(1396/4/8، 03:53 عصر)montazeria نوشته است: سلام
من یه سری آموزش ها رو از سایت Lynda که یک سایت معروف برای آموزش است گرفتم و دیدم. اما خب آموزش کلّی بودند و مثلا این موردی که میخوام توش نبود.
ببیند توضیحات کلی بخوام بدم خیلی طولانی میشه و واقعا هم نیازه که ویدیو اموزشی هست !! فقط براتون چند راه حل میگم خودتون با کمی تحقیق بدستتون میاد !!
سوال اول :
میتونید از nav mesh agent استفاده کنید که یک مسیر رو دنبال میکنن شی ای که به اون این خاصیت داده شده باشه و به عنوان هدف هم پلیرتون رو مشخص کنید براش !! برای واقعی تر شدنم میتونید بگید که مثلا اگه فاصله 20 متر (مثاله ها وگرنه متر نداریم ما تو انجین فک کنم واحدش پیکسل باشه ) اون وقت ناو مش فعال شه !
و سوال دومتون : برای پیدا کردن فاصله بین دو جسم از کد زیر استفاده میشه
کد:
Vector3.Distance(objecta,objectb)
که البته از وکتور دو برداری هم میتونید استفاده کنید (این برای بازی های دو بعدی ) .
خب شما مثل بالا بگید که فاصله انقد بود صدا شنیده شه !!! تازه برای واقعی تر شدنم میتونید بگید توی هر فاصله صدا با یک ولوم خاص اجرا شه تا دیگه کلا فوق العاده شه بازیتون !! هر چی نزدیک تر صدا بیشتر
مورد سوم هم که ساده ترین قسمت کار هستش !! کافیه یک متغیر از نوع integger یا float تعریف کنید و هر اسمی بزارید براش ولی بهترینش همون EnemyHealth هستش
خب بعدشم میتونید از تابع OnTriggerEnter استفاده کنید و بگید اگه کلایدر تیرتون با دشمن برخورد کرد یکی از این متغیر کم بشه و وقتی هم که متغییر برابر صفر شد ! انمیشن مرگ و در نهایت Destroy .
و در اخر هم بجای اون دوره های اموزشی به شما دوره شوتر اول شخص اقای رجب زاده رو پیشنهاد میدم که واقعا تکمیله و تمام اینچیزا رو یاد داده !!
داخل بلاگشون لینکش هست :
وبلاگ اقای رجب زاده
موفق و پیروز باشید .