;کدام گزینه برای من مناسب تر است
جاوا اسکریپت یاد بگیر باهمون ;کانستراکت کار کن
15.38%
2
#C یا Js یادیگیر برو Unity
61.54%
8
GameMaker
7.69%
1
Stencyl
0%
0
Godot
15.38%
2
LibGDX
0%
0
Cocos2d
0%
0
13 رأی
*شما به این گزینه رأی داده‌اید. [نمایش نتایج]

مشورت (موتور بازیسازی).
#1
سلام دوستان.

بعد از اینکه متوجه شدم کانستراکت برای بازیهایی که من مورد نظرم هست خیلی مناسب نیست تصمیم گرفتم موتور رو عوض کنم !

قبلا با Unity کار کرده بودم مشکلم برنامه نویسیش بود. مشکل کانستراکت هم که نبود قابلیت هایی بود که من میخواستم. حالا فرض کنید من جاوا اسکریپت یاد بگیرم. خوب چه کاریه که برم سراغ یونیتی !!؟ برای همون کانستراکت پلاگین موذد نیازم رو میسازم !!

پس اگه شرط رفتن به یونیتی فراهم بشه، مشکل کانستراکت هم حل شده ! پس رفتن به یونیتی برای این مورد بی فایده هست ( ولی بعدا احتمال زیاد یونیتی رو انتخاب میکنم)

انتخاب بعدیم gameMaker هست. که با توجه به تحقیقاتی که کردم صد درصد خیلی از مشکلاتم باهاش حله(مثلا گیم میکر حالت تشخیص برخورد برای پیکسل رو داره ولی تو کانستراکت چیزی به اسم پیکسل نیست) ولی یه مشورت میخوام.
آیا GameMaker درضمینه ساخت بازی های چند نفره آفلاین کار آمد هست ؟؟؟ آیا میشه تعریف کرد که توسط بلوتوث یا وای فای انتقال دیتا باشی بین دو گوشی بدون واسطه سوم ؟؟؟
خروجیش چطوره ؟؟؟

سه انتخاب دیگه میمونه ...  Godot ،libGDX و Cocos2d که هر کدوم نیاز به داره برنامه نویسی یاد بگیرم.(اینم بگم تو برنامه نویسی همچین هم پرت نیستما !! قبلا ActionScript کار کردم که خیلی شبیه به جاوا هست- همیچنی با C++ هم آشنایی دارم در حد 2 واحد مبانی کامپیوتر تو دانشگاه. و تو زمینه طراحی الگوریتم هم کارم خوبه. پایان نامم با Matlab بوده به ریاضیات  هم مسلط ام) ولی همونطور که گفتم اگه به جاوا مسلط بشم خوب پلاگین کانستراکت میسازم.

انتخاب بعدی Stencyl هست که تازه دانلود کردم و خیلی شبیه به کانسراکته. میترسم برم جلو ولی مثل کانستراکت برام محدود باشه . . .

 ضمن پاسخ به سوالاتم در مورد گیم میکر (قابلیت مولتی پلیر آفلاین بلوتوث و وای فای -خروجی اندروید)
لطفا در نظر سنجی بالا شرکت کنید ...

گزینه پیشنهادیشون رو مشخص کنند:
1-
جاوا اسکریپت یاد بگیر با همین کانستراکت کار کن.
2-
برو C# یا Js مسلط شو و Unity انتخاب
3-GameMaker برای مولتی پلیر خروجی اندروید مناسبه.
4-ُStencyl
5-Godot
6-LibGDX
7-Cocos2d




  پاسخ


 سپاس شده توسط: omidsha ، shaygaaan
#2
من فقط در مورد گیم میکر میتونم نظر بدم  4
خروجی توی گیم میکر آفلاینه. مثل یونیتی نیاز به sdk و jdk داره.
حجم خروجی اندرویدش هم از 4مگ به بالاس.
واسه ساخت بازی مولتی پلیر چه با بلوتوث چه با وای فای هات اسپات چندتا پلاگین توی فروشگاه خود سایتش دیدم که پولی بودن. البته اگه جاوا بلد باشین میتونین خودتون هر پلاگینی که بخواید برای اندروید بنویسید.
خروجیای دیگه هم داره. واسه خروجی ویندوز فون باید sdk ویندوز رو نصب کنین و سیستمتون ویندوز 8 به بالا باشه.
واس آیفون هم که دردسرای خودشو داره  4

درمورد استنسیل (stencyl) خودم تونستم باهاش خروجی اندروید (آفلاین) بگیرم ولی هیچوقت نتونستم واسش پلاگین بزنم  22 و فکر نکنم رایگان باشه برنامش (برنامه رایگانش محدودیت خروجی دمو داره یعنی یه نوشته ای پایین بازیتون همیشه نشون داده میشه)

گادوت خوبه خودم تونستم سورس گادوت رو خروجی بگیرم و گادوت شخصی بسازم ولی وقت یادگیریش رو نداشتم گذاشتم کنار  4

نظر شخصی خودم در مورد انجین ها اینه:
  • اگه انجین بدون کدنویسی رایگان میخواید کانستراکت (البته با گیم میکر هم میشه بدون کدنویسی انجام داد)
  • اگه انجین با کدنویسی ساده و خروجی آفلاین میخواید گیم میکر استودیو (بدون کد هم میشه ساخت)
  • اگه جاوا اسکریپت یا سی شارپ بلدید یونیتی
  • اگه سی پلاس بلدید کوکوس
  • اگه اپن سورس میخواید کوکوس یا گادوت
یه انجین دیگه هم هست بدون کدنویسی و خروجی آفلاین. تقریبا مثل کانستراکته اسمش کلیک تیم فیوژن 2.5!

با چندتا از بچه ها سایت فارسیشو راه اندازی کردیم و کم کم داریم آموزش هاشو قرار میدیم. پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنید. (خودم واسش پلاگین میزنم!)

http://ctf2.ir
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shaygaaan ، shazde ، aa82 ، ghasem ، Dr.AR
#3
سلام
شما اگه میخواید جاوااسکریپت یاد بگیرید هم میتونید با یونیتی کار کنید هم برای کانستراکت پلاگین بنویسید و هم برید تو عرصه طراحی وب !
در کل به نظر من برید js یاد بگیرید حالا اینکه در ادامه باهاش چی کار کنید رو میتونید خودتون تصمیم بگیرید...

تو نظر سنجی هم چیزی که من گفتم وجود نداره  22
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، ghasem ، Dr.AR
#4
این نظر شخصی منه و ممکنه خیلیا خوششون نیاد ولی به نظر من سعی کنید زیاد به نرم افزار های تجاری وابسته نشین و بیشتر از نرم افزار های اوپن سورس استفاده کنید. من پیشنهادم گودوت هست چون هم اوپن سورسه هم زبانش پایتونه. از مزیت های پایتون بگم که من وقتی شروع کردم به یاد گرفتنش دیدم که حتی از ویژوال بیسیکم راحت تره. در ضمن با یاد گرفتن پایتون میتونید برای خیلیییییی از برنامه های اوپن سورس دیگه مثل بلندر و گیمپ و .... پلاگین بسازید و اسکریپت بنویسید چون اکثرا نرم افزارای اوپن سورس از پایتون پشتیبانی می کنن.
همیشه اعتقاد داشتم حیفه که با کامپیوتر بازی کرد ولی آخرش به بازی ساختن علاقه مند شدم...
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ghasem ، shazde ، Dr.AR
#5
(1396/5/14، 08:42 عصر)miladesign نوشته است: من فقط در مورد گیم میکر میتونم نظر بدم  4
خروجی توی گیم میکر آفلاینه. مثل یونیتی نیاز به sdk و jdk داره.
حجم خروجی اندرویدش هم از 4مگ به بالاس.
واسه ساخت بازی مولتی پلیر چه با بلوتوث چه با وای فای هات اسپات چندتا پلاگین توی فروشگاه خود سایتش دیدم که پولی بودن. البته اگه جاوا بلد باشین میتونین خودتون هر پلاگینی که بخواید برای اندروید بنویسید.
خروجیای دیگه هم داره. واسه خروجی ویندوز فون باید sdk ویندوز رو نصب کنین و سیستمتون ویندوز 8 به بالا باشه.
واس آیفون هم که دردسرای خودشو داره  4

درمورد استنسیل (stencyl) خودم تونستم باهاش خروجی اندروید (آفلاین) بگیرم ولی هیچوقت نتونستم واسش پلاگین بزنم  22 و فکر نکنم رایگان باشه برنامش (برنامه رایگانش محدودیت خروجی دمو داره یعنی یه نوشته ای پایین بازیتون همیشه نشون داده میشه)

گادوت خوبه خودم تونستم سورس گادوت رو خروجی بگیرم و گادوت شخصی بسازم ولی وقت یادگیریش رو نداشتم گذاشتم کنار  4

نظر شخصی خودم در مورد انجین ها اینه:
  • اگه انجین بدون کدنویسی رایگان میخواید کانستراکت (البته با گیم میکر هم میشه بدون کدنویسی انجام داد)
  • اگه انجین با کدنویسی ساده و خروجی آفلاین میخواید گیم میکر استودیو (بدون کد هم میشه ساخت)
  • اگه جاوا اسکریپت یا سی شارپ بلدید یونیتی
  • اگه سی پلاس بلدید کوکوس
  • اگه اپن سورس میخواید کوکوس یا گادوت
یه انجین دیگه هم هست بدون کدنویسی و خروجی آفلاین. تقریبا مثل کانستراکته اسمش کلیک تیم فیوژن 2.5!

با چندتا از بچه ها سایت فارسیشو راه اندازی کردیم و کم کم داریم آموزش هاشو قرار میدیم. پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنید. (خودم واسش پلاگین میزنم!)

http://ctf2.ir

تشکر.
بله قبلا این Click team fusion رو دیدم جالب به نظر میومد.. ولی نسخه full لیست ایران رو نداشت. تحریمیم. با vpn و tor هم نمیشه رفت.
. میشه برای پیکسل دستور داد ؟ یعنی پیکسل هم براش تعریف شده ؟ یا مثل کانستراکت همه چیز sprite و tiled هست ؟
در مورد collision polygon چطور - مثل کانستراکت فقط صفحه تعریف میشه یا مثلا مثل گیم میکر میتونه برای پیکسل یا به صورت چند تیکه باشه ؟


(1396/5/14، 09:57 عصر)mahdi797979 نوشته است: این نظر شخصی منه و ممکنه خیلیا خوششون نیاد ولی به نظر من سعی کنید زیاد به نرم افزار های تجاری وابسته نشین و بیشتر از نرم افزار های اوپن سورس استفاده کنید. من پیشنهادم گودوت هست چون هم اوپن سورسه هم زبانش پایتونه. از مزیت های پایتون بگم که من وقتی شروع کردم به یاد گرفتنش دیدم که حتی از ویژوال بیسیکم راحت تره. در ضمن با یاد گرفتن پایتون میتونید برای خیلیییییی از برنامه های اوپن سورس دیگه مثل بلندر و گیمپ و .... پلاگین بسازید و اسکریپت بنویسید چون اکثرا نرم افزارای اوپن سورس از پایتون پشتیبانی می کنن.

چرا کسی بدش بیاد- مگه بحث قومیتی مذهبی هست 21 پایتون تو ذهنم خیلی باکلاسه. نمیدونم ببینم نظرات بقیه چیه . . .

تشکر
  پاسخ


 سپاس شده توسط: omidsha
#6

Dr.AR نوشته است:بله قبلا این Click team fusion رو دیدم جالب به نظر میومد.. ولی نسخه full لیست ایران رو نداشت. تحریمیم. با vpn و tor هم نمیشه رفت.
. میشه برای پیکسل دستور داد ؟ یعنی پیکسل هم براش تعریف شده ؟ یا مثل کانستراکت همه چیز sprite و tiled هست ؟
در مورد collision polygon چطور - مثل کانستراکت فقط صفحه تعریف میشه یا مثلا مثل گیم میکر میتونه برای پیکسل یا به صورت چند تیکه باشه ؟


درود

گزینه ی fine detection داره و پیکسل پرفکت رو دقیق ساپورت میده. کلا چون برنامه ی قدیمی ایه برای پیکسل آرت خیلی اوکیه .

من آناهیتا رو با فیوژن ساختم. اما چند نکته رو صادقانه لازم میدونم بگم تا توی انتخابتون بهتر تصمیم گیری کنید :

1)تنها نسخه ی ک ..ک که ازش هست خروجیه آندرویدش مشکل داره . و بعضی کالیدر ها رو شناسایی نمیکنه .البته چون من اصل برنامه رو سالها پیش خریدم این مشکل رو ندارم . چون آخرین آپدیشتش رو دارم. اگه خواستید اونو بخرید برای هر خروجیش باید پول جداگونه بدید. و این براتون خیلی آب میخوره.چون ارزون نیست
2)برنامه هسته ی قدیمی داره و خروجی ها رو به شدت بهش تزریق کردن و این باعث افت فریم ریت در خیلی مواقع میشه .  
3)گزینه ی Include event sheet که داخل کانستراکت هست تو فیوژن نیست . و این یعنی فاجعه .شما به هر اتاق یا لی آت که میرید باید تمام کد و آبجکت هاتون رو با هم ببرید. مگر اینکه لول ادیتور بسازید که باید بسیار حرفه ای باشید تو این زمینه . گفتن که تو فیوژن 3 این مشکل حل شده. فعلا که هنوز بتا اون هم نیومده و قطعا پر از باگه .و قیمت هم که خدا میدونه.
4) انجمن اصلا فعالی نداره. در برابر انجمن اصلی سیرا تقریبا هیچه.
5) محیط ایونت نویسیش دلچسب نیست .بصورت tool tip نشون میده. البته بصورت خطی هم نشون میده ولی خیلی بد . کانستراکت واقعا تمیز و خوانا است .
6) نکته ی مثبتش خروجی نیتیو و حجم کمشه . (اگه از باگ هاش صرفنظر کنید) . این مورد رو Stencyl هم داره .راستی اگه من رای بدم و بهتون بگم با استنسیل کار کنید چطوری با پرداختش کنار میاید ؟


اما در مورد سوالتون در مورد انجین ها . من دو مورد رو عرض میکنم :لطفا وارد showcase های تمام این انجین ها بشید. برید و بازی های ساخته شده باهاشون رو ببینید . مطمئن باشید اینا میان بهترین بازی های ساخته شده با انجینشون رو میذارن توی سایت . پس میتونید حد توان انجین رو به راحتی متوجه بشید .

و مورد دوم و مهمترین مورد.  اگر با انجینی کار کنید که مجبورتون کنه کد بزنید خیلی برد کردید چون بعدا تو سوییچ کردن به انجین های دیگه خیلی راحتید چون همه ی زبان ها 90 درصد عین همن . فقط سینتکس هاشون با هم فرق داره .
الان یونیتی و گادو تو بورسه و اگه کسی مثلا سی شارپ یا پایتون رو یاد بگیره بعدا که یه انجین بهتر اومد فقط نهایتا دو سه هفته طول میکشه که جدیده رو یاد بگیره چون اصل پروگرامینگ رو یاد گرفته. کسی چه میدونه شاید فردا یه انجین اومد که رو دست یونیتی و خانواده اش رو تو دو بعدی و سه بعدی زد. پس اینجا شما برد کردید.

جلوی پاتون رو نبینید . افق دور رو ببینید. قطعا یه روزی میرسه که میبینید انجین های ضعیف جوابگوی ذهن خلاقتون نیست . از الان آینده رو ببینید تا پشیمون نشید.

پ .ن : من رای به یونیتی دادم. اما این اصلا به معنی رد کردن  godot و LibGDX و cocos 2D نیست. اوپن سورس بودن امتیاز بسیار بالایی است که یونیتی نداره . 


پیروز باشید .ببخشید طولانی شد.

  پاسخ


 سپاس شده توسط: ghasem ، omidsha ، Dr.AR
#7
سلام گودوت خیلی عالیه بازی های آنلاین قوی هم میتونی واسش بنویسی.. زبان کد نویسیش هم بسیار شبیه پایتون و ساده هست... حتی تو اون زبان خیلی جاها راحت تر از کانستراکت کارت راه میوفته و توی پروژه های بزرگ خیلی مدیریتت اسون تر میشه...همینطور رایگان هست و اوپن سورس و برای همه سیستم عامل ها هست... و در اپ های اوپن سورس شما با محدودیتی مواجه نمیشید.. اگرم بشید میتونید خودتون دست به کار بشید و درستش کنید...پرفومنس بالا برای خروجی موبایل و خروجی افلاین هم ویژگی خوبشه در نسخه ویندوز و لینوکس فقط میتونید خروجی اندروید بگیرید به دلیل محدودیت های خود اپل فقط با ورژن مخصوص مک او اس میتونید خروجی ios بگیرید..مشکلات با اپل رو حل کنید( حل کردنش به پیچیدگی مشکلات کانس با کوکون و اینتل نیست) خروجی عالی و حرفه ای هم میتونید واسه ios بگیرید.....خود انجین رو با C++ ساختن و اوپن سورس... ولی زبان کد نویسی درش GDscript هست که در واقع همون پایتونه یکم سفارشی سازی شده....
من باش چند وقته دارم کار میکنم فیزیک عالی داره...ادیتور قوی هم داره در عین حال کم حجم و سبک و سادست....
در کل اینده داره گودوت به دلیل رایگان و اپن سورس بودنش

در نظر سنجی پایین که بین 100 تا گیم انجین 2 بعدی بود هم گودوت رتبه چهارم و کانستراکت هشتم و گیم میکر استدیو دوازدهم رو بدست اوردن
https://www.slant.co/topics/341/~best-2d-game-engines
  16  من رو بیشتر بشناسید :
  پاسخ


 سپاس شده توسط: ghasem ، danials008 ، Mehrdad
#8
آقا امیدوارم بدتون نیاد ولی وضعیت این انجمن طوری شده اگه تاپیک با موضوع « انتخاب انجین » و « برتری انجین ها » نزنی انگار وجود خارجی نداری 22
تو یه هفته ی قبل فکر کنم 5 یا 4 تا تاپیک با این موضوع زده شد
هر کسی هم فقط نظر خودشو میده تو این تاپیکا
  پاسخ


 سپاس شده توسط: danials008 ، Alireza3d ، omidsha ، shaygaaan ، S.L.F
#9
(1396/5/15، 12:07 عصر)mahdi_R8095 نوشته است: آقا امیدوارم بدتون نیاد ولی وضعیت این انجمن طوری شده اگه تاپیک با موضوع « انتخاب انجین » و « برتری انجین ها » نزنی انگار وجود خارجی نداری 22
تو یه هفته ی قبل فکر کنم 5 یا 4 تا تاپیک با این موضوع زده شد
هر کسی هم فقط نظر خودشو میده تو این تاپیکا


بعله شروع کنندشم من بودم   4

در کل انتخاب انجین ۵۰ درصدش علاقه است
فکر می‌کنم این موضوع به علت مشکلات اخیر کوکون و اینتل باشه ( اینتل که اصن کار نمی‌ده همش اروره این چند وقته )
برا همین خیلیا به فکر این افتادن که ممکنه کانستراکت وقتشون رو تلف کنه و قربانیه این مشکلات و محدودیت ها بشن ( مثل خودم )
و تصمیم گرفتن انجینشون رو عوض کنن
  16  من رو بیشتر بشناسید :
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Dr.AR
#10
(1396/5/15، 12:07 عصر)mahdi_R8095 نوشته است: آقا امیدوارم بدتون نیاد ولی وضعیت این انجمن طوری شده اگه تاپیک با موضوع « انتخاب انجین » و « برتری انجین ها » نزنی انگار وجود خارجی نداری 22
تو یه هفته ی قبل فکر کنم 5 یا 4 تا تاپیک با این موضوع زده شد
هر کسی هم فقط نظر خودشو میده تو این تاپیکا
مشکل شما چیه ؟





(1396/5/15، 02:46 عصر)omidsha نوشته است:
(1396/5/15، 12:07 عصر)mahdi_R8095 نوشته است: آقا امیدوارم بدتون نیاد ولی وضعیت این انجمن طوری شده اگه تاپیک با موضوع « انتخاب انجین » و « برتری انجین ها » نزنی انگار وجود خارجی نداری 22
تو یه هفته ی قبل فکر کنم 5 یا 4 تا تاپیک با این موضوع زده شد
هر کسی هم فقط نظر خودشو میده تو این تاپیکا


بعله شروع کنندشم من بودم   4

در کل انتخاب انجین ۵۰ درصدش علاقه است
فکر می‌کنم این موضوع به علت مشکلات اخیر کوکون و اینتل باشه ( اینتل که اصن کار نمی‌ده همش اروره این چند وقته )
برا همین خیلیا به فکر این افتادن که ممکنه کانستراکت وقتشون رو تلف کنه و قربانیه این مشکلات و محدودیت ها بشن ( مثل خودم )
و تصمیم گرفتن انجینشون رو عوض کنن
بله دلیل عمدش همینه.

ولی مشکل من چیز دیگه ای بود که این دوستمون(mahdi) معلومه همینطور سرسری پست رو خونده و منظور رو متوجه نشده. مشکل من اینه که بخوام وقت بزارم جاوا یاد بگیرم چه کاریه برم یونیتی چون بهرحال کانستراکت کار باهاش خیلی سریع تند پیش میره. حالا آیا راه حل بهتری هم هست که مشکلات من رو سریع تر حل کنه.

مشکلاتم:
پیکسل تعریف شده باشه.
پشتیبانی انجین از مولتی پلیر آفلاین.
خروجی بی درد سر


(1396/5/15، 09:26 صبح)Mehrdad نوشته است:
Dr.AR نوشته است:بله قبلا این Click team fusion رو دیدم جالب به نظر میومد.. ولی نسخه full لیست ایران رو نداشت. تحریمیم. با vpn و tor هم نمیشه رفت.
. میشه برای پیکسل دستور داد ؟ یعنی پیکسل هم براش تعریف شده ؟ یا مثل کانستراکت همه چیز sprite و tiled هست ؟
در مورد collision polygon چطور - مثل کانستراکت فقط صفحه تعریف میشه یا مثلا مثل گیم میکر میتونه برای پیکسل یا به صورت چند تیکه باشه ؟


درود

گزینه ی fine detection داره و پیکسل پرفکت رو دقیق ساپورت میده. کلا چون برنامه ی قدیمی ایه برای پیکسل آرت خیلی اوکیه .

من آناهیتا رو با فیوژن ساختم. اما چند نکته رو صادقانه لازم میدونم بگم تا توی انتخابتون بهتر تصمیم گیری کنید :

1)تنها نسخه ی ک ..ک که ازش هست خروجیه آندرویدش مشکل داره . و بعضی کالیدر ها رو شناسایی نمیکنه .البته چون من اصل برنامه رو سالها پیش خریدم این مشکل رو ندارم . چون آخرین آپدیشتش رو دارم. اگه خواستید اونو بخرید برای هر خروجیش باید پول جداگونه بدید. و این براتون خیلی آب میخوره.چون ارزون نیست
2)برنامه هسته ی قدیمی داره و خروجی ها رو به شدت بهش تزریق کردن و این باعث افت فریم ریت در خیلی مواقع میشه .  
3)گزینه ی Include event sheet که داخل کانستراکت هست تو فیوژن نیست . و این یعنی فاجعه .شما به هر اتاق یا لی آت که میرید باید تمام کد و آبجکت هاتون رو با هم ببرید. مگر اینکه لول ادیتور بسازید که باید بسیار حرفه ای باشید تو این زمینه . گفتن که تو فیوژن 3 این مشکل حل شده. فعلا که هنوز بتا اون هم نیومده و قطعا پر از باگه .و قیمت هم که خدا میدونه.
4) انجمن اصلا فعالی نداره. در برابر انجمن اصلی سیرا تقریبا هیچه.
5) محیط ایونت نویسیش دلچسب نیست .بصورت tool tip نشون میده. البته بصورت خطی هم نشون میده ولی خیلی بد . کانستراکت واقعا تمیز و خوانا است .
6) نکته ی مثبتش خروجی نیتیو و حجم کمشه . (اگه از باگ هاش صرفنظر کنید) . این مورد رو Stencyl هم داره .راستی اگه من رای بدم و بهتون بگم با استنسیل کار کنید چطوری با پرداختش کنار میاید ؟


اما در مورد سوالتون در مورد انجین ها . من دو مورد رو عرض میکنم :لطفا وارد showcase های تمام این انجین ها بشید. برید و بازی های ساخته شده باهاشون رو ببینید . مطمئن باشید اینا میان بهترین بازی های ساخته شده با انجینشون رو میذارن توی سایت . پس میتونید حد توان انجین رو به راحتی متوجه بشید .

و مورد دوم و مهمترین مورد.  اگر با انجینی کار کنید که مجبورتون کنه کد بزنید خیلی برد کردید چون بعدا تو سوییچ کردن به انجین های دیگه خیلی راحتید چون همه ی زبان ها 90 درصد عین همن . فقط سینتکس هاشون با هم فرق داره .
الان یونیتی و گادو تو بورسه و اگه کسی مثلا سی شارپ یا پایتون رو یاد بگیره بعدا که یه انجین بهتر اومد فقط نهایتا دو سه هفته طول میکشه که جدیده رو یاد بگیره چون اصل پروگرامینگ رو یاد گرفته. کسی چه میدونه شاید فردا یه انجین اومد که رو دست یونیتی و خانواده اش رو تو دو بعدی و سه بعدی زد. پس اینجا شما برد کردید.

جلوی پاتون رو نبینید . افق دور رو ببینید. قطعا یه روزی میرسه که میبینید انجین های ضعیف جوابگوی ذهن خلاقتون نیست . از الان آینده رو ببینید تا پشیمون نشید.

پ .ن : من رای به یونیتی دادم. اما این اصلا به معنی رد کردن  godot و LibGDX و cocos 2D نیست. اوپن سورس بودن امتیاز بسیار بالایی است که یونیتی نداره . 


پیروز باشید .ببخشید طولانی شد.
مثل همیشه توضیحات فوق العاده از استاد مهرداد عزیز.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mehrdad


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تایپیک گفتگوی آزاد shazde 658 260,639 1401/11/25، 09:49 عصر
آخرین ارسال: LALI.ARB
  سوال : استیم hasansanaei 1 1,712 1400/7/24، 11:18 صبح
آخرین ارسال: mostafanastary
  زبان برنامه نویسی M.Y 16 8,509 1400/6/19، 03:25 عصر
آخرین ارسال: Prince
  طرح صیانت مجلس شورای اسلامی M.Y 9 4,304 1400/5/26، 02:11 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  جشنواره بازی های هایپر کژوال Kwalee amin COD 2 3,325 1400/4/18، 07:14 عصر
آخرین ارسال: محمد40

پرش به انجمن: