1396/5/14، 08:21 عصر
سلام دوستان.
بعد از اینکه متوجه شدم کانستراکت برای بازیهایی که من مورد نظرم هست خیلی مناسب نیست تصمیم گرفتم موتور رو عوض کنم !
قبلا با Unity کار کرده بودم مشکلم برنامه نویسیش بود. مشکل کانستراکت هم که نبود قابلیت هایی بود که من میخواستم. حالا فرض کنید من جاوا اسکریپت یاد بگیرم. خوب چه کاریه که برم سراغ یونیتی !!؟ برای همون کانستراکت پلاگین موذد نیازم رو میسازم !!
پس اگه شرط رفتن به یونیتی فراهم بشه، مشکل کانستراکت هم حل شده ! پس رفتن به یونیتی برای این مورد بی فایده هست ( ولی بعدا احتمال زیاد یونیتی رو انتخاب میکنم)
انتخاب بعدیم gameMaker هست. که با توجه به تحقیقاتی که کردم صد درصد خیلی از مشکلاتم باهاش حله(مثلا گیم میکر حالت تشخیص برخورد برای پیکسل رو داره ولی تو کانستراکت چیزی به اسم پیکسل نیست) ولی یه مشورت میخوام.
آیا GameMaker درضمینه ساخت بازی های چند نفره آفلاین کار آمد هست ؟؟؟ آیا میشه تعریف کرد که توسط بلوتوث یا وای فای انتقال دیتا باشی بین دو گوشی بدون واسطه سوم ؟؟؟
خروجیش چطوره ؟؟؟
سه انتخاب دیگه میمونه ... Godot ،libGDX و Cocos2d که هر کدوم نیاز به داره برنامه نویسی یاد بگیرم.(اینم بگم تو برنامه نویسی همچین هم پرت نیستما !! قبلا ActionScript کار کردم که خیلی شبیه به جاوا هست- همیچنی با C++ هم آشنایی دارم در حد 2 واحد مبانی کامپیوتر تو دانشگاه. و تو زمینه طراحی الگوریتم هم کارم خوبه. پایان نامم با Matlab بوده به ریاضیات هم مسلط ام) ولی همونطور که گفتم اگه به جاوا مسلط بشم خوب پلاگین کانستراکت میسازم.
انتخاب بعدی Stencyl هست که تازه دانلود کردم و خیلی شبیه به کانسراکته. میترسم برم جلو ولی مثل کانستراکت برام محدود باشه . . .
ضمن پاسخ به سوالاتم در مورد گیم میکر (قابلیت مولتی پلیر آفلاین بلوتوث و وای فای -خروجی اندروید)
لطفا در نظر سنجی بالا شرکت کنید ...
گزینه پیشنهادیشون رو مشخص کنند:
1-جاوا اسکریپت یاد بگیر با همین کانستراکت کار کن.
2-برو C# یا Js مسلط شو و Unity انتخاب
3-GameMaker برای مولتی پلیر خروجی اندروید مناسبه.
4-ُStencyl
5-Godot
6-LibGDX
7-Cocos2d
بعد از اینکه متوجه شدم کانستراکت برای بازیهایی که من مورد نظرم هست خیلی مناسب نیست تصمیم گرفتم موتور رو عوض کنم !
قبلا با Unity کار کرده بودم مشکلم برنامه نویسیش بود. مشکل کانستراکت هم که نبود قابلیت هایی بود که من میخواستم. حالا فرض کنید من جاوا اسکریپت یاد بگیرم. خوب چه کاریه که برم سراغ یونیتی !!؟ برای همون کانستراکت پلاگین موذد نیازم رو میسازم !!
پس اگه شرط رفتن به یونیتی فراهم بشه، مشکل کانستراکت هم حل شده ! پس رفتن به یونیتی برای این مورد بی فایده هست ( ولی بعدا احتمال زیاد یونیتی رو انتخاب میکنم)
انتخاب بعدیم gameMaker هست. که با توجه به تحقیقاتی که کردم صد درصد خیلی از مشکلاتم باهاش حله(مثلا گیم میکر حالت تشخیص برخورد برای پیکسل رو داره ولی تو کانستراکت چیزی به اسم پیکسل نیست) ولی یه مشورت میخوام.
آیا GameMaker درضمینه ساخت بازی های چند نفره آفلاین کار آمد هست ؟؟؟ آیا میشه تعریف کرد که توسط بلوتوث یا وای فای انتقال دیتا باشی بین دو گوشی بدون واسطه سوم ؟؟؟
خروجیش چطوره ؟؟؟
سه انتخاب دیگه میمونه ... Godot ،libGDX و Cocos2d که هر کدوم نیاز به داره برنامه نویسی یاد بگیرم.(اینم بگم تو برنامه نویسی همچین هم پرت نیستما !! قبلا ActionScript کار کردم که خیلی شبیه به جاوا هست- همیچنی با C++ هم آشنایی دارم در حد 2 واحد مبانی کامپیوتر تو دانشگاه. و تو زمینه طراحی الگوریتم هم کارم خوبه. پایان نامم با Matlab بوده به ریاضیات هم مسلط ام) ولی همونطور که گفتم اگه به جاوا مسلط بشم خوب پلاگین کانستراکت میسازم.
انتخاب بعدی Stencyl هست که تازه دانلود کردم و خیلی شبیه به کانسراکته. میترسم برم جلو ولی مثل کانستراکت برام محدود باشه . . .
ضمن پاسخ به سوالاتم در مورد گیم میکر (قابلیت مولتی پلیر آفلاین بلوتوث و وای فای -خروجی اندروید)
لطفا در نظر سنجی بالا شرکت کنید ...
گزینه پیشنهادیشون رو مشخص کنند:
1-جاوا اسکریپت یاد بگیر با همین کانستراکت کار کن.
2-برو C# یا Js مسلط شو و Unity انتخاب
3-GameMaker برای مولتی پلیر خروجی اندروید مناسبه.
4-ُStencyl
5-Godot
6-LibGDX
7-Cocos2d