ست نشدنY اسپرایت با اکشن
#1
سلام باز هم ببخشید من توی بازی یک اسپرایت گذاشتم و کپی کردمش و براش یک اینستنس وریابل (instance vrable) برای اسپرایت اولی متغییرو کردم 1 و دومی رو کردم 2 و یک متغییر گلوبال هم گذاشتم.توی ایونت شیت یک ایونت نوشتم گفتم که هر وقت متغییر گلوبال 1 بود، یک ساب ایونت گذاشتم گفتم اگر اینستنس وریابل(instance vrable) مساوی 1 بود ، بیاد y اش رو تغییر بده به یک عددی.یک ایونت دیگه گذاشت دقیقا مثل ایونت بالا فقط بجای 1 ، 2 گذاشتم.ایونت اولی کار میکنه ولی ایونت دومی کار نمیکنه.هر چقدر هم ایونت ها و اکشن هارو اینور و اونور کردم درست نشد.براتون از اجرای دیباگ بازی فیلم گرفتم و گذاشتم.میتونین بگین مشکل چیه؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#2
اولا نیاز نیست دوتا اونت بزنید . یه اونت با دو ساب اونت بزنید . دوما اگه اون متغیر محلی مهم نیست و تغییر نمیکنه و فقط برای تشخیص کپی ها از همه از iid یا uid استفاده کنید و امتحان کنید و نتیجه اش رو بگید . البته من ویدئو رو ندیدم و طبق نوشته گفتم . 
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shhashemi1385 ، hasansanaei
#3
سلام خیلی خیلی خیلی ممنون از راهنماییتون.اینم سپاس برای تشکر
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
(1399/3/9، 02:26 عصر)shhashemi1385 نوشته است: سلام باز هم ببخشید من توی بازی یک اسپرایت گذاشتم و کپی کردمش و براش یک اینستنس وریابل (instance vrable) برای اسپرایت اولی متغییرو کردم 1 و دومی رو کردم 2 و یک متغییر گلوبال هم گذاشتم.توی ایونت شیت یک ایونت نوشتم گفتم که هر وقت متغییر گلوبال 1 بود، یک ساب ایونت گذاشتم گفتم اگر اینستنس وریابل(instance vrable) مساوی 1 بود ، بیاد y اش رو تغییر بده به یک عددی.یک ایونت دیگه گذاشت دقیقا مثل ایونت بالا فقط بجای 1 ، 2 گذاشتم.ایونت اولی کار میکنه ولی ایونت دومی کار نمیکنه.هر چقدر هم ایونت ها و اکشن هارو اینور و اونور کردم درست نشد.براتون از اجرای دیباگ بازی فیلم گرفتم و گذاشتم.میتونین بگین مشکل چیه؟
سلام به شما دوست عزیز؛
محمد 82 به اصل مطلب اشاره کرد ولی من چندتا نکته جانبی توی ویدیو به چشمم خورد که لازم دونستم بگم.
اول اینکه شما تقریباً برای هر مسئله ای یک متغیر ایجاد کردین که ایده جالبی نیست. بیشتر مسائلی که براش متغیر ایجاد کردین با کاندیشن هایی که پاسخ بولی (درست یا نادرست) میدن قابل بررسی هستن و نیازی به ست کردن مقدارهای مختلف برای متغیرها نیست. 
اگر قصد دارین متغیرهای زیادی رو استفاده کنین بهتره از آرایه یا دیکشنری (آرایه انجمنی) استفاده کنین تا کار خودتون هم راحت تر بشه.
دوم اینکه واقعاً جای استفاده از تابع (Function) در کـار شما خالی بود. ژانر بازی که شما مشغول کار کردن بر روش هستین روندهای تکراری زیادی داره. بسیاری از جاها لازمه این روندهای تکراری چند مرتبه اجرا و پروسس بشن. پس باید به کپی و پیست کردن ایونت ها بپردازین که ایده جالبی نیست. میتونین با تعریف توابع مختلف برای روندهای مختلف بازی تون ایونت هایی که می نویسین رو کمتر کنین و از روش اصولی کار استفاده کنین.
سوم هم اینکه به نظرم اگر از نسبت های مثلثاتی استفاده کنین برای تحلیل برخی حرکت ها (Gestures) با چالش مواجه نخواهید بود. 
موفق باشین.
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hasansanaei


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  گروه انجمن کانستراکت sahabia-games 0 887 1401/4/30، 04:17 عصر
آخرین ارسال: sahabia-games
  کمتر شدن عدد از صفر tohidrajabali 0 862 1401/2/26، 01:06 عصر
آخرین ارسال: tohidrajabali
  مشکل در تاچ کردن mehdi 3 2,529 1400/12/21، 11:09 عصر
آخرین ارسال: mehdi
  مشگل در خروجی Sarbaz24 1 1,332 1400/9/6، 11:47 عصر
آخرین ارسال: ᔕinaᗪehghani
Question قفل کردن مراحل Taha Nano 21 10,917 1400/2/31، 10:57 صبح
آخرین ارسال: امیرعلی ۱۲۳

پرش به انجمن: