یونیتی؟کانستراکت2؟ گیم میکر؟؟؟؟
#1
سلام اقا اومدم یه چند خط باهاتون صحبت کنم :1

چرا کانستراکت2 رو انتخاب کردید؟ جوابی که دارید شرط میبندم 90 درصدش عینه همینه که میگم : کانستراکتو انتخاب کردم چون کد نویسی و برنامه نویسی نداره چهارتا اسپریت و ابجکت میدی و تموم 

چرا یونیتی انتخاب کردید؟ چون دستت توش بازه هرکاری بخایی میتونی انجام بدی داخلش 

چرا گیم میکر رو انتخاب کردید؟ چون کد نویسی کم میخواد تقریبا کد هاش اماده هست 


اما خب تا الان فقط و فقط به فکر بازی سازی بودید این وسط گرافیک و موزیک بازی  چی میشه لابد میخاید بازم منتظر این و  اون باشید تا واستون طراحی کنن؟ بازی موفق بازیی هست که همه چیزشو خودمون طراحی کنیم نه اینکه از اشیا اماده استفاده کنیم 

همین اقای مهدی گنجه زادگان رو ببینید از اشیا اماده استفاده میکنه علت خرید بالاش داستانشه و همینطور نزدیک بودن به واقعیت 
ولی اقای مهدی فنائی گرافیکا و تمام اشیا کار خودشه به احتمال زیاد ( ببینید گفتم احتمال زیاد حرف درست نکنید   23

تعداد افرادی  که بازی اقای مهدی فنائی خریداری کردند 10 برابر تعداد افرادی هست که از اقای مهدی گنحه زادگان خریداری کردند حالا معلوم نیس این وسط چقدر ادما از کانالا و دوستان و رفیقاش گرفتن 
قشنگ واضح است که گرافیک و نرمی بازی ( گیم پلی) تاثیر ویژه ایی روی فروش داره 
حالا درست ایرانه اینجا و  تحریم و   اینجور چیزا استقبال نمیشه ولی به قول معروف ادم تو محدودیت ها ستاره میشه 21)

منکه کلا تا حالا بازی انتشار ندادم ولی بازی درست کردم از ابجکت های اماده فقط و  فقط جهت یاد گیری بوده :1
آخه روم نمیشه بازی درست کنم بدم دست مردم که همه چیزاش اماده س دوست دارم همشون کار خودم باشه از صفر تا صد یه جورایی دوست دارم قدرتمند وارد بشم 

چه تو یونیتی درست کنی بازیتو چه کانستراکت 2  و چه گیم میکر بازم نیاز به    گرافیک داری تقریبا 80 درضد یه بازی موفق کیفیتشه بقیه شم میرسه به داستانو موزیک و گیم پلی و  اینجور چیزا که شما خودتون وارد ترید 21

من فعلا خودم دارم گرافیک و طراحی سه بعدی یاد میگیرم انشالله یاد بگیرم منم یه چن تا بازی درست میکنم ولی فعلا تمرکزم روی یاد گیری   طراحی سه بعدی و   دو بعدی هستش یکی از دوستان که تو کار موزیک سازی و بیت سازی هستش و  تاحالا با افراد مشهور زیادی کار کرده منت گذاشته و میخاد به منم موزیک سازی و میکس و  مسترینگ یاد بده اگه اینم یاد بگیرم فک میکنم خیالم راحت میشه 1


سخن اخر سرتونو درد نیارم 
اگه میخاید خوب فروش داشته باشید خوب هم روش کار کنید و تبلیغات یادتون نره تاثیر موثری توی فروش داره تبلیغات درست حسابی ها نه اینکه امضاتو توی انجمنا لینک بازیت بزاری 21)) 

حالا روش تبلیغ زیاده و خودتونم وارد هستید 

یه ضرب المثل معروف هست که میگه هرجقدر پول بدی همونقدرم اش میخوری
الان پول دادن شما میشه طراحی عالی و با دقت کار کردن اش خوردنتون هم همون حمایت شدنتونه 
در حال طراحی یه بازی هستیم منتظر باشید به زودی چند تا عکس از بازیم میزارم  .....  4 21  

  پاسخ


 سپاس شده توسط: mr.alian ، Mehrdad
#2
حرفت درسته یا باید تیم باشی یا خودت گرافیک بلد باشی.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#3
ببینید اصلا بحث سر این چیزا نیست...

هر انجینی یه سری نقاط ضعف و نقاط قوت داره، در آخر بازی سازه که باید عاقلانه انجینش رو انتخاب کنه

مثلا یونیتی امکان طراحی بازی سه بعدی رو میده و خروجی اندرویدش بین انجین های دیگه پرفورمنس بهتری داره، ولی کدهاش باید بهینه سازی بشه

یا کانستراکت هم کدنویسی نداره و ویژواله (که تقریبا اکثر انجین ها دارن به این سمت برنامه نویسی ویژوال میرن) ولی از نقاط ضعفی مثل پرفورمنس پایین در خروجی اندروید برخورداره (در پروژه های بزرگتر)

در نهایت بازی ساز باید بیاد قضاوت کنه و عاقلانه انجین خودش رو انتخاب کنه

بعضی ها فکر میکنن کانستراکت و گیم میکر به این دلیل که عناصری مثل نور ندارن و این عناصر رو باید با اسپرایت و عکس ها بوجود آورد از یونیتی پایین تر میدونن

من خودم یونیتی رو بیشتر دوست دارم چون یه جورایی کدنویسی رو خیلی دوست دارم ولی بازی رو که با تیمم دارم روش کار میکنم رو قراره با کانستراکت بسازیم.

چون:

1- بازی ساده ایه و گیم پلی پیچیده ای نداره که نیازی به سیستم های یونیتی داشته باشه

2- چون بازی ساده ای هست، نمیخوایم تو بخش برنامه نویسی و طراحیش خیلی وقت بزاریم، خیلی سریع میتونیم با کانستراکت اونو پیاده سازی کنیم.

ولی اگه یه بازی، با گیم پلی پیچیده تر قرار بود بسازیم مطمئنا از انجینایی مثل یونیتی استفاده میکردیم.

  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mehrdad ، shazde
#4
دوستان اصلا این درست نیست که من الان بشینم و فک کنم و یه انجین رو انتخاب کنم و با اون تا 400 سال بعد بازیمو بسازم . کلا این غلطه باید به جای اینکار بشینیم و اونایی خیییلی خیییلی مهمن رو یاد بگیریم که پروژه یا ایده ای اگه به ذهن من یا شریکم رسید و خواستیم بسازیمش ببینیم با کدوم انجین بهینه تره . واسه بازی های کوچیک نریم سراغ یونیتی یا نمونه های دیگه .
شما فرض کن الان کانستراکت رو انتخاب کردی و کلا همشو یاد گرفتی . پس فردا یه بازی ساز عالی شدی و بعدش دلت خواست یه بازی شوتر (مثلا) بسازی.
آیا میشه با کانستراکت اونو ساخت؟
خب خلاصه دوستان خلاصه ی کلام رو میگم:
روی انجین تعصب نداشته باشید . همشون نسبت به هم یه برتری و یه نقطه ضعفی دارن .
به امید درخشش بازی ساز های ایرانی!
موفق باشید
  • در حال طراحی چند برنامه و بازی جدید!
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde
#5
دقیقا حرف های دوستان درست بود

بنده به شخصه کانتراکت رو که الان یاد گرفتم رفتم دنبال یونیتی

که هم یونیتی و هم کانستراکت رو بلد باشم تا در بتونم بازی های راحت رو با کانستراکت

و بازی های سخت رو با یونیتی

راستی این حرفت که فتوشاپ وصدا رو راست میگی

من خودم تو فتوشاپ مشکل داشتم که حل شد ولی صدا هنوز هم هست که نمیدونم منبع کجاست که برم یاد بگیرم
بازی سازی سخته ولی گرافیک از اون سخت تر


تا آخر شهریور برنامه ای با نام انیمیشن دونی انتشار میدم 4
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تایپیک گفتگوی آزاد shazde 658 260,147 1401/11/25، 09:49 عصر
آخرین ارسال: LALI.ARB
  سوال : استیم hasansanaei 1 1,705 1400/7/24، 11:18 صبح
آخرین ارسال: mostafanastary
  زبان برنامه نویسی M.Y 16 8,468 1400/6/19، 03:25 عصر
آخرین ارسال: Prince
  طرح صیانت مجلس شورای اسلامی M.Y 9 4,276 1400/5/26، 02:11 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  جشنواره بازی های هایپر کژوال Kwalee amin COD 2 3,297 1400/4/18، 07:14 عصر
آخرین ارسال: محمد40

پرش به انجمن: