1394/5/18، 12:23 صبح
(1394/5/17، 11:22 عصر)Mojtaba نوشته است:(1394/5/17، 10:56 عصر)rrreza نوشته است: من بیش از 15 ساله به صورت حرفه ای برنامه نویسی می کنم(اوایل سی بعدش وی بی، بعدش رفتم سی شارپ،جاوا، PHP, ...) الان هم دو سالی برای اندروید برنامه نویسی می کنم. ولی با تمام این وجود توی کانسترکت واقعا تازه کارم. دارم اولین پروژه رو انجام میدم.
من کاملا منظور شما رو متوجه می شم. ولی به خدا قبول کنید به خاطر سبک خاص و ویژه برنامه ام غیر ممکنه تعداد دشمن ها رو بدست بیارم!!! (توی سوال اولی هم خودم ایده شما رو مطرح کرده بودم)
فقط باید دنبال اونتی باشم که بگوید "اگر تمام دشمن های موجود بر روی لیاوت از بین رفت" یا "اگر هیچ دشمنی وجود نداشته باشد" آنگاه ...
متشکر از کمک شما ولی باز هم چشم انتظار پیشنهادهای شما هستم.
سلام. همین ایونتی که آقا مهدی (wowxpria) گفتند، دقیقاً همون چیزی بود که میخواستین.
ایشون که نوشتند enemy.Count منظورشون این نبوده که به جای این عبارت، خودتون تعداد دشمنها رو بنویسید.
چون میگید جاوا کار کردید، توی جاوا مثال میزنم. اون جا یک نوع متغیّر داریم که موقع تعریفش از مودیفایر static استفاده میکنیم، که به صورت مشترک توسّط تمام Instanceهای یک شیء قابل فراخوانی هست، و برای نگهداشتن تعداد اینستنسهای یک شیء از این نوع متغیّرها استفاده میشه (توی جاوا).
این متغیّر Count که مال کلاس enemy هست (منظور همون اسپرایت دشمن) یک متغیّر استاتیک هست که خود سازندهی کانستراکت تنظیم کرده تعداد اشیاء رو نشون بده.
به طور خلاصه، شما باید عین عبارت enemy.Count رو بنویسید، نه اینکه ببینید چند تاست و تعداد رو بنویسید، این enemy.Count خودش متغیّره.
با سپاس فراوان
ولی همانطور که قبلا گفتم من به دنبال راه حل دیگه ای می گشتم.
ولی در هر حال پاسخ شما برایم آشکار ساخت که هیچ راه حل دیگه ای غیر از روش بیان شده وجود ندارد و بی خودی دنبال سایر روشها نباشم.
در انتها من سناریوی بازی رو اصلاح کردم.
ممنون از راهنمایی شما عزیزان.