تشخیص برخورد، تنظیم زاویه و نیرو وارد کردن در یونیتی
#1
سلام ببخشید من تو ساخت بازی که تازه شروع کردم دچار مشکل شدم 

سوال اول: چگونه تشخیص برخورد را کد نویسی کنم

سوال دوم: چگونه به شیع ایجاد شده فورس بدم در محور x (گلوله)

سوال سوم: چگونه توی کد نویسی زاویه یه یک شیع رو تایین کنم

مرسی
برای ظهور و سلامتی امام زمان صلوات بفرستید
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
علیک سلام، دوست عزیز بهتون پیشنهاد میکنم دوره ی رایگان آقای رجب زاده رو با دقت ببینید. سوال سوم تون رو درست متوجه نشدم اما مطمئن باشید سوال اول و دوم تون رو به طور کامل توی این دوره توضیح داده شده و همچنین خیلی چیزای دیگه که ممکنه بدرد تون بخوره.

https://faranesh.com/animation-3d/15405-...evelopment
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، alireza24 ، danials008
#3
سلام ممنون از راهنماییتون حتما دوره رو نگاه می کنم

و منظورم از سوال سوم من توی کد نویسی عملکرد اسلحه گلولم رو ایجاد میکنم ولی گلوله زاویه ی درستی نداره میخواستم یدونم چچیزی باید توی کد بنویسم که زاویه گلوله درست بشه
برای ظهور و سلامتی امام زمان صلوات بفرستید
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
میشه کدتون رو بزارید تا بررسیش کنم؟


  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، danials008
#5
(1397/7/9، 07:35 صبح)mahdi_R8095 نوشته است: میشه کدتون رو بزارید تا بررسیش کنم؟

ببخشید منظورم بد توضیح دادم 

منظورم این بود سر گلوله رو به بالا است ولی بعد از ایجاد شدن در زاویه درستی حرکت میکنه میخوام که بعد از ایجاد شدن سر گلوله ۹۰ درجه بچرخه
برای ظهور و سلامتی امام زمان صلوات بفرستید
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
(1397/7/10، 04:38 عصر)alireza24 نوشته است: سر گلوله رو به بالا است ولی بعد از ایجاد شدن در زاویه درستی حرکت میکنه میخوام که بعد از ایجاد شدن سر گلوله ۹۰ درجه بچرخه

خب شما تو کد بنویسید مقدار transform.rotation گلوله تون بعد از ایجادش 90 درجه تغییر کنه
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، danials008
#7
(1397/7/11، 11:37 عصر)mahdi_R8095 نوشته است:
(1397/7/10، 04:38 عصر)alireza24 نوشته است: سر گلوله رو به بالا است ولی بعد از ایجاد شدن در زاویه درستی حرکت میکنه میخوام که بعد از ایجاد شدن سر گلوله ۹۰ درجه بچرخه

خب شما تو کد بنویسید مقدار transform.rotation گلوله تون بعد از ایجادش 90 درجه تغییر کنه
ممنون از راهنماییتون ولی بلد نیستم این چیزی که گفتید رو بقورت کد بنویسم
برای ظهور و سلامتی امام زمان صلوات بفرستید
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#8
(1397/7/13، 07:36 عصر)alireza24 نوشته است: ممنون از راهنماییتون ولی بلد نیستم این چیزی که گفتید رو بقورت کد بنویسم

خب شما کدتون رو بفرستید من ببینم کاری از دستم بر میاد یا نه
  پاسخ


 سپاس شده توسط: danials008 ، shazde
#9
(1397/7/13، 07:36 عصر)alireza24 نوشته است:
(1397/7/11، 11:37 عصر)mahdi_R8095 نوشته است:
(1397/7/10، 04:38 عصر)alireza24 نوشته است: سر گلوله رو به بالا است ولی بعد از ایجاد شدن در زاویه درستی حرکت میکنه میخوام که بعد از ایجاد شدن سر گلوله ۹۰ درجه بچرخه

خب شما تو کد بنویسید مقدار transform.rotation گلوله تون بعد از ایجادش 90 درجه تغییر کنه
ممنون از راهنماییتون ولی بلد نیستم این چیزی که گفتید رو بقورت کد بنویسم

اگه بازیتون دو بعدیه که باید رو محور z نود درجه بچرخونید تا سر گلوله به سمتی که میخاید بچرخه


کد:
transform.Rotate(0, 0, 90)


یا از کلاس کواترنیون استفاده کنید



کد:
transform.rotation = Quaternion.Euler(0, 0, 90);



  پاسخ


 سپاس شده توسط: alireza24 ، shazde
#10
اگه مثلا یه گیم آبجکت به اسم bullet داشته باشم اینجوری باید بنویسم؟



bullet.transform.rotate( 0 , 0 , 90 )
برای ظهور و سلامتی امام زمان صلوات بفرستید
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سیستمم مورد نیاز برای یونیتی 5 ^_^ Ali ^_^ 5 3,328 1402/3/5، 10:31 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  کمترین حجم بازی محمد 82 3 768 1401/11/16، 11:29 صبح
آخرین ارسال: mostafanastary
  خروجی IL2CPP در یونیتی arshia ajoudani 2 1,192 1401/11/11، 11:09 صبح
آخرین ارسال: abedi
  خروجی وب M.Y 0 793 1401/8/1، 04:36 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  سوال در مورد دوره شوتر اول شخص استاد رجب زاده amin hosseini 1 1,413 1400/12/20، 11:01 عصر
آخرین ارسال: ᔕinaᗪehghani

پرش به انجمن: