حال و هوای کانستراکت باز ها
#1
سلام 
چند وقتیه انجمن خیلی خلوت
دیگه کسی سوال انچنانی نمیکنه کسی هم خیلی میل به جواب نداره 
داشتم موضوع های گذشته انجمن رو میخوندم چقدر بچه ها انگیزه داشتن چقد ایده ها و کار های خفن داشتن از نظر خودشون 
هرکی برای خودش یه تاریخ زده بود که در فلان روز یکی از بهترین بازی ها موبایل ساخته میشود و کلی داستان 
یه تشکر کنم اول که جو انجمن خیلی خوبه و مرسی از سازندش  بچهای مشتی و با صفایی داره دم همتون گرم 

یه چندتا سوال میپرسم جواب بدین ببینیم چند چندیم

۱.هنوزم مشغول بازی سازی هستین اگه هستین با کدوم انجین ؟

۲.به نظرتون بازی سازی تو ایران اینده ای داره میتونه یه زندگی رو تضمین بکنه ؟

۳.چرا ما ها ایمان نداریم به بازیمون خرج نمیکنیم براش  مثلا یه گرافیست بگیرم یه اهنگ ساز تبلیغ کنیم براش و ..یه مصاحبه میخوندم از سازنده و مدیر اپارات محمد جواد شکوری مقدم میگفتش که یه پراید داشتم همونو فروختم اپارات رو زدم این یعنی ایمان داشتن به کار الانم که صاحب فیلیمو اپارات میهن بلاگ صباویژن و حسابی نونش تو روغن و نوش جونش اینستاگرامشون رو یه نگاه کنید sabaidea اکیپ باحالی دارن و فک کنم سالی دوبار اکیپشون میره مسافرت شمال اینا

۴. هنوزم به خودتون و بازیسازی امید دارین ؟

۵. به نظرتون الان چه سبک بازی طرفدار داره از نظر شما ؟

۶. هرچی باید میپرسیدم نپرسیدیم رو شما بگین و توضیح بدین در اصل هرچی دلت تنگ بگو 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: rezamms ، hsnpi ، hiddendanger ، amin COD ، shazde ، hasansanaei ، alii ، mohammed_fn ، S.L.F ، ᔕinaᗪehghani
#2
جواب 
1.yes 16
2.noooooooooooooooooo 21
3.چون  وقتی یه شخص بزرگ شدی با بازیت تا با افتخار بگیم همه چیزشو خودم ساختم 24
4.more or less 22
5.آنلاین 6 نفره
6. دلم تنگه برا اینکه تیم ندارم و به درسا نزدیک میشم و باید شروع کنم بخونم 20
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Morj1 ، shazde ، hasansanaei
#3
سلام
والا تقریبا باشما موافقم، انجمن کمی خلوت شده ولی دلیل بر این نیست که دیگه کسی اهمیت نمیده!

1. به شخصه 1سالی هست که با کانستراکت 2 کار میکنم ولی بازی خاصی نساختم، فکرهای زیادی دارم ولی به دلایلی وقت ندارم.

2. میشه موفق بود، ساخت بازی خوب و عموم‌پسند، خوش ساخت باشه و کامل روش کار بشه، با کمی سرمایه و تبلیغات بشه اونو نشون داد. (یا حداقلش صفحه اول بازار تو بخش برگزیده‌ها باشه)

3. چون اکثرا میخوان راه چند ساله رو تو 1ماه بگذرونن،خیلی‌ها هم تنها و علاقه‌ای به خرج کردن ندارن یا توان مالی‌شون نمیرسه. تا حدودی از بازی رو میسازن ولی متوجه میشن که بیهودست و ازش دست میکشن و میرن سراغ یه پروژه دیگه :/

4. بله امید دارم بسیار...

5. دقیق نمیشه گفت، اکثرا بازی های سبک کلمات طرفدارای بیشتری دارن.


بازی های پرطرفداری که توی بازار و مایکت و اینا میبینیم همش اول یه فکر ساده بود، مدت زیادی روش تلاش کردن، روی گرافیک، صداها، موضوع بازی و ... تا تونستن یه فکر و تبدیل به واقعیت کنن.

چرا ما نتونیم؟! 3



  پاسخ


 سپاس شده توسط: Morj1 ، shazde ، hasansanaei
#4
سلام. 
دیگه کلا انجمن ها زیاد رو دور نیستن. حالا چه بازیسازی چه موضوعات دیگه. از موقعی که واتساپ و تلگرام اومدن دیگه کمتر کسی سراغ انجمن ها میاد.

1- بله مشغولم. با همین کانستراکت 2.
2- بله شدیدا آینده داره. البته فقط بازی موبایل، نه پلتفرم های دیگه. بازار بازی موبایل ایران هنوز که هنوزه بکره. یعنی یجورایی دست نخورده اس. اگر بازیتون پتانسیلش رو داشته باشه و یه سری جزییات و نکات رو رعایت کنید میتونید بازی موفقی بسازید. هر چند وقت یه بار یه بازی میاد که کلی سر و صدا میکنه و این روند ادامه داره. مطمئن باشید. از نظر درآمد بگم که بله. نه تنها میشه باش زندگی چرخوند بلکه میشه باش یه شرکت سی چهل نفری رو چرخوند. کمااینکه همچین چیزی همین الان موجوده ( شرکت نردبان اندیشه سازنده ی آمیرزا ). بازیهای تاپ کافه بازار روزانه چندصدمیلیون درآمد دارن. شما که احتمالا میخواید تکنفره یا دو سه نفره بازی بسازید، اگر بازیتون به موفقیت مالی برسه مطمئن باشید سود خوبی به هر نفر میرسه. درباره تضمین زندگی هم باید بگم که اون دست خودتونه. بازیسازی همیشگی نیست. یعنی شما نمیتونی تا آخر عمرت بازی بسازی. بیمه و اینچیزا هم که ندارید اگه برا خودتون کار میکنید. پس باید خودتون اینچیزا رو مدیریت کنید. مثلا اگر از نظر مالی براتون سود زیادی داشت، این سود رو جاهای دیگه سرمایه گذاری کنید و ...
3- چندتا علت داره : بازیسازی کار پر ریسکیه. ممکنه شما کل زندگیت رو بزاری رو بازی. بعد بیرون بیاد ولی مطابق انتظارت فروش نکنه. این ریسک رو میتونی تا حد زیاذی با شناخت بازار و کاربرا کم کنی. علت دومش اینه که شاید خیلیا ندونن بازار بازی موبایل چه بازار بزرگیه و چه قدر پتانسیل مالی داره. خیلیا هنوز که هنوزه تو جو "بازی برا بچه هاس" موندن ولی دنیا عوض شده. ایران عوض شده. برا بازی پول خرج میکنن مردم اگه بلد باشی راضیشون کنی. دلیل بعدی میتونه این باشه که طرف میدونه کیفیت بازیش در حدی نیست که بخواد روش سرمایه بذاره. دلیل بعدی اینه که بغیر از معدود بازیسازای ایرانی هنوز خیلیا مفهوم بازی "فریمیوم" رو متوجه نشدن چیه. یه بازی میسازن کلون بازیهای خارجی. یه سکه و الماس هم براش میزارن با قیمتای نه چندان مناسب. بعدم تو طول بازی اینقدر کم سکه و اینچیزا میدن که کاربر سریع بازی رو ول میکنه. اون تیمایی که تو ایران میدونن فریمیوم چیه الان رو نوک قله ایستادن و میتونی بازیاشونو تو لیست پرفروشهای کافه بازار ببینی. علت آخرش هم که خودم باهاش درگیر بودم ترس از شکسته. صرفا بخاطر اینکه آینده ی این بازی مبهمه و معلوم نیست چی میشه، نمیتونستم خودم رو راضی کنم که ساختش رو تموم کنم و پروژه نصفه کاره میموند. 
4- من خیلی وقته تو این انجمن هستم. شاید تا الان شش سالی بشه. البته با اکانتای قبلی. و بعدشم تو تلگرام بودم. من شش سال از وقت ارزشمندم رو هدر دادم که به نکات بالا برسم. البته نمیتونم بگم هدر دادم چون بالاخره اینا همش تجربه اس. اما اگه یه نفر اونموقع بود که به من اینارو بگه شاید من الان خیلی جلوتر میبودم. شش سال تو فضای بازیسازی هستم اما هنوز بازی ندارم که منشر شده باشه. که به بقیه نشون بدم بگم آی ملت اینو من ساختم و بهش افتخار کنم. 
اولش که یکی دو سال رو سر این هدر دادم که "کدوم انجین بهتره ؟". الان که بهش فکر میکنم خنده/گریه ام میگیره. چقد جاهل بودم. همش با خودم فکر میکردم که ممکنه من بشینم پای کانستراکت و دیگه آپدیت نشه. ممکنه بخوام یچیزی بسازم که با کاستراکت نشه ! خب بریم یونیتی. اوه باید بشینم کدنویسی یاد بگیرم. من نمیخوام کدنویسی یاد بگیرم. پیچیده اس. ارزش نداره وقتمو پای چیزی بزارم که ممکنه در آینده بدردم نخوره. اون وقتی که من پای این فکرای مسموم هدر دادم خیلی زیاد بود و هنوزم که هنوزه خودمو سرزنش میکنم بخاطرش. بعد که مسئله انجین حل شد تازه باید خودمو قانع میکردم که اگه قراره به عنوان منبع درآمد به بازیسازی نگاه کنم نمیتونم هر بازی ای که دوست دارم بسازم. بیزینس جای بازیهای دلی و هنری نیست. سه چهارسالم تو همین کشمکش مداوم گدشت و لابه لاش هم یه بازیهای نصفه کاره ای میساختم ولی اونا هم بخاطر همون ترس از شکست یا ترس از آینده ی مبهم خیلی زود فراموش میشدن. ولی الان میدونم چی میخوام. میدونم هدفم چیه و میخوام به کجا برسم. به خودم امید دارم. لطفا این چیزایی که نوشتم رو خوب بخونید و اشتباهات من رو تکرار نکنید. اگه هنوز زیر بیست سال هستید هر چه زودتر کار رو شروع کنید. چون هر چی سنتون بالاتر میره دغدغه ها و مشکلات هم بیشتر میشه. ذهنتون کم کم خلاقیتش رو از دست میده. من قبلا ذهن خلاقی داشتم اما الان به اون روزها غبطه میخورم. هنوزم ذهنم نسبت به اطرافیان خلاق تره ولی از این غصه میخورم که میدونم سطح خلاقیتم قبلا چند برابر الان بوده ولی ازش استفاده نکردم.
5- تو بازار ایران اگر بازی داشته باشی که فریمیوم توش درست پیاده شده باشه تقریبا با هرسبکی میتونی به محبوبیت و درآمد بالا برسی. ولی رو بورس ترینا الان بازیهای جورکردنی (match3 مثل گلمراد)، بازیهای کلماتی(مثل کوییز آو کینگز و آمیرزا و ...) و بازیهای استراتژی آنلاین هستن.
6- من صحبت درباره این تجربیات رو خیلی میپسندم. متاسفانه تو ایران زیاد اطلاعاتشون رو رد و بدل نمیکنن. این خیلی بده. متن بالا یه چکیده از تجربیات من بود که هرکدومش میتونه باز بشه و کلی دربارش بحث بشه. خوشحال میشم درباره ش حرف بزنیم. به خودم که انگیزه میده و باعث میشه یه دور یه تیکه از زندگیم رو مرور کنم و تلاش کنم که بهتر عمل کنم و به هدفم برسم. دعا کنید موفق بشم. ناامید نباشید و برای خواسته هاتون تلاش کنید.

میدونم متن خیلی طولانیه. ولی حوصله کنید و تمامش رو بخونید. بدردتون میخوره. 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mohammed_fn ، rezamms ، Morj1 ، shazde ، hasansanaei ، M.gh
#5
(1398/5/25، 07:29 عصر)Morj1 نوشته است: سلام 
چند وقتیه انجمن خیلی خلوت
دیگه کسی سوال انچنانی نمیکنه کسی هم خیلی میل به جواب نداره 
داشتم موضوع های گذشته انجمن رو میخوندم چقدر بچه ها انگیزه داشتن چقد ایده ها و کار های خفن داشتن از نظر خودشون 
هرکی برای خودش یه تاریخ زده بود که در فلان روز یکی از بهترین بازی ها موبایل ساخته میشود و کلی داستان 
یه تشکر کنم اول که جو انجمن خیلی خوبه و مرسی از سازندش  بچهای مشتی و با صفایی داره دم همتون گرم 

یه چندتا سوال میپرسم جواب بدین ببینیم چند چندیم

۱.هنوزم مشغول بازی سازی هستین اگه هستین با کدوم انجین ؟

۲.به نظرتون بازی سازی تو ایران اینده ای داره میتونه یه زندگی رو تضمین بکنه ؟

۳.چرا ما ها ایمان نداریم به بازیمون خرج نمیکنیم براش  مثلا یه گرافیست بگیرم یه اهنگ ساز تبلیغ کنیم براش و ..یه مصاحبه میخوندم از سازنده و مدیر اپارات محمد جواد شکوری مقدم میگفتش که یه پراید داشتم همونو فروختم اپارات رو زدم این یعنی ایمان داشتن به کار الانم که صاحب فیلیمو اپارات میهن بلاگ صباویژن و حسابی نونش تو روغن و نوش جونش اینستاگرامشون رو یه نگاه کنید sabaidea اکیپ باحالی دارن و فک کنم سالی دوبار اکیپشون میره مسافرت شمال اینا

۴. هنوزم به خودتون و بازیسازی امید دارین ؟

۵. به نظرتون الان چه سبک بازی طرفدار داره از نظر شما ؟

۶. هرچی باید میپرسیدم نپرسیدیم رو شما بگین و توضیح بدین در اصل هرچی دلت تنگ بگو 


سلام
موضوع جالبی ساختید. 4
1-با کانستراکت (یونیتی اصلا)
2-اگر ایده خوب و جذاب باشه چرا که نه؟ فقط اگر دیده بشه. فرض کنید شما یه بازی رو در طول یک سال با کلی سختی و امید میسازید و بعد..... هیچی . کسی بازی رو نمیبینه و شما میمونید و یک سال از دست رفته. برای مثال آقا حسام که با کلی سعی و تلاش نبردمدرن رو ساختن اما به دیده نشد و کم لطفی هایی هم شد. حتی تبلیغ تپسل هم کردن اما فایده ای نداشت. چون ایده (به نظر من) خوبی نبود. به نظر من نباید بیای یه سورس رو از توی اینترنت دانلود کنی و بشینی پاش و تکمیل کنی. چون اصلا معلوم نیست این بازی بدردمیخوره یا نه. اصولا قبل از شروع ساخت با خودت باید فکر کنی ببینی آیا اگر خودت بودی این بازی رو دانلود می کردی؟ من حتی برنامه هایی دیدم که دانلودشون کمتر از 10 تا بوده اما بازم برنامه شون رو هر روز بروز می کنن به امید اینکه دانلود بشه. پس حتما اگر ایده خوبی دارید برید سمت این کار چون میتونه درآمد خوبی داشته باشه.
3-باز هم میرسیم به مثال نبرد مدرن. آقا حسام کلی هزینه واسه تبلیغ بازی کردن اما اتفاقی نیوفتاد. به نظر من باید بعد از اینکه چندین تا بازی ساختی سمت این کار ها بری
4-قطعا.
5-فکر میکنم ماجرایی
6- 1

  پاسخ


 سپاس شده توسط: Morj1 ، hasansanaei ، alii ، shazde
#6
سلام
اولا از شما تشکر میکنم که این تاپیک رو زدید و باعث شدید کاربران انجمن ، تجربه های خود را به اشتراک بزارن
باید بگم که یک بازیساز باید تلاش کنه و حتما هم به نتیجه میرسه ، خیلیا به صورت تک نفره کار میکنن و به احتمال زیاد ، از بازیشون حمایت نمیشه(مگر اینکه با تجربه باشند و توی چند زمینه مثل گرافیک و انیمیشن سازی مهارت داشته باشند)
خیلیا هستن که گروه میزنن، ولی بازیشون حمایت نمیشه، دلیلش می‌تونه این باشه که یک بازیساز قبل از اینکه یک بازیساز بشه باید یه گیمر باشه، مشکل اکثر بچه ها همینه ،اینه که نمیدونن اون بازی چطوری هست، چه چیزهایی باعث محبوبیتش میشه، گرافیکش چجوریه و همین طوری با چیز هایی که توی ذهنشون دارند می‌سازند و برای همین هم ایده خوب نمیشه هم گرافیک و حمایت نمیشه.
باید توجه داشته باشیم که فقط درآمد بازیساز از طریق انتشار بازی نیست و حتی می‌تونه استخدام بشه یا سفارش بگیره.
من مدت ۱/۵ سال توی این انجمن هستم و اولاش اصلا تجربه نداشتم و با کمک بچه های انجمن تونستم خودمو بالا بکشم، الان من بازیساز ، گرافیست و انیماتور هستم، باید بگم که بچه ها نباید توی یه زمینه بمونن، باید توی زمینه های دیگه هم فعالیت بکنند.
من کسایی رو میشناسم که با همین انجین به درآمد بالایی رسیدند.
بچه های انجمن باید سعی کنند که بازی های ساخته شده در سبک بازیشون رو ببینند و ایده ها و خلاقیت های اونا رو در بازیشون استفاده کنند.
برای سوال هاتون هم باید بگم که بچه های ما هنوز امیدشون رو از دست ندادند و هنوز هم فعالیت میشه.
ولی بدلیل بعضی مشکلات این انجین یا حتی امید نداشتن و حمایت نشدن بازیشون، این انجمن و بازیسازی رو کنار گذاشتند.
بازیسازی رو نمیشه به عنوان یه آینده گفت ، ولی میشه به یک درآمد بالا در کنار شغل اول استفاده کرد.
خوشبختی نمیتونه مسافرت کردن باشه، داشتن باشه، بدست آوردن باشه یا حتی پوشیدن !
خوشبختی یک تجربه معنوی از زندگی کردن هر دقیقه از زندگیتان با عشق، لذت و قدردانی است
__دنیس ویتلی
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Morj1 ، hasansanaei ، shazde
#7
(1398/5/25، 09:42 عصر)hsnpi نوشته است: سلام. 
دیگه کلا انجمن ها زیاد رو دور نیستن. حالا چه بازیسازی چه موضوعات دیگه. از موقعی که واتساپ و تلگرام اومدن دیگه کمتر کسی سراغ انجمن ها میاد.

1- بله مشغولم. با همین کانستراکت 2.
2- بله شدیدا آینده داره. البته فقط بازی موبایل، نه پلتفرم های دیگه. بازار بازی موبایل ایران هنوز که هنوزه بکره. یعنی یجورایی دست نخورده اس. اگر بازیتون پتانسیلش رو داشته باشه و یه سری جزییات و نکات رو رعایت کنید میتونید بازی موفقی بسازید. هر چند وقت یه بار یه بازی میاد که کلی سر و صدا میکنه و این روند ادامه داره. مطمئن باشید. از نظر درآمد بگم که بله. نه تنها میشه باش زندگی چرخوند بلکه میشه باش یه شرکت سی چهل نفری رو چرخوند. کمااینکه همچین چیزی همین الان موجوده ( شرکت نردبان اندیشه سازنده ی آمیرزا ). بازیهای تاپ کافه بازار روزانه چندصدمیلیون درآمد دارن. شما که احتمالا میخواید تکنفره یا دو سه نفره بازی بسازید، اگر بازیتون به موفقیت مالی برسه مطمئن باشید سود خوبی به هر نفر میرسه. درباره تضمین زندگی هم باید بگم که اون دست خودتونه. بازیسازی همیشگی نیست. یعنی شما نمیتونی تا آخر عمرت بازی بسازی. بیمه و اینچیزا هم که ندارید اگه برا خودتون کار میکنید. پس باید خودتون اینچیزا رو مدیریت کنید. مثلا اگر از نظر مالی براتون سود زیادی داشت، این سود رو جاهای دیگه سرمایه گذاری کنید و ...
3- چندتا علت داره : بازیسازی کار پر ریسکیه. ممکنه شما کل زندگیت رو بزاری رو بازی. بعد بیرون بیاد ولی مطابق انتظارت فروش نکنه. این ریسک رو میتونی تا حد زیاذی با شناخت بازار و کاربرا کم کنی. علت دومش اینه که شاید خیلیا ندونن بازار بازی موبایل چه بازار بزرگیه و چه قدر پتانسیل مالی داره. خیلیا هنوز که هنوزه تو جو "بازی برا بچه هاس" موندن ولی دنیا عوض شده. ایران عوض شده. برا بازی پول خرج میکنن مردم اگه بلد باشی راضیشون کنی. دلیل بعدی میتونه این باشه که طرف میدونه کیفیت بازیش در حدی نیست که بخواد روش سرمایه بذاره. دلیل بعدی اینه که بغیر از معدود بازیسازای ایرانی هنوز خیلیا مفهوم بازی "فریمیوم" رو متوجه نشدن چیه. یه بازی میسازن کلون بازیهای خارجی. یه سکه و الماس هم براش میزارن با قیمتای نه چندان مناسب. بعدم تو طول بازی اینقدر کم سکه و اینچیزا میدن که کاربر سریع بازی رو ول میکنه. اون تیمایی که تو ایران میدونن فریمیوم چیه الان رو نوک قله ایستادن و میتونی بازیاشونو تو لیست پرفروشهای کافه بازار ببینی. علت آخرش هم که خودم باهاش درگیر بودم ترس از شکسته. صرفا بخاطر اینکه آینده ی این بازی مبهمه و معلوم نیست چی میشه، نمیتونستم خودم رو راضی کنم که ساختش رو تموم کنم و پروژه نصفه کاره میموند. 
4- من خیلی وقته تو این انجمن هستم. شاید تا الان شش سالی بشه. البته با اکانتای قبلی. و بعدشم تو تلگرام بودم. من شش سال از وقت ارزشمندم رو هدر دادم که به نکات بالا برسم. البته نمیتونم بگم هدر دادم چون بالاخره اینا همش تجربه اس. اما اگه یه نفر اونموقع بود که به من اینارو بگه شاید من الان خیلی جلوتر میبودم. شش سال تو فضای بازیسازی هستم اما هنوز بازی ندارم که منشر شده باشه. که به بقیه نشون بدم بگم آی ملت اینو من ساختم و بهش افتخار کنم. 
اولش که یکی دو سال رو سر این هدر دادم که "کدوم انجین بهتره ؟". الان که بهش فکر میکنم خنده/گریه ام میگیره. چقد جاهل بودم. همش با خودم فکر میکردم که ممکنه من بشینم پای کانستراکت و دیگه آپدیت نشه. ممکنه بخوام یچیزی بسازم که با کاستراکت نشه ! خب بریم یونیتی. اوه باید بشینم کدنویسی یاد بگیرم. من نمیخوام کدنویسی یاد بگیرم. پیچیده اس. ارزش نداره وقتمو پای چیزی بزارم که ممکنه در آینده بدردم نخوره. اون وقتی که من پای این فکرای مسموم هدر دادم خیلی زیاد بود و هنوزم که هنوزه خودمو سرزنش میکنم بخاطرش. بعد که مسئله انجین حل شد تازه باید خودمو قانع میکردم که اگه قراره به عنوان منبع درآمد به بازیسازی نگاه کنم نمیتونم هر بازی ای که دوست دارم بسازم. بیزینس جای بازیهای دلی و هنری نیست. سه چهارسالم تو همین کشمکش مداوم گدشت و لابه لاش هم یه بازیهای نصفه کاره ای میساختم ولی اونا هم بخاطر همون ترس از شکست یا ترس از آینده ی مبهم خیلی زود فراموش میشدن. ولی الان میدونم چی میخوام. میدونم هدفم چیه و میخوام به کجا برسم. به خودم امید دارم. لطفا این چیزایی که نوشتم رو خوب بخونید و اشتباهات من رو تکرار نکنید. اگه هنوز زیر بیست سال هستید هر چه زودتر کار رو شروع کنید. چون هر چی سنتون بالاتر میره دغدغه ها و مشکلات هم بیشتر میشه. ذهنتون کم کم خلاقیتش رو از دست میده. من قبلا ذهن خلاقی داشتم اما الان به اون روزها غبطه میخورم. هنوزم ذهنم نسبت به اطرافیان خلاق تره ولی از این غصه میخورم که میدونم سطح خلاقیتم قبلا چند برابر الان بوده ولی ازش استفاده نکردم.
5- تو بازار ایران اگر بازی داشته باشی که فریمیوم توش درست پیاده شده باشه تقریبا با هرسبکی میتونی به محبوبیت و درآمد بالا برسی. ولی رو بورس ترینا الان بازیهای جورکردنی (match3 مثل گلمراد)، بازیهای کلماتی(مثل کوییز آو کینگز و آمیرزا و ...) و بازیهای استراتژی آنلاین هستن.
6- من صحبت درباره این تجربیات رو خیلی میپسندم. متاسفانه تو ایران زیاد اطلاعاتشون رو رد و بدل نمیکنن. این خیلی بده. متن بالا یه چکیده از تجربیات من بود که هرکدومش میتونه باز بشه و کلی دربارش بحث بشه. خوشحال میشم درباره ش حرف بزنیم. به خودم که انگیزه میده و باعث میشه یه دور یه تیکه از زندگیم رو مرور کنم و تلاش کنم که بهتر عمل کنم و به هدفم برسم. دعا کنید موفق بشم. ناامید نباشید و برای خواسته هاتون تلاش کنید.

میدونم متن خیلی طولانیه. ولی حوصله کنید و تمامش رو بخونید. بدردتون میخوره. 

سلام متن بسیار خوبی بود 
والا من اصلا تاحالا درک نکردم که چرا  بچه ها گیر میدن به مقایسه انجین ها 
اگه ایده یه ایده جذاب و خفن باشه 
گرافیک و موزیک جذابی هم داشته باشه 
مطمعنن میگیره و میتونه کلی یوزر جذب کنه 
اونایی که بازی میکنن اصلا کاری ندارن که کمپانی سازنده بازیرو با چه موتوری ساخته اونا نگاه میکنن میبینن بازی بهشون حال میده یا نه 


و اما تو قسمت ترس از شکست یا شروع کردن خیلی باهات موافقم واقعا شروع کردن خیلی ترس داره ادم هی با خودش میگه اگه دانلود نشه چی اگه خوششون نیاد چی واقعا ازار دهندس 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hasansanaei
#8
(1398/5/25، 11:06 عصر)rezamms نوشته است: سلام
موضوع جالبی ساختید. 4
1-با کانستراکت (یونیتی اصلا)
2-اگر ایده خوب و جذاب باشه چرا که نه؟ فقط اگر دیده بشه. فرض کنید شما یه بازی رو در طول یک سال با کلی سختی و امید میسازید و بعد..... هیچی . کسی بازی رو نمیبینه و شما میمونید و یک سال از دست رفته. برای مثال آقا حسام که با کلی سعی و تلاش نبردمدرن رو ساختن اما به دیده نشد و کم لطفی هایی هم شد. حتی تبلیغ تپسل هم کردن اما فایده ای نداشت. چون ایده (به نظر من) خوبی نبود. به نظر من نباید بیای یه سورس رو از توی اینترنت دانلود کنی و بشینی پاش و تکمیل کنی. چون اصلا معلوم نیست این بازی بدردمیخوره یا نه. اصولا قبل از شروع ساخت با خودت باید فکر کنی ببینی آیا اگر خودت بودی این بازی رو دانلود می کردی؟ من حتی برنامه هایی دیدم که دانلودشون کمتر از 10 تا بوده اما بازم برنامه شون رو هر روز بروز می کنن به امید اینکه دانلود بشه. پس حتما اگر ایده خوبی دارید برید سمت این کار چون میتونه درآمد خوبی داشته باشه.
3-باز هم میرسیم به مثال نبرد مدرن. آقا حسام کلی هزینه واسه تبلیغ بازی کردن اما اتفاقی نیوفتاد. به نظر من باید بعد از اینکه چندین تا بازی ساختی سمت این کار ها بری
4-قطعا.
5-فکر میکنم ماجرایی
6- 1

کاملا موافقم 
ولی این جمله که ایا اگه خودت بودی این بازی رو دانلود میکردی یا نه 
به نظر من اشتباه شایدم درست باشه 
مثلا من اگه کندی کرش رو میساختم میگفتم اه چقد این بازی چرت من که خودمم بازی نمیکنم بقیه چرا باید بازی کنن چون من کندی کرش رو دوست ندارم دلیل نمیشه که بقیه دوست نداشته باشن نمیدونم تونستم منظورمو بفهمونم یا نه 

یه مثال بزنم مثلا چینی ها به هیچی اعتقاد ندارن ولی مُهر نماز تولید میکنن جا نماز و چادر و.. تولید میکنن چرا چون به بازار نگاه میکنن داستان تجارت همینه شما باید ببینی بقیه چی دوست دارن همون رو تولید کنید الان تو بازار ایران بازی کلماتی خیلی طرفدار داره و هر روز داره تنوعش بیشتر میشه یا مثلا عاشق گرافیک های نوستالژیک هستن مثلا کاراکتر بازی های موفق رو شما نگاه کنید اکثر بر میگرده به دهه ۴۰ و ۵۰ اکثرشون یه مرد سیبیلو یا خانوم چادری یا ماشین هاشون پیکان و ماشین های قدیمی یا حتی موزیک بازی از موزیک های سنتی استفاده میکنن مثل امیرزا  
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mahdibabaei M.N ، hasansanaei ، rezamms ، shazde ، M.gh
#9
(1398/5/26، 12:36 صبح)Morj1 نوشته است:
(1398/5/25، 11:06 عصر)rezamms نوشته است: سلام
موضوع جالبی ساختید. 4
1-با کانستراکت (یونیتی اصلا)
2-اگر ایده خوب و جذاب باشه چرا که نه؟ فقط اگر دیده بشه. فرض کنید شما یه بازی رو در طول یک سال با کلی سختی و امید میسازید و بعد..... هیچی . کسی بازی رو نمیبینه و شما میمونید و یک سال از دست رفته. برای مثال آقا حسام که با کلی سعی و تلاش نبردمدرن رو ساختن اما به دیده نشد و کم لطفی هایی هم شد. حتی تبلیغ تپسل هم کردن اما فایده ای نداشت. چون ایده (به نظر من) خوبی نبود. به نظر من نباید بیای یه سورس رو از توی اینترنت دانلود کنی و بشینی پاش و تکمیل کنی. چون اصلا معلوم نیست این بازی بدردمیخوره یا نه. اصولا قبل از شروع ساخت با خودت باید فکر کنی ببینی آیا اگر خودت بودی این بازی رو دانلود می کردی؟ من حتی برنامه هایی دیدم که دانلودشون کمتر از 10 تا بوده اما بازم برنامه شون رو هر روز بروز می کنن به امید اینکه دانلود بشه. پس حتما اگر ایده خوبی دارید برید سمت این کار چون میتونه درآمد خوبی داشته باشه.
3-باز هم میرسیم به مثال نبرد مدرن. آقا حسام کلی هزینه واسه تبلیغ بازی کردن اما اتفاقی نیوفتاد. به نظر من باید بعد از اینکه چندین تا بازی ساختی سمت این کار ها بری
4-قطعا.
5-فکر میکنم ماجرایی
6- 1

کاملا موافقم 
ولی این جمله که ایا اگه خودت بودی این بازی رو دانلود میکردی یا نه 
به نظر من اشتباه شایدم درست باشه 
مثلا من اگه کندی کرش رو میساختم میگفتم اه چقد این بازی چرت من که خودمم بازی نمیکنم بقیه چرا باید بازی کنن چون من کندی کرش رو دوست ندارم دلیل نمیشه که بقیه دوست نداشته باشن نمیدونم تونستم منظورمو بفهمونم یا نه 

یه مثال بزنم مثلا چینی ها به هیچی اعتقاد ندارن ولی مُهر نماز تولید میکنن جا نماز و چادر و.. تولید میکنن چرا چون به بازار نگاه میکنن داستان تجارت همینه شما باید ببینی بقیه چی دوست دارن همون رو تولید کنید الان تو بازار ایران بازی کلماتی خیلی طرفدار داره و هر روز داره تنوعش بیشتر میشه یا مثلا عاشق گرافیک های نوستالژیک هستن مثلا کاراکتر بازی های موفق رو شما نگاه کنید اکثر بر میگرده به دهه ۴۰ و ۵۰ اکثرشون یه مرد سیبیلو یا خانوم چادری یا ماشین هاشون پیکان و ماشین های قدیمی یا حتی موزیک بازی از موزیک های سنتی استفاده میکنن مثل امیرزا  

دقیقا من هم منظورم همین هست، باید بازیسازان چیزایی توی بازیشون استفاده کنند که تازگی داشته باشه، مثلاً همین آمیرزا برای اولین بار توی ایران بازی در سبک اجرایی جدید ساخت(البته ایده اش خارجی بود)
بازی های دیگه هم مثل بازی های گلیم گیمز هم چیزهای جدیدی داره و باحالترین و جذابترینش استفاده از فرهنگ و سنت ایرانی هست.مردم همش دارند بازی های خارجی میکنند ولی اگه بازی های ایرانی بهتر از اونا بشه که اگه از چیزهای جدید استفاده بشه عالی میشه.
خوشبختی نمیتونه مسافرت کردن باشه، داشتن باشه، بدست آوردن باشه یا حتی پوشیدن !
خوشبختی یک تجربه معنوی از زندگی کردن هر دقیقه از زندگیتان با عشق، لذت و قدردانی است
__دنیس ویتلی
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Morj1 ، hasansanaei ، shazde
#10
سلام
من حدودا چهار ساله توی دنیای بازیسازی ام
چه بازی ها که با انجین های سطح پایین درست شدن و موفق شدن و چه بازی هایی که با انجین هایی مثل یونیتی درست شدن و به هیچ جایی نرسیدن...پس بحث سر انجین یه چیز غیر منطقیه...حداقل ما کانستراکتی ها اینو خوب میدونیم
من تو سبک بازی که میسازم کانستراکت برام بسه مگه بخوام گیم پلی خیلی پیچیده ای درست کنم و گرنه همین کانس عالیه
بازی سازی قبل از اینکه شغل باشه یه عشقه ...کسانی که فقط برای پول میان یاد میگیرن که بازی بسازن و هدفشون هم فقط پول باشه تو بازیسازی به جایی نمیرسن...حقیقته
و نباید به عنوان شغل اصلی و منبع درآمد تضمین کننده آینده بهش نگاه کرد...باید حتما در کنارش یه کاری داشته باشید مگه اینکه ازین طریق جایی استخدام شید یا خودتون یه شرکت بزنید
دلیل خرج نکردن سر بازی هامون بی ایمانی به بازی نیست... دلایل مختلفی داره...مثلا طرف به دلیل خودخواهی میگه وقتی میتونم خودم بسازمش چرا یکی دیگه رو هم شریک پولم کنم...یا یه علت دیگه بی اعتمادی نسبت به همدیگه است..مثلا خیلی هامون میتونیم از راه دور گروه بزنیم و بازی بسازیم و سود بازیمون رو تقسیم کنیم ولی نمیکنیم...چرا؟؟...چون به هم اعتماد نداریم میترسیم پولمونو بخورن...پس ریسک نمی کنیم
من خودم ده بار خواستم گروه بزنم توی همین انجمن که نشد...بعضی ها هم فکر میکنن بالاتر از بقیه هستن پس نباید با هیشکی کار کنن...این دسته خیلی رو اعصابن33 
ولی بازم ما امید داریم...وقتی هر روز به انجمن سر میزنیم یعنی امید داریم ...وقتی اسم خودمون رو میزاریم بازیساز یعنی امید داریم...اصلا ما به امید زنده ایم...والا
فقط باید خلاقیت داشته باشیم فقط به فکر کپی نباشیم
بنظرم الان محبوب ترین سبک های بازی در واقع بازی هایی هستن که سبک جدیدی دارن...از اسطوره های این کار شرکت گلیم گیمز...موتوری در سبک جدید...بقالی رد سبک جدید...مهمان اصغر آقا در سبک جدید...به فکر سبک جدید باشید تا بازیتون موفق بشه...صرفا انلاین بودن بازی یا آفلاین بودنش دلیلی بر خوب یا بد بودن اون نیست

انجمن هم از حس و حال نیفتاده هر روز که میبینم حداقل چند نفر جدید به انجمن اضافه شدن و اگه میبینید فعالیت کمه علتش اینه که ما ته هر چی سواله در آوردیم 4  کسی دیگه سوال نمونده که بپرسه یا اصلا به دید خوب نگاه کنیم...بچه ها دارن بازی میسازن که وقت نمیکنن بیان انجمن...والا از کجا میدونیم

بازم برای همه آرزوی موفقیت میکنم در بازیسازی ...مشکلات هست ولی اونقدر نیست که جلوی ما رو بگیره

موفق باشید ...یا علی
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Morj1 ، hiddendanger ، hasansanaei ، rezamms ، Mahdibabaei M.N ، shazde


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information پرداخت درون برنامه مایکت کوردوا ya mahdi 0 221 1404/1/17، 05:43 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
  نحوه خروجی اندروید کوردوا ya mahdi 0 172 1404/1/11، 04:06 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi
Wink حل شده مقادير لازم در environment variable ᔕinaᗪehghani 24 11,562 1403/10/23، 12:10 صبح
آخرین ارسال: Tggi
  تپسل .....فروشگاه Hamidreza 3 1,925 1403/10/22، 11:57 عصر
آخرین ارسال: Tggi
  خروجی اندروید با Intel xdk ya mahdi 0 126 1403/8/25، 02:08 عصر
آخرین ارسال: ya mahdi

پرش به انجمن: