پیش بینی وقوع یک رخداد بر پایه احتمال و آمار بیزی با توجه به پارامترهای موجود
#1
Lightbulb 
سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه و ایام به کام؛
فرض کنین یه سیستمی توی بازی مون طراحی کردیم که میخواد برای کمک به بازیکن توی شکست دادن حریفش یکسری راهنمایی ها رو بهش ارائه بده. یعنی با داشتن یکسری پارامترها (لاگ) از قبل یک پیش بینی داشته باشه که مثلاً با شرایط و یا شروط موجود چقدر احتمال داره اتفاق مورد نظر (مثلاً حمله به قلعه) رخ بده.........
برای تحلیل چنین مسائلی از یک الگوریتم به نام دسته‌بندی‌کننده بیز ساده که در یادگیری ماشین کاربرد داره و بر پایه آمار بیزی هست استفاده می کنیم....
اجـازه بدین یک مثال رو با هم بررسی کنیم؛
ما یکسری داده های مربوط به گلف بازی کردن "آلیس" رو اینجا داریم؛
[تصویر:  tb1.PNG]
خُب حالا احتمال اینکه آلیس گلف بازی بکنه یا نکنه رو در شرایط مـختلف محاسبه کردیم و به این شرحه:
[تصویر:  tb2.PNG]
حالا فرض کنیم هوا بارانی، طوفانی، سرد و مرطوب باشد. حال می‌خواهیم مشخص کنیم که آلیس گلف بازی می‌کند یا خیر.فرض کنید x1 معادل بارانی بودن، x2 معادل طوفانی بودن،x3 معادل سرد بودن و x4 معادل مرطوب بودن باشد. همچنین C1 معادل بازی کردن و C2 معادل بازی نکردن باشد. در این صورت داریم:
[تصویر:  tb3.PNG]
چون احتمال بازی نکردن (C2) بیشتر هست پس میتونیم احتمال بدیم که آلیس با این شرایط گلف بازی نمیکنه.
با این مثال عملاً استفاده از این الگوریتم رو شرح دادیم و بهش اشراف پیدا کردیم.
میتونیم از این الگوریتم حتی توی چت روم ها برای تحلیل احساسات هم استفاده کنیم که این دیگه به خلاقیت خودمون برمیگرده!
این الگوریتم میتونه خیلی بازی رو پویاتر کنه و یه تجربه کاربری خوب رو ایجاد بکنه.......
این آموزشها به مرور زمان تکمیل میشن و در آینده راجع به svm هم صحبت می کنیم......
اگر زمان داشته باشم برای این الگوریتم ها پلاگین توسعه میدم تا کار ساده تر و پردازش راحت تر بشه......
خوشحال میشم نظراتتون رو بدونم.........
 
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: M.gh ، mhp ، MohammadHadi ، saman ، Hamed85 ، amin hosseini
#2
(1398/11/10، 09:11 عصر)Master Badfar نوشته است: سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه و ایام به کام؛
فرض کنین یه سیستمی توی بازی مون طراحی کردیم که میخواد برای کمک به بازیکن توی شکست دادن حریفش یکسری راهنمایی ها رو بهش ارائه بده. یعنی با داشتن یکسری پارامترها (لاگ) از قبل یک پیش بینی داشته باشه که مثلاً با شرایط و یا شروط موجود چقدر احتمال داره اتفاق مورد نظر (مثلاً حمله به قلعه) رخ بده.........
برای تحلیل چنین مسائلی از یک الگوریتم به نام دسته‌بندی‌کننده بیز ساده که در یادگیری ماشین کاربرد داره و بر پایه آمار بیزی هست استفاده می کنیم....

اجـازه بدین یک مثال رو با هم بررسی کنیم؛
ما یکسری داده های مربوط به گلف بازی کردن "آلیس" رو اینجا داریم؛
[تصویر:  tb1.PNG]
خُب حالا احتمال اینکه آلیس گلف بازی بکنه یا نکنه رو محاسبه کردیم و به این شرحه:
[تصویر:  tb2.PNG]
حالا فرض کنیم هوا بارانی، طوفانی، سرد و مرطوب باشد. حال می‌خواهیم مشخص کنیم که آلیس گلف بازی می‌کند یا خیر.فرض کنید [تصویر:  a8788bf85d532fa88d1fb25eff6ae382a601c308] معادل بارانی بودن، [تصویر:  d7af1b928f06e4c7e3e8ebfd60704656719bd766] معادل طوفانی بودن،[تصویر:  766d09a498699be10e276ad49145c921f8cbe335] معادل سرد بودن و [تصویر:  fb828766e82e496666b179ff70d8e2fd24a79e5f] معادل مرطوب بودن باشد. همچنین [تصویر:  babf569931f1a7b5182b9bec51873c2f5692fbb8] معادل بازی کردن و [تصویر:  7ec545f7870665e1028b7492746848d149878808] معادل بازی نکردن باشد. در این صورت داریم:
[تصویر:  tb3.PNG]
چون احتمال بازی نکردن ([تصویر:  7ec545f7870665e1028b7492746848d149878808]) بیشتر هست پس میتونیم احتمال بدیم که آلیس با این شرایط گلف بازی نمیکنه.

با این مثال عملاً استفاده از این الگوریتم رو شرح دادیم و بهش اشراف پیدا کردیم.
میتونیم از این الگوریتم حتی توی چت روم ها برای تحلیل احساسات هم استفاده کنیم که این دیگه به خلاقیت خودمون برمیگرده!
این الگوریتم میتونه خیلی بازی رو پویاتر کنه و یه تجربه کاربری خوب رو ایجاد بکنه.......
این آموزشها به مرور زمان تکمیل میشن و در آینده راجع به svm هم صحبت می کنیم......
اگر زمان داشته باشم برای این الگوریتم ها پلاگین توسعه میدم تا کار ساده تر و پردازش راحت تر بشه......
خوشحال میشم نظراتتون رو بدونم.........

 
من که هیچی نفهمیدم  4 
ولی بازم ممنون.  1

  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#3
(1398/11/10، 09:21 عصر)M.gh نوشته است: من که هیچی نفهمیدم  4 
ولی بازم ممنون.  1

ساده است؛
کافیه احتمال رو در حد دبستان بلد باشین......
بقیه اش هم که یک ضرب کسر احتمال ها در هم دیگه است......
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: M.gh
#4
(1398/11/10، 09:22 عصر)Master Badfar نوشته است:
(1398/11/10، 09:21 عصر)M.gh نوشته است: من که هیچی نفهمیدم  4 
ولی بازم ممنون.  1

ساده است؛
کافیه احتمال رو در حد دبستان بلد باشین......
بقیه اش هم که یک ضرب کسر احتمال ها در هم دیگه است......


4   21
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تایپیک گفتگوی آزاد shazde 658 260,642 1401/11/25، 09:49 عصر
آخرین ارسال: LALI.ARB
  سوال : استیم hasansanaei 1 1,712 1400/7/24، 11:18 صبح
آخرین ارسال: mostafanastary
  زبان برنامه نویسی M.Y 16 8,510 1400/6/19، 03:25 عصر
آخرین ارسال: Prince
  طرح صیانت مجلس شورای اسلامی M.Y 9 4,304 1400/5/26، 02:11 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  جشنواره بازی های هایپر کژوال Kwalee amin COD 2 3,325 1400/4/18، 07:14 عصر
آخرین ارسال: محمد40

پرش به انجمن: