انواع معماری ساخت بازی آنلاین از نظر شبکه
#1
انواع مختلفی از بازی ها وجود دارند که از طریق شبکه اینترنت یا شبکه داخلی بین بازی کنان ارتباط برقرار می کنند. ما به مجموعه این بازی ها، بازی های آنلاین (online games) یا بازی های چند نفره (multiplayer games) می گوییم. اگر این بازی ها تعداد بسیار زیادی بازی کن را در دنیای مشترکی گرد هم آورند به آن ها بازی های MMO (Massively multiplayer online) می گوییم که در این پست راجع به آن ها صحبت نمی کنیم ولی در آینده راجع به آن ها نیز خواهم گفت. من در ساخت یک بازی MMO شرکت داشته ام و این کار بسیار جالب و هیجان انگیز است.

بازی های آنلاین معمول را به روش های مختلفی می توان پیاده سازی کرد و این روش ها بستگی به نوع بازی و میزان تقلب قابل تحمل دارند. مساله اول معماری کلی می باشد که می تواند peer to peer و یا client server باشد. در مدل p2p بازی کنان به شکل مستقیم به یک دیگر وصل می شوند و یکی از آن ها به عنوان کلاینت اصلی master client در نظر گرفته می شود که مشخص می کند چه اتفاقی در بازی افتاده و اگر میان نتیجه عملی و یا وضعیت یک متغیر بین کلاینت ها اختلافی باشد، مقداری که در کلاینت اصلی وجود دارد به عنوان حقیقت در نظر گرفته می شود.

ادامه مطلب در وبسایت خدمات ساخت بازی آنلاین آپادانا
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تایپیک گفتگوی آزاد shazde 658 260,147 1401/11/25، 09:49 عصر
آخرین ارسال: LALI.ARB
  سوال : استیم hasansanaei 1 1,705 1400/7/24، 11:18 صبح
آخرین ارسال: mostafanastary
  زبان برنامه نویسی M.Y 16 8,468 1400/6/19، 03:25 عصر
آخرین ارسال: Prince
  طرح صیانت مجلس شورای اسلامی M.Y 9 4,276 1400/5/26، 02:11 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  جشنواره بازی های هایپر کژوال Kwalee amin COD 2 3,297 1400/4/18، 07:14 عصر
آخرین ارسال: محمد40

پرش به انجمن: