(1399/5/13، 08:35 عصر)آموزش دهنده نوشته است: آفرین خیلی بازیتون قشنگه فقط یه سوال داشتم کاراکتر های بازیتونو خودتون طراحی میکنید؟؟ الان اگه من بخوام به سطح شما توی تری دی مکس برسم و بتونم کم و بیش خودم کاراکتر سه بعدی بسازم باید از کجا شروع کنم؟؟ممنون میشم به سوالاتم جواب بدین. با تشکر
ممنونم از لطفتون
بله مدلسازیها از خودم هست.
راستش من اصلا مرجع خوبی برای جواب به این سوال شما نیستم. من از دیدگاه هنری وارد دنیای سه بعدی سازی نشدم. من بواسطه انجام پروژه های مهندسی وارد سه بعدی سازی شدم. تفاوت این دو بخش در این هست که شما وقتی از دیدگاه هنری وارد دنیای سه بعدی سازی میشین احجام سه بعدی رو مثل یک خمیر بازی با اشکال غیر هندسی و غیر ریاضی مدلسازی میکنین مثل ساخت صورت انسان که احجام هندسی با فرمولهای ریاضی ساخته نمیشه اما در مدلسازی مهندسی شما احجام سه بعدی رو به صورت نسبتهای ریاضی دقیق و یک به یک مدلسازی میفرمایید. مثل مدلسازی یک ساختمان و یا ماشین و یا یک کارخانه. برای همین من مدلسازی فضاها رو با نقشه کشی سه بعدی در اتوکد اول مدل میکنم و بعد وارد برنامه 3dmax میکنم و متریال میدم (به جز شخصیتهای انسانی). البته من فقط با 3dmax مدلسازی نمیکنم اما نهایتا همه کار در تری دی مکس جمع میشه.
جمع بندی بکنم که اگر برای بازیسازی دنبال یادگیری تری دی مکس و یا مایا هستید میتونید فقط با یادگیری یکی از این دو نرم افزار به خواسته هاتون برسین اما اگر تری دی مکس رو برای انجام پروژه های مدلسازی مهندسی میخواین یاد بگیرین مثل مدلسازیهای پروژه های معماری که پول خوبی هم توش هست, حتما باید اول مدلسازی در اتوکد سه بعدی با نسبتهای یک به یک و دقیق انجام بشه و صرفا در تری دی مکس متریال دهی و نورپردازی و رندر بشه.
آموزشهای فارسی و انگلیسی تری دی مکس هم تا دلتون بخواد فراون هست.