فریم ها
#1
سلام من دو تا اسپرایت دارم که هردو شون کلی فریم دارن.و این فریم ها هرکودومشون حدود 10 تا متغیر دارن و من براشون مجبورم ایونت نویسی کنم.مثلا بگم اگه فریم مساوی با 1 بود این متغیرا برابر با فلان شن و اگه فریم 2 بود... و این ایونتارو برای اون یکی اسپرایتم باید انجام بدم.
میخواستم بپرسم راهی میشناسین که من خیلی راحتو سریع این هارو انجام بدم؟

مثلا میشه توی قسمت files یه فایل text بذارم و عددارو توش قرار بدم و بگم که مقدارارو از تو اون بگیره؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
با سلام فرین هات برای چی هستن؟
4 4 
در بیکاری بازیسازی سرگرمی خوبیه!!!!
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#3
(1397/6/9، 11:38 عصر)Ay games نوشته است: با سلام فرین هات برای چی هستن؟

سلام فریم هام تفنگن متغیر هاشم از توع instance variable هستن و اسیب تفنگو و این چیزاس..
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
یعنی هر فریم یک تفنگه یا کل فریم ها یک تفنگ هستن 

اگر حالت دو هست تو می تونی برای همش یکی متغیر از همین نوع بسازی و اسم متغییر و بزاری برای مثال health megon بعد مقدارشم هرچی خواستی بزاری و بعد تو ایونت شیت بنویسی زمانی که برای مثال تیر دشمن به اسلحه برخورد کرد 2 تا از متغییر کم کنه
4 4 
در بیکاری بازیسازی سرگرمی خوبیه!!!!
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde
#5
(1397/6/9، 11:58 عصر)Ay games نوشته است: یعنی هر فریم یک تفنگه یا کل فریم ها یک تفنگ هستن 

اگر حالت دو هست تو می تونی برای همش یکی متغیر از همین نوع بسازی و اسم متغییر و بزاری برای مثال health megon بعد مقدارشم هرچی خواستی بزاری و بعد تو ایونت شیت بنویسی زمانی که برای مثال تیر دشمن به اسلحه برخورد کرد 2 تا از متغییر کم کنه

حالت اوله هرکدوم یه تفنگه
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
عزیز من تو می خوای تو بازی زمانی که کاربر داره مثلا به دشمن  داره شلیک می کنه یک دفعه تفنگش عوض بشه 
چه کاریه 

اگر هر دو اسپرایتت ایونت هاشون مثل هم هستن میتونی از این دوتا اسپرایت یکی خانواده بسازی
4 4 
در بیکاری بازیسازی سرگرمی خوبیه!!!!
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#7
(1397/6/10، 12:05 صبح)Ay games نوشته است: عزیز من تو می خوای تو بازی زمانی که کاربر داره مثلا به دشمن  داره شلیک می کنه یک دفعه تفنگش عوض بشه 
چه کاریه 

نه عزیز فک کنم حرفمو خوب نگفتم
چند تا اسلحه دارم که همشون یه متغیر دارن و قبل بازی تفنگو کاربر انتخاب میکنه و گفتم وقتی لایوت شروع شد و اگه فریم 1 بود متغیره damage رو به 10 مثلا تغییر بده. مثلا 10 تا اسلحه همه که اسیبشون یکی نیست که. مثلا تفنگ تک تیر انداز اسیبی که به دشمن وارد میکنه با کلت برابر نیست پس یه ایونت دیگه شبیه همون بالا گفتم میسازم با فرق اینکه مقدار متغیرو عوض میکنم مثلا damage میشه 30.
خب مشکل من اینه که شاید 50 60 تا اسلحه داشته باشیم باید 50 60 تا ایونت بنویسیم اونم تازه فقد برای تفنگای کاربر. پس باید اسلحه های دشمنم در نظر بگیریم که خیلی زیاد میشه ایونتاش.
دنبال راهی ام که بشه خیلی راحت وسریع انجامش داد مثلا اگه بشه متغیر هارو از تو یه فایل txt بگیره و set value کنه خیلی خوب میشه.

امیدوارم منظورمو متوجه شده باشین
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
داداش من منظورتو فهمیدم ولی نمیشه فایل txt را از جای دیگه فراخوانی کنی مجبوری یا روش بازیو عوض کنی مثلا بحای اینکه اسلحه ها رو برای کاربر به نمایش بگذاری خود کاربر بره به فروشگاه و به اندازه پولش اسلحه بخره و اسلحه ایی که خریده فعال کنه ول اونجور نمیشه 
4 4 
در بیکاری بازیسازی سرگرمی خوبیه!!!!
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mahdyar_81


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  حل شده خرید درون برنامه مایکت در وب ویو Arianm 3 906 1402/4/25، 12:01 عصر
آخرین ارسال: Arianm
Wink سیستم شخصی سازی خودرو Arianm 1 412 1402/4/24، 05:21 عصر
آخرین ارسال: SHAMIRZA
  علت بازی نشدن وقتی نصب شده amirhosseinalizadehgharebaba81 1 341 1402/4/23، 02:22 عصر
آخرین ارسال: (:--ALI--:)
  چگونگی اجرا بازی روی ه‍است ایران (:--ALI--:) 8 1,484 1402/3/24، 04:50 عصر
آخرین ارسال: (:--ALI--:)
  وصل شدن به روح هاست قبلی :) amirhosseinalizadehgharebaba 2 2,041 1401/11/2، 09:43 عصر
آخرین ارسال: amirhosseinalizadehgharebaba

پرش به انجمن: