مهمان عزیز خوش‌آمدید. ورود عضــویت


حل شده ساخت آینه در یونیتی
#1
Lightbulb 
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
میخواستم بپرسم که چگونه میتوان در یونیتی یک آینه درست کرد؟
با تشکر
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#2
سلام دوست عزیز !؟ خب یک روش هست که قبل از اومدن reflection probe ازش استفاده میشده و خیلیم هم باحاله ! ک حتی میشه ازش داخل بازی های 2 بعدی عم استفاده کرد !

خب بریم سر اموزش !
اول اینکه شما به یک texture renderer نیاز دارید که میتونید با کلیک راست درون قسمت پروژه تون اون روبسازید ! ی اسم دلخواه هم براش بزارین ! حالا من به عنوان مثال میزارم اسمشو هویج

خب حالا ما نیاز به یک دوربین دیگه داریم ! کار این دوربین در واقع ضبط صحنه ی جلوی جسم ما هست تا وقتی تصویر اون رو به یک شی نسبت میدهیم مانند یک اینه عمل کنه ! چون اینه روبروشو نشون میده دیگه !

خب وقتی دوربین رو ساختیم از کاپوننت camera قسمت target texture میام و اون هویج رو نسبت میدیم بهش ! یا درگ دراپ میکنیم روی اون قسمت !! خب تا اینجای کار ما یک تکستچر داریم که به وسیله ی یک دوربین تصویر نهایی خودشو ضبط میکنه ! حالا یک مکعب یا حالا هرشی تکستچر پذیر میسازیم ! و اون هویج رو میدیم بهش ! خب الان میبینیم که تصویر رندر گیری شده توسط دوبین افتاده روی شی امون ! 4  خیلیم هم عالی و راحت ! حالا دیگه زاویه دوربین رو به دلخواه اوکی کن تا شبیه یک اینه بشه ! یک نکته ای ک شاید بهش برخورد کنی رو بگم ! اگه دیدی تصاویر توی اینه برعکس شدن ! یعنی اینکه وقتی تو از سمت راست میری جلو اینه پلیر سمت چپ نشون داده میشه ! کافیه محور های جسمتو قبلش ی منفی بزاری ! البته بستگی به اینه خودت داره کدوم وری باشه و بخوای چ محوری رو منفی کنی ! خودت یکم باهاش کار کنی دستت میاد ! 

تازه از این روش واسه ساخت مانیتور های دوربین های مداربسته هم میتونی استفاده کنی ! مثلا ی مانیتور توی این اتاق بزار که تصویر دوربینی که توی اتاق بعدی هست رو ضبط کنه و نشون بده ! 3 

خیلی کار های دیگه هم میشه کرد که فکر کردنشو میزارم به عهده خودتون !

راه دیگه ساخت اینه هم ک همون reflection probe هستش ! حالا دقیق اسمشو نمیدونم ! ولی فک کنم همین بود ! که باز هم فک کنم این روشی که گفتم بهینه تر باشه ! 

حالا اساتید جواب بدن بهتره !

موفق و پیروز باشید .
[عکس: Merlin_In_Galaxy.png]
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: hamed008 ، ghasem ، shazde ، Dani ، ali.develpor1
#3
خب ممنون دانیال
واقعا دستت درد نکنه!!
خب سورس رو رو هم اینجا قرار میدم تا دوستان استفاده کنن
و ی سوال هم داشتم اون هم این که این روی دو بعدی هم کار میکنه یا فقط برای سه بعدی هست؟
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde ، danials008
#4
(1396/5/1، 11:13 عصر)hamed008 نوشته: خب ممنون دانیال
واقعا دستت درد نکنه!!
خب سورس رو رو هم اینجا قرار میدم تا دوستان استفاده کنن
و ی سوال هم داشتم اون هم این که این روی دو بعدی هم کار میکنه یا فقط برای سه بعدی هست؟
واقعا ممنون ک سورس رو قرار دادی خودم تا الان به سیستم دسترسی نداشتم !

خب بله کار میکنه ! ولی خب طبیعتا چون دو بعدی هست زاویه روبرو دقیقا مچ میشه با تصویری که قرار نشون داده بشه برای هم کارایی نداره اصلا ! امیدوارم منظورم رو فهمیده باشید !
خب برای حل این مشکل از دوربین prespective که صد در صد غلط نوشتم  املاییشو ! استفاده میکنیم ! که کمی زاویه داشته باشه دوربین ! و یا همون وقتی ک میخوایم از orthograohic استفاده کنیم باید یکمی هقب تر تنظیم کنیم دوربین رو ! مثل کاری ک اقای فنائی توی 41148 کردن ! یعنی دو سه تا بلوک دوربین رو عقب تر گزاشتن ! اینطوری وقتی تصویر رندر میشه با مکان پلیر هماهنگ نیست و ی حس اینه میده به ادم !!!

حالا مشکلی ک شاید باز هم بهش برخورد کنید ! کامپوننت audio listener هست که هر دوبین یکی از این کامپوننت همراه خود داره ! که باید ماله دوربین اینه رو پاک کنید ! چون دو دریافت کننده صدا در یک صحنه یک پیز تعریف نشدست برای یونیتی ! چون ما یک اسپیکر بیشتر ندارم ک ! 3

موفق و پیروز باشید .
[عکس: Merlin_In_Galaxy.png]
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde ، hamed008
  


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مشکل دسترسی به view port to ... hiddendanger 2 169 1397/1/24، 05:12 عصر
آخرین ارسال: danials008
  دیتا بازی behnam2018 2 114 1397/1/22، 04:45 صبح
آخرین ارسال: behnam2018
  گلیم گیمز 1 و 2؟ alirezagamemaker 4 521 1396/11/24، 05:12 عصر
آخرین ارسال: amin COD
  مشکل در استفاده از کاراکتر 3 بعدی در محیط 2بعدی mreza 1 189 1396/6/14، 02:54 عصر
آخرین ارسال: shazde
  مشکل در عملکرد مکانیزم بازی Devin Trigger 1 157 1396/5/30، 04:36 عصر
آخرین ارسال: shazde

پرش به انجمن: