1398/11/10، 09:11 عصر
سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه و ایام به کام؛
فرض کنین یه سیستمی توی بازی مون طراحی کردیم که میخواد برای کمک به بازیکن توی شکست دادن حریفش یکسری راهنمایی ها رو بهش ارائه بده. یعنی با داشتن یکسری پارامترها (لاگ) از قبل یک پیش بینی داشته باشه که مثلاً با شرایط و یا شروط موجود چقدر احتمال داره اتفاق مورد نظر (مثلاً حمله به قلعه) رخ بده.........
برای تحلیل چنین مسائلی از یک الگوریتم به نام دستهبندیکننده بیز ساده که در یادگیری ماشین کاربرد داره و بر پایه آمار بیزی هست استفاده می کنیم....
اجـازه بدین یک مثال رو با هم بررسی کنیم؛
ما یکسری داده های مربوط به گلف بازی کردن "آلیس" رو اینجا داریم؛
خُب حالا احتمال اینکه آلیس گلف بازی بکنه یا نکنه رو در شرایط مـختلف محاسبه کردیم و به این شرحه:
حالا فرض کنیم هوا بارانی، طوفانی، سرد و مرطوب باشد. حال میخواهیم مشخص کنیم که آلیس گلف بازی میکند یا خیر.فرض کنید x1 معادل بارانی بودن، x2 معادل طوفانی بودن،x3 معادل سرد بودن و x4 معادل مرطوب بودن باشد. همچنین C1 معادل بازی کردن و C2 معادل بازی نکردن باشد. در این صورت داریم:
چون احتمال بازی نکردن (C2) بیشتر هست پس میتونیم احتمال بدیم که آلیس با این شرایط گلف بازی نمیکنه.
با این مثال عملاً استفاده از این الگوریتم رو شرح دادیم و بهش اشراف پیدا کردیم.
میتونیم از این الگوریتم حتی توی چت روم ها برای تحلیل احساسات هم استفاده کنیم که این دیگه به خلاقیت خودمون برمیگرده!
این الگوریتم میتونه خیلی بازی رو پویاتر کنه و یه تجربه کاربری خوب رو ایجاد بکنه.......
این آموزشها به مرور زمان تکمیل میشن و در آینده راجع به svm هم صحبت می کنیم......
اگر زمان داشته باشم برای این الگوریتم ها پلاگین توسعه میدم تا کار ساده تر و پردازش راحت تر بشه......
خوشحال میشم نظراتتون رو بدونم.........
فرض کنین یه سیستمی توی بازی مون طراحی کردیم که میخواد برای کمک به بازیکن توی شکست دادن حریفش یکسری راهنمایی ها رو بهش ارائه بده. یعنی با داشتن یکسری پارامترها (لاگ) از قبل یک پیش بینی داشته باشه که مثلاً با شرایط و یا شروط موجود چقدر احتمال داره اتفاق مورد نظر (مثلاً حمله به قلعه) رخ بده.........
برای تحلیل چنین مسائلی از یک الگوریتم به نام دستهبندیکننده بیز ساده که در یادگیری ماشین کاربرد داره و بر پایه آمار بیزی هست استفاده می کنیم....
اجـازه بدین یک مثال رو با هم بررسی کنیم؛
ما یکسری داده های مربوط به گلف بازی کردن "آلیس" رو اینجا داریم؛
خُب حالا احتمال اینکه آلیس گلف بازی بکنه یا نکنه رو در شرایط مـختلف محاسبه کردیم و به این شرحه:
حالا فرض کنیم هوا بارانی، طوفانی، سرد و مرطوب باشد. حال میخواهیم مشخص کنیم که آلیس گلف بازی میکند یا خیر.فرض کنید x1 معادل بارانی بودن، x2 معادل طوفانی بودن،x3 معادل سرد بودن و x4 معادل مرطوب بودن باشد. همچنین C1 معادل بازی کردن و C2 معادل بازی نکردن باشد. در این صورت داریم:
چون احتمال بازی نکردن (C2) بیشتر هست پس میتونیم احتمال بدیم که آلیس با این شرایط گلف بازی نمیکنه.
با این مثال عملاً استفاده از این الگوریتم رو شرح دادیم و بهش اشراف پیدا کردیم.
میتونیم از این الگوریتم حتی توی چت روم ها برای تحلیل احساسات هم استفاده کنیم که این دیگه به خلاقیت خودمون برمیگرده!
این الگوریتم میتونه خیلی بازی رو پویاتر کنه و یه تجربه کاربری خوب رو ایجاد بکنه.......
این آموزشها به مرور زمان تکمیل میشن و در آینده راجع به svm هم صحبت می کنیم......
اگر زمان داشته باشم برای این الگوریتم ها پلاگین توسعه میدم تا کار ساده تر و پردازش راحت تر بشه......
خوشحال میشم نظراتتون رو بدونم.........