حرکت دشمن در یونیتی
#1
سلام
در ادامه ی بازی اول شخصم خاستم که چندین زامبی بسازم . مدل هاش رو دارم. اگه میشه توضیح بدبد که چجوری دشمن به سمت ما حرکت کنه و وقتی نزدیک شد صدای زامبی در بیاره و با چند تا تیر بمیره. (تفنگ و تیر ها آماده است و تیر شلیک میشه )
فقط اگه میشه سریع جواب بدید 4  . خیلی ممنون
بازی میکروفن در ایران اپس:http://iranapps.ir/app/com.game.microphone

[تصویر:  4.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
بهتر نبود اول میرفتید چند تا آموزش یونیتی نگاه میکردید بعد اگه مشکلی پیش اومد اینجا مطرح میکردید؟!!
  پاسخ


 سپاس شده توسط: danials008 ، developer
#3
سلام
من یه سری آموزش ها رو از سایت Lynda که یک سایت معروف برای آموزش است گرفتم و دیدم. اما خب آموزش کلّی بودند و مثلا این موردی که میخوام توش نبود.
بازی میکروفن در ایران اپس:http://iranapps.ir/app/com.game.microphone

[تصویر:  4.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
(1396/4/8، 03:53 عصر)montazeria نوشته است: سلام
من یه سری آموزش ها رو از سایت Lynda که یک سایت معروف برای آموزش است گرفتم و دیدم. اما خب آموزش کلّی بودند و مثلا این موردی که میخوام توش نبود.

ببیند توضیحات کلی بخوام بدم خیلی طولانی میشه و واقعا هم نیازه که ویدیو اموزشی هست !! فقط براتون چند راه حل میگم خودتون با کمی تحقیق بدستتون میاد !!
سوال اول :
میتونید از nav mesh agent استفاده کنید که یک مسیر رو دنبال میکنن شی ای که به اون این خاصیت داده شده باشه و به عنوان هدف هم پلیرتون رو مشخص کنید براش !! برای واقعی تر شدنم میتونید بگید که مثلا اگه فاصله 20 متر (مثاله ها وگرنه متر نداریم ما تو انجین فک کنم واحدش پیکسل باشه ) اون وقت ناو مش فعال شه !
و سوال دومتون : برای پیدا کردن فاصله بین دو جسم از کد زیر استفاده میشه
کد:
Vector3.Distance(objecta,objectb)
که البته از وکتور دو برداری هم میتونید استفاده کنید (این برای بازی های دو بعدی ) .
خب شما مثل بالا بگید که فاصله انقد بود صدا شنیده شه !!! تازه برای واقعی تر شدنم میتونید بگید توی هر فاصله صدا با یک ولوم خاص اجرا شه تا دیگه کلا فوق العاده شه بازیتون !! هر چی نزدیک تر صدا بیشتر

مورد سوم هم که ساده ترین قسمت کار هستش !! کافیه یک متغیر از نوع integger یا float تعریف کنید و هر اسمی بزارید براش ولی بهترینش همون EnemyHealth هستش

خب بعدشم میتونید از تابع OnTriggerEnter استفاده کنید و بگید اگه کلایدر تیرتون با دشمن برخورد کرد یکی از این متغیر کم بشه و  وقتی هم که متغییر برابر صفر شد ! انمیشن مرگ و در نهایت Destroy .

و در اخر هم بجای اون دوره های اموزشی به شما دوره شوتر اول شخص اقای رجب زاده رو پیشنهاد میدم که واقعا تکمیله و تمام اینچیزا رو یاد داده !!
داخل بلاگشون لینکش هست :
وبلاگ اقای رجب زاده

موفق و پیروز باشید . 63
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: montazeria ، developer ، shazde ، mahdi_R8095 ، hamed2002 ، ᔕinaᗪehghani


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سیستمم مورد نیاز برای یونیتی 5 ^_^ Ali ^_^ 5 3,135 1402/3/5، 10:31 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  کمترین حجم بازی محمد 82 3 752 1401/11/16، 11:29 صبح
آخرین ارسال: mostafanastary
  خروجی IL2CPP در یونیتی arshia ajoudani 2 1,156 1401/11/11، 11:09 صبح
آخرین ارسال: abedi
  خروجی وب M.Y 0 778 1401/8/1، 04:36 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  سوال در مورد دوره شوتر اول شخص استاد رجب زاده amin hosseini 1 1,397 1400/12/20، 11:01 عصر
آخرین ارسال: ᔕinaᗪehghani

پرش به انجمن: