یه مشکل در تست بازی
#1
سلام دوستان 

من وقتی میخوام پروژه ای که تفریحی ساختم رو تست کنم ارور میده 

این اولین پروژه ی من هست و میخواستم عملکرد اسلحه رو درست کنم

اینم تصویر ارور:

[تصویر:  Untitled.png]
برای ظهور و سلامتی امام زمان صلوات بفرستید
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
دوست عزیز، کدی که برای بازی نوشتید اشکال داره، برای تست بازی باید کدتون رو به طور صحیح وارد کنید.

پنجره ی کنسول ( Console ) تعداد ارور و جزئیات اونو نشون میده، از اون و خود کد یه عکس بفرستید تا شاید بتونیم بگیم مشکل کدتون کجاس.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: danials008 ، shazde
#3
سلام اینم عکس ها

[تصویر:  Untitled.png]

[تصویر:  Untitled1.png]
برای ظهور و سلامتی امام زمان صلوات بفرستید
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
اگه اشتباه نکنم به متغیر Rigidbody تون از توی محیط یونیتی مقدار ندادید. 

  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde
#5
prefab به اسم bullet بهش نسبت دادم
برای ظهور و سلامتی امام زمان صلوات بفرستید
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
سلامی دوباره، اول من یه چیزی رو خدمت تون عرض کنم، تازه تو عکس متوجهش شدم...

شما تو کدتون متد Instatiate رو به صورت Istantiate نوشتید، یه n جا انداختید.

یه نکته ی دیگه ای هم هست که من از یکی از دوستانم ( danials008 ) در مورد کدتون پرسیدم
اونم اینه که متد Instantiate معمولا برای گیم آبجکت ها به کار میره، در حالی که متغیر شما از نوع ریجید بادی هستش
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde
#7
خب برای نیرو دادن به آبجکت باید از rigidbody استفاده کرد و اگر متغیر از نوع گیم آبجکت بزارم ارور میده 

پس از چه متدی استفاده کنم؟
برای ظهور و سلامتی امام زمان صلوات بفرستید
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
(1397/5/18، 06:44 عصر)alireza24 نوشته است: خب برای نیرو دادن به آبجکت باید از rigidbody استفاده کرد و اگر متغیر از نوع گیم آبجکت بزارم ارور میده 

پس از چه متدی استفاده کنم؟

به پرفب تون باید کامپوننت rigid body رو اضافه کنید بعد تو کد با استفاده از همون متغیر گیم آبجکت، کلاس rigid body پرفب رو فرا بخونید.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
خب به پریفب که ریجید بادی دادم اما اون کلاس ریجید بادی باید اینجوری بنویسم؟

public class = Rigidbody  GameObject Bullet  
برای ظهور و سلامتی امام زمان صلوات بفرستید
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#10
شما یه متغیر ریجید بادی و یه متغیر گیم آبجکت بسازید
پرفب تون رو که به همون متغیر گیم آبجکت نسبت بدید، بعد از اون تو کد با استفاده از GetComponent کلاس ریجید بادی پرفب تون رو به متغیر ریجید بادی نسبت بدید.

بعدش میتونید با استفاده از متد Instantiate گیم آبجکت تون رو تو بسازید، و بعدش با استفاده از متغیر ریجید بادی تون که به کلاس فیزیک پرفب تون نسبتش دادید، پرفب تون رو به حرکت در بیارید.

این کد احتمالا بتونه کارتون رو راه بندازه


کد:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class NewBehaviourScript : MonoBehaviour {

    public GameObject gameObject;
    Rigidbody bullet;
    public Vector3 vec;

    void Start () {
        
    }

    void Update () {

        bullet = gameObject.GetComponent <Rigidbody> ();

        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space)) {

            Instantiate (gameObject);
            bullet.AddForce (vec);
        }
    }
}

  پاسخ


 سپاس شده توسط: alireza24


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سیستمم مورد نیاز برای یونیتی 5 ^_^ Ali ^_^ 5 3,137 1402/3/5، 10:31 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  کمترین حجم بازی محمد 82 3 752 1401/11/16، 11:29 صبح
آخرین ارسال: mostafanastary
  خروجی IL2CPP در یونیتی arshia ajoudani 2 1,156 1401/11/11، 11:09 صبح
آخرین ارسال: abedi
  خروجی وب M.Y 0 778 1401/8/1، 04:36 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  سوال در مورد دوره شوتر اول شخص استاد رجب زاده amin hosseini 1 1,397 1400/12/20، 11:01 عصر
آخرین ارسال: ᔕinaᗪehghani

پرش به انجمن: