ارسالها: 2,126
موضوعها: 284
تاریخ عضویت: مرد 1395
سپاسها: 544
1602 سپاس گرفتهشده در 917 ارسال
سلام دوستان
ببینید من کلا دوتا اسپرایت تو بازیم دارم . یکی نقطه قرمز و یکی یه ماشین . حالا از روی این ماشین مثلا 20 تا کپی کردم و همشون حول اون نقطه قرمزه هستن . حالا میخوام بگم در صورتی که روی نزدیک ترین ماشین که به نقطه قرمزه بود ، زد ، برنده بشه . میخوام ببینم چطور باید بگم اونی که از همه نزدیکتره ؟؟؟؟ با چه اونتی ؟؟؟
ارسالها: 2,049
موضوعها: 36
تاریخ عضویت: اسف 1394
سپاسها: 5825
2904 سپاس گرفتهشده در 1521 ارسال
سلام
نمیدونم دقیقا بازی شما چطوریه
ولی یه راهی که الان به ذهنم رسید اینه که یه اسپرایت دایره ای (به اندازه ی محدوده ای که قراره ماشین نزدیک بشه) بزارید ( اون نقطه قرمزه وسطش باشه) طوری که اون ماشینی که قراره نزدیک دایره باشه برخورد کنه بهش
و بگید اگه روی ماشین تاچ کرد و ماشین برخورد کرده بود به اون دایره بزرگه , برنده بشه
ارسالها: 2,126
موضوعها: 284
تاریخ عضویت: مرد 1395
سپاسها: 544
1602 سپاس گرفتهشده در 917 ارسال
خیلی ممنون که پاسخ دادید ، این فکر به نظر خودمم رسیده بود اما اومدیم تو دایراه دو تا ماشین بود و کاربر رو ماشین دورتره تاچ کرد . بازم برنده میشه که . از طریق اون x و y هایی که توی کانستراکت هست نمیشه این موضوع رو حل کرد ؟؟؟
ارسالها: 2,126
موضوعها: 284
تاریخ عضویت: مرد 1395
سپاسها: 544
1602 سپاس گرفتهشده در 917 ارسال
میشه گسترده تر توضیح بدید لطفا ؟؟؟
ارسالها: 1,806
موضوعها: 38
تاریخ عضویت: ارد 1395
مکان: Tehran , Iran
سپاسها: 1942
3297 سپاس گرفتهشده در 1472 ارسال
شما چرا همیشه دنبال انجام کارهای سخت هستید؟
وقتی حدود یک سال هست هنوز با یک انجین به این سادگی یاد نگرفتید کار کنید چطوری میخواید پیشرفت کنید ؟
در جواب سوالتون ، اگر نقظه قرمز ثابت هست مختصات رو به صورت یک ایونت در میارید و میگید هر ماشینی ( با UID ) زودتر به این مختصات رسید تمام ...
اگرم نقطه قرمز دائما در حال تغییر جهت هست ، میتونید مختصات اسپرایتش رو به مختصات برنده بدید ...
حالا اگر این اسپرایت نقطه نباشه و یک خط راست باشه که چه بهتر ، اینطوری میتونید علاوه بر مختصات یک شرط زیرمجموعه هم بذارید و بگید اگر برخورد کرد تمام بشه .
درضمن توی هر مختصاتی ( هر مختصاتی ) یکی از متغیر ها همیشه ثابت هست ، حالا یا X یا y ...