ارسالها: 318
موضوعها: 37
تاریخ عضویت: شهر 1394
مکان: همه ی ایران سرای من است
سپاسها: 294
179 سپاس گرفتهشده در 121 ارسال
سلام.
دوتا مشکل دارم اگه کسی حوصله داره لطفاً کمک کنه
اول :
توی اجرای دستور دیستروی مشکل دارم
همونی که دستور نابودی شعی رو میدی می خوام در عین اینکه
مثلاً با برخورد بازیکن باهاش نابود بشه و همزمان دستور پخش انیمیشن
همراه با این برخورد رو هم دادم اما کار نمی کنه و فقط شی مورد نظر نابود میشه
.
.
.
همین حالا چند تا راه به نظرم رسید شاید باید دتور رو جداگانه و اینطور قرار
بدن که بعد از نابودی شی این انیمیشن پخش بشه
یا اینکه دستور جداگان های قرار بدم که بعد از برخورد انیمیشن پخش بشه
امکان داره چون هر دو دستور در یک شرط هستن با نابود شدن شی شرط
باطل میشه
اومدم اینجا سوال کنم همینجا چند تا راه به ذهنم رسید خخخخ 4
-
------------------
-
دوم : مسئله افکتی هست که در بخش تنظیمات در سمت چپ خود کانستراکت به متنی که وارد کردم داده میشه
و وقتی به یک متن از بین 3 متن یک افکت اضافه میکنم روی همه ی اونها اعمال میشه
فقط میخوام بدونم چطور باید اینها رو از هم متمایز کرد
هر کدوم افکت خودشون رو بگیرن.
-
-
ارسالها: 701
موضوعها: 24
تاریخ عضویت: خرد 1394
مکان: شیراز
سپاسها: 753
626 سپاس گرفتهشده در 365 ارسال
سوال اولت :
خب میگی انیمیشن اجرا بشه و دیستروی هم بشه ... انیمیشن اجرا میشه ولی همون لحظه اول چون دستور نابودی میدی دیگه عمل نمیکنه ...
پس باید یکم صبر کنی ... با دستور wait که زیر مجموعه system هست
یه کار دیگه :
میگی انیمیشن پخش بشه و وقتی انیمیشن تموم شد دستور دیستروی رو بده ...
سخت که نیست چرا همچین کاری نکردی ؟
! KEEP CALM AND LOVE CONSTRUCT 2
آرام باش و به کانستراکت 2 عشق بورز !
ارسالها: 318
موضوعها: 37
تاریخ عضویت: شهر 1394
مکان: همه ی ایران سرای من است
سپاسها: 294
179 سپاس گرفتهشده در 121 ارسال
سلام.
در این سبک فکر کنم میشه از دستور is Play بهتره برد
و در برابر هر ضربه ای که انیمیشن خودش رو داره عکس ععمل طرف مقابل رو در برابر
اون مشخص کرد
-
-
ارسالها: 318
موضوعها: 37
تاریخ عضویت: شهر 1394
مکان: همه ی ایران سرای من است
سپاسها: 294
179 سپاس گرفتهشده در 121 ارسال
برای مثلاً وقتی انیمیشن لگد بالا اجرا شد و در صورتی (s) که در این حالت برخورد دو اسپرایت
انجام شد اسپرایت دوم انیمیشن کت خوردن از ناحیه بالا تنه بدن رو اجرا کنه و در صورتی
که لگد پایین زده شده انیمیشن مختص اون در اسپرایت دوم انجام بشه
و همینطور برای ضرباتی که دو نفر همزمان زده میشه هم میشه دستوراتی به
همین نحو عملی کرد مثلاً دو ضربه مشت دقیقاً مثل هم باشن (بر طبق انیمیشن) میشه
اونها رو دفعه ضربه کرد یعنی هیچ کدوم ضربه نخورن و...
-------------------------------
ولی اگه یکی لگد بالا زد و یکی مشت ماجرا فرق کنه ... همچنین میشه برای جزئیات
بیشتر فاصله دو اسپرات رو هم در نظر گرفت و محاسبه کرد که انیمیشن
لگد تا چه فاصله ای برد دارد و انیمیشن مشت در چه فاصله ی ؟
از این طریق میشه فهمید در هین همزمان زدن دو ظربه کدوم رو بازی به عنوان دمج
قبول کنه در واقع شرط فاصله هم برای گذاشت همیشه و....
-
-
ارسالها: 318
موضوعها: 37
تاریخ عضویت: شهر 1394
مکان: همه ی ایران سرای من است
سپاسها: 294
179 سپاس گرفتهشده در 121 ارسال
سلام.
اگه کسی چیزی به نظرش میرسه که بازی هوشمند تر بشه اینجا مطرح کنین
تا با هم ایرادات رو بگیریم ، بحث کنیم و به نتیجه برسیم.
افرادی هم که ایرادات طرح ها رو میبینن بگن که این طرح شدنی هست یا نه ؟
-
-
ارسالها: 318
موضوعها: 37
تاریخ عضویت: شهر 1394
مکان: همه ی ایران سرای من است
سپاسها: 294
179 سپاس گرفتهشده در 121 ارسال
سلام.
من یک جا دیدم که سیو یک انیمیشن رو وارد کانستراکت کرده بود
اگه این مبحث عملی باشه که مثل اینکه هست
پس برای هر کدوم از اعضای بدن کاراکتر میشه دستور تایین کرد
و اینجاست که نقش گرافیست ما از خود بازیساز حیاتی تر میشه از این نظر که برای
ضربات به هر نقطه میشه انیمیشن مختص اون رو ترتیب داد
همچنین نقش بازی ساز تایین کردن هر کدوم از بخش ها ضربه پذیر است
و مسلماً میشه بازی با جزئیات بالایی ساخت چون میشه تایین کرد هر بخش میزان
سلامتی متفاوتی از بازیکن کم کنند.
-
-
ارسالها: 701
موضوعها: 24
تاریخ عضویت: خرد 1394
مکان: شیراز
سپاسها: 753
626 سپاس گرفتهشده در 365 ارسال
یعنی چی سیو یه انیمیشن ؟
با نرم افزار Spriter میشه انیمیشن کامل رو با فرمت .anim وارد کرد ...
! KEEP CALM AND LOVE CONSTRUCT 2
آرام باش و به کانستراکت 2 عشق بورز !