مهمان عزیز خوش‌آمدید. ورود عضــویت


حل شده ساخت دستگاه پرس
#1
سلام دوستان
من می خوام یک دستگاه پرس توی بازیم بسازم طوری که اگه پلیر بینش قرار داشت نابود بشه برای این کار به کانستراکت این دستور رو دادم که هنگامی که پلیر با قسمت بالایی پرس (اسپرایت 1) و قسمت پایینی پرس (اسپرایت 2 ) در تماس بود پلیر نابود بشه ولی هیچ اتفاقی نمی افته و اسپرایت بالایی از روش رد میشه . راه های دیگه ای هم امتحان کردم مثل هنگامی که پلیر روی زمین بود و اسپرایت بالایی باهاش بر خورد کرد نابود بشه اما اگر لحظه ای که اسپرایت بالایی داره به پلیر نزدیک میشه پرش رو بزنی باز از رو پلیر رد میشه و باگ ایجاد میکنه[عکس: Untitled.jpg]  
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#2
سلام
من درست متوجه نشدم
شما میخوایین وقتی پلیر قرار داشت روی اسپرایت پایینی و بعد اسپرایت بالایی اومد پایین و برخورد کرد با پلیر , پلیر نابود بشه؟
اگه اینطوریه که فقط کافیه بگید اگه اسپرایت بالایی برخورد کرد با پلیر , پلیر نابود بشه , نقاط برخورد اسپرایت صورتی رنگ رو هم چک  کنید که مربعی باشه تا مطمئن بشین برخورد میکنه با پلیر.
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: arian
#3
سلام
چیزی که ایشون گفتند درست هست. در ضمن شما بجای اینکه بگید کاراکتر با بخش زیری تماس داشته باشه، بیایید مشخصه y دو اسپرایت رو بسنجید. اینطوری وقتی پلیر از بینشون رد میشه، اگر در حال پریدن باشد هم نابود میشه.
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde ، arian
#4
(1397/7/16، 02:34 عصر)shazde نوشته: سلام
من درست متوجه نشدم
شما میخوایین وقتی پلیر قرار داشت روی اسپرایت پایینی و بعد اسپرایت بالایی اومد پایین و برخورد کرد با پلیر , پلیر نابود بشه؟
اگه اینطوریه که فقط کافیه بگید اگه اسپرایت بالایی برخورد کرد با پلیر , پلیر نابود بشه , نقاط برخورد اسپرایت صورتی رنگ رو هم چک  کنید که مربعی باشه تا مطمئن بشین برخورد میکنه با پلیر.

بله منظورم همینه اما اگه این کارو بکنم وقتی پلیر می پر ه و به اسپرایت بالایی می خوره هم نابود می شه که واسه شبیه سازی کردن دستگاه پرس منطقی نیست باید فقط وقتی نابود بشه که با سطح پایین و بالا در تماس باشه (مثل له شدن بین دو جسم)

(1397/7/16، 05:33 عصر)smrm نوشته: سلام
چیزی که ایشون گفتند درست هست. در ضمن شما بجای اینکه بگید کاراکتر با بخش زیری تماس داشته باشه، بیایید مشخصه y دو اسپرایت رو بسنجید. اینطوری وقتی پلیر از بینشون رد میشه، اگر در حال پریدن باشد هم نابود میشه.

متوجه نشدم درست که منظورتون چیه؟ممنون می شم بیشتر توضیح بدید
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#5
میتونید اسپرایت پرس رو بزارید یجایی بالاتر از محیط بازی
و وقتی پرس فعال بشه , چه پلیر درحال پریدن باشه چه راه رفتن , منطقا باید بمیره
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: arian ، smrm
#6
از اونت های رفتار پلتفرم استفاده کنید
درست یادم نیست چی بود
ولی معنی اش این بود که
وقتی پلیر به بالای شی مشخص شده برخورد کرد
یه اونت دیگر هم به جای بالای به پایین شی دیگر برخورد کرد بود






خوشبختی نمیتونه مسافرت کردن باشه، داشتن باشه، بدست آوردن باشه یا حتی پوشیدن !
خوشبختی یک تجربه معنوی از زندگی کردن هر دقیقه از زندگیتان با عشق، لذت و قدردانی است
__دنیس ویتلی
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: arian ، smrm
#7
بهتره از پلتفرم برای اکشن برخورد استفاده کنید چون مشخص می کنید به بالا و پایین اسپرابت برخورد کنه اتفاق بی تفته
ولی اکشن برخورد اگر به کناره ها و دیوار ان اسپرایتی برخورد بشه عمل میکنه
موفق باشید






خوشبختی نمیتونه مسافرت کردن باشه، داشتن باشه، بدست آوردن باشه یا حتی پوشیدن !
خوشبختی یک تجربه معنوی از زندگی کردن هر دقیقه از زندگیتان با عشق، لذت و قدردانی است
__دنیس ویتلی
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde ، arian
#8
سلام
اقای بابایی میشه لطفا درمورد این اکشن پلتفرم بیشتر و کاملتر توضیح بدید . من خیلی نیاز دارم .
راه حل برای دوست عزیز:
دوست عزیز میتونید دوتا متغیر بسازید و بگید در صورتی که پایینی با کاراکتر برخورد کرد، بره تو 1 . بالایی هم یه همین شکل . بعد حالا بگید اگه دوتا متغیر 1 بودن کاراکتر نابود بشه .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد
[عکس: ads.gif]
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: arian
#9
(1397/7/20، 11:38 صبح)مهدی بابایی نوشته: بهتره از پلتفرم برای اکشن برخورد استفاده کنید چون مشخص می کنید به بالا و پایین اسپرابت برخورد کنه اتفاق بی تفته
ولی اکشن برخورد اگر به کناره ها و دیوار ان اسپرایتی برخورد بشه عمل میکنه
موفق باشید

متچکرم واسه پاسختون اما من همچین ایونتی رو پیدا نمی کنم منظورتون is overlapping at offset ؟

(1397/7/20، 02:34 عصر)محمد 82 نوشته: سلام
اقای بابایی میشه لطفا درمورد این اکشن پلتفرم بیشتر و کاملتر توضیح بدید . من خیلی نیاز دارم .
راه حل برای دوست عزیز:
دوست عزیز میتونید دوتا متغیر بسازید و بگید در صورتی که پایینی با کاراکتر برخورد کرد، بره تو 1 . بالایی هم یه همین شکل . بعد حالا بگید اگه دوتا متغیر 1 بودن کاراکتر نابود بشه .

سلام دوست عزیز
این کار رو هم که می کنم بازم باگ داره
در صورتی که پلیر با پایینی بر خورد کنه می ره تو یک ولی اگر بعدش پلیر بپره و با بالایی بر خورد کنه اونم یک می شه و پلیر نابود میشه من می خوام فقط وقتی نابود بشه که بین دو تا اسپرایت له بشه
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#10
سلام.
1) اول باید فاصله ی دولبه ی پرس رو اندازه بگیرید. ( فاصله ی دو اسپرایت منظورمه. با مقایسه y هاشون هم کارتون راه میفته. )
2) اگر از یه فاصله ای کمتر بود معنیش اینه کاربر دیگه کاری از دستش ساخته نیست و باید تسلیم بشه.
3) برای اینکار میتونید برای چند لحظه رفتار پلتفرم آبجکت پلیر رو disable کنید تا پلیر نتونه تکون بخوره.

-----------

ویرایش : من پستای قبلی رو درست نخوندم. مشکلتون با یه ایونت به راحتی حل میشه. از این سورس کمک بگیرید.
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde ، smrm ، arian
  


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  افکت تایپ amiria703 1 16 3 دقیقه قبل
آخرین ارسال: hsnpi
  استفاده از تایم در کانستراکت برای بازی سازی Sarbazdost 2 38 11 ساعت قبل
آخرین ارسال: amiria703
  جستجوی متن تکست در گوگل Mahdyar_1381 1 19 دیروز، 04:03 عصر
آخرین ارسال: shazde
  دریافت عکس از کاربر-اندروید Mahdyar_81 5 55 دیروز، 02:21 عصر
آخرین ارسال: مهدی بابایی
  پنجره کوچیک وسط صفحه Hamidreza 6 310 1397/9/24، 10:56 عصر
آخرین ارسال: amiria703

پرش به انجمن: