پشت سر هم نشه
شلیک کرد پس در اینجا شمردن تعداد کلیک ها توسط دستورها ممکن نیست
خودم همین حالا داشتم به این فکر میکردم که تعداد گلوله های نابود شده رو بشمره
که اینم فایده نداره چون بین شلیک آخر تا نابودی گلوله فاصله ای هست و در این بین
میشه بازم شلیک کرد (دستور هنوز اجرا میشه)
اگه دستوری باشه که بتونه خود گلوله ها رو بشمره مسئله حل میشه
اما چه دستوری میتونه انی کار رو انجام بده ؟
-
-
ارسالها: 318
موضوعها: 37
تاریخ عضویت: شهر 1394
مکان: همه ی ایران سرای من است
سپاسها: 294
179 سپاس گرفتهشده در 121 ارسال
خودم دارم به این فکر میکنم که هر اجرای گلوله ای رو بشمره اما دقیق نمی دونم چطور؟
یعنی کلیک و دستور شلیک داده بشه حالا یکی بشمره ...
-
-
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
از یک متغییر کمکی استفاده کن برای کلیک راست.
باید از رویداد فشار داده شدن کلید موس استفاده کنید ویک رویداد برای چک کردن مقدار متغییر اگر مخالف صفر بود اکشن تیر اجرا شود. تا زمانی کلید چپ فشار داده شده اکشن تیر اجرا بشه
ودر زیر شرط اش یک شرط از رویداد ایکس ثانیه حالال مثلا بعد از سه ثانیه تیر متوقف می شود. مقدار متغییر 0 شود.
راه حل:
متغییر عددی با مقدار اولیه 1
ابتدا شرط فشار دادن کلید چپ: سپس دو زیر شرط اضافه می کنید.
1- اگر مقدار متغییر 1 بود
2- else
در زیر شرط 1 : اکشن تیر انداز سپس یک زیر شرط دیگر که بعد از ایکس ثانیه مثلا 3 ثانیه مقدار متغییر را صفر کند
در زیر شرط 2 : اکشن هایی که در حالت که تیر نمی خواهد بزند
در آخر خارج از شرط کلیک یک رویداد اضافه کن که اگر متغییر صفر شد و بعد از 3 ثانیه مقدار متغییر یک شود شود
ارسالها: 533
موضوعها: 27
تاریخ عضویت: اسف 1393
مکان: اصفهان
سپاسها: 847
1139 سپاس گرفتهشده در 423 ارسال
از بخش sprite expressions (تیر یا هر شی دیگری) و انتخاب اکسپرشن count و به کمک کاندیشن سیستمی compare two values کنترل و شمردن تعداد موجود از یک اسپرایت یا یک شی امکان پذیر است.
--------------\\\\\\\\\\*******\\\\\\\\---------------------------\\\\\\\\\\**********\\\\\\\---------
*«يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ//خداوند کسانی را که ایمان آورده اند و کسانی را که دانش به آنان عطا شده است.درجات عظیمی می بخشد.»(قرآن کریم، المجادلة، 11 )*
*پیامبر اکرم (ص) فرمود:«علم آموزي بر هر مرد و زن مسلمان، واجب است.»(مصباح الشريعة، ج 13)
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
ممکنه فردی 3 کلیک انجام بده اما فقط یک تیر: این بستگی به استفاده رویداد دارد.
تعداد گلوله ها برای چه استفاده می شود. اگر می خواهید در هر لحظه 5 گلوله شلیک شود. یا بیش از یک تعداد نباشد.
اگر بگی کجا و برای چی استفاده می شود راحتر میتوانم کمکتان کنم
ارسالها: 318
موضوعها: 37
تاریخ عضویت: شهر 1394
مکان: همه ی ایران سرای من است
سپاسها: 294
179 سپاس گرفتهشده در 121 ارسال
سلام.
مشکل حل شد اما فقط در صورتی مشکل حل میشه که وریابل فقط مختص کاراکتر رو به وجود
بیارم اما در مورد وریابل های عمومی چی ؟
در ادامه دستور نویسی اجازه ی انتخاب اونها رو نمیده یا اینکه من بلد نیستم.
دستور به این صورت :
باز زدن کلیک موس
با اختلاف 4 صدم ثانیه
action - از بازیکن شلیک میشود
action -
میخواستم دستور شمارش رو در ادامه همین قرار بدم
اما در action بلد نیستم وریابل کلی رو انتخاب کنم ولی راحش این بود که برای خود بازیکن وریابل تعریف کنم
و دستور کم کردن تعداد وریابل رو اعمال کنم
دستور به این صورت :
باز زدن کلیک موس
با اختلاف 4 صدم ثانیه
action - از بازیکن شلیک میشود
action - یک وریابل (گلوله) کم شود
اما اگه وریابل عمومی باشه چی چطور باید داخل دستور قرارش میدادم ؟
-
-
ارسالها: 318
موضوعها: 37
تاریخ عضویت: شهر 1394
مکان: همه ی ایران سرای من است
سپاسها: 294
179 سپاس گرفتهشده در 121 ارسال
سلام.
راه حل خوبیه و جاهای زیادی به درد میخوره
اما این دستور بیشتر به درد متوقف کرد تیر اندازی میخوره که اونو
باید از طریق بخش سیسم وریابل رو مشخص کنیم
مشکل فقط اجرای عمل نیست ، شمارش دقیق تعداد گلوله ها هم هست.
-
-