1399/1/3، 02:28 صبح
بسم الله الرحمن الرحیم
عید کرونایی 99 تو مبارک باشه دوستان
با توجه به امضا بنده و بحث هایی که مطرح شد ، مصمم شدم که این مقاله رو هرچه زود تر برای شما بنویسم ...
شاید از خودتون تا به حال پرسیده اید که برنامه نویسی درست چی ؟؟؟
چطوری برنامه نویسی کنیم که بعد از اینکه 2 ماه با پروژه سرو کله نزدیم و برگشتیم لازم نباشه دوباره نگاهی به کدها بندازیم؟؟؟
تا به حال شده که بخواهی بازیت رو بعد از دوماه آپدیت کنی و قبل از این دو ماه هیچ نگاهی به پروژه نکردی و وقتی میای تغییرش بدی یادت رفته که مثلا فلان کد رو برا چی نوشتی ؟؟ یا فلان متغیر چیه ؟؟ چرا اینجا رو اینجوری کردم ؟؟؟
خب هممون برنامه نویسیم (کانستراکت هم یه نوع زبان برنامه نویسی محسوب میشه )!!!
اکثرا بازی ساختیم
حداقل که یک کد مون که درست بوده دیگه !!؟؟..
اما آیا خودمون ازش چیزی سر دراوردیم ؟؟؟
حاضرم شرط ببندم که خییلیا میگنه (البته تازه کارا)
دوستان ، برنامه نویسی درست یعنی اینکه مطابق اصولی پیش برویم که کد های مارو از سریع ترین حالت ممکن بههدفمون برسونه ...
اول با یک نمونه از برنامه نویسیای غلط می تونم مساله رو جا بندازم براتون :
دوستی از ایونت Add To به یک متغیر استفاده می کرد .. ولی نمدونست چجوری باید کم کنه ... و اومد و روشی (کاملا غلط) رو ابداء کرد این بود که بجای اینکه بنویسه "1" نوشت -1 ...
خب اگر اون کد رو یکی که یکم حرفه ای تر باشه ببینه با خودش می گه : وادفاز یا سیدی!!؟؟!!؟؟
یا مثلا اینکه کد درخواست فایل از هاست رو توی EveryTick قرار دادن ...
و ...
برنامه نویسی درست یعنی اینکه کدی بنویسیم که از احمق ترین (کامپیوتر) تا حرفه ای ترین (برید راجع بهشون تحقیق کنید)
بتونن بفهمن چی نوشتی و یا حتی خودت ، خودتم بفهمی چی نوشتی ...
نه اینکه بعد دو ماه برگردی نفهمی چی نوشتی ...
یکی از دوستان سورس بازیشو به من نشون داد ...
اصلا درهم و برهم
یه ایونت اول ، یه ایونت آخر
اولش اومده بود دریافت سکه رو نوشته بودا ...
ولی بعد از ده تا ایونت اومده بود گفته بود اگر اینجوی ، اونجوری ، اینوری و اونوری ، با کلی دری وری و بالا برو و پایین بیا گفته بود که سکه نابود شه ...
من بعد چند ماه فهمیدم جدا ...
درست بنویسیم ...
#درست_بنویسیم
برای درست نوشتن باید چیکار کینم ؟؟؟
خب کاری نداره باید از قوانین پی روی کنیم
مثال :
در سی شارپ باید اسم متغیر ها رو این طوری بنویسیم :
یک حرفی : coin
چند حرفی: userName
همیشه باید کلمه اول با حروف کوچک و حرف اول کلمات دیگر با حروف بزرگ نوشته شود ...
سعی کنیم این ها رو رعایت کنیم ....
خب کانستراکت که قوانین این چنین نداره باید چکار کرد ؟؟
خب باید واسه خودمون قوانینی طرح کنیم
خودت واسه خودت
مثلا متغیر ها رو طوری بنویسی که فقط حرف اولش با حروف بزرگه و بقیه باید با حرف های کوچک نوشته شوند ...
یک کار دیگه ای هم هستش
اینکه یه فایل درست کنی و از همون اول فکر همه چیو تو پروژه بکنی
همون اول بگو بازیم میخوام اینجوری باشه
دیگه تا آخرش میدونی باید چی بنویسی
و حتی بعدشم واسه آپدیت کردنش مشکلی نخواهید داشت ...
اینطوری مییتونی اون موقعیت اول رو حذف کنی ..
اگر اون موقعیت اول برات پیش اومده همین کارا رو بکن ..
عید کرونایی 99 تو مبارک باشه دوستان
با توجه به امضا بنده و بحث هایی که مطرح شد ، مصمم شدم که این مقاله رو هرچه زود تر برای شما بنویسم ...
شاید از خودتون تا به حال پرسیده اید که برنامه نویسی درست چی ؟؟؟
چطوری برنامه نویسی کنیم که بعد از اینکه 2 ماه با پروژه سرو کله نزدیم و برگشتیم لازم نباشه دوباره نگاهی به کدها بندازیم؟؟؟
تا به حال شده که بخواهی بازیت رو بعد از دوماه آپدیت کنی و قبل از این دو ماه هیچ نگاهی به پروژه نکردی و وقتی میای تغییرش بدی یادت رفته که مثلا فلان کد رو برا چی نوشتی ؟؟ یا فلان متغیر چیه ؟؟ چرا اینجا رو اینجوری کردم ؟؟؟
نقل قول: امضای من :بیاین روی این جمله یکم فکر کنیم بچه ها ...
هر کسی می تواند کدی را بنویسد که کامپیوتر آن را متوجه شود ...
برنامه نویس خوب کسی است که بتواند کدی را بنویسد که دیگران هم به راحتی آن را متوجه بشوند ...
خب هممون برنامه نویسیم (کانستراکت هم یه نوع زبان برنامه نویسی محسوب میشه )!!!
اکثرا بازی ساختیم
حداقل که یک کد مون که درست بوده دیگه !!؟؟..
اما آیا خودمون ازش چیزی سر دراوردیم ؟؟؟
حاضرم شرط ببندم که خییلیا میگنه (البته تازه کارا)
دوستان ، برنامه نویسی درست یعنی اینکه مطابق اصولی پیش برویم که کد های مارو از سریع ترین حالت ممکن بههدفمون برسونه ...
اول با یک نمونه از برنامه نویسیای غلط می تونم مساله رو جا بندازم براتون :
دوستی از ایونت Add To به یک متغیر استفاده می کرد .. ولی نمدونست چجوری باید کم کنه ... و اومد و روشی (کاملا غلط) رو ابداء کرد این بود که بجای اینکه بنویسه "1" نوشت -1 ...
خب اگر اون کد رو یکی که یکم حرفه ای تر باشه ببینه با خودش می گه : وادفاز یا سیدی!!؟؟!!؟؟
یا مثلا اینکه کد درخواست فایل از هاست رو توی EveryTick قرار دادن ...
و ...
برنامه نویسی درست یعنی اینکه کدی بنویسیم که از احمق ترین (کامپیوتر) تا حرفه ای ترین (برید راجع بهشون تحقیق کنید)
بتونن بفهمن چی نوشتی و یا حتی خودت ، خودتم بفهمی چی نوشتی ...
نه اینکه بعد دو ماه برگردی نفهمی چی نوشتی ...
یکی از دوستان سورس بازیشو به من نشون داد ...
اصلا درهم و برهم
یه ایونت اول ، یه ایونت آخر
اولش اومده بود دریافت سکه رو نوشته بودا ...
ولی بعد از ده تا ایونت اومده بود گفته بود اگر اینجوی ، اونجوری ، اینوری و اونوری ، با کلی دری وری و بالا برو و پایین بیا گفته بود که سکه نابود شه ...
من بعد چند ماه فهمیدم جدا ...
درست بنویسیم ...
#درست_بنویسیم
برای درست نوشتن باید چیکار کینم ؟؟؟
خب کاری نداره باید از قوانین پی روی کنیم
مثال :
در سی شارپ باید اسم متغیر ها رو این طوری بنویسیم :
یک حرفی : coin
چند حرفی: userName
همیشه باید کلمه اول با حروف کوچک و حرف اول کلمات دیگر با حروف بزرگ نوشته شود ...
سعی کنیم این ها رو رعایت کنیم ....
خب کانستراکت که قوانین این چنین نداره باید چکار کرد ؟؟
خب باید واسه خودمون قوانینی طرح کنیم
خودت واسه خودت
مثلا متغیر ها رو طوری بنویسی که فقط حرف اولش با حروف بزرگه و بقیه باید با حرف های کوچک نوشته شوند ...
یک کار دیگه ای هم هستش
اینکه یه فایل درست کنی و از همون اول فکر همه چیو تو پروژه بکنی
همون اول بگو بازیم میخوام اینجوری باشه
دیگه تا آخرش میدونی باید چی بنویسی
و حتی بعدشم واسه آپدیت کردنش مشکلی نخواهید داشت ...
اینطوری مییتونی اون موقعیت اول رو حذف کنی ..
اگر اون موقعیت اول برات پیش اومده همین کارا رو بکن ..