انتشار بازی cobra fight 1
#1
 سلام و عرض ادب خدمت دوستان
بازی cobra fight 1 منتشر شد.
ارادتمند...
https://cafebazaar.ir/app/com.nariman.narimanicobrafight1

[تصویر:  8680_01.png]

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: M.gh ، mostafanastary ، Master Badfar ، alii ، hesam3
#2
سلام
واقعا عالیه
با کانس ساختین؟؟؟؟
پیام مدیر انجمن ( آقای ثنایی ) :
 
نقل قول:  
دعوا نکنید و هم دیگر رو دوست داشته باشید.
       
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman
#3
(1399/3/2، 08:34 عصر)M.gh نوشته است: سلام
واقعا عالیه
با کانس ساختین؟؟؟؟



سلام
متشکرم
بله با کانس هست
  پاسخ


 سپاس شده توسط: M.gh
#4
از شما درخواست دارم اگه وقت دارین و میتونین داخل مارکت انجمن هم سورس یا گرافیک های سه بعدی تون رو به فروش بگذارید. 3
پیام مدیر انجمن ( آقای ثنایی ) :
 
نقل قول:  
دعوا نکنید و هم دیگر رو دوست داشته باشید.
       
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman
#5
(1399/3/2، 07:47 عصر)nariman نوشته است:  سلام و عرض ادب خدمت دوستان
بازی cobra fight 1 منتشر شد.
ارادتمند...
https://cafebazaar.ir/app/com.nariman.na...obrafight1
سلام نریمان جان ؛ الان تازه پستتو دیدم .
هم خوشحال شدم ، هم ناراحت ، هم بدجور خورد توی ذوقم ...

متاسفانه گوشی درست و درمونی ندارم و بازیتو دانلود کردم روی گوشیم نیومد ( مشکل از گوشی من هست نه بازی شما ! ) .
اما مواردی که هنوزم ازشون نتونستی تجربه به دست بیاری منو ناراحت کرده .

اولین مورد این هست که توی موضوع گرافیک هیچ پیشرفتی نداشتی ، UI همچنان ضعیفه ، به نظرم آیکون بازی ضعیف کار شده و جذاب نیست .
خوشبختانه همچنان از نظر کد نویسی به ایده هات افتخار میکنم .

اما موضوع مهم تر که همچنان هم در ادامه کار هات رو نمیتونم درک کنم همین موضوع عدم برنامه کسب درآمد هست ، بازی ای که ساختی پتانسیل پرداخت درون برنامه داره با این حال برنامه فقط برای ساخت خود بازی پیشرفته .
حالا چون موفق به انجام بازی نشدم نمیدونم تبلیغات اضافه کردی یا نه ، اما با این حال مسلما برنامه استفاده از تبلیغاتت هم ضعیف کار شده ، از اونجایی که ایده ای برای ارتقا سلاح های داخل بازی ندیدم این حرف و میزنم .

نمیدونم مشکل کاربرای توی کافه بازار کلا با بازی هات چیه ، اما همیشه بازی هایی که تولید میکنی امتیاز فوق پایینی به دست میارن !

از اونجایی که طبق گفته های خودتون بازی (ها) رو برای کسب درآمد نمیسازید و صرفا برای عشق / دیده شدن / هنر و یا ... میسازید ؛ میخوام ادامه صحبتم رو در همین مورد بردارم ، نریمان جان اول از همه از صحبت هام ناراحت نشی ، اما اگر از روحیه فوق العادت نبود مسلما تا الان توی لیست سیاه من بودی ! من عادت ندارم بار ها به یک نفر چیزی رو تکرار کنم و اگر یک بار بگم و ببینم باز راه خودشو میره در اصل وقت خودمو دیگه حتی روی باز کردن مطالب اون فرد و خوندن تاپیک هاشم صرف نمیکنم ، متاسفانه تعداد کمی هم نیستن .

اما برای شما موضوع کمی تفاوت داره ، از اونجایی که احتراما سعی میکنی سبک خودتو جا بندازی و تلاش فوق العاده ای میکنی میخوام یک بار دیگه مسائلی رو بهت بگم :
اینکه بازی ( هنرتو ) به نمایش بذاری چیز خیلی خوبیه ، اما همونطوری که قبلا گفتم اگر توی کاری صرفا علاقه رو در نظر بگیریم بعد از مدتی کار ناتمام باقی میمونه ؛ اینو میتونم بگم شما خودت احساس کردی ، مثلا قبلا دیدم نوشته بودی فلان بازی برای من تموم شده هست و عملا دیگه روش کار نمیکنم / بذار من متن اصلی رو بگم " دیگه علاقه ای به کار کردن روش ندارم " خب این شد علاقه ؟ پس از دست میره .
افرادی مثل من در مرحله اول عاشق برنامه نویسی شدند و رفتن سمتش ، بعدا شد شغل پردرآمد ! یعنی علاقه صرفا سرلوحه کار بود ، اما ی دفعه از بغلشم میلیارد ها دلار درآمد کسب شد . بعد از این قضیه افرادی که بعد از اون به این موضوع ( برنامه نویسی ) وارد شدن به طور کلی تباه شدن ، چون تبلیغاتی که میگفتن نمیدونم فلان آموزش مارو بخرید و کسب درآمد میلیونی کنید کلا گند زد به جامعه برنامه نویسی .
اما این دلیل نمیشه که شما بگی من فقط علاقه دارم به این کار ! پس بیام هیچ نوع روش کسب درآمدی هم نذارم و کلا رو ی دندم بذارم و بگم من فقط میخوام علاقمو ارضا کنم .
خب علاقه خوبه ، اما ما به یک موتور برای ادامه کارمون احتیاج داریم که اون همین موضوع کسب درآمد هست ، تا زمانی که بهش نرسیدی کمی عذاب آور هست ، اما امید همچنان باقی میمونه ، دیگه برای آپدیت بازیت نمیتونی بگی نمیخوام !
اصلا ی چیزی ؛ اگر صرفا میخوای هنرتو به رخ بکشی چرا نمیخوای روشم کار کنی ؟ حتی باب راس هم با اینکه برای علاقه و نشون دادن هنرش ( میگن ) پولی بابت ضبط فیلم هاش نگرفته ، بازم کلی پول داره ! کاری ندارم در طی روز در چه محلی کار میکنی از نظر احساسی ، اما هرچی که باشه نمیشه احساساتت رو روی بازی هات خالی کنی .
لذا اینکه ایده های فوق العاده ای داشتی و شایدم همچنان داری که داری همه شونو هدر میدی ، عبارت درست تر و یا شایدم از این درست تر هم این هست که بگیم تباهشون میکنی . حتی اگر هدفت نشون دادن هنرت هم باشه ، تا به امروز به معنای سختی شکست خوردی ازش ... اینو من نمیگم ، نظرات افرادی که بازی هاتو دانلود کردن میگن .

من چند وقت پیش ی بازی خیلی ساده ساختم ، به ی نفر نشون دادم بهم خندید ، میگفت کسی تا حالا از اینجور بازی ها نتونسته پول در بیاره در حالی که من روش پا فشاری داشتم ! من تنها با نزدیک به 600 هزار تومان تبلیغات تونستم از همون بازی که کلا هم 10 مرحله با 3 بخش متفاوت داشت بیش تر از 5 میلیون ( سود خالص ) با کمتر 6000 نصب به دست بیارم . نسبت به همچین بازی ای سبکی ، این مبلغ خداشه !
توی کمتر از 60 روز .

هدفم از گفتن این قسمت رسوندن منظورم به اون حرفی بود که چند وقت پیش توی یکی از تاپیک ها گفتی " با اینا که نمیشه پول درآورد " .
وقتی خودت برنامه ای برای کسب درآمد نداری ، وقتی خودت به کارت اعتقاد نداری ، وقتی خودت فکر میکنی باید شکست بخوری ، مسلما نمیتونی موفقیتی به دست بیاری ، پس بهتره کلا همین الان توی هر مرحله ای هستی خودتو رها کنی و بری ، وقتت حداقل ارزشش بیشتر از چهارتا نظر 1 / 2 ستاره توی کافه بازار هست .

امیدوارم به جای ناراحت شدن منطقی روی چیز هایی که گفتم فکر کنی . هرچند من حجت خودم رو نسبت به شخصی به نام نریمان نریمانی تموم کردم و اگر از این به بعد پیشرفتی نبینمم دیگه کار خودمو تموم شده میدونم و این شخص هم میره کنار بقیه . " علاقه دارم ، اما دیگه علاقه از بین رفتنیه "
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mhp ، nariman ، shazde
#6

سلام نریمان جان ؛ الان تازه پستتو دیدم .
هم خوشحال شدم ، هم ناراحت ، هم بدجور خورد توی ذوقم ...


حسام جان سلام.
واقعا شرمنده ام کردی که اینقدر برام وقت گذاشتی و این متن زیبا و طولانی رو نوشتی. ازت ممنونم.
فکر میکنم من دیگه اثبات کرده باشم که شاید جزو نقد پذیرترین افراد انجمن باشم ( اگر نخوام بگم نقد پذبر ترین!)
قبلا شما خودت دیدی که بازی فایتر رو ساختم و همه گفتن خسته کننده هست و من حتی یکبار نخواستم توجیه بیارم و الکی از بازی دفاع کنم... پذیرفتم.
استاد ابراهیمی سر من منت گذاشتن و سه بار سه صفحه از سه آپدیت بازی ایراد گرفتن و من حتی برای یک موردش الکی بهونه نیاوردم و کارم رو توجیه نکردم. تا دونه آخر انتقاداتشون رو متناسب با سواد بازیسازیم تو بازیم لحاظ کردم. عملا بازی فایتر رو شخم زدم و از نو ساختم که شد کیک بوکسور2.... دیگه باید چیکار میکردم که ثابت کنم نقد پذیرم؟
تو همین انجمن شما ببین دوستان بازی میسازن و میگن لطفا نظر بدین... هر انتقادی به بازی میکنیم براش توجیه میارن! خوب برادر من خواهر من چرا پس اصلا میگی نظر بدیم اگر خودت فکر میکنی همه چیش خوبه!!! من این کار رو تا حالا کردم؟
پس مسلما من استقبال میکنم اگر دوستان توانمندی مثل شما بازیم رو نقد کنن. اصلا من خودم تو همین انجمن خواهش کردم که تو رو به خدا از بازیم ایراداتش رو بگیرین. تعریف الکی که کمکی به من نمیکنه.
اصول درستش اینه که اینجا بازیهای هم دیگه رو بکوبیم اما بریم تو مارکت با نظرات مثبت و پنج ستاره حتی از بدترین بازیهای انجمن حمایت کنیم. اینجا دقیقا داره عکسش اتفاق میوفته!!!
حسام جان خودت منرو میشناسی میدونی که دارم بازیسازی رو یاد میگیرم و تا همین چند وقت پیش اصلا بلد نبودم خروجی بگیرم و شما اولین خروجی بازیم رو خودتون برام گرفتین. خب من سعی دارم میکنم با آموزشهای انجمن مشکلات برنامه نویسیم رو حل کنم. اگر دیده باشی خیلی هم زیاد سوال نمیکنم و مشکلاتم رو با سرچهای مداوم تو انجمن مرتفع میکنم اما من تو انجمن هیچ آموزشی از بابت روش درست درآمدزایی ندیدم که برم یاد بگیرم. برای چیزی که نتونستم یاد بگیرم خب چطوری امتحان پس بدم؟
من بارها خواهش کردم که دوستانی که تو این زمینه موفق بودن لطف کنن بیان مثال عملی بزنن نه تئوریک!
بگن آی جماعت این بازی منه اینم لینکشه برین ببینین من اینجوری سیستم درآمدزاییم رو پیاده کردم و اینقدر پول درآوردم تا بقیه نخوان چرخ رو از ابتدا اختراع کنن.
من خودم از خودم شروع میکنم تا بشم نمونه آزمایشگاهی انجمن.
من دارم راه های مختلف درأمدزایی رو تست میکنم اما واقعا دارم به بن بست میخورم.
من بازی کیک بوکسور2 رو با وجود پرداخت درون برنامه ای و امکان بازشدن مراحل اما اساس کار بر مبنای درآمد تبلیغات و دیدن ویدیو هست.
من قبلا هم گفتم که میخوام سعی کنم کاربر رو مجاب کنم داوطلبانه ویدیو ببینه. اگر بازی رو دیده باشین هیچ تبلیغ یهویی تو بازی نمیاد.
با 500 نصب فعال تو کافه بازار (امروز به 500 رسید) بازی روزانه حدودا 100 بار داوطلبانه کاربرها تبلیغ ویدیویی میبینن. این برای شخص خود من افتخاره که بالاخره تونستم کاربرها رو قانع کنم با وجود فقط 500 نصب فعال روزی بالای 100 بار داوطلبانه ویدیو ببینن. اما این درآمدش چقدر میشه؟
میشه روزی 1000 تومن یعنی هیچ.
من بازی مسخره تر دارم که خیلی ابتدایی هست و کیک بوکسور1 و اولین تجربه رسمیم هست که فقط توش تبلیغ بنری تمام صفحه داره. با وجود کیفیت بدتر بازی نسبت به نسخه 2 و البته دانلود کمتر و اجرای تبلیغ زورکی اما روزی 10 بار کلیک بنری میشه. یعنی میشه چقدر درآمد؟ هزار تومن! معادل 100 بار دیدن تبلیغ توسط کاربرای بیچاره تو کیک بوکسور2.
پس این منرو دچار شک میکنه که دیگه هرگز تبلیغ ویدیویی نذارم.
ببین حسام جان من نیاز به کمک این مدلی دارم الان تو نمونه بالا هر کاربر دیگه ای تو انجمن از این به بعد میتونه با خوندن متن بالا بره دوتا بازی من رو ببینه و بفهمه اگر قرلر باشه بازی با کیفیت و روش درآمدزایی من داشته باشه چقدر درآمد خواهد داشت و لازم نباشه چرخ رو از ابتدا اختراع کنه. چند نفر از بازیسازهای انجمن که میگن بازی موفقی ساختن اینجوری مثال عملی ملموس برای کمک زدن؟؟؟
در مورد گرافیک پایین بازی جدیدم من میپذیرم و دلیلش اولا این هست که خب بضاعت گرافیکی من همینه اما همین بضاعت رو خیلی شلخته و سریع اجرایی کردم دلیلشم این بود که این سبک بازی تا حالا نساخته بودم من یکبار یه بازی هلیکوپتری تو یوتیوب دیدم که براش تاپیک هم زدم و همه دیدن و خیلی خوشم اومد و خواستم خودم هم یه بازی هلیکوپتری با سبک خودم و القای حسه سه بعدی بودن بازی بسازم و اصلا نمیدونستم ایده ام رو میتونم عملی کنم یا بازی اونقدری سنگین میشه که اصلا بدرد اجرا تو موبایل نخوره برای همین تمام نگرانیم برای خروجی آخر کار بود برای همین فرصا رندرهای 3dmax رو با ویری که کیفیت خیلی بالایی داره اما هر فریم رندرش خیلی طول میکشه نگرفتم تا کار سریع به نقطه انتهایی برسه که ببینم اصلا ایده ام اجرایی هست یا نه.
در مورد نظرات بد کافه بازار هم که اولا حتما بازی بد بوده که نظر بد دادن. اما دارم کم کم به یه نتیجه میرسم و اون اینه که ایرانی جماعت اگر از بازی بدشون بیاد حتما میرن نظر منفی و یک ستاره میدن اما اگر از بازی خوششون بیاد خیلی سخت امکان داره که وقت بذارن و برن تو مارکت نظر مثبت بدن یه جوری احساس میکنن که بازیساز وظیفه اش بوده که بازی خوب بسازه (که البته اینو درست میگن)
پس اگر بازی تو کافه بازار 4000 تا کامنت مثبت تکراری داره مثل... عالی... حتما نصب کنین... این بهترین بازی جهانه... دیگه دارم مطمین میشم که اینها میرن اول کار نصب فیک و کامنت فیک میخرن. (برای خود من دایم ایمیل میاد که 1000 نصب فیک و 100 نظر مثبت تو کافه بازار برام میگیرن با فقط 70 هزار تومن).بعد دیگه وقتی شما 1000 تا کامنت فیک و پنج ستاره بازیت داشته باشه 100 تا کامنت واقعی بد وتک ستاره اثری رو بازی نداره چون معتقدم کاربرای ایرانی اکثرا موقعی میرن نظر میدن که بخوان بازی رو بکوبن.
من یه مثال عملی بزنم البته دوست نداشتم هیچوقت این موضوع رو بگم اما دونستنش فکر کم دید شما رو بازتر بکنه. من تا حالا چندتا بازی تو این انجمن معرفی کردم. همیشه هم زمان معرفی بازی با انتشارش یکی نیست. فرصا یک بازی یک ماهه تو مارکته بعد اومدم و بازی و لینک مارکت رو گذاشتم تو انجمن. تو همه موارد دقیقا همون شبی که بازی رو تو انجمن گذاشتم و لینک هر مارکتی رو دادم همون شب برام تو اون مارکت یکی دوتا کامنت بد و تک ستاره اومده!!! دیگه من عادت کردم که هر وقت بازی تو انجمن معرفی کنم اونشب برام یه تک ستاره تو مارکت بیاد. (من از همینجا به اون دوست عزیز خدا قوت میگم...) نه یکبار نه دوبار... تو همه بازیهام این اتفاق افتاده.
ببین وقتی یک بازیساز تو انجمن بازیسازی میره همکارش رو میکوبه در حالی که هیچ کس از انجمن حتی اونهایی که از بازیم تعریف کردن نرفتن یه کامنت مثبت تو مارکت بذارن و برای حمایت یک پنج ستاره بدن چه توقعی از بقیه مردم میشه داشت.
من بارها گفتم که تو انجمن بازیهای هم رو بکوبین اما تو مارکت حمایت کنین. چرا آخه برعکسش رو انجام میدن دوستان؟؟؟
حسام جان متن طولانی شد و الان دوباره دوستان من رو نابود میکنن که چرا طولانی نوشتی و حوصله مون سر رفت.
در کل حسام جان مطمین باش روی تک تک جملاتت حتما فکر میکنم و سعی میکنم خودم رو اصلاح کنم.
بازم ممنونم از لطفت.
میدونی که ارادتمندتم.

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mhp ، hesam3
#7
نقل قول: فکر میکنم من دیگه اثبات کرده باشم که شاید جزو نقد پذیرترین افراد انجمن باشم ( اگر نخوام بگم نقد پذبر ترین!)
مسلما شما و خیلی از ما هنوز معنی درست نقد پذیر بودن رو نفهمیدیم .
این که شما مثلا بهتون بگن فلان جا مشکل داری و بیای محترمانه پاسخ بدی و یا حتی اون مشکلات رو حل کنی نمیشه نقد پذیری !
نقد پذیری یعنی اگر الان ی مشکلی و داری ، از دفعات بعدی نداشته باشی ...

میدونی مثل چی میمونه ؟ مثل این میمونه که بازیکن ی تیم فوتبال همیشه توسط شوت های از روه دور بدی که میزنه نقد میشه ( سرکوب / توهین / تخریب و ... ) و خیلی محترمانه عذرخواهی میکنه ، اما سری بعدی دوباره همون کار و انجام میده .
نقل قول: تو همین انجمن شما ببین دوستان بازی میسازن و میگن لطفا نظر بدین... هر انتقادی به بازی میکنیم براش توجیه میارن! خوب برادر من خواهر من چرا پس اصلا میگی نظر بدیم اگر خودت فکر میکنی همه چیش خوبه!!! من این کار رو تا حالا کردم؟
شما تا حالا دیدی تو همین به قول شما دوستانی که میگن نظر بدید من نظری داده باشم ؟ گاها توجه نکردن به بعضی از موارد خودش از صد تا نظر باید پیام پیشتری داشته باشه .
وقتی به طرف ی بار ی چیزیو گفتم ، به قول شما توجیه کرد خودشو ، منم فهمیدم / آره ، باشه هرچی تو میگی .
نقل قول: پس مسلما من استقبال میکنم اگر دوستان توانمندی مثل شما بازیم رو نقد کنن. اصلا من خودم تو همین انجمن خواهش کردم که تو رو به خدا از بازیم ایراداتش رو بگیرین. تعریف الکی که کمکی به من نمیکنه.
نریمان جان من عادت ندارم همیشه جزء به جزء درباره چیزی حرف بزنم ، همیشه کلیت حرفمو میگم ، چون یا وقت ندارم بخوام همیشه تیکه تیکه حرف بزنم یا حوصلشو ندارم یا ارزش قائل نمیشم ( که البته این مورد مربوط به شما نمیشه ) . من یادم میاد ی مکالمه نه چندان کوتاهی توی تلگرام با هم داشتیم و ی مقدارم توی انجمن قبلا بهتون گفته بودم ، تا زمانی که هسته کاریتون رو بالا نبرید ، این انتقاد های پوچ هم بدردتون نمیخوره . البته انتقاد پوچ هیچ وقت بدرد نمیخوره ، منظورم کلا انتقاد از هر نوعی ( که میشه پوچ ) .
نقل قول: اصول درستش اینه که اینجا بازیهای هم دیگه رو بکوبیم اما بریم تو مارکت با نظرات مثبت و پنج ستاره حتی از بدترین بازیهای انجمن حمایت کنیم. اینجا دقیقا داره عکسش اتفاق میوفته!!!
اصولا درستشم این نیست ، ولی بله ، درستشم این نیست که به به و چه چه برای هم دیگه راه بندازیم در حالی که حاضر نیستیم حتی برای بهترین بازی های تولید شده توی انحمن هم در واقعیت احترام قائل باشیم .
این فیلتر مغزی لعنتی همیشه باعث میشه آدم فقط کار خودشو ببینه و به بقیه حسادت کنه .
پس خیالت راحت ، اهمیت نده بهش .
نقل قول: حسام جان خودت منرو میشناسی میدونی که دارم بازیسازی رو یاد میگیرم و تا همین چند وقت پیش اصلا بلد نبودم خروجی بگیرم و شما اولین خروجی بازیم رو خودتون برام گرفتین. خب من سعی دارم میکنم با آموزشهای انجمن مشکلات برنامه نویسیم رو حل کنم. اگر دیده باشی خیلی هم زیاد سوال نمیکنم و مشکلاتم رو با سرچهای مداوم تو انجمن مرتفع میکنم اما من تو انجمن هیچ آموزشی از بابت روش درست درآمدزایی ندیدم که برم یاد بگیرم. برای چیزی که نتونستم یاد بگیرم خب چطوری امتحان پس بدم؟
من بارها خواهش کردم که دوستانی که تو این زمینه موفق بودن لطف کنن بیان مثال عملی بزنن نه تئوریک!
اگر حتی در حال آموزش هم باشید ، خروجی های خوبی داشتید ( فقط موفقیت آمیز نبودن ) .
نریمان جان ، منم نمیخوام این موضوع رو باز کنم ، اما هرچیزی لیاقت میخواد !
دقیقا نمیخوام اسم ببرم ، اما از خودم شروع میکنم ، اطلاعاتم رو مدتی منتشر میکردم ، اما الان خیر و اطلاعاتمو هنوزم دارم برای بعضیا شرح میدم ، اون افرادم همینطور ...
مثلا من توی تبلیغات درون برنامه اصلا تجربه نداشتم ، اما از یک شخصی تونستم اطلاعات فوق العاده ای به دست بیارم ! اون شخص هم اطلاعات دیگه ای از من گرفت ، دوستم هست و توی همین انجمن هست ، اگر ما نمیخواستیم اطلاعاتمون مثلا برای دیگران باشه چرا پس اصلا برای هم دیگه با جون و دل توضیح دادیم ؟؟؟؟
گاها روی ی موضوع ساعت ها برای همدیگه وقت گذاشتیم ! ده ها عکس و حتی ده ها ساعت بحث و شرح تجربیات ... با اینکه از صبح تا شب سر کارم و شب هم تا نیمه شب دارم روی پروژه های خودم کار میکنم ، اما وقتی بعضی از افراد بهم پیام میدن با جون و دل جوابشونو میدم و حتی خوشحال میشم اسمشونو روی استاتوس بار سیستمم میبینم .
هرکسی لیاقت این از دل و جون مایه گذاشتن رو نداره .
نقل قول: بگن آی جماعت این بازی منه اینم لینکشه برین ببینین من اینجوری سیستم درآمدزاییم رو پیاده کردم و اینقدر پول درآوردم تا بقیه نخوان چرخ رو از ابتدا اختراع کنن.
من خودم از خودم شروع میکنم تا بشم نمونه آزمایشگاهی انجمن.
نریمان جان ، من خودم به شخصه همچین اخلاقی رو ندارم .
تا مدت 3 ماه آینده همین بازی حال حاضر " قهرمانان علیه شیاطین " حدود 2 . 3 تا آپدیت دیگه خواهم داد ، بعد توی تمام مارکت ها خواهم گذاشت ، اگر صرفا تا 3 ماه آینده نصب هاش مجموعا به 1000 تا هم نرسید و یا حتی برسه هم کسی جدی نمیگیره !
در حالی که من اصلا درآمدم از مارکت ها نیست !
بخاطر همینم کسی نمیتونه بدون اختراع چیزی خودش از تجربیات دیگران استفاده کنه .
احتراما بگم ، توضیحم بدی سواد بعضیا نمیکشه . شایدم شعورشون اجازه نمیده که سوادشون بکشه ...
نقل قول: من دارم راه های مختلف درأمدزایی رو تست میکنم اما واقعا دارم به بن بست میخورم.
من بازی کیک بوکسور2 رو با وجود پرداخت درون برنامه ای و امکان بازشدن مراحل اما اساس کار بر مبنای درآمد تبلیغات و دیدن ویدیو هست.
من قبلا هم گفتم که میخوام سعی کنم کاربر رو مجاب کنم داوطلبانه ویدیو ببینه. اگر بازی رو دیده باشین هیچ تبلیغ یهویی تو بازی نمیاد.
با 500 نصب فعال تو کافه بازار (امروز به 500 رسید) بازی روزانه حدودا 100 بار داوطلبانه کاربرها تبلیغ ویدیویی میبینن. این برای شخص خود من افتخاره که بالاخره تونستم کاربرها رو قانع کنم با وجود فقط 500 نصب فعال روزی بالای 100 بار داوطلبانه ویدیو ببینن. اما این درآمدش چقدر میشه؟
میشه روزی 1000 تومن یعنی هیچ.
اینها بن بست نیستن ، تجربیاتی هستن که براتون توی پروژه های بعدی خواهد موند .
متاسفانه شما فکر میکنی که مثلا وقتی بهت میگن برو فلان کار و بکن و بعد رفتی پیادش کردی ؛ باید برات به هرشکلی پاسخ گو باشه ، در حالی که حتی نحوه پیاده سازیتون هم مشکل داره ! پس کاربر دلیلی واسه پرداخت نمیبینه .
این وسط اگر سعی کنید از پرداخت درون برنامه ایمنی هم استفاده کنید ، میتونید تا حدودی کاربران هدفتون رو که قصد خرید دارن ولی اول میخوان مثلا مفتکی و با نرم افزار برنامه رو دور بزنن رو جذب کنید .

برای 500 نصب فعال ! این عالیه ! ذهنت رو ببر روی مقیاس های بالاتر ، همیشه من خودم برای تست چیز های کوچیک رو عدد شمارش قرار میدم .
بازیم 1000 نصب میخوره ، درآمدم شده 5000 تومان روزانه ؟ میگم خب اگر 10000 تا بخوره میشه روزی 50000 و بیشتر !

اگر بازیت با 500 نصب فعال ؛ 100 کاربر فعال روزانه که تبلیغات میبینن داره ، یعنی اگر بازیت 5000 نصب داشته باشه میشه روزی 1000 بازدید که میشه روزی 10 هزار تومان فقط از تبلیغات ، اگر بازیت 50000 نصب داشته باشه میشه روزی 100 هزار تومان ، ضمن اینکه بازی شما کلا سناریو جذابی برای تبلیغات و کسب درآمد نداره وگرنه این مقیاس رو که خودتم گفتی نا امید کننده هست رو میشه امیدوارانه تر اعلام کرد . شما در اصل 100 کاربر فعال نداری که تبلیغ میبینن ، در اصل میشه گفت تعداد کمتری هستند که شاید چند بار ویدئو هارو میبینن و ... و... و...
با شخصی صحبت میکردم که دوست نداشت اسم بازی و اسم خودشو بگم ، بازیش تا همین ماه پیش صفحه اول مارکت ها بود .
با مجموع 80000 نصب ( فعال و غیر فعالش رو نمیدونم ) روزانه حدود 300000 تومان از تبلیغات در میارن ... البته خودشون ناراضی بودن ظاهرا و میگفتن توی آپدیت بعدی میترکونتش ( میگفت پتانسیل روزی 650000 به بالا رو داره ! ) ...
حالا درآمد درون پرداختشم بود که طبق قولی که بهشون دادم این موضوع رو کلا باید مخفی نگه دارم . اما واقعیت اینه پرداخت درون برنامشم اضافه کنی بهش در عقل آدم نمیگنجه ...
در اصل اجازه ایشون برای انتشار مطلب توی سایت شخصیم ممنوع بود ، اما خب چیزی از انجمن نگفتن که  4
نقل قول: من بازی مسخره تر دارم که خیلی ابتدایی هست و کیک بوکسور1 و اولین تجربه رسمیم هست که فقط توش تبلیغ بنری تمام صفحه داره. با وجود کیفیت بدتر بازی نسبت به نسخه 2 و البته دانلود کمتر و اجرای تبلیغ زورکی اما روزی 10 بار کلیک بنری میشه. یعنی میشه چقدر درآمد؟ هزار تومن! معادل 100 بار دیدن تبلیغ توسط کاربرای بیچاره تو کیک بوکسور2.
پس این منرو دچار شک میکنه که دیگه هرگز تبلیغ ویدیویی نذارم.
فکر میکنم تبلیغات بنری حدود 30 تا 60 تومان بابت هر کلیک میدن . میانگین CTR حدود 0.2 هست ، یعنی از هر 500 تماشا یک کلیک به دست میاد .
این تجربه شخصی من هست .
به عبارتی اگر بازی شما روزانه 50 هزار نمایش داشته باشه ، درآمد میانگین شما با محاسبه کلیکی به میانگین 40 تومان میشه 4000 تومان ! اما نمایش تبلیغات ویدئویی به همراه تبلیغات ویدئو جایزه ای حدود 60 درصد هست یعنی از 50 هزار نمایش روزانه میشه تا روزی 90 هزار نمایش ویدئو داشت ( بخاطر اینکه هر کاربر میتونه حداقل تا 3 بار ویدئو هارو مشاهده کنه میشه 90 هزار ) که درآمد حاصل میشه 900 هزار تومان ! ؛ البته محاسبه من چون بر اساس 50 هزار نمایش روزانه بود ( نه 50 هزار کاربر فعال ) شما این مقدار رو بگیر 300 هزار تومان .
زیبا نیست !؟ تازه تبلیغات ویدئو جایزه ای مزاحمتی برای کاربر نداره ، چون کاربر متقاعد به تماشا میشه ، اما بنری ظاهر و دیسیپلین برنامه رو پایین میاره . 
نقل قول: ببین حسام جان من نیاز به کمک این مدلی دارم الان تو نمونه بالا هر کاربر دیگه ای تو انجمن از این به بعد میتونه با خوندن متن بالا بره دوتا بازی من رو ببینه و بفهمه اگر قرلر باشه بازی با کیفیت و روش درآمدزایی من داشته باشه چقدر درآمد خواهد داشت و لازم نباشه چرخ رو از ابتدا اختراع کنه. چند نفر از بازیسازهای انجمن که میگن بازی موفقی ساختن اینجوری مثال عملی ملموس برای کمک زدن؟؟؟
در مورد گرافیک پایین بازی جدیدم من میپذیرم و دلیلش اولا این هست که خب بضاعت گرافیکی من همینه اما همین بضاعت رو خیلی شلخته و سریع اجرایی کردم دلیلشم این بود که این سبک بازی تا حالا نساخته بودم من یکبار یه بازی هلیکوپتری تو یوتیوب دیدم که براش تاپیک هم زدم و همه دیدن و خیلی خوشم اومد و خواستم خودم هم یه بازی هلیکوپتری با سبک خودم و القای حسه سه بعدی بودن بازی بسازم و اصلا نمیدونستم ایده ام رو میتونم عملی کنم یا بازی اونقدری سنگین میشه که اصلا بدرد اجرا تو موبایل نخوره برای همین تمام نگرانیم برای خروجی آخر کار بود برای همین فرصا رندرهای 3dmax رو با ویری که کیفیت خیلی بالایی داره اما هر فریم رندرش خیلی طول میکشه نگرفتم تا کار سریع به نقطه انتهایی برسه که ببینم اصلا ایده ام اجرایی هست یا نه.
مسلما ی تعداد از دوستانی که بازی های موفقی داشتن خیلی زود گم شدن ! حالا دلیلشو نمیدونم ، برای یکی دوتاشون آگهی هم زدیم ولی پیداشون نشد 1
حالا یا ترس الکی ای از انتشار تجربیاتشون دارن ، یا میترسن مثلا قرار باشه به خیریه گشنگان اتیوپی مجبور بشن کمک مالی بکنن !
موضوع دیگه این هست که حتما قرار نیست افراد به ظاهری که توی ی جایی مثل کافه بازار هست رو موفقیتش رو محک بزنید .
من خودم به شخصه بازی هامو برای تبلیغات توی مارکت ها قرار نمیدم ، مارکتی که میخواد درآمد از بازی من کسب کنه خودشم باید بازی منو توی کانال حمایتیش قرار بده نه اینکه من هم تبلیغات کنم هم 40 درصد پول مفت بدم بهشون بگم بفرمایید کوفت کنید ...
من بازی هامو با پرداخت درون برنامه مستقیم خودم تبلیغ میکنم و هیچ وقت برای هیچ مارکتی تبلیغات گسترده انجام ندادم .
یک فردی هست که مثل من کار میکنه اسمشم بگم نمیشناسیدش ، چون عملا فیلتر ذهنیتون روی مارکت ها میچرخه ... مهدی فنایی و گلیم گیمز و هزار تا دیگه ...
این شخص مستقیما کار میکنه ، روزانه درآمدش به 5 میلیون نیز میرسه ، ی بازی هم بیشتر تولید نکرده ( یا تبلیغ نکرده ) ...
بلعکس همین 4 شنبه گذشته داشتم باهاش صحبت میکردم .
نمونه موفق حال حاضر انجمن که به چشم هیچ کدومتون نمیاد ، جناب دکتر رضایی هست ، چیز هایی من توی دانشگاه اصفهان درباره ایشون شنیدم و دیدم که هیچ وقت باورم نمی شد شخصیتی به این کار درستی دقیقا توی جمع ما باشند و جزو ما باشند .
نقل قول: در مورد نظرات بد کافه بازار هم که اولا حتما بازی بد بوده که نظر بد دادن. اما دارم کم کم به یه نتیجه میرسم و اون اینه که ایرانی جماعت اگر از بازی بدشون بیاد حتما میرن نظر منفی و یک ستاره میدن اما اگر از بازی خوششون بیاد خیلی سخت امکان داره که وقت بذارن و برن تو مارکت نظر مثبت بدن یه جوری احساس میکنن که بازیساز وظیفه اش بوده که بازی خوب بسازه (که البته اینو درست میگن)
پس اگر بازی تو کافه بازار 4000 تا کامنت مثبت تکراری داره مثل... عالی... حتما نصب کنین... این بهترین بازی جهانه... دیگه دارم مطمین میشم که اینها میرن اول کار نصب فیک و کامنت فیک میخرن. (برای خود من دایم ایمیل میاد که 1000 نصب فیک و 100 نظر مثبت تو کافه بازار برام میگیرن با فقط 70 هزار تومن).بعد دیگه وقتی شما 1000 تا کامنت فیک و پنج ستاره بازیت داشته باشه 100 تا کامنت واقعی بد وتک ستاره اثری رو بازی نداره چون معتقدم کاربرای ایرانی اکثرا موقعی میرن نظر میدن که بخوان بازی رو بکوبن.
اگر نظرات بده ، صرفا به این معنی نیست که بازی حتما بده ! یعنی این نسخه بده و کاربر به دلش نمیشینه ، حالا اونی که میزنه مزخرف یا بدون دلیل 1 میده مشکلش چیز دیگست که جزو اهداف ما نیست .
اما اینکه میگی ایرانی جماعت از چیزی خوشش بیاد نمیگه و از چیزی بدش بیاد میگه ، اشتباهه محضه . بخاطر اینکه از کاربرات درخواست نظر نمیکنی !
چطور وقتی به کاربرانت پیشنهاد دیدن ویدئو میدی متقاعد میکنی که ببینه ، نظر دادن که نصف دیدن ی ویدئو زمان میبره ! پس چرا کاربر رو متقاعد نمیکنی نظر بده ؟؟؟

/

پس اگر بازی : ... اشتباهه همه اینطوری نیستن ، چرا بعضیا هستن اما همه نه ! مثلا میگم ، بازی کلش آو کلنز که ایرانی نیست کی میخواد براش نظرات مثبت خریداری کنه !؟
من خودم شخصی بودم که به کلش آو کلنز 1 ستاره دادم اما دقیقا همون شخصی بودم که به کلش رویال 5 ستاره دادم .
و من خدای نظرات هستم ، هر بازی معروفی که نام ببری من نظراتشو خوندم ... اعم از انگلیسی و فارسی من همه رو خوندم ، بازی کلش آو کینگز ، حدود 40000 نظر داشت که من نشستم ی هفته ای تمام نظراتشو خوندم ... حدود 3 ماه کارم فقط خوندن نظرات برنامه ها بود ، بیشتر از شما با نظرات فیک برخورد کردم ، اما 99 درصد نظرات واقعی و درست هستند .
ی نمونه موفق بازی ایرانی که تمام نظراتش مثبت بود اگر اشتباه نکنم بازی شدو ریسینگ بود ... اون موقع گوشی برای بازی داشتم ، این بازیو که تست کردم دیدم توش چند باری سعی میکردن کاربر رو متقاعد به نظر دادن بکنن ... ( مثل کلش آو کلنز و کلش رویال ... ) ی مدت کوتاهی بازی میکنی ، ی پیام برات میاد که دوست داری الان نظر بدی درباره بازی یا میخوای یکم دیگه بازی کنی یا اصلا نه ، کلا نظر نمیدی ؟ .

کلا فیلتر ذهنیت خرابه ! اول باید ی کلاس فشرده عدم بی اعتمادی بیش از حد به مردم رو بگذرونی ...
نقل قول: من یه مثال عملی بزنم البته دوست نداشتم هیچوقت این موضوع رو بگم اما دونستنش فکر کم دید شما رو بازتر بکنه. من تا حالا چندتا بازی تو این انجمن معرفی کردم. همیشه هم زمان معرفی بازی با انتشارش یکی نیست. فرصا یک بازی یک ماهه تو مارکته بعد اومدم و بازی و لینک مارکت رو گذاشتم تو انجمن. تو همه موارد دقیقا همون شبی که بازی رو تو انجمن گذاشتم و لینک هر مارکتی رو دادم همون شب برام تو اون مارکت یکی دوتا کامنت بد و تک ستاره اومده!!! دیگه من عادت کردم که هر وقت بازی تو انجمن معرفی کنم اونشب برام یه تک ستاره تو مارکت بیاد. (من از همینجا به اون دوست عزیز خدا قوت میگم...) نه یکبار نه دوبار... تو همه بازیهام این اتفاق افتاده.
ببین وقتی یک بازیساز تو انجمن بازیسازی میره همکارش رو میکوبه در حالی که هیچ کس از انجمن حتی اونهایی که از بازیم تعریف کردن نرفتن یه کامنت مثبت تو مارکت بذارن و برای حمایت یک پنج ستاره بدن چه توقعی از بقیه مردم میشه داشت.
من بارها گفتم که تو انجمن بازیهای هم رو بکوبین اما تو مارکت حمایت کنین. چرا آخه برعکسش رو انجام میدن دوستان؟؟؟
نریمان جان ، درسته بچه ها گاها حرف هایی میزنن ، اما یا زیادی بی حالن که بخوان همچین کارایی بکنن و مورد درست ترش اینه که بچه ها اینطوری آدمی که فکر کردی نیستند .
من تا حالا 3 تا برنامه و بازی توی انجمن منتشر کردم ! من از شما عملا باید منفور تر باشم  21
پس چرا برای من کسی تا حالا حتی یک بار هم نشده همچین حرکتی بزنه ؟
تازه اگرم مثلا حساب کنم توی بازی نبرد مدرنم که 3 تا نظر تک ستاره داشتم هم همچین چیزی حساب بشه ، 24 تا نظر 4 و 5 ستاره داشتم ! آخه یکی دو تا نظر منفی که دردسری نمیتونن داشته باشن .
ولی در مورد اینکه حمایت ها پایینه من قبول دارم ، از خودمم شروع میکنم ، هرچند کسی از من نمیتونه توقعی داشته باشه ، ی گوشی زاقارت دارم با اندروید 4.0.2 حتی بازی قهرمانان علیه شیاطین خودم رو 2 هفته دیرتر منتشر کردم تا برم خونه یکی از فامیلا و رو گوشیاشون تست کنم .
درمورد بازی منم که خودت دیدی که کلا ی نظر 5 ستاره خودت هست . اما من به خودم خیلی وقته قول دادم از کسی توقعی نداشته باشم و برای اینکه از بازیم حمایت بشه توی انجمن نمیذارم ، صرفا برای این هست که روزی که موفق شدم کسی نیاد بگه ی شبه ی بازی ساخت و موفق شد ... ببینن و بدونن که بار ها به هر دری زدم و نشد ...
ولی تا دلت بخواد من توی انجمن افراد رو میکوبم . خیالت تخت برای بازی های بعدیت هم نگه داشتم  43
نقل قول: حسام جان متن طولانی شد و الان دوباره دوستان من رو نابود میکنن که چرا طولانی نوشتی و حوصله مون سر رفت.
نریمان جان من همیشه متن هامو برای ی مخاطب یا مخاطبان خاصی مینویسم ، گاها بعد از مشاهده این افراد هم پاک میکنم تاپیک هامو ...
من برام اهمیت نداره که کسی بخونه یا نخونه ، اینکه مطمئن هستم مخاطب خاصم بند به بندشو با دقت میخونه برام کافی هست .
تو هم مطمئن باش کلمه به کلمه خوندم و دیدی که کاراکتر به کاراکتر هم جواب دادم 1
پس مهم نیست ، هرچه میخواهد دل تنگت بگو 1
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، nariman ، Master Badfar ، mhp
#8
حسام جان اینکه با دقت به همه جملاتم دقت میکنی و جواب میدی شرمنده ام میکنی.
حتما بارها و بارها متنت رو میخونم و سعی میکنم یاد بگیرم.
امیدوارم اگر حس و حال ساخت بازی بعدی رو داشتم یه تعییر نگرش جدی نسبت به دیدگاه های بازیسازیم داشته باشم.
بازم ممنونم از لطفت.
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hesam3 ، mhp
#9
سلام و عرض ادب و خدا قوت بازیه خوبیه .خیلی ویبره داره توش و اینکه دکمه های کنترل خیلی کوچیکه بنظرم کاری کن که وقتی رو سمت چپ صفحه تاچ کنه بره چپ و هر وقت سمت راست تاچ کنه بره راست.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman ، hesam3
#10
(دیروز، 03:36 عصر)kakmamad نوشته است: سلام و عرض ادب و خدا قوت بازیه خوبیه .خیلی ویبره داره توش و اینکه دکمه های کنترل خیلی کوچیکه بنظرم کاری کن که وقتی رو سمت چپ صفحه تاچ کنه بره چپ و هر وقت سمت راست تاچ کنه بره راست.

سلام و عرض ادب خدمت کاکممد عزیز
افتخار دادید به من که بازی رو تست کردید.
من هم با شما موافقم ویبره اش زیاد شده باید کمش کنم. دکمه چپ و راست هم با وجود اینکه اسپرایت تاچش خیلی بزرگتره و غیر قابل رویت هست و با تاچ بخش بزرگی از سمت چپ و یا راست عمل میکنه اما به نظر من هم از نظر بصری کوچیکه
نمیدونم باید روش برای راه حلش فکر کنم.
من لازم میدونم یک تشکر ویژه از طرف بچه های انجمن از شما داشته باشم. شخص خود من از صدقه سری آموزش فونگپ شما بازی هام رو تونسنم خروجی بگیرم و منتشر کنم. من دقیقا شروع انتشار بازیهام بعد از آموزش فونگپ شما شروع شد.
ممنونم از زحمتی که برای انجمن کشیدید.
ارادتمند.

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: kakmamad ، hesam3


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اولین بازی های من : مهره چوبی و سبز و قرمز avidsaraji 5 61 7 ساعت پیش
آخرین ارسال: محمد 82
  بازی قهرمانان علیه شیاطین منتشر شد hesam3 29 609 1399/2/22، 12:39 عصر
آخرین ارسال: hesam3
  Blood Money shazde 24 455 1399/2/22، 03:23 صبح
آخرین ارسال: mahdi.p
Star تاپیک جامع بازیهای ساخته شده اعضای انجمن nariman 0 121 1399/2/9، 03:07 عصر
آخرین ارسال: nariman
  بازی فایتر 1 nariman 38 1,616 1399/2/6، 10:20 صبح
آخرین ارسال: kiarash

پرش به انجمن: