ارسالها: 2,126
موضوعها: 284
تاریخ عضویت: مرد 1395
سپاسها: 544
1602 سپاس گرفتهشده در 917 ارسال
سلام دوستان
من هنوز بازی نساختم که بخوام براش پابلیشر بگیرم یا تو گوگل پلی منتشر کنم اما سوالی برام پیش اومده . اینکه اگه به بازی خوب ساختیم که پتانسیل جهانی شدن رو داشت ، بهتره از این سایت ها که یه پولی میگیرن و بازی رو تو گوگل پلی میزارن و درامدش رو بصورت دلاری واریز میکنن استفاده کنیم یا بهتره پابلیشر یا توسعه دهنده خارجی بگیریم ؟؟؟ مزیت هرکدوم چیه و کدوم بهتره ؟
توسعه دهنده خارجی چه درصدی برمیداره ؟؟؟ ایا تو جشنواره ها بازی رو شرکت میده ؟ چه امتیازاتی از بازی داره ؟
ممنون میشم از دوستانی که تجربه دارن مثل آقا مهرداد در این بحث شرکت کنن.
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
سلام
شما بازی تون رو بسازید، استانداردهایی که یک پابلیشر یا فروشگاه های اندرویدی دارند رو رعایت بکنید، اونوقت دستتون برای هر دو مورد بازه.
البته اگه بازی قابل توجهی باشه و کپی نباشه، پابلیشر مطمئنا گزینه ی بهتریه.
ارسالها: 756
موضوعها: 74
تاریخ عضویت: مهر 1395
مکان: اصفهان
سپاسها: 830
938 سپاس گرفتهشده در 435 ارسال
خب آقا مثلا من الان ساختم
الان باید چیکار کنم؟
سهراب سپهری
ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺩﻟﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ به خودم میگویم در دیاری که پر از دیوار است
ﺑﻪ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻓﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﯿﻮﺳﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻝ ﺑﺴﺖ
ﺣﺲ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﺩﺭﻭﻧﻢ ﮔﻮﯾﺪ :
ﺑﺸﮑﻦ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ، ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻧﺖ ﺩﺍﺭﯼ !
ﭼﻪ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﺩﺍﺭﯼ؟!
ﺗﻮ " خدﺍ " ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯼ
ﻭ " ﺧﺪﺍ "
ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁﺧر با توست....
ارسالها: 1,385
موضوعها: 79
تاریخ عضویت: آذر 1393
سپاسها: 1831
2418 سپاس گرفتهشده در 980 ارسال
کدوم رو امین جان میخوای چیکار کنی؟
پابلیشر رو اگه منظورته که میتونی از لیستی که مهرداد قرار داده توی یکی از پستهاش، باهاشون مکاتبه کنی و ببینی نظرشون در مورد بازیت چطوره؟ مثلا من یکی از دوستانم که بازی ساخته بود با یکی از پابلیشر ها صحبت کرده بود، اونا میان براش تبلیغ میکنن مثلا 1000 دلار، اگه با این 1000 دلار ، به یه تعداد نصبی که قرار بوده بینشون برسه بازی و ازش استقبال بشه، اونوقت قرارداد اصلی رو اوکی میکنن و بازی منتقل میشه به اکانت پابلیشر و تبلیغات رو جدی براش انجام میدن.
اگرم که برای مارکت ها هست که شرایط مارکت های ایران رو همه میدونن، ولی من خودم به شخصه دوست ندارم برای کار با گوگل پلی، بازی رو بدم به یکی از سایتهایی که اینکار رو میکنه و درصد خودش رو برداره و ... . مگر اینکه واقعا قابل اعتماد باشه و بشه باهاشون کار کرد بصورت درست و حسابی. البته همونطور که میگم، اگه شرایطشون اوکی باشه، حاضرم با این مدل سایتها هم کار کنم.
ارسالها: 234
موضوعها: 5
تاریخ عضویت: ارد 1398
مکان: شیراز
سپاسها: 298
592 سپاس گرفتهشده در 223 ارسال
سلام.
اگر بازی واقعا خوب باشه بهتره با پابلیشر کار کنید. البته پابلیشر هم باید معروف باشه. اونجوری تعداد یوزرهای زیادی تو بازی میان و به طبع درآمد زیادی هم خواهد داشت. چون برند پابلیشر اثبات شده است و هر چی منتشر کنه ملت سریع نصب میکنن. اینو بگم که پابلیشرهای خوب انتظارات و استاندارد های بالایی دارن و راضی کردنشون سخته. اگر قبول کنن به احتمال زیاد یه لیست بلند بالا بهتون میدن و میگن مثلا این جا و اینجای بازی باید فلان طور باشه تا کاربرا راضی تر باشن و ...
از اونطرف اگه خودتون پابلیش کنید خب دیگه لازم نیست علی رغم میلتون تو بازی تغییر بدید ولی اینجوری نصب گرفتن خیلی خیلی سخته چون روزانه کلی بازی وارد گوگل پلی میشه.
اینکه چند درصد برمیداره و تو جشنواره شرکت میده و اینا رو همینجوری نمیشه گفت باید با خودشون اول مکاتبه کنید ولی میانگین درصدی که برمیدارن معمولا 30 درصده.
برای قرارداد بستن و دریافت پول هم باید یا کسی رو اونور داشته باشید یا برید تو کشورهای همسایه حساب باز کنید که کلی وقت و پول و انرژی لازم داره.
در کل اینو بگم که اگر بازی واقعا استاندارد باشه، بازار ایران این پتانسیل رو داره که درآمد خوبی بتونید ازش کسب کنید ( چند صد میلیون در ماه ) بعد کم کم رشد کنید و برید سمت بازار های خارجی ولی در حال حاضر با شرایط اقتصادی و تحریم ها بهتره تمرکز روی بازار داخل باشه.
ارسالها: 2,126
موضوعها: 284
تاریخ عضویت: مرد 1395
سپاسها: 544
1602 سپاس گرفتهشده در 917 ارسال
ممنون از دوستان ، خب اگه بازی خوب باشه ، پابلیشر پول رو نمیتونه بریزه ؟؟؟ من از حرفای mhp که گفتید باید تو کشور های همسایه حساب بازی بشه ، این برداشت رو کردم .
منظورتون این بود که حتی اگرم یه پابلیشر انتخاب شدو باهاش کار شد نمیتونه پول رو به حسابی تو ایران بریزه یا ...؟؟؟
ارسالها: 1,230
موضوعها: 75
تاریخ عضویت: مرد 1397
مکان: مشهد
سپاسها: 1509
1438 سپاس گرفتهشده در 1046 ارسال
بازار های خارجی نیز خوب هستند ولی بازار های داخلی راحت الحلقوم تراند
بازار های خارجی شرایطی رو دارند که اینجا از اونا خبری نیست...
فعلا معروف ترین مارکت بازار هستش ولی کسی ازش استاده نمیکنه. سخت هم میشه گفت که مایکت بهتره یا ایران اپس ولی به نظرم ایران اپس معروفتره...
توی ایران کسی نگاه به پابلیشرش نگاه نمیکنه(یا سازنده اش) اگه بازیت خوب باشه اونقت نگاه می کنند و میبینن که بله این بازی باحاله سازندش گروه بلوطه (مثلا)(البته بعضی ها هم میگن شرکت)
پابلیشر ها هم خیییلی سخت میگیرن چون نمیخواهند که اعتبارشان پایین بیاید مثلا یک شرکت ماشین سازی(مثل BNW و بنز ) هیچوقت نمیان از ماشین کم کنن مثلا رم GPS نزارن و بعد بگن انقدر پول بده تا رمش هم بهت بدیم یا جک و جعبه ابزارش رو بهت ندن (البته بعضی از شرکت ها ی داخلی این هم جزو شغلشونه ولی خب!)
مثلا اگه بخواهید یه بازی خفن (خیییلی خفن دوبعدی) رو بزارین براتون یه لیست میاد که مثلا از UserInterface خوبی استفاده نکردی یا مثلا فروشگاهت آیتم کمی داره و اینجوری کاربر جذب میشه ...
البته یک نکته اینکه یه مورد مشترکه : لوگوی ما اینه، باید این رو هم بزن اولین اسپلش بازیت ...
کلا کار کردن با پابلیشر دنگ و فنگ داره خییلی زیاد
شاید یه ایده ی خوب رو ردکنن
مثلا ایده ای داری که توی ایران جواب داده (مثلا بالای 10 k ) دانلود و نظرو خیییلی خفن و جازه فلان و پشمه دان و این چیزا رو هم ببره ولی توی مارکت های خارجی پابلیشر ها قبولش نکنن
به هر حال پیشنهاد می کنم بازی تون اگه توی ایران موفق شد ، اونوقت برید تو نخ گوگل پلی ...
پابلیشر هم پابلیشر های خفن :
مورد داشتیم پابلیشره تیشرت بازی طرف رو داده به بازار و فروش خیییلی خوبی هم داشته
تم گوشی و لیوان و از این چیزا هم داده
خییل باحال میشه که یه بازی بسازی و بعدش می ری بیرون خرید که تیشرت بازی خودت رو می بینه که لوگوی پابلیشره اون بقلش خورده (اولش افتخار می کنی ولی کم کم تبدیل می شه با عصبانیت ...)
ارسالها: 756
موضوعها: 74
تاریخ عضویت: مهر 1395
مکان: اصفهان
سپاسها: 830
938 سپاس گرفتهشده در 435 ارسال
نمیشه ازشون گیفت کارت گرفت؟
سهراب سپهری
ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺩﻟﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ به خودم میگویم در دیاری که پر از دیوار است
ﺑﻪ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻓﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﯿﻮﺳﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻝ ﺑﺴﺖ
ﺣﺲ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﺩﺭﻭﻧﻢ ﮔﻮﯾﺪ :
ﺑﺸﮑﻦ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ، ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻧﺖ ﺩﺍﺭﯼ !
ﭼﻪ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﺩﺍﺭﯼ؟!
ﺗﻮ " خدﺍ " ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯼ
ﻭ " ﺧﺪﺍ "
ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁﺧر با توست....