چند سئوال در خصوص اسپرایت
#1
 
درود
 
من برای دو دکمه در منو یه اسپرایت ایمپورت کردم و ازش یه کپی گرفتم که بشه دو تا
اما الان وقتی میخوام بهش دستور بدم که وقتی رو یکی از این اسپرایت ها (چپ یا راست ) تاچ شد اینکارو انجام بده
در قسمت اکشن فقط یکی از این دو رو نشون میده
ایا راهی هست یا
باید اونارو جدا ایمپورت کنم ؟
.....................................................................................
و اما یه سئوال دیگه من منوم فرم یه اتاق 360 درجه رو داره میخوام همونطور که گفتم
وقتی روی فلش سمت چپ کلیک شد (منظورم همون اسپرایتی هست که گفتم ) اون چند فریمی که مربوط به سمت چپه اجرا بشه و به قسمت بعدی منو بره
و یا برعکس وقتی رو فلش سمت راست کلیک شد ...
....................................................................................................
و یه سئوال دیگه J
من میخوام وقتی به قسمت دیگه منو (یا بخش دیگر اتاق ) رفت اسپرایت های قطع و وصل موزیک و دو فلش جابه جا کننده منو هم در اون باشن
برای این کار نیاز به ساخت خانواده است یا ...
لطفا اگر کسی میتونه کمک کنه
(اگر منظورم رو متوجه نشدید بگید یه کلیپ بزارم )
با تشکر
siko game


بزودی با بازی جدید ما :: اون ::



  

                                               
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام دوست عزیز
همه ی سوالات رو راحت میتونستید جوابشو داخل وبلاگ اقای ابراهیمی (wowxperia)
پیدا کنید . اما خب بگذریم

----------------
سوال اولتون :
دوست عزیز شما بجای استفاده از اون روش شما باید از UID
استفاده کنید و اکشن pick by unique id که وقتی ابجکت
مورد نظرو انتخاب میکنی داخل اون هستش
و برای دسترسی به هر ابجکت uid مخصوص خودشو میدی بهش

-------------------
سوال 2 متوجه نشدم

-----------------
سوال 3 :
اگه اون چیزی باشه که من فکر کنم شما میخواید
باید اسپرایت هارو درون ی لایه جدا قرار بدید و paralax لایه رو 0 قرار بدید
اینجوری مثل شیشه میپسبن رو صفحه و هرجا جا به جا شید رو صفحه میمونن

موفق باشین

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary ، shazde
#3
سلام دوستان یه سئوال داشتم و اونم اینه که ایا استفاده از ابزار crop برای اسپرایت 
(حذف جاهای خالی یک تصویر png کمکی به حجم میکند یا نه ؟؟
ممنون میشم جواب بدین
siko game


بزودی با بازی جدید ما :: اون ::



  

                                               
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
(1396/4/1، 03:43 عصر)hitler نوشته است: سلام دوستان یه سئوال داشتم و اونم اینه که ایا استفاده از ابزار crop برای اسپرایت 
(حذف جاهای خالی یک تصویر png کمکی به حجم میکند یا نه ؟؟
ممنون میشم جواب بدین

خب اولش ی توضیح بدم درمورد چگونگی تشکیل تصاویر  : خب باید بدونید که تصاویر از مکعب هایی کوچکی به نام پیکسل (pixel) تشکیل شده ان که این پیکسل ها هرکدوم مشخصه ای از رنگهای اصلی رو میگیرن (rgb) و خب با کنار هم قرار گرفتن چندین هزار پیکسل یک تصویر شکل میگیره . خب حالا این حجم تصاویر از مجا میاد ؟ خب معلومه از تعداد پیکسل های اون حالا خب مسلما وقتی در یک تصویر فضاهای اضافی دور اون بجای رنگ سفید یا حالا هر زمینه ای تعداد پیکسل ها میاد پایین و طبیعتا کاهش حجم خواهد داشت . ولی خب تاثیر چندانی شاید نداشته باشه و مورد اصلی به رزولوشن و سایز تصاویر برمیگرده که خیلی توی حجم تاثیر دارن .
سعی کنید در طراحی هاتون همیشه یک سایز مناسب استفاده کنید که نه رنگ ها بد دیده شن نه اینکه خیلی بیش از حد بزرگ باشن .
موفق باشین
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde
#5
سلام بله مخصوصا که اسپرایت هایی که جای خالی دارن رو با فرمت png وارد کنید
و البته سایت خیلی خوبی که پیشنهاد میکنم ازش استفاده کنید برای کم کردن حجم عکس ها که بدون افت کیفیت اینکارو میکنه
https://tinypng.com/
رسید مژده که ایّام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند
  پاسخ


 سپاس شده توسط: danials008
#6

خب اولش ی توضیح بدم درمورد چگونگی تشکیل تصاویر  : خب باید بدونید که تصاویر از مکعب هایی کوچکی به نام پیکسل (pixel) تشکیل شده ان که این پیکسل ها هرکدوم مشخصه ای از رنگهای اصلی رو میگیرن (rgb) و خب با کنار هم قرار گرفتن چندین هزار پیکسل یک تصویر شکل میگیره . خب حالا این حجم تصاویر از مجا میاد ؟ خب معلومه از تعداد پیکسل های اون حالا خب مسلما وقتی در یک تصویر فضاهای اضافی دور اون بجای رنگ سفید یا حالا هر زمینه ای تعداد پیکسل ها میاد پایین و طبیعتا کاهش حجم خواهد داشت . ولی خب تاثیر چندانی شاید نداشته باشه و مورد اصلی به رزولوشن و سایز تصاویر برمیگرده که خیلی توی حجم تاثیر دارن . 
سعی کنید در طراحی هاتون همیشه یک سایز مناسب استفاده کنید که نه رنگ ها بد دیده شن نه اینکه خیلی بیش از حد بزرگ باشن . 
موفق باشین



سلام 
دوستان خیلی ممنونم از توضیحاتتون 
فقط یه سئوال بود 
وگرنه اینقدرا هم پایه نیستم بازم ممنون  1
siko game


بزودی با بازی جدید ما :: اون ::



  

                                               
  پاسخ


 سپاس شده توسط: danials008
#7
(1396/4/1، 10:19 عصر)hitler نوشته است: خب اولش ی توضیح بدم درمورد چگونگی تشکیل تصاویر  : خب باید بدونید که تصاویر از مکعب هایی کوچکی به نام پیکسل (pixel) تشکیل شده ان که این پیکسل ها هرکدوم مشخصه ای از رنگهای اصلی رو میگیرن (rgb) و خب با کنار هم قرار گرفتن چندین هزار پیکسل یک تصویر شکل میگیره . خب حالا این حجم تصاویر از مجا میاد ؟ خب معلومه از تعداد پیکسل های اون حالا خب مسلما وقتی در یک تصویر فضاهای اضافی دور اون بجای رنگ سفید یا حالا هر زمینه ای تعداد پیکسل ها میاد پایین و طبیعتا کاهش حجم خواهد داشت . ولی خب تاثیر چندانی شاید نداشته باشه و مورد اصلی به رزولوشن و سایز تصاویر برمیگرده که خیلی توی حجم تاثیر دارن . 
سعی کنید در طراحی هاتون همیشه یک سایز مناسب استفاده کنید که نه رنگ ها بد دیده شن نه اینکه خیلی بیش از حد بزرگ باشن . 
موفق باشین



سلام 
دوستان خیلی ممنونم از توضیحاتتون 
فقط یه سئوال بود 
وگرنه اینقدرا هم پایه نیستم بازم ممنون  1

بله در جریان هستیم و کارهای گرافیکیتون رو هم کاملا باهاش اشنا هستیم 3  ولی خب توجه کنید که ما توی انجمن عمومی هستیم و فقط برای شما نیست که پاسخ داده میشه و بنظرم بصورت کلی گفته بشه بهتره چون شاید مشکل خیلیا همین باشه 30
موفق باشید .
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 210 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 168 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,544 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,922 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 123 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: