اونت پایان مرحله
#1
Question 
با سلام
چون در کانسترکت تازه کارم، نتونستم اونت مناسبی برای پایان مرحله بازی پیدا کنم. خواهشمندم دوستان عزیز کمک کنند.
منطق بازی:
بایستی در هر مرحله تعدادی دشمن را از بین برد. حال پس از اتمام تمامی دشمن ها به مرحله بعد می رویم. چون تعداد دشمن ها در هر مرحله متغیر و در برخی مواقع رندوم است نمی توانم اونتی event مورد نظر را مبنی بر اتمام دشمن ها پیدا کنم.
اگر از ondestroyed استفاده کنم بالافاصله بعد از کشته شدن اولین دشمن اکشن آن اجرا می شود.
نمی دانم چیکار کنم. ضمنا روش اینکه تعداد دشمن ها را درون یک متغیر بریزیم و با هر بار مردن یکی از تعدا آن کم و در انتها وقتی کوچکتر مساوی صفر شد اکشن اجرا شود؛ نیز به نظرم رسید ولی با توجه به منطق بازی برایم کاربردی نیست.
Please Help Me!!!
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
سلام
دشمن به صورت رندوم ایجاد میشه ؟
اگر با کشتن دشمن ها امتیاز میگیریم
میتونید بگید اگه امتیاز ب مقدار خاصی رسید
یا اصلا زمان بزارید
! KEEP CALM AND LOVE CONSTRUCT 2 
آرام باش و به کانستراکت 2 عشق بورز !
  پاسخ


 سپاس شده توسط: rrreza
#3
(1394/5/9، 12:42 عصر)Tartilla نوشته است: سلام
دشمن به صورت رندوم ایجاد میشه ؟
اگر با کشتن دشمن ها امتیاز میگیریم
میتونید بگید اگه امتیاز ب مقدار خاصی رسید
یا اصلا زمان بزارید

بله
تعداد دشمن در هر مرحله به صورت رندوم ایجاد می شود.
می خواهم بگویم "وقتی که تمامی دشمن ها از بین رفتن این کار رو بکن"
این عبارت رو نمی دونم چطوری بیان کنم!
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
برای فهمیدن تعداد دشمن می تونید بصورت زیر عمل کنید2system/Compare two values)

[تصویر:  Untitled_2.jpg]

enamy همون اسم اسپریت دشمن شما هست و count نیز تعداد موجود از enamy در لیوت و گفتیم اگر تعداد اسپریت های enamy کوچکتر یا مساوری صفر بود بره مرحله بعد(همون پایان مرحله)

  پاسخ


 سپاس شده توسط: seyed ، Vizmark# ، rrreza
#5
(1394/5/9، 05:42 عصر)wowxpria نوشته است: برای فهمیدن تعداد دشمن می تونید بصورت زیر عمل کنید2system/Compare two values)

[تصویر:  Untitled_2.jpg]

enamy همون اسم اسپریت دشمن شما هست و count نیز تعداد موجود از enamy در لیوت و گفتیم اگر تعداد اسپریت های enamy کوچکتر یا مساوری صفر بود بره مرحله بعد(همون پایان مرحله)

با تشکر از شما
ولی مشکلی که من دارم یک کمی پیچیده تر است!
روش بیان شده شما اصولی و کلاسیک است ولی من تعداد دشمن هایم را نمی دانم!!! (روال بازی به این صورت تعریف شده که به صورت رندوم تغییر می کنه بنا به دلایلی هیچ وقت تعداد دشمن به دست نمی تواند بیاید)
دنبال event ای می گردم که بگوید اگر تمام دشمن1 رو از بین ببری اون وقت ...
با تشکر
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#6
سلام


شما بلاخره یه طوری داری دشمن ایجاد میکنی، به قول خودتون به صورت راندوم، همون اول کار، این مقدار رندوم رو هم توی یک متغیر بریز.
باید کار کنه اینطوری.


  پاسخ


 سپاس شده توسط: rrreza
#7
میتونی یه متغیر بسازی و بگی هر وقت یه دشمن اضافه شد یکی یه متغییره اضافه بشه بعد هر وقت یه دشمن کشته شد یکی از متغیر کم بشه تا اینکه برسه به صفر.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: rrreza
#8
(1394/5/17، 04:34 صبح)shahramkazim نوشته است: میتونی یه متغیر بسازی و بگی هر وقت یه دشمن اضافه شد یکی یه متغییره اضافه بشه بعد هر وقت یه دشمن کشته شد یکی از متغیر کم بشه تا اینکه برسه به صفر.

با تشکر از شما
من بیش از 15 ساله به صورت حرفه ای برنامه نویسی می کنم(اوایل سی بعدش وی بی، بعدش رفتم سی شارپ،جاوا، PHP, ...)  الان هم دو سالی برای اندروید برنامه نویسی می کنم. ولی با تمام این وجود توی کانسترکت واقعا تازه کارم. دارم اولین پروژه رو انجام میدم.
من کاملا منظور شما رو متوجه می شم. ولی به خدا قبول کنید به خاطر سبک خاص و ویژه برنامه ام غیر ممکنه تعداد دشمن ها رو بدست بیارم!!! (توی سوال اولی هم خودم ایده شما رو مطرح کرده بودم)
فقط باید دنبال اونتی باشم که بگوید "اگر تمام دشمن های موجود بر روی لیاوت از بین رفت" یا "اگر هیچ دشمنی وجود نداشته باشد" آنگاه ...
متشکر از کمک شما ولی باز هم چشم انتظار پیشنهادهای شما هستم.



(1394/5/17، 01:22 صبح)mostafanastary نوشته است: سلام


شما بلاخره یه طوری داری دشمن ایجاد میکنی، به قول خودتون به صورت راندوم، همون اول کار، این مقدار رندوم رو هم توی یک متغیر بریز.
باید کار کنه اینطوری.

با تشکر از شما

من بیش از 15 ساله به صورت حرفه ای برنامه نویسی می کنم(اوایل سی بعدش وی بی، بعدش رفتم سی شارپ،جاوا، PHP, ...)  الان هم دو سالی برای اندروید برنامه نویسی می کنم. ولی با تمام این وجود توی کانسترکت واقعا تازه کارم. دارم اولین پروژه رو انجام میدم.
من کاملا منظور شما رو متوجه می شم. ولی به خدا قبول کنید به خاطر سبک خاص و ویژه برنامه ام غیر ممکنه تعداد دشمن ها رو بدست بیارم!!! (توی سوال اولی هم خودم ایده شما رو مطرح کرده بودم)
فقط باید دنبال اونتی باشم که بگوید "اگر تمام دشمن های موجود بر روی لیاوت از بین رفت" یا "اگر هیچ دشمنی وجود نداشته باشد" آنگاه ...
متشکر از کمک شما ولی باز هم چشم انتظار پیشنهادهای شما هستم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
(1394/5/17، 10:56 عصر)rrreza نوشته است: من بیش از 15 ساله به صورت حرفه ای برنامه نویسی می کنم(اوایل سی بعدش وی بی، بعدش رفتم سی شارپ،جاوا، PHP, ...)  الان هم دو سالی برای اندروید برنامه نویسی می کنم. ولی با تمام این وجود توی کانسترکت واقعا تازه کارم. دارم اولین پروژه رو انجام میدم.
من کاملا منظور شما رو متوجه می شم. ولی به خدا قبول کنید به خاطر سبک خاص و ویژه برنامه ام غیر ممکنه تعداد دشمن ها رو بدست بیارم!!! (توی سوال اولی هم خودم ایده شما رو مطرح کرده بودم)
فقط باید دنبال اونتی باشم که بگوید "اگر تمام دشمن های موجود بر روی لیاوت از بین رفت" یا "اگر هیچ دشمنی وجود نداشته باشد" آنگاه ...
متشکر از کمک شما ولی باز هم چشم انتظار پیشنهادهای شما هستم.

سلام. همین ایونتی که آقا مهدی (wowxpria) گفتند، دقیقاً همون چیزی بود که می‌خواستین.
ایشون که نوشتند enemy.Count منظورشون این نبوده که به جای این عبارت، خودتون تعداد دشمن‌ها رو بنویسید.

چون می‌گید جاوا کار کردید، توی جاوا مثال می‌زنم. اون جا یک نوع متغیّر داریم که موقع تعریفش از مودیفایر static استفاده می‌کنیم، که به صورت مشترک توسّط تمام Instanceهای یک شیء قابل فراخوانی هست، و برای نگهداشتن تعداد اینستنس‌های یک شیء از این نوع متغیّرها استفاده می‌شه (توی جاوا).

این متغیّر Count که مال کلاس enemy هست (منظور همون اسپرایت دشمن) یک متغیّر استاتیک هست که خود سازنده‌ی کانستراکت تنظیم کرده تعداد اشیاء رو نشون بده.

به طور خلاصه، شما باید عین عبارت enemy.Count رو بنویسید، نه اینکه ببینید چند تاست و تعداد رو بنویسید، این enemy.Count خودش متغیّره.
معجزات طبیعت هایی هستند که با آن‌ها مأنوس نشده‌ایم
و طبیعت معجزه‌ایست که با آن انس گرفته‌ایم
علی صفایی حائری
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Vizmark# ، rrreza
#10
سلام
نیاز نبود تعداد دشمن را بدونی .این سورسو ببین با استفاده از متغیر همون کاری که می خوای انجام میشه.
http://s3.picofile.com/file/8205091834/d....capx.html
  پاسخ


 سپاس شده توسط: rrreza


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  حل شده خرید درون برنامه مایکت در وب ویو Arianm 3 840 1402/4/25، 12:01 عصر
آخرین ارسال: Arianm
Wink سیستم شخصی سازی خودرو Arianm 1 389 1402/4/24، 05:21 عصر
آخرین ارسال: SHAMIRZA
  علت بازی نشدن وقتی نصب شده amirhosseinalizadehgharebaba81 1 313 1402/4/23، 02:22 عصر
آخرین ارسال: (:--ALI--:)
  چگونگی اجرا بازی روی ه‍است ایران (:--ALI--:) 8 1,461 1402/3/24، 04:50 عصر
آخرین ارسال: (:--ALI--:)
  وصل شدن به روح هاست قبلی :) amirhosseinalizadehgharebaba 2 2,026 1401/11/2، 09:43 عصر
آخرین ارسال: amirhosseinalizadehgharebaba

پرش به انجمن: