بنظرتون چیکار میتونم بکنم؟!
#1
سلـام به همگی

من میخوام یه بازی آنلاین بسازم که خب نیازه یه سری اطلاعات مربوط به هر کاربر رو توی سرور ذخیره کنم

با یه سرچ توی انجمن رسیدم به پلاگین OnStorage (آقا میلاد) که از هر نظر برای بازیم مناسب بود اما ....

اما وقتی تحقیق کردم فهمیدم نمیتونه امنیت اطلاعات رو تامین کنه



تنها راهی که به ذهنم رسید اینه که اطلاعت رو بصورت رمزگذاری شده توی سرور ذخیره کنم  
که تا حدودی خوبه چون باعث میشه کاربر اطلاعاتشو دستکاری نکنه اما یه هکر 15 میتونه اطلاعات سرور رو حذف کنه


الان موندم چیکار کارنم ...

از یه طرف امنیت خیلی برام مهمه از طرف دیگه برنامه نویسی هم بلد نیستم که خودم اسکریپت بسازم

 

چیکار کنم؟ 22










  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام
من کلا نظرم روی همه ی مسائل اینه که تا وقتی مهم نشده , شما هم مهم حسابش نکن.

یعنی چی این حرف؟
یعنی شما بزار بازیت دانلودش بره بالای 10 هزارتا , بعد اگه سودی در آوردید ازش( که حتما در میارید با این تعداد دانلود )
پول رو بدید یه نفر که امنیت بازیتون رو تامین کنه.


شما بزار ایشالا بازی خوب دانلود بشه , بعدا برو سراغ امنیت.
البته اگه هزینه اش رو همین الان دارید , چه بهتر که از همین اول به فکر امنیت باشید ولی وقتی میبینید یه همچین مانع کوچیکی( در حال حاضر کوچیک ) این همه ذهنتون رو درگیر کرده , بهتره فعلا بزاریدش کنار 
چون من تا جایی که متوجه شدم گفتید " میخوام یه بازی آنلاین بسازم " یعنی احتمالا هنوز شروعش هم نکردید.
پس وسواس رو فعلا بزارید کنار.

نظر من این بود.
حالا دوستان دیگه هم امیدوارم بیان و راهنمایی کنن.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: danials008 ، keynet ، hasansanaei ، Mehrdad ، wof team ، abiate1365 ، alireza24
#3
(1397/10/1، 11:50 عصر)shazde نوشته است: سلام
من کلا نظرم روی همه ی مسائل اینه که تا وقتی مهم نشده , شما هم مهم حسابش نکن.

یعنی چی این حرف؟
یعنی شما بزار بازیت دانلودش بره بالای 10 هزارتا , بعد اگه سودی در آوردید ازش( که حتما در میارید با این تعداد دانلود )
پول رو بدید یه نفر که امنیت بازیتون رو تامین کنه.


شما بزار ایشالا بازی خوب دانلود بشه , بعدا برو سراغ امنیت.
البته اگه هزینه اش رو همین الان دارید , چه بهتر که از همین اول به فکر امنیت باشید ولی وقتی میبینید یه همچین مانع کوچیکی( در حال حاضر کوچیک ) این همه ذهنتون رو درگیر کرده , بهتره فعلا بزاریدش کنار 
چون من تا جایی که متوجه شدم گفتید " میخوام یه بازی آنلاین بسازم " یعنی احتمالا هنوز شروعش هم نکردید.
پس وسواس رو فعلا بزارید کنار.

نظر من این بود.
حالا دوستان دیگه هم امیدوارم بیان و راهنمایی کنن.

تشکر می کنم  از نظرتون
راستش این چیزی که میخوام بسازم خیلی سادست یعنی ساختش زیاد زمان نمیبره اما با ایده ای که پشتش هست فکر میکنم خیلی زود معروف میشه از طرفی امنیت یکی از ملزوماتشه که اگه نباشه ممکنه در همون روز های اول شکست بخوره.

  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، wof team ، abiate1365
#4
(1397/10/1، 10:04 عصر)keynet نوشته است: سلـام به همگی

من میخوام یه بازی آنلاین بسازم که خب نیازه یه سری اطلاعات مربوط به هر کاربر رو توی سرور ذخیره کنم

با یه سرچ توی انجمن رسیدم به پلاگین OnStorage (آقا میلاد) که از هر نظر برای بازیم مناسب بود اما ....

اما وقتی تحقیق کردم فهمیدم نمیتونه امنیت اطلاعات رو تامین کنه



تنها راهی که به ذهنم رسید اینه که اطلاعت رو بصورت رمزگذاری شده توی سرور ذخیره کنم  
که تا حدودی خوبه چون باعث میشه کاربر اطلاعاتشو دستکاری نکنه اما یه هکر 15 میتونه اطلاعات سرور رو حذف کنه


الان موندم چیکار کارنم ...

از یه طرف امنیت خیلی برام مهمه از طرف دیگه برنامه نویسی هم بلد نیستم که خودم اسکریپت بسازم

 

چیکار کنم؟ 22

سلام

اول از همه شما پست های بنده رو درباره بازی های آنلاین خوندید ؟

دوم صحبت های محمد عزیز رو کاملا قبول دارم ، بلعکس توی همون پست های قبلی خودمم دقیقا به همین موضوعات اشاره کردم/شما چرا وقتی اصلا نمیدونی قراره بازیت بگیره یا نه اینقدر میخوای خودتو اذیت کنی ؟


خودت میگی برنامه نویسی بلد نیستی ، وقتی برنامه نویسی بلد نیستی مثلا میخوای چیکار کنی ؟ میتونی ی چیز بهتر از پلاگین موجود بسازی ؟ وقتی نمیتونی پس صحبت هایی که انجام دادی بیهوده هست .

الان من خودم دارم پروژه ای میسازم که به جرئت میتونم بگم قدرتمنده ترین پروژه کانستراکت خواهد بود ، با این حال در حال حاضر فقط دارم میسازمش ...

وقتی بخوای منتشر کنی اونوقت کیفیت کار رو خواهی دید ، میبینی اصلا ارزش این رو داره که دانلود بشه یا نه ؛ خب اگر ارزشش رو داره حالا ی سری به امنیتش هم میزنی .

امنیت بازی رو نباید حین ساخت بازی برقرار کنید ، باید اول تمام بازی رو بسازید ، وقتی بازی تکمیل شد شروع کنید به حل مشکلات امنیتیش .

به عنوان مثال شما الان میخوای با پلاگین میلاد عزیز بازیتو بسازی ، خب بعدا ی چیز جدید میاد مثلا امنیتش بهتر از اینم هست ، خب میری سراغ اون 22
یا برنامه نویسی یاد میگیری خودت دوباره مینویسی .

ولی تا موقعی که توی کانستراکت و بازی سازی قدمی برنداشتی نمیتونی حرف از مشکل بزنی .

یادمه اولین باری که میخواستم بازی آنلاین بسازم مشکلم این بود که سیگنالینگ سیرا نمیتونه همیشه در دسترس باشه .

وقتی اومدم بازی رو بنویسم به قدری مشکلات به پستم خورد که اصلا بیخیال مشکل سیگنالینگ شدم  24
بعدشم برو بکس لطف کردند سیگنالینگ رو خریدند و به ما هم دادن  21
اون که حل شد  3

مشکلات پیش رو هم یکی یکی حل شدند .

پس اول برید سراغ ساخت بازی بعد خودتون به مشکلاتش پی میبرید .

موفق باشید /
  پاسخ


 سپاس شده توسط: keynet ، shazde ، danials008 ، wof team ، abiate1365 ، alireza24
#5
(1397/10/2، 12:17 صبح)hesam3 نوشته است: سلام

اول از همه شما پست های بنده رو درباره بازی های آنلاین خوندید ؟

دوم صحبت های محمد عزیز رو کاملا قبول دارم ، بلعکس توی همون پست های قبلی خودمم دقیقا به همین موضوعات اشاره کردم/شما چرا وقتی اصلا نمیدونی قراره بازیت بگیره یا نه اینقدر میخوای خودتو اذیت کنی ؟


خودت میگی برنامه نویسی بلد نیستی ، وقتی برنامه نویسی بلد نیستی مثلا میخوای چیکار کنی ؟ میتونی ی چیز بهتر از پلاگین موجود بسازی ؟ وقتی نمیتونی پس صحبت هایی که انجام دادی بیهوده هست .

الان من خودم دارم پروژه ای میسازم که به جرئت میتونم بگم قدرتمنده ترین پروژه کانستراکت خواهد بود ، با این حال در حال حاضر فقط دارم میسازمش ...

وقتی بخوای منتشر کنی اونوقت کیفیت کار رو خواهی دید ، میبینی اصلا ارزش این رو داره که دانلود بشه یا نه ؛ خب اگر ارزشش رو داره حالا ی سری به امنیتش هم میزنی .

امنیت بازی رو نباید حین ساخت بازی برقرار کنید ، باید اول تمام بازی رو بسازید ، وقتی بازی تکمیل شد شروع کنید به حل مشکلات امنیتیش .

به عنوان مثال شما الان میخوای با پلاگین میلاد عزیز بازیتو بسازی ، خب بعدا ی چیز جدید میاد مثلا امنیتش بهتر از اینم هست ، خب میری سراغ اون 22
یا برنامه نویسی یاد میگیری خودت دوباره مینویسی .

ولی تا موقعی که توی کانستراکت و بازی سازی قدمی برنداشتی نمیتونی حرف از مشکل بزنی .

یادمه اولین باری که میخواستم بازی آنلاین بسازم مشکلم این بود که سیگنالینگ سیرا نمیتونه همیشه در دسترس باشه .

وقتی اومدم بازی رو بنویسم به قدری مشکلات به پستم خورد که اصلا بیخیال مشکل سیگنالینگ شدم  24
بعدشم برو بکس لطف کردند سیگنالینگ رو خریدند و به ما هم دادن  21
اون که حل شد  3

مشکلات پیش رو هم یکی یکی حل شدند .

پس اول برید سراغ ساخت بازی بعد خودتون به مشکلاتش پی میبرید .

موفق باشید /


بله خوندم اونم نه یک بار بلکه چند بار 1
چند تا از دوستان بنده هم دقیقا همین حرف شما رو به من گفتن 
نمی دونم شاید این موضوع بر میگرده به شخصیتم که یه خورده کمالگرا هستم 1


منتها همونطور که در جواب آقای محمد گفتم بازیم خیلی سادست و مطمئنم در روند ساختش به مشکلی جدی ای بر نمی خورم چون تجربه کار با کانستراکت رو دارم اینو میگم و مطمئنم میتونه جزو بازی های موفق باشه بشرط امنیت!

خب جدای از این حرفا آیا اسکریپت دیگه ای وجود داره که بتونم ازش استفاده کنم؟
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: abiate1365
#6
(1397/10/2، 01:01 صبح)keynet نوشته است: بله خوندم اونم نه یک بار بلکه چند بار
چند تا از دوستان بنده هم دقیقا همین حرف شما رو به من گفتن 
نمی دونم شاید این موضوع بر میگرده به شخصیتم که یه خورده کمالگرا هستم


منتها همونطور که در جواب آقای محمد گفتم بازیم خیلی سادست و مطمئنم در روند ساختش به مشکلی جدی ای بر نمی خورم چون تجربه کار با کانستراکت رو دارم اینو میگم و مطمئنم میتونه جزو بازی های موفق باشه بشرط امنیت!

خب جدای از این حرفا آیا اسکریپت دیگه ای وجود داره که بتونم ازش استفاده کنم؟
 
خب پس اطلاعاتتون از این لحاظ باید کامل باشه مخصوصا بعد از خوندن اون مطالب فکر نمیکنم جای سوال و مشکلی وجود داشته باشه !

در کل / شما میتونید فعلا جهت تقویت امنیت جزئی برنامتون از SSL در سرویس هاستتون استفاده کنید .
برنامتون که آماده انتشار بود به بنده پیام بدید ببینم چطوریه ؛

ولی درباره اینکه گفتید امنیت براتون مهم هست و حتی یک روز هم میتونه پروژه رو به تباهی بکشونه به نظرم اشتباه بود ، همین کلش آف کلنز هم باگ داشت ی ماه کامل ازش تغذیه میکردن و هنوزم مثل اینکه یکی از دوستان میگفت باگ داره 22

ولی به تباهی کشیده نشده .
شما هم میتونی ی سری روش هارو برای امنیت بیشتر اپلیکیشنتون انجام بدید / فکر نکنید امنیت پلاگین میلاد هم خیلی پایینه ، تنها در صورتی میشه حذف و ویرایش روی اون اسکریپت انجام داد که آیدی عددی یا ... فرد مورد نظر رو کسی در دست داشته باشه .

خب کاربر معمولی که نمیتونه همچین کاری بکنه ؛ هکر هم که نمیشه گفت ولی جوجه کرکر ها هم مشکل جدی نیستن ، میشه مدیریتشون کرد .

مثال میزنم .

شما بازی رو منتشر بکن ، به فرض مثال در هر بخش یک فالس و تروو بذار ، اگر دیدی بازیتو هک کردن و دارن ازش استفاده میبرن ، قسمت هایی که احتمال هکشون هست رو غیر فعال کن و بعد برای امنیت به راحتی میتونی چاره ای بیاندیشی ولی به نظر من بهتره برای شروع حتما اون قضیه SSL رو ردیف کنی که حدود 50% امنیت رو رعایت میکنه .
50% باقی مونده میرسه به اسکریپت که اسکریپت میلاد جان 10 درصدش رو داره ، 40 درصد باقی مونده یکیش میشه افزایش اطلاعات از طریق HTTP که خب چون SSL دارید تا حدودی این مشکل محدود میشه .

فعلا روی بازیتون کار کنید من دارم روی یک موضوعی کار میکنم اگر بتونم این موضوع رو ردیف بکنم ، 80 درصد مشکل هک بازی از طریق کلاینت حل میشه . چون پروژه خودم خیلی بزرگ هست و سرمایه سنگینی روش گذاشتم بخاطر همین برای امنیت اون تدابیری صورت خواهم داد ، درسته خودم هزینه های سنگینی بابتش دارم میدم ولی اگر پاسخگوی کار خودم باشه صد درصد برای بقیه هم به اشتراک میذارم .


البته این موضوع تا سال دیگه همین موقع ها طول میکشه ، چون پروژه سنگینه حدود 1.5 سال طول میکشه که تکمیل بشه . الان حدود 5 ماهش گذشته .

موفق باشید /
  پاسخ


 سپاس شده توسط: danials008 ، shazde ، keynet ، abiate1365
#7
تصمیممو گرفتم
بادا باد
میرم که بازیمو بسازم 
برای امنیتش هم همونطور که شما فرمودید از encrypt + SSL + تله گذاری استفاده میکنم
بازی آماده شد ان شاء الله میدم شما تست کنید
امیدوارم شما هم در پروژه تون موفق باشید
راستی برای رمزنگاری پلاگین خوب چی داریم؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، wof team ، danials008 ، abiate1365
#8
(1397/10/2، 12:47 عصر)keynet نوشته است: تصمیممو گرفتم
بادا باد
میرم که بازیمو بسازم 
برای امنیتش هم همونطور که شما فرمودید از encrypt + SSL + تله گذاری استفاده میکنم
بازی آماده شد ان شاء الله میدم شما تست کنید
امیدوارم شما هم در پروژه تون موفق باشید
راستی برای رمزنگاری پلاگین خوب چی داریم؟

//

پلاگین برای رمز نگاری که لازم نیست .

اینکریپت هم لازم نیست .
SSL روی هاست یا سرورتون فعال کنید .
بخش هایی که لازم هست همون کاری که گفتم بکنید که اگر باگ خورد بتونید به طور موقت غیر فعال کنید ...
من یک اپلیکیشن لایک و فالوئر و کامنت و ... اینستاگرام نوشته بودم ، با ی سری چیزای امنیتی موقت ، دقیقا 3 ماه گذشت ، حدود 10000 نصب شد ، تا بالاخره یک نفر اومد روش باگ زد ...ولی چون من پرداخت درون برنامم غیر قابل هک بود ، از طرفی در هنگام خرید کد یکتا خرید ( چه کافه بازار بود / چه مایکت / چه پرداخت های بانکی جدا ) رو داخل دیتابیس ذخیره میکنم ، هنگام سفارش بررسی میکنم ببینم طرف واقعا خرید کرده یا نه ............

بعد از 3 ماه بالاخره ی نفر توی 10000 نفر باگ زد / منم بعد 3 ماه جلوی مشکلو گرفتم و تموم شد و رفت .
مطمئن باشید اگر کسی بخواد چیزیو هک کنه ترجیح میده ی اپی چیزی رو هک کنه که مثل این اپ ما بهش ی چیزی بماسه .
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، keynet ، abiate1365
#9
ببخشید که می پرسم آخه اطلاعات زیادی درباره سرور و از اینجور چیزا ندارم

مگه SSL فقط اطلاعات رو  موقع رد و بدل کد نمیکنه؟ من میخوام اطلاعات دیتابیس هم کد بشن

  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#10
توکل بر خدا
اینستاگرام ها[url=http://instagramha.ir/]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: abiate1365


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  حل شده خرید درون برنامه مایکت در وب ویو Arianm 3 1,025 1402/4/25، 12:01 عصر
آخرین ارسال: Arianm
Wink سیستم شخصی سازی خودرو Arianm 1 448 1402/4/24، 05:21 عصر
آخرین ارسال: SHAMIRZA
  علت بازی نشدن وقتی نصب شده amirhosseinalizadehgharebaba81 1 403 1402/4/23، 02:22 عصر
آخرین ارسال: (:--ALI--:)
  چگونگی اجرا بازی روی ه‍است ایران (:--ALI--:) 8 1,577 1402/3/24، 04:50 عصر
آخرین ارسال: (:--ALI--:)
  وصل شدن به روح هاست قبلی :) amirhosseinalizadehgharebaba 2 2,090 1401/11/2، 09:43 عصر
آخرین ارسال: amirhosseinalizadehgharebaba

پرش به انجمن: