شهر مردگان... (کیک بوکسور3)
#31
سلام علیرضا جان
من فکر کنم در پست اول توضیح دادم که چون این سبک بازی تجربه اولم بود بنابراین کمترین زمان رو صرف بکگراند سازی کردم چون نگرانی اصلی من از بابت ساخت کلیت بازی در زمان محدود بود. اصلا طرح اولیه من ساخت سه بعدی یک لوکیشن معروف در ایران و یا شاید در تهران بود که اتفاقات در اون مکان که حالا همه ساکنانش مردن میوفتاد اما اصلا به چند دلیل پشیمون شدم. یکی وقت محدودم بود و از اون مهمتر تعبیرات سیاسی که ممکن بود از این شهرمردگان بشه که واقعا دیگه حوصله نداشتم بیام برای هر چیز ابلهانه ای پاسخگو باشم. پس تصمیم گرفتم انرژیم رو صرف خود بازی بکنم با زمان کمی که داشتم. اما اگر نظر شخص خودم رو بخوای من صد در صد تو بازیهای نمای بالا نمای پرسپکتیو رو ترجیح میدم. به نظرم نمای ارتوگرافیک به درد بازیهای استراتژیک میخوره چون نمای پرسپکتیو تو نمای دید از بالا هم جذابیت بصری بیشتری داره و هم دست شما برای جزییات بازتره و دیگه اینکه تو نماهای فلت از بالا هم قبلا همه بازی ساختن دیگه. اما این نما مشکلات خودش رو داره یعنی در واقعیت وقتی شما دوربین رو بالا میکارین و کاراکتر تو محیط با نمای پرسپکتیو حرکت میکنه وقتی کاراکتر به گوشه های تصویر میره زاویه دیده شدن کاراکتر هم باید تغییر جزیی بکنه که درآوردنش تو بازی دوبعدی سخته (البته شدنیه) اما کاربر عادی به نظرم خیلی متوجه این موصوع نمیشه مگر افراد خیلی ریزبین. بنابراین به نظرم اشکال قابل چشم پوشی بود.
بازم از توجهتون به بازی متشکرم.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: alirezaa82
#32
(1399/5/25، 06:37 صبح)nariman نوشته است: سلام علیرضا جان
من فکر کنم در پست اول توضیح دادم که چون این سبک بازی تجربه اولم بود بنابراین کمترین زمان رو صرف بکگراند سازی کردم چون نگرانی اصلی من از بابت ساخت کلیت بازی در زمان محدود بود. اصلا طرح اولیه من ساخت سه بعدی یک لوکیشن معروف در ایران و یا شاید در تهران بود که اتفاقات در اون مکان که حالا همه ساکنانش مردن میوفتاد اما اصلا به چند دلیل پشیمون شدم. یکی وقت محدودم بود و از اون مهمتر تعبیرات سیاسی که ممکن بود از این شهرمردگان بشه که واقعا دیگه حوصله نداشتم بیام برای هر چیز ابلهانه ای پاسخگو باشم. پس تصمیم گرفتم انرژیم رو صرف خود بازی بکنم با زمان کمی که داشتم. اما اگر نظر شخص خودم رو بخوای من صد در صد تو بازیهای نمای بالا نمای پرسپکتیو رو ترجیح میدم. به نظرم نمای ارتوگرافیک به درد بازیهای استراتژیک میخوره چون نمای پرسپکتیو تو نمای دید از بالا هم جذابیت بصری بیشتری داره و هم دست شما برای جزییات بازتره و دیگه اینکه تو نماهای فلت از بالا هم قبلا همه بازی ساختن دیگه. اما این نما مشکلات خودش رو داره یعنی در واقعیت وقتی شما دوربین رو بالا میکارین و کاراکتر تو محیط با نمای پرسپکتیو حرکت میکنه وقتی کاراکتر به گوشه های تصویر میره زاویه دیده شدن کاراکتر هم باید تغییر جزیی بکنه که درآوردنش تو بازی دوبعدی سخته (البته شدنیه) اما کاربر عادی به نظرم خیلی متوجه این موصوع نمیشه مگر افراد خیلی ریزبین. بنابراین به نظرم اشکال قابل چشم پوشی بود.
بازم از توجهتون به بازی متشکرم.


دقیقا نریمان جان همینو میخواستم بگم. همون چند خط اخر که گفتی. نمای پرسپکتیو نمای زیباتری هست اما خب برای دو بعدی ایده ال نیست. چون همون جوری که گفتی وقتی صحنه و دوربین حرکت میکنه مثلا نماها زوایای دیوار و سایر اشیا هم باید تغییر،کنه که اگر ثابت باشه حالت طبیعی نداره. البته همون طوری که گفتی مسلما زیاد به چشم کاربر عادی نمیاد. خصوصا اگر فیلد آف ویو و وسعت دید کم باشه زیاد مشخص نیست.
ببخشید قصدم ایراد گرفتن نبود. به هر حال بازی چون خیلی نکات مثبت داره و عالی شده گفتم این موارد جزئی رو هم در نظر داشته باشی به هر حال به قول شاعر
عیب پاکان زود هویدا می شود
موی اندر شیر خالص زود پیدا می شود!
البته خودمم رو پروڗه شبه سه بعدی دارم کار میکنم و دقیقا همین مشکل رو دارم . و تو این جور مواقع باید یه جوری با ایجاد خطای دید و ... سعی کنیم این مشکل به حداقل برسه در بازی دو بعدی.
بازم ممنون .
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman ، shazde
#33
ممنونم علیرضا جان از لطفت به من. اتفاقا خیلی خوشحال میشم که اشکالاتم بهم گفته بشه. شما کاملا درست میگید تغییر زاویه درست نمای پرسپکتیو از بالا در بازی من فقط در همون محیط نمای از بالای maze یا مارپیچی هست که تو بازی گذاشته شده. اگر در فیلم بازی ببینید در مرحله ای که کاراکتر در فضای مارپیچ که دیوارهاش سیاه و کف محیط خون قرمز هست با عنکبوتهای سیاه, تغییر زاویه دید دیوارها با حرکت دوربین تغییر میکنه که البته این خطای دید هست اما دقیقا شبیه سازی واقعی حرکت دوربین از بالا در نمای پرسپکتیو هست اما مسلمه که برای کل محیط اجراشدنش غیر ممکنه. برای کاراکتر هم میشه در گوشه های صفحه محدوده گذاری کرد که اگر کاراکتر به اون فضاها رفت انیمیشنهاش عوض بشه که البته حجم بازی رو بالا میبره اما شدنیه. اینهارو گفتم که شاید تو بازی شما کمکی بهتون بکنه.
امیدوارم موفق باشید.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، alirezaa82
#34
(1399/5/25، 09:18 صبح)nariman نوشته است: ممنونم علیرضا جان از لطفت به من. اتفاقا خیلی خوشحال میشم که اشکالاتم بهم گفته بشه. شما کاملا درست میگید تغییر زاویه درست نمای پرسپکتیو از بالا در بازی من فقط در همون محیط نمای از بالای maze یا مارپیچی هست که تو بازی گذاشته شده. اگر در فیلم بازی ببینید در مرحله ای که کاراکتر در فضای مارپیچ که دیوارهاش سیاه و کف محیط خون قرمز هست با عنکبوتهای سیاه, تغییر زاویه دید دیوارها با حرکت دوربین تغییر میکنه که البته این خطای دید هست اما دقیقا شبیه سازی واقعی حرکت دوربین از بالا در نمای پرسپکتیو هست اما مسلمه که برای کل محیط اجراشدنش غیر ممکنه. برای کاراکتر هم میشه در گوشه های صفحه محدوده گذاری کرد که اگر کاراکتر به اون فضاها رفت انیمیشنهاش عوض بشه که البته حجم بازی رو بالا میبره اما شدنیه. اینهارو گفتم که شاید تو بازی شما کمکی بهتون بکنه.
امیدوارم موفق باشید.


ممنون اتفاقا میخواستم بپرسم که برای مرحله مارپیچ چکار،کردید. از این نظر خیلی خوب کار شده بود .
بله انیمیشن ها و تعداد حالات اشیا هم میشه اضافه بشه . اینم فکر خوبیه. البته بازم همون طوری که گفتید حجم بازی میره بالا . که اگه اصرار به این کار داشته باشیم بهتره بریم سراغ یه انجین سه بعدی .
پ.ن
یکی از مصادیق بارز این اشتباه (یعنی به کار بردن نمای پرسپکتیو تو بازی دو بعدی ) چند تا از بازیهای اقای گنجه زادگان بود که از تصاویر واقعی کوچه و خیابون استفاده کرده بود که موقع حرکت بسیار تابلو ! بودند چون کلا قانون زاویه دید و پرسپکتیو رو نقض میکردند . هر چند به نظرم همون هم شاید نصفی از،بازیکن ها متوجه نمیشدند که چنین اشکالی وجود داره. یعنی یه چیز غیر نرمالی رو شاید حس میکردند ولی این که دقیقا مشکل چیه رو نه !
من این کاری که دارم میکنم در واقع ترکیبی از،نماهای ارتوگرافیک از بالا و پرسپکتیو در مکان های خاص هست. یعنی یه محیط وسیع رو بوجود بیاورم که از بالا بشه توی اون حرکت کرد و برخی نقاط خاص اون لایوت ها رو پرسپکتیو میکنم که بعنوان یه مرحله جداگونه باشند در واقع. البته تو این مراحل تصاویر ثابت است و دودبین حرکتی نمیکنه فقط کاراکتر جابجا میشه که اون هم با کدنویسی تغییر اندازه و اسکیل میشه خطای دید ایجاد کرد که این مورد کمتر به چشم بیاد .
بازم ممنون از راهنماییهات
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman
#35
در مرحله مارپیچ از افکت سایه استفاده شده که از بالا برای احجام سیاه القای پرسپکتیو میکنه که البته برای احجام رنگی این کاربرد رو نداره. اگر شما روزی تصمیم بگیرید بازی با محیط تیره و سیاه و سفید بسازید (مشابه بازیهای آقای مهدی فنایی) با این روش میتونید با نمای از بالا کاملا القای پرسپکتیو بکنید.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: alirezaa82
#36
چرا همه میگن خوبه
هیچ چیزش خوب نیست نه گرافیک خوب داره نه رابط کاربری داره
کجاش خوبه این الان
کد:
public void myLifeStyle (var life)
{
      var createGame;
      var anime;

      if ( anime == false && createGame == false )
       {
             Destroy(life);
       }
}
^_^
مثل بعضیا خودمو دست بالا نمی گیرم که پند بدم
مث بعضیا هم بچه نیستم که شعر و حدیث بنویسم
مثل بعضیا هم خیره نیستم هنو یه بازی رو نساختم عکسشو بزارم امضا
فقط حال و روز دلمو گفتم
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman
#37
(1399/5/25، 03:12 عصر)Kaneki نوشته است: چرا همه میگن خوبه
هیچ چیزش خوب نیست نه گرافیک خوب داره نه رابط کاربری داره
کجاش خوبه این الان

‌شما اگر راست میگید
خودتون یک بازی بسازید که خوب باشه
با تشکر
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Amirhesam.kh ، amin hosseini ، nariman ، hesam3 ، shazde
#38
(1399/5/24، 03:55 عصر)nariman نوشته است: سلام
ببخشید من متوجه منظورتون از "تمام صفت" نمیشم؟
منظورتون تمام صفحه هست؟



 بله
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#39
(1399/5/25، 04:15 عصر)Mahdi1386 نوشته است:
(1399/5/24، 03:55 عصر)nariman نوشته است: سلام
ببخشید من متوجه منظورتون از "تمام صفت" نمیشم؟
منظورتون تمام صفحه هست؟
 بله

سلام مجدد
آقا مهدی من کار خاصی انجام نمیدم فقط بازیهام رو با توجه به لند اسکیپ بودن و یا پرتریت بودن بازی روی یکی از دو سایز متداول 480×854 و یا بالعکس 854×480 تنظیم میکنم (در قسمت تنظیمات بازی). البته این سوال شما بارها و بارها در انجمن پرسیده شده اما چون مشخصا از بنده پرسیدید خدمتتون مجدد جواب دادم.  کلا جستجوی در انجمن خیلی میتونه به شما تو رفع مشکلات دیگه تون کمکتون کنه. فقط یک نکته رو تا یادم نرفته بگم که این روش من ابتدایی ترین روش و ساده ترین روش هست. اما اگر به طور حرفه ای و برای همه گوشیها و تبلتها میخواین فول اسکرین باشین جناب آقای حسن ثنایی (آقا حسام) یک پلاگین تخصصی برای فول اسکرین کردن نوشتن که اگر سرچ بفرمایید و یا روی لینک امضای ایشون بزنین میتونید ببینیدش.
موفق باشید.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hesam3 ، shazde ، Mehraad Jam


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بازی فوتبال گل کوچیک ایرانی (شوت یه ضرب!!!) nariman 6 181 1399/7/20، 07:00 صبح
آخرین ارسال: nariman
  انتشار بازی بی هویت Hossein.Bararian 17 669 1399/7/2، 12:32 عصر
آخرین ارسال: oak
  مسیرشکن MdSarli 7 432 1399/6/30، 01:07 صبح
آخرین ارسال: ⁩mahdiyar
  انتشار بازی cobra fight 1 nariman 41 2,377 1399/6/28، 12:27 عصر
آخرین ارسال: Mehraad Jam
Shocked بازی شیرو موتوری در کافه بازار alii 22 2,332 1399/6/19، 03:31 عصر
آخرین ارسال: Amirhesam.kh

پرش به انجمن: