نمایش بازی در اپلیکیشن
#11
(1399/5/9، 04:54 عصر)آموزش دهنده نوشته است:
(1399/5/9، 04:51 عصر)FARZAD BLACK نوشته است: بله منظورم دقیقا همینه.
اون پلاگین رو قبلا دیده بودم.
ظاهرا آقا مجتبی ساخته بودنش.
یعنی راه دیگه ای وجود نداره؟
تقریبا بله منظورم از تقریبا اینه که شاید راه دیگه ای هم باشه و من ندونمش.
ممنون از پاسخ گویی تون.
من وقتی سایتی رو بارگیری می کنم به صورت mhtml سیو می کنم که دیگه نیازی هم به پوشه اضافه فایل نداره.
گفتم شاید بشه روشی ساخت براش.
من نوجوانی با استعداد در زمینه فعالیت های رایانه ای هستم و به دلیل استعداد بالا در زمینه طراحی کاراکتر و انیمیشن سازی با  رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملاقات داشتم.ولی با وجود این همه استعدا، پدر و مادرم با فعالیت من با کامپیوتر مخالفت دارند و مانع پیشرفت من در زمینه بازی سازی می شوند.با وجود این همه مشکلات من به صورت نا محسوس به این حرفه ادامه می دهم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: آموزش دهنده
#12
(1399/5/9، 04:45 عصر)FARZAD BLACK نوشته است: سلامی دوباره عرض می کنم خدمت تمامی اساتیید این انجمن.
مشکل قبلیم به لطف امیر آقا برطرف شد.
اما الان به یک مشکل دیگه بر خوردم.
اگر کاربر نخواد همیشه آنلاین باشه و بازی هایی رو که قبلا بارگیری کرده رو به صورت آفلاین بازی کنه چطور میشه؟
منظورم اینه که:
ما توی هاست ی پروژه داریم که ازش خروجی html5 گرفتیم.
توی اپلیکیشن به کمک پلاگین html_iframe بازی رو به صورت آنلاین نمایش میدیم.
حالا مشکل اینجاست که چطوری بازی هایی که کاربر بازشون میکنه رو توی اپلیکیشن ذخیره کنیم؟
یعنی بازی با اولین بازدید دانلود و توی پوشه اپلیکیشن ذخیره بشه و بعدا به صورت آفلاین قابل استفاده باشه.

و یک سوال:
اگر پروژه html5 رو به صورت آفلاین
به کمک پلاگین html_iframe در اپ نمایش بدیم آیا درس کار میکنه یا باز هم ارور میده؟؟؟
سلام؛
اول اجازه بدین مفهوم خروجی HTML5 رو بررسی کنیم. کانستراکت در واقع نقش یک مترجم رو ایفا میکنه که به کمک زبان سی شارپ ایونت ها و اسپرایت ها و سایر مواردی رو که شما به پروژه اضافه می کنید رو به سه زبانی که ذات دنیای وب رو تشکیل میدن و سمت کلاینت (کاربر) هستند یعنی HTML5، CSS و جاوا اسکریپت (Java Script) تبدیل میکنه (البته جاوا اسکریپت میتونه سمت سرور هم به کار بره).
حالا شاید این پرسش به ذهن برسه که وقتی کانستراکت یک موتور بر پایه HTML5 و دو زبان CSS و Java Script هست چطور میشه ازش برای پلتفرم هایی غیر از پلتفرم وب هم خروجی گرفت؟ طبیعتاً سیستم عامل اندروید و یا آی او اِس نمیتونن به صورت نیتیو (بومی) کدهای جاوا اسکریپت و HTML و CSS رو تحلیل کنن. برای همینه که سازندگان کانستراکت از یکسری فریمورک ها مثل Phonegap و Cordova برای خروجی موبایلی استفاده میکنن که قادر هستن کدهای جاوا اسکریپت رو به کدهای نیتیوی که سیستم عامل اندروید و آی او اِس میتونن تحلیل کنن تبدیل کنن. 
خُب وقتی شما از پلاگین آیفرم استفاده میکنین و لینک بازی رو بهش میدین اون پلاگین لا به لای کدهای HTML بازی شما به سادگی این کد رو اضافه میکنه:
کد:
<iframe src="آدرسی که اضافه کردید"></iframe>
پس آیفریم یک ویژگی ذاتی هست که HTML5 اون رو داره و این پلاگین فقط کدها یا لینک موردنظر شما رو به نوعی بین کدهای اصلی پروژه تون Embed میکنه. 
خُب اما بر میگردیم سر چالشی که دنبالش هستید یعنی دانلود و ذخیره بازی در سیستم کاربر تا کاربر قادر باشه بدون نیاز به اینترنت هم بازی کنه.
شما باید علاوه بر فایل index.html که خروجی بهتون میده فایل های جاوا اسکریپت و سایر فایلهای مربوط به بازی رو هم دانلود کنید. از اونجایی که پروژه روی دستگاه (به صورت آفلاین) و بدون آپلود شدن به دلایل امنیتی توسط مرورگرها اجرا نمیشه پس چیزی که میخواین منتفی هست. اگرم تازه امکانش بود بازم وقتی فایلهای جاوا اسکریپت و CSS و ... توی دستگاه کاربر قرار میگرفت عملاً میتونست بازی رو به اسم خودش ثبت کنه و تغییرات لازمه رو توش اعمال کنه.
به هر حال دست کم کاربر باید برای لود کردن بازی به اینترنت متصل باشه. حالا اگر بازی آنلاین باشه و یا از AJAX و وب سوکت و سایر فناوری های آنلاین هم توش استفاده شده باشه نیاز به اینترنت براش بیش از پیش تشدید میشه. 
موفق باشین.
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: آموزش دهنده ، FARZAD BLACK ، nariman ، shazde
#13
ممنون از اینکه دانشتون رو رایگان در اختیار ما قرار میدید.
اما یک سوال دیگه هم دارم.
اینکه اگر کاری کنم که پروژه به صورت mhtml دانلود و سیو بشه،باز هم خطر هایی که در بالا گفته شد وجود داره؟
یعنی کاربر بازی رو به اسمش خودش بزنه؟
من نوجوانی با استعداد در زمینه فعالیت های رایانه ای هستم و به دلیل استعداد بالا در زمینه طراحی کاراکتر و انیمیشن سازی با  رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملاقات داشتم.ولی با وجود این همه استعدا، پدر و مادرم با فعالیت من با کامپیوتر مخالفت دارند و مانع پیشرفت من در زمینه بازی سازی می شوند.با وجود این همه مشکلات من به صورت نا محسوس به این حرفه ادامه می دهم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: آموزش دهنده
#14
(1399/5/9، 05:48 عصر)FARZAD BLACK نوشته است: ممنون از اینکه دانشتون رو رایگان در اختیار ما قرار میدید.
اما یک سوال دیگه هم دارم.
اینکه اگر کاری کنم که پروژه به صورت mhtml دانلود و سیو بشه،باز هم خطر هایی که در بالا گفته شد وجود داره؟
یعنی کاربر بازی رو به اسمش خودش بزنه؟
خُب ببینید مهم ترین تفاوتی که توی فایل .mhtml داریم اینه که همه منابع (شامل تصاویر و صداها و ...) توی یک فایل تلفیق و ترکیب میشن اما توی فایل .html ما میتونیم این منابع رو از خارج هم دریافت کنیم. در اصل بهتره بگم توی یک فایل .mhtml همه منابع (تصاویر و صداها) به صورت یک رشته Base64 اِنکود میشن که به این شکل قادر هستیم منابع رو که قبلاً به نوعی به رشته Base64 تبدیل شدن رو به کمک موتور تحلیل مرورگر بازخوانی کنیم. بزارین به زبان ساده تر بگم. در اصل شما با ذخیره کردن یک فایل .mhtml یک چیزی شبیه به اسکرین شات از اون صفحه تهیه کردین. حالا میتونین تغییری توی اسکرین شات بدین؟ مسلماً نه!
نکته مهم دیگه ای هم که هست اینه که فایل .mhtml نمیتونه سایر منابع خارجی که برای اجرای صحیح پروژه ای که به صورت HTML5 خروجی گرفتین رو دریافت کنه. مثلاً بخش عمده ای از پروسس های جاوا اسکریپت کانستراکت با کتابخانه jQuery انجام میشه که این کتابخانه به صورت یک فایل جانبی جاوا اسکریپت در کنار سایر فایلهای خروجی گرفته شده قرار داره. یه مسئله دیگه ای هم که وجود داره اینه که فرمت .html با فرمت .mhtml با هم یه تفاوت هایی دارن و در اصل فرمت .mhtml رو میشه به یه جور نسخه ضبط شده از یک فایل HTML تشبیه کرد.
در ضمن کانستراکت یه سری توابع بر پایه جاوا اسکریپت در خروجی اش به کار میبره که کارشون اینه تشخیص بدن مروگر کاربر از HTML5 پشتیبانی میکنه یا نه. شما در اصل با گرفتن خروجی .mhtml از فایل .html یه جورایی انگار همه توابع رو از بین بردین. پس با اجرای یک پروژه کانستراکتی در قالب mhtml چون اون توابع جاوا اسکریپت حذف میشن عملاً دو تا تگ <h1> که حاکی از عدم ساپورت HTML5 توسط مرورگر شما هستن به صورت ناخودآگاه نمایش داده میشن و چون جاوا اسکریپت توی یک فایل mhtml ران نمیشه و منابع خارجی جاوا اسکریپت هم در دسترس نیستن مسائلی که جاوا اسکریپت وظیفه داره تنظیمشون کنه که دست کم شامل همه ایونت ها، افکت ها و پروسس های پروژه میشه هم عملاً هیچ اتفاقی براشون نمیفته و فقط عناصری که توی HTML ساپورت میشن مثل باتن ها یا تکست باکس نمایش داده میشن. خلاصه انگار شما یک جنازه تحویل گرفتین که نه قادر به حرکته و نه حرف زدن.
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: FARZAD BLACK
#15
پس یعنی من باید اپپلیکیشنی رو که میسازم تمام آنلاین کنم؟
من نوجوانی با استعداد در زمینه فعالیت های رایانه ای هستم و به دلیل استعداد بالا در زمینه طراحی کاراکتر و انیمیشن سازی با  رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملاقات داشتم.ولی با وجود این همه استعدا، پدر و مادرم با فعالیت من با کامپیوتر مخالفت دارند و مانع پیشرفت من در زمینه بازی سازی می شوند.با وجود این همه مشکلات من به صورت نا محسوس به این حرفه ادامه می دهم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#16
(1399/5/9، 06:30 عصر)FARZAD BLACK نوشته است: پس یعنی من باید اپپلیکیشنی رو که میسازم تمام آنلاین کنم؟
اینطور به نظر میرسه
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: آموزش دهنده ، FARZAD BLACK


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  قفل مراحل Mahdi1386 26 600 1399/5/18، 08:20 عصر
آخرین ارسال: Mahdi1386
  راه اندازی تبلیغات تپسل alirezagamemaker 5 1,493 1399/5/15، 06:42 عصر
آخرین ارسال: FARZAD BLACK
  دانلود صوت و اسفاده در بازی mjavad 15 399 1399/5/14، 12:11 صبح
آخرین ارسال: mjavad
  حرکت مهره مار پله [email protected] 2 85 1399/5/13، 01:59 صبح
آخرین ارسال: محمد 82
  محاسبه فرمول محمد 82 3 119 1399/5/11، 12:24 عصر
آخرین ارسال: Master Badfar

پرش به انجمن: