شما کدام انجین بازی سازی را انتخاب می کنید؟
Unreal Engine 4
18.18%
4
CRYENGINE V
22.73%
5
Unity 5
59.09%
13
22 رأی
*شما به این گزینه رأی داده‌اید. [نمایش نتایج]

کدام موتور بازی سازی بهتر است؟ CRYENGINE V، Unreal Engine 4 و یا Unity 5
#1
[تصویر:  cryengine-v-unreal-4-unity_d610050e9dbcf...6a06a2.jpg]
مقایسه و نقد و بررسی موتور های مطرح بازی سازی
 اگر شما قصد ساخت یک بازی رایانه ای را دارید مطمئنا اولین سوالی که ذهن شما را مشغول خواهد کرد این است که از چه موتور بازی سازی برای ساخت بازی استفاده نمایید؟
در سال های اخیر  چند موتور بازی سازی مطرح و قدرتمند به صورت عمومی منتشر شده است و این فرصت را برای بازی سازان مستقل فراهم آورده  تا بازی خود را  با استفاده از بهترین موتور های بازی سازی دنیا توسعه دهند. مخصوصا  پس از ارائه نسخه های رایگان از موتور Unity و استقبال عموم توسعه دهندگان بازی، شرکت های بزرگی همچون CRYTEK و EPIC نیز اقدام به ارائه رایگان و یا با قیمت نازل با هدف جلب توجه توسعه دهندگان و تیم های کوچک برای ساخت بازی نمودند. اکنون  Unreal engine 4 و CRYENGINE V به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است و شما این انتخاب را دارید که از بین بهترین موتورهای بازی سازی دنیا مناسبترین گزینه را برای ساخت بازی خود انتخاب نمایید. اما سوال اصلی هنوز پا برجاست!
کدام موتور بازی سازی را باید انتخاب کنم؟
قبل از پاسخ به این سوال باید بدانید که هر کدام از موتور های بازی سازی نقاط قوت و ضعف خود را دارند و در این مقاله بیشتر بر روی همین مسئله صحبت خواهیم نمود. تا شما با شناخت قابلیتهای این موتور های بازی سازی به طور آگاهانه انتخاب نمایید.
در گام اول شما باید از خود بپرسید که دقیقا قصد ساخت چه بازی ای دارید؟ آیا بازی شما تیر اندازی اول شخص است یا این که یک بازی موبایل ؟ یا این که اصلا قرار است دو بعدی باشد یا سه بعدی ! سپس سعی میکنیم تک تک انجین ها را بررسی نموده و نقاط ضعف و قوت آنها را شرح دهیم تا در نهایت ببینم کدام موتور بازی سازی بیشتر مناسب پروژه شما خواهد بود
Unity
[تصویر:  Unity-5-2.jpg]
موتور بازی سازی Unity  با ظاهر ساده و ابزار قدرتمند خود می تواند یک انتخاب عالی برای توسعه دهندگان بازی های موبایلی باشد. این انجین قابلیت خروجی برای اکثر پلتفرم ها شامل ویندوز، اندروید، IOS و حتی کنسول های بازی را دارد. البته قابلیت خروجی برای کنسول برای کاربران عادی میسر نیست.
تمرکز توسعه دهندگان این انجین بیشتر بر محیط کاربری آن بوده است. ظاهر محیط کاربری تا حدی به محیط کاربری نرم افزار مایا شبیه است. هماهنگی و یکپارجگی بسیار عالی این موتور بازی سازی با اکثر پکیج های سه بعدی مانند 3ds Max, Maya , Softimage و .. سرعت پیشرفت پروژه را تا حد بسیار زیادی افزایش میدهد و شما دیگر نیازی به خروجی گرفتن با فرمت های خاص برای انجین نیستید و موتور به طور خودکار فایلها را به فرمت FBX تبدیل می نماید، علاوه بر این شما در حین کار در انجین به راحتی میتوانید مدل ها را ویرایش و بروز رسانی نمایید.
همچنین این انجین گزینه بسیار مناسبی برای ساخت بازی های 2 بعدی محسوب می شود و به خوبی از فیزیک پشتیبانی می کند. بخش قابل توجهی از بازهای موبایل فعلی در بازار توسط این انجین تولید شده است.
موتور بازی سازی یونیتی در نسخه های رایگان و پولی عرضه میگردد البته نسخه رایگان آن یعنی Unity 5 Personal Edition تمامی نیاز های شما را پاسخگو خواهد بود و نیازی به پیچیده کردن کار خود نخواهید داشت
مزایا: رابط کاربری آسان، پشتیبانی خیلی خوب از سایر پکیج های سه بعدی، مناسب برای تیم های کوچک، قابلیت تبدیل خودکار فایلهای ورودی
معایب: ابزارهای ضعیف در بحث ویرایش و مدل سازی داخل انجین، قابلیت های محدود نسبت به سایر انجین ها،
 نتیجه گیری: موتور بازی سازی Unity 5 معمولا بیشتر مورد توجه تیم های کوچک و یا سازندگان بازیهای موبایل است و علی رغم پشتیبانی نسخه Unity 5 از سایه زنی فیزیکال، نور محیطی GI و HDR Reflection به نظر می رسد برای ساخت بازی های بزرگ شما گزینه های بهتری نیز همجون آنریل انجین و کرای انجین پیش روی دارید.
Unreal Engine 4
[تصویر:  unreal-engine.jpg]
آنریل انجین 4 در پی موفقیت انتشار UDK توانست با قابلیتهای فوق العاده خود نظر همگان را به خود جلب نماید. قابلیت نور داینامیک و البته سیستم ذره ای جدیدی که در این انجین استفاده گردیده است. سیستم ذره ای جدید انجین قابلیت پشتیبانی تا 1 میلیون ذره در محیط را دارد.
در آنریل انجین 4 ، زبان برنامه نویسی C++  به طور کامل جایگزین زبان اسکریپت نویسی UnrealScript گردیده است که نقطه عطفی در قابلیت توسعه دادن موتور محسوب می شود همچنین سیستم  Blueprint نیز قابلیت های آنریل انجین را به طور چشمگیری افزایش داده است. یکی از مهمترین ویژگی های مثبت آنریل نسبت به انجین های دیگر ویرایشگر متریال قدرتمند آن است شما در Material Editor میتوانید هر متریالی که در ذهن دارید را ایجاد نمایید و قابلیت Node base بودن آن کمک بسیار زیادی درساخت متریال های ویژه و متفاوت می نماید.
در نسخه جدید شما میتوانید از تمامی قابلیت های انجین به طور کاملا رایگان استفاده نمایید و دیگر نیازی به پرداخت مبلغ ماهیانه نخواهد بود. البته شما هنوز باید 5 درصد از سود فروش خود را به سازنده پرداخت کنید اما مطمئن باشید که نگرانی جدی نخواهد بود و در قبال این انجین هزینه بسیار ناچیزی را آن هم تنها در صورت موفقیت پرداخت خواهید نمود.
این انجین ابزارهای بسیار مناسبی برای ساخت محیط طبیعی و اضافه کردن فضای سبز داشته و شما به راحتی میتوانید محیطی با ابعاد بسیار بزرگ را در آن ایجاد نمایید. قابلیت های نورپردازی فوق العاده آن باعث می شود که بتوانید صحنه هایی نزدیک به واقعیت را ایجاد نمایید. مخصوصا در بحث نورپردازی داخلی این انجین بسیار موفق عمل میکند.
روند یادگیری این انجین تا حدی سخت است، اما به هیچ وجه نگران نباشید چون انبوهی از آموزشهای ویدئویی و متنی در اینترنت موجود است. همچنین انجمن پشتیبانی این انجین بسیار قدرتمند عمل کرده و شما میتوانید از قسمت Marketplace اقدام به خرید مدل های آماده که سایر کاربران ایجاد نموده اند نمایید.
CRYENGINE V
[تصویر:  cryengine02.jpg]
 
کرای انجین یک موتور بازی سازی بسیار پیشرفته و قدرتمند است که توسط CRYTEK توسعه داده شده است. این موتور قدرتمند اولین بار در ساخت بازی Far cry  استفاده گردید و به معنای واقعی یک بازی Open World را معرفی نمود .
این موتور با فناوری ویژه خود در پردازش نور میتواند بدون نیاز به پردازش اولیه نور به طور در لحظه نور را محاسبه نماید و این قابلیت باعث می شود که برای اجرای بازی ها به حافظه RAM کمتری نیاز داشته باشید. قابلیت های ویژه این موتور تا حدی مشابه با قابلیت های Unreal Engine است و از تمامی قابلیت هایی که آنریل انجین معرفی میکند پشتیبانی میکند.
با استفاده از این انجین بازی هایی همچون  Crysis و Ryse:Son of Rome  ساخت شده اند. اما در نظر بگیرید که این انجین مناسب گروه ها و شرکت های بزرگ بازی سازی است و اگر قصد ساخت بازی هایی در این حد را ندارید بهتر است یک انجین ساده تر را انتخاب نمایید.
از نسخه CRYENGINE V به بعد شما با هر توان مالی میتوانید از این موتور قدرتمند استفاده نمایید و به تناسب توان خود میتوانید مبلغ دلخواه خود را پرداخت نموده و یا این که به طور رایگان از تمامی قابلیتهای آن استفاده نمایید. و البته نیازی به پرداخت سود از فروش بازی نخواهد بود.
نقاط قوت: فناوری فوق پیشرفته در محاسبه نور، پشتیبانی کامل از آخرین فناوری، عدم نیاز به رم زیاد، حجم سبک هسته موتور، ابزارهای بسیار متنوع در ساخت محیط های خارجی همچون جنگل و سیستم آب و هوا، شبیه سازی عالی گردش شبانه روز
نقاط ضعف: روند یادگیری نسبتا سخت تر، کمبود منابع آموزشی مناسب
 
نتیجه گیری:
این نتیجه گیری بیشتر نظر شخصی من بوده و با توجه به سابقه کار با هر سه انجین این نتایج رو عنوان میکنم:
اگر قصد ساخت بازی موبایل و یا پلتفرمی و یا بازی نه چندان بزرگ دارید توصیه اول من استفاده از یونیتی Unity است. اما اگر به فکر ساخت یک بازی بزرگ با گرافیک بالا و استفاده از آخرین فناوری روز هستید توصیه میکنم به سراغ انجین های قدرتمندی همچون آنریل انجین و کرای انجین بروید.
اگر در بازی مورد نظر شما طراحی محیطی همانند: جنگل، دریا، گردش شبانه روز و تغییرات جوی مطرح است، کرای انجین گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.
اگر مایل هستید بازی خود را برای چند پلتفرم توسعه دهید و گوشه چشمی به موبایل نیز دارید، آنریل انجین انتخاب بهتری است و منابع آموزش گسترده نیز در مراحل اولیه برای شما بسیار مفید خواهد بود.
---------
دوستان لطفا با شرکت در نظر سنجی نظر مورد تاییدتون رو بگید
---------
  پاسخ


 سپاس شده توسط: danials008 ، aa82 ، mostafanastary ، Dr.AR ، hasansanaei ، Mehrdad ، ᔕinaᗪehghani
#2
سلام. خب چرا نمیپذیریم که اگر ما موتور Unity رو یاد بگیریم واقعا بهتر از construct هست!. غیر از اینه؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ARMAN_IRBAX
#3
به نظر من این سه موتور واقعا موتور های عالی ای هستند اما چند فرقی دارند.
از یونیتی بازیسازان مستقل هم استفاده میکنند.
اما کرای انجین و آنریل انجین موضوع فرق میکنه
اصلا کار من و شما و استادیو های چند نفره نیست
حدود 100 الی n نفر میخوان چون میخوان یه بازی حرفه ای درست کنن.
مثل ما نیستن که مثلا طرف سه تا کار رو تو گروه انجام میده
اون ها برای هر کار چند نفر میخوان
کدنویسی,طراحی مراحل,تست بازی,استادیو صدا گزاری,گرافیست,اسپانسر و....
الهم صل علی محمد و آل محمد و العجل فرجهم


صلوات دوای هر درد
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
(1396/5/13، 08:48 صبح)mohreza نوشته است: به نظر من این سه موتور واقعا موتور های عالی ای هستند اما چند فرقی دارند.
از یونیتی بازیسازان مستقل هم استفاده میکنند.
اما کرای انجین و آنریل انجین موضوع فرق میکنه
اصلا کار من و شما و استادیو های چند نفره نیست
حدود 100 الی n نفر میخوان چون میخوان یه بازی حرفه ای درست کنن.
مثل ما نیستن که مثلا طرف سه تا کار رو تو گروه انجام میده
اون ها برای هر کار چند نفر میخوان
کدنویسی,طراحی مراحل,تست بازی,استادیو صدا گزاری,گرافیست,اسپانسر و....

دوست عزیز ! بنده بارها اعلام کردم و خواهش دارم که نظر شخصی خودتون رو بیان نکنید !! کی گفته کسی نمیتونه به تنهایی با انریل کار کنه ( بنده فقط انریل رو اطلاع دارم چون باهاش دارم کار میکنم) !!!
اتفاقا شاید انریل در اوایل کمی سخت باشه برای یک نفر اما بنظر من بهتر از یونیتی هستش برای بازی های پی سی !! حتی بازی های اندروید سطح بالا ! تازه انریل یک قابلیت به نام بلوپرنت داره که کار رو خیلی اسون میکنه برای بازی سازی های مستقل !! یعنی شما دیگه نیازی نیست برید یک سال وقتتون رو بزارید روی یاد گیری زبان سخت C++ و فقط کافیه تا حد مبتدی قواعد و درکی از کدنویسی داشته باشید !!
حالا برای راحتی بیشتر هم میتونید با یک تیم نهایت 5 نفره یک بازی بسازید و حالشو ببرید ! حتی بازی های سطح بالا !! بقول خودتون حرفه ای !!

صحبتی با استارتر :

ب شخصه باور دارم که همچیز برمیگرده به اعضا و شخص خودتون که چطور بتونید از یک انجین استفاده کنید ! شاید با همین کانستراکت هم بشه بازی ای ساخت که که با یک بازی ساخته شده با یونیتی (2بعدی) رقابت کنه !! پس اصلا انجین ملاک نیست بنظرم و بهتره بجای این مطالب نقد انجین ها و پرسش و پاسخ در مورد انجین ها ! بشینیم یکم روی اموزش برای طراحی و بازی سازی کار کنیم ! زمانی که قراره واسه نقد انجین ها هدر بدیم رو بزاریم روی یادگیری چیز های مهم تر !! مثلا از نقد انجین ها چی به شما میرسه !!
توی این دو روز انجمن به شدت مطالب غیر مفید توش زیاد شده !!
شما الان بخوای این دو انجین رو مقایسه کنی با ی سرچ ساده میتونی راحت جوابتو پیدا کنی !! پس چرا میایید و وقت خودتون و مارو هدر میدید !!! دوتا نکته اموزشی بزارید که به سختی توی گوگل پیدا شه که به کار ادم بیاد ! نه اینکه پست هایی بسازید که نه از نظر محتوا درست هستن نه از نظر مفهوم یادگیری !!! تازه خیلی هاشون هم پر از اشتباه هستن !!! خب کسی مجبورتون نکرده که بیایید یک موضوع بنویسید که این همه غلط داشته باشه !!!

من دیگه واقعا نمیدونم با چه زبونی باید اعلام کنیم !! تایپیک اضافه و بی مورد نزنید !!! تموم شد و رفت !! 20 

موفق باشید
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mohreza ، mohreza
#5
(1396/5/13، 03:20 صبح)aminmahdi نوشته است: سلام. خب چرا نمیپذیریم که اگر ما موتور Unity رو یاد بگیریم واقعا بهتر از construct هست!. غیر از اینه؟

درود

اگر کانستراکت نیازهاتون رو برای بازی ای که تو ذهنتونه برآورده نمیکنه باید انجینتون رو عوض کنید .
  پاسخ


 سپاس شده توسط: danials008 ، mohreza
#6
مطمن باشید و شک نکنید توش که ترتیب قدرتمندی اونها به صورت زیره:
1-cry engine
2-unreal engine
3-unity
چون خیلی تحقیق کردم در این مورد می گم...........ولی به هیچ وجه بدون داشتن هیچ تجربه ای در مورد کد نویسی های سی شارپ و سی پلاس پلاس سراغ cry engine نرید............من خودم رفتم سراغ unity چون از بسیاری لحاظ برای ما که تازه داریم شروع می کنیم بهتره و از اون گذشته انجمن داره و از اون مهم تر آموزش های فارسی گسترده ای در موردش وجود داره
تو می تونی همین الان با دریافت رایگان "اینشب نت" با حجم 2.5 مگابایت از ما حمایت کنی...حمایت های شما دلگرمی ماست
[تصویر:  download_1_.png]
[تصویر:  download.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#7
(1396/5/13، 09:48 صبح)danials008 نوشته است:
(1396/5/13، 08:48 صبح)mohreza نوشته است: به نظر من این سه موتور واقعا موتور های عالی ای هستند اما چند فرقی دارند.
از یونیتی بازیسازان مستقل هم استفاده میکنند.
اما کرای انجین و آنریل انجین موضوع فرق میکنه
اصلا کار من و شما و استادیو های چند نفره نیست
حدود 100 الی n نفر میخوان چون میخوان یه بازی حرفه ای درست کنن.
مثل ما نیستن که مثلا طرف سه تا کار رو تو گروه انجام میده
اون ها برای هر کار چند نفر میخوان
کدنویسی,طراحی مراحل,تست بازی,استادیو صدا گزاری,گرافیست,اسپانسر و....

دوست عزیز ! بنده بارها اعلام کردم و خواهش دارم که نظر شخصی خودتون رو بیان نکنید !! کی گفته کسی نمیتونه به تنهایی با انریل کار کنه ( بنده فقط انریل رو اطلاع دارم چون باهاش دارم کار میکنم) !!!
اتفاقا شاید انریل در اوایل کمی سخت باشه برای یک نفر اما بنظر من بهتر از یونیتی هستش برای بازی های پی سی !! حتی بازی های اندروید سطح بالا ! تازه انریل یک قابلیت به نام بلوپرنت داره که کار رو خیلی اسون میکنه برای بازی سازی های مستقل !! یعنی شما دیگه نیازی نیست برید یک سال وقتتون رو بزارید روی یاد گیری زبان سخت C++ و فقط کافیه تا حد مبتدی قواعد و درکی از کدنویسی داشته باشید !!
حالا برای راحتی بیشتر هم میتونید با یک تیم نهایت 5 نفره یک بازی بسازید و حالشو ببرید ! حتی بازی های سطح بالا !! بقول خودتون حرفه ای !!

صحبتی با استارتر :

ب شخصه باور دارم که همچیز برمیگرده به اعضا و شخص خودتون که چطور بتونید از یک انجین استفاده کنید ! شاید با همین کانستراکت هم بشه بازی ای ساخت که که با یک بازی ساخته شده با یونیتی (2بعدی) رقابت کنه !! پس اصلا انجین ملاک نیست بنظرم و بهتره بجای این مطالب نقد انجین ها و پرسش و پاسخ در مورد انجین ها ! بشینیم یکم روی اموزش برای طراحی و بازی سازی کار کنیم ! زمانی که قراره واسه نقد انجین ها هدر بدیم رو بزاریم روی یادگیری چیز های مهم تر !! مثلا از نقد انجین ها چی به شما میرسه !!
توی این دو روز انجمن به شدت مطالب غیر مفید توش زیاد شده !!
شما الان بخوای این دو انجین رو مقایسه کنی با ی سرچ ساده میتونی راحت جوابتو پیدا کنی !! پس چرا میایید و وقت خودتون و مارو هدر میدید !!! دوتا نکته اموزشی بزارید که به سختی توی گوگل پیدا شه که به کار ادم بیاد ! نه اینکه پست هایی بسازید که نه از نظر محتوا درست هستن نه از نظر مفهوم یادگیری !!! تازه خیلی هاشون هم پر از اشتباه هستن !!! خب کسی مجبورتون نکرده که بیایید یک موضوع بنویسید که این همه غلط داشته باشه !!!

من دیگه واقعا نمیدونم با چه زبونی باید اعلام کنیم !! تایپیک اضافه و بی مورد نزنید !!! تموم شد و رفت !! 20 

موفق باشید

دوست عزیز چرا جوش میاری؟
این تاپیک برای کسانی خوبه که میخوان انجین خودشون رو انتخاب کنند .
اگر هم که سراین تاپیک ها جوش میارید اصلا نخونید. ما که نگفتیم حتما بخونید.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: danials008
#8
(1396/5/14، 09:53 صبح)rezamms نوشته است:
(1396/5/13، 09:48 صبح)danials008 نوشته است:
(1396/5/13، 08:48 صبح)mohreza نوشته است: به نظر من این سه موتور واقعا موتور های عالی ای هستند اما چند فرقی دارند.
از یونیتی بازیسازان مستقل هم استفاده میکنند.
اما کرای انجین و آنریل انجین موضوع فرق میکنه
اصلا کار من و شما و استادیو های چند نفره نیست
حدود 100 الی n نفر میخوان چون میخوان یه بازی حرفه ای درست کنن.
مثل ما نیستن که مثلا طرف سه تا کار رو تو گروه انجام میده
اون ها برای هر کار چند نفر میخوان
کدنویسی,طراحی مراحل,تست بازی,استادیو صدا گزاری,گرافیست,اسپانسر و....

دوست عزیز ! بنده بارها اعلام کردم و خواهش دارم که نظر شخصی خودتون رو بیان نکنید !! کی گفته کسی نمیتونه به تنهایی با انریل کار کنه ( بنده فقط انریل رو اطلاع دارم چون باهاش دارم کار میکنم) !!!
اتفاقا شاید انریل در اوایل کمی سخت باشه برای یک نفر اما بنظر من بهتر از یونیتی هستش برای بازی های پی سی !! حتی بازی های اندروید سطح بالا ! تازه انریل یک قابلیت به نام بلوپرنت داره که کار رو خیلی اسون میکنه برای بازی سازی های مستقل !! یعنی شما دیگه نیازی نیست برید یک سال وقتتون رو بزارید روی یاد گیری زبان سخت C++ و فقط کافیه تا حد مبتدی قواعد و درکی از کدنویسی داشته باشید !!
حالا برای راحتی بیشتر هم میتونید با یک تیم نهایت 5 نفره یک بازی بسازید و حالشو ببرید ! حتی بازی های سطح بالا !! بقول خودتون حرفه ای !!

صحبتی با استارتر :

ب شخصه باور دارم که همچیز برمیگرده به اعضا و شخص خودتون که چطور بتونید از یک انجین استفاده کنید ! شاید با همین کانستراکت هم بشه بازی ای ساخت که که با یک بازی ساخته شده با یونیتی (2بعدی) رقابت کنه !! پس اصلا انجین ملاک نیست بنظرم و بهتره بجای این مطالب نقد انجین ها و پرسش و پاسخ در مورد انجین ها ! بشینیم یکم روی اموزش برای طراحی و بازی سازی کار کنیم ! زمانی که قراره واسه نقد انجین ها هدر بدیم رو بزاریم روی یادگیری چیز های مهم تر !! مثلا از نقد انجین ها چی به شما میرسه !!
توی این دو روز انجمن به شدت مطالب غیر مفید توش زیاد شده !!
شما الان بخوای این دو انجین رو مقایسه کنی با ی سرچ ساده میتونی راحت جوابتو پیدا کنی !! پس چرا میایید و وقت خودتون و مارو هدر میدید !!! دوتا نکته اموزشی بزارید که به سختی توی گوگل پیدا شه که به کار ادم بیاد ! نه اینکه پست هایی بسازید که نه از نظر محتوا درست هستن نه از نظر مفهوم یادگیری !!! تازه خیلی هاشون هم پر از اشتباه هستن !!! خب کسی مجبورتون نکرده که بیایید یک موضوع بنویسید که این همه غلط داشته باشه !!!

من دیگه واقعا نمیدونم با چه زبونی باید اعلام کنیم !! تایپیک اضافه و بی مورد نزنید !!! تموم شد و رفت !! 20 

موفق باشید

دوست عزیز چرا جوش میاری؟
این تاپیک برای کسانی خوبه که میخوان انجین خودشون رو انتخاب کنند .
اگر هم که سراین تاپیک ها جوش میارید اصلا نخونید. ما که نگفتیم حتما بخونید.

شرمنده دوست عزیز ! بنده نباید اون صحبتی با استارتر رو میزاشتم اینجا ! ی اشتباه پیش اومده که من اشتباهی توی تایپیک شما اینو نوشتم و میخواستم توی یک تایپیک دیگه اینو بنویسم ! الان متوجه شدم اشتباه کردم 4  شرمنده خلاصه ! وگرنه تایپیک شما بد نیست ! حالا بازم به هرحال که زیاد از این بحثا توی انجمن شده و قبلا هم خیلی روش فکر شده ! ولی خب نمیدونم !
موفق باشید . 63
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
به نظر من اصن این جور تاپیک هارو نباید تو هیچ انجمنی بزنید!!!!!!!!!!!!من تاپیکی که زدم حذفش کردم چرا؟؟؟چون ببینید شما اصلا نباید مقایسه کنید..........به خیلیا برمی خوره که چرا گفتی مثلا کرای انجن بهتر از کانستراکته!!!!!!!!!!!!
اونا می گن نه.......... کانستراکت بهتره در شرایطی که نیازتو برطرف کنه!!!!!!!!!!!!!!!شما به نظر من تاپیکتو حذف کن ...
من اون تاپیکم رو تو سه انجمن زدم:
انجمن کانستراکت ....انجمن یونیتی ...........و یک انجمن خارجی برای آنریل..........ولی تو هر سه تا به خیلیا بر خورده بود.......
اینجا می گفتن که یونیتی اصلا نباید رفت سراغش چون بد تر از کانستراکته و تعصب الکی نشون می دادن.........
تو انجمن یونیتی با نیشو کنایه می گفتن که کاسنتراکت رو اصلا نباید در کنار یونیتی قرار داد چون اختلاف قدرت اینها خیلی زیاده و کانستراکته کشکه و جز انجن های اولیه و مبتدی حساب میشه و از این حرفا که بقیشو سانسور می کنم و گرنه اکانتمو می بندن!!!!!!!!!!!!
شما باید این تاپیکو تو یه وبلاگ یا یه وبسایت بزنی و قسمت نظر دهیشو هم ببندی!!!!
تو می تونی همین الان با دریافت رایگان "اینشب نت" با حجم 2.5 مگابایت از ما حمایت کنی...حمایت های شما دلگرمی ماست
[تصویر:  download_1_.png]
[تصویر:  download.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#10
اگه میخواید موفق باشید برید سراغ موتور پیشرفته . الان میخواید با کانستراکت دقیقا چی کار کنید 13 دنبال ایده نو هستید که دنیارو بترکونید؟ 17
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  حل شده animation box محمد 82 1 2,103 1400/6/17، 08:13 صبح
آخرین ارسال: ᔕinaᗪehghani
Brick خرید surena system MohammadHadi 5 3,140 1400/5/31، 07:11 عصر
آخرین ارسال: محمد 82
  SURENA System MohammadHadi 10 5,722 1400/3/23، 11:46 صبح
آخرین ارسال: FARZAD BLACK
  معرفی کتاب - ساخت یک بازی کژوال... ᔕinaᗪehghani 2 2,048 1400/3/13، 10:54 صبح
آخرین ارسال: oak
  حل شده سایت مشابه appetize.io محمد 82 4 3,178 1400/2/8، 12:40 عصر
آخرین ارسال: محمد 82

پرش به انجمن: