ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
1393/11/21، 12:41 عصر
چرا فضای خالی در بازی موقع تست کردن وجود دارد. من تمام فضا را پر کردم اما موقع تست فضای سفیدی وجود دارد. اندازه لایوت با اندازه دوربین یکی است و از حالت Scale Outer استفاده کردم. 800*400.
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
چطوری اتوماتیک بتوانیم لایوت را با همه صفحه نمایشگر ها تنظیم کنیم .من از تابعی استفاده کردم که اندازه روزلوشن صفحه فرد را بگیرد سپس براساس آن صفحه لایوت بزرگ شود . این روش تا حدودی جواب داد اما یه مشکل دارد. واین هست که باید رزلوشن بازی را تغییر دهد نه اندازه لایوت . شما پیشنهاد می دهی که از چه حالت بزرگ نمایی استفاده کنم .
تا جایی که می دانم اکثر روزلوشن کامپیوتر به نسبت 1.5 تغییر می کند .
موبایل هم بیشتر روزلوشن 800*480 بین 960*1280 است.
نسبت عمودی و افقی را چطر تنظیم کنیم تا تمام صفحه شود. واقعا پوشاندن کل مرحله بازی خیلی درد سر دارد با کانسراکت. من با انجین ساده تری دی گیم استادیو هیچ مشکلی در این رابطه نداشتن.
من اندازه لایوت ودوربین را برای 480*800 تنظیم کردم با اینکه دوربین هم ثابت است با موبایلی با این روزلوشن باز کمی فضای خالی وجود دارد
ارسالها: 786
موضوعها: 121
تاریخ عضویت: مرد 1393
مکان: قـــــم
سپاسها: 321
1532 سپاس گرفتهشده در 537 ارسال
اگر نظر من را می خوای از Lettrbox scale استفاده کن چون معمولا رو اکثر گوشی ها جواب میده(رو 15 تا گوشی با صفحه نمایش مختلف تست کردم جواب داد تقریبا خوب بود) و روزلوشن 484*854 در حالت افقی و 854*484 در حالت عمودی که من برای گوشی گرفتم عالی بوده ولی اینکه بخوای در حالت عمودی بازی بسازی و در صورت چرخش صفحه بازی افقی بشه بر عکس بسیاری از بازی ها اون چیزی که بخوای نمیشه چون از Lettrbox scale استفاده کردیم
ارسالها: 1,091
موضوعها: 122
تاریخ عضویت: دي 1393
مکان: همدان-ملایر
سپاسها: 236
1923 سپاس گرفتهشده در 1126 ارسال
آیا اکشنی وجود دارد که اندازه لایوت با اندازه صفحه نمایشگر یکی شود و لیوت کل صفحه را بپوشاند حالت کشیدن لایوت نه بزرگنمایی