مهمان عزیز خوش‌آمدید. ورود عضــویت


استفاده از متغیر زیاد چه تاثیری داره ؟؟؟
#1
سلام دوستان 
میخواستم بپرسم اگه زیاد از متغیر استفاده کنم تو بازیم ، باعث کندشدن یا هنگ کردن یا بیرون پریدن بازی نمیشه ؟؟؟ زیاد منظورم درحد 3 تا 35 تا هست . ممنون 
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد
[عکس: ads.gif]
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#2
سلام
من بیش از 200 تا متغیر رو هم استفاده کردم و مشکلی ندیدم.
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: محمد 82
#3
ممنونم . آخه احساس خوبی بهش نداشتم ، فک کردم شاید مشکل درست کنه به خاطر همین گفتم بپرسم . ممنون از پاسخ سریع تون . 
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد
[عکس: ads.gif]
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde
#4
درود

متغیر های گلوبال رو با احتیاط استفاده کنید و تا حد امکان بی خیالشون بشید. اینا مدام تو بازی در حال چک شدن هستن و میتونن در صورت زیاد شدن باعث افت فریم بشن. بقیه ی متغیر ها مشکلی درست نمیکنن.
   [عکس: pershaland.gif]  
[عکس: Ani.png]

 
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde ، محمد 82 ، hamid5700 ، danials008
#5
خب منم دقیقا منظورم همین متغیرها بود . البته اونت های من که به متغیر ها مربوط میشه همه آن استارت اف لیوت هست و فک نکنم مشکلی ایجاد کنه . میکنه ؟؟؟ ولی آخه لازمه اگه نزارمشون کار خیلی پیچیده میشه . راستش بازی من یه بازی ماجراجوییه که باید یه سری شیء رو تو هر لیوت پیدا کنه و برای اینکه شیء ها توی همه لیوت ها نمایش داده بشن بعد از پیدا شدن مجبورم برای هر شیء از یه متغیر گلوبال استفاده کنم . از یدونه هم میشه اما خیلی پیچیده میشه . نظر شما چیه ؟؟؟
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد
[عکس: ads.gif]
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#6
منظور آقا مهرداد , استفاده ی زیاد از متغیر داخل یه اونت شیت بود.
شما وقتی توی یک اونت شیت 10_12 تا متغیر داشته باشید , مشکلی پیش نمیاد مسلما.

 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: محمد 82 ، Mehrdad ، danials008
#7
سلام
3 تا 35 تا متغیر زیاد نیستش  . من به شما قول می دهم 2 تا 3 هزار تا متغیر هم داشته باشید باز هم روی کار شما تاثیری نداره . بیشترین دقتی که برای ساخت بازی باید انجام بشه روی فایل های گرافیکی هست که بیشترین پردازش ها را به خودش اختصاص می دهند . 
همچنین بر خلاف صحبت دوستمان درباره متغیر های گلوبال این متغیر ها دائم در حال چک شدن نمی باشند . متغیر های گلوبال در لحظه ساخته شدن یک مکان خاص درون حافظه را به خود اختصاص داده و در موقع فراخوانی ، برنامه به سراغ آن مکان رفته و مقدار آن را فراخوانی می کند . بر عکس متغیر های لوکال در درون تابع ایجاد شده و با پایان تابع از بین می رود و این یعنی پردازش بیشتری را به خود اختصاص می دهند ، اما در کل با توجه به سخت افزار های امروزی و کوچک بودن بازی های ساخته شده با کانستراکت این موارد به چشم نمی آیند .
موفق باشید
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
#8
(1397/10/23، 09:46 عصر)GameDesigner نوشته: متغیر های گلوبال در لحظه ساخته شدن یک مکان خاص درون حافظه را به خود اختصاص داده و در موقع فراخوانی ، برنامه به سراغ آن مکان رفته و مقدار آن را فراخوانی می کند . بر عکس متغیر های لوکال در درون تابع ایجاد شده و با پایان تابع از بین می رود و این یعنی پردازش بیشتری را به خود اختصاص می دهند ، اما در کل با توجه به سخت افزار های امروزی و کوچک بودن بازی های ساخته شده با کانستراکت این موارد به چشم نمی آیند .
موفق باشید

در مورد متغیرهای گلوبال که اشتباه گفتید. نمیخوام بحث کنم.

اما در مورد جمله ی آخر :
"کوچک بودن بازی های ساخته شده با کانستراکت"

یا منظور شما اینه که با کانستراکت نمیشه بازی های بزرگ ساخت که سخت در اشتباه هستین. یا اینکه بازی های ساخته شده با کانستراکت  تا حالا همشون کوچیک بودن که بازم اشتباه فکر میکنین. من تصور میکنم شما کانستراکت کار نیستین.

بازی Tokyo Dark رو ببینید. این یه نمونه اش است.
302 Found

بازم عرض میکنم. در مورد متغیر های گلوبال خصوصا تو کانستراکت محتاط باشین. قطعا بسیاری از کاربرهای این انجمن در حال ساخت بازی های بزرگ هستن یا میخوان بسازن . این اندیشه غلطه که حالا که بازیمون کوچیکه پس ایونت ها رو بزنیم بریم جلو. ما بعدها میخوایم بازی های تریپل ای هم با این برنامه بسازیم پس باید درست و با دقت کد بزنیم . خود برنامه تواناییش رو داره و انتخاب این انجین کاری بسیار عاقلانه است. کانستراکت خیلی خیلی قویتر از این حرفاست که فکر میکنید. حتی تواناییه بسیار بالاتر از بازی بالا که عرض کردم.

موفق باشید
   [عکس: pershaland.gif]  
[عکس: Ani.png]

 
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط: shazde ، danials008
#9
سلام

اول درباره کانستراکت کار نبودنم بگم که فکر کنم از اولین نفراتی بودم که در ایران با کانستراکت کار می کردم اما چون با آنریل انجین هم از قبل کار می کردم و به مراحل ساخت بازی های 3 بعدی و 2 بعدی آگاه هستم ، به همین دلیل از نظر من اکثر بازی های ساخته شده با کانستراکت کوچک تا متوسط می باشند . 

در مورد متغیر های گلوبال هم اگر چیزی غیر از گفته من باشه با روند مرسوم در دنیای کامپایلر ها مغایرت داره ! و این یعنی کامپایلر کانستراکت از روش بهینه دیگری که بنده اطلاع ندارم استفاده می کند (این حرف را کسی می زند که هم هوش مصنوعی کار کرده و هم شبکه های عصبی که در هر دو منابع سیستمی مهم می باشند) . 

در ضمن خوشحال می شوم در مورد نحوه کار کامپایلر کانستراکت کمی توضیح دهید . 

در پایان هم عرض کنم که بحث متغیر های گلوبالی که دوستمان پرسید با نحوه طراحی ایونت ها دو بحث جدا می باشند . کسی نگفت که ایونت ها را همین جوری بزنند برود . اتفاقا برای بهینه شدن برنامه ، طراحی درست این موارد بسیار مهم است(دوستانی که در دانشگاه طراحی الگوریتم خواندند با مقدماتش آشنایی دارند ) . البته احتیاط در طراحی متغیر ها هم حرف صحیحی می باشد . 

 
سربلند و پیروز باشید
 
پاسخ دهید
 سپاس شده توسط:
  


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  فوق فوری - مشکل در متن تکست محمد 82 2 22 26 دقیقه قبل
آخرین ارسال: محمد 82
  خروجی با اندرید استادی blueman 1 21 1 ساعت قبل
آخرین ارسال: construct2j.blog.ir
Information مشکل در ترتیب اشیای تولیدی در یک لایه...فوری! moradi55594 1 18 1 ساعت قبل
آخرین ارسال: construct2j.blog.ir
  پخش فیلم در برنامه mahdiyar 4 67 4 ساعت قبل
آخرین ارسال: mahdiyar
  نرم افزار قفل گرافيک دقيقا چيکار ميکنه؟؟؟ محمد 82 10 128 6 ساعت قبل
آخرین ارسال: محمد 82

پرش به انجمن: