انجمن تخصّصی کانستراکت

نسخه‌ی کامل: ناشر تخصصی بازیهای کانستراکت خارج از ایران؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز...
میخواستم بدونم کسی از دوستان اطلاعی داره که در خارج از ایران، ناشری وجود داره که تخصصی بازیهای کانستراکت رو منتشر کنه (غیر از بازیهای html5) و یا حداقل یکی از حوزه های تخصصیش انتشار بازیهای کانستراکت تو مارکتهای خارجی باشه و مشخصا سابقه انتشار بازی موفق کانستراکتی رو داشته باشه (مثلا توی گوگل پلی)؟
چون اگر فرض کنیم ناشر خارجی بازی کانستراکتی رو بپسنده نهایتا باید سیستم مالی و تبلیغی خودش رو روی بازی پیاده کنه و در مورد بازیهای غیر پریمیومی اون ناشر باید خودش دانش و تجربه پیاده سازی تو کانستراکت رو داشته باشه.
بنابراین تعداد ناشرین بالقوه، خیلی کم میشه!
من تا جایی که گشتم چیزی پیدا نکردم.
سلام کانستراکت 2 برای بازی حرفه ای که ناشر معتبر خارجی در هر پلتفرمی چه کامپیوتر چه گوشی منتشر کند و درآمد بالایی داشته باشد یک موتور از رده خارج است. ته ظرفیت کانستراکت 2 ساخت بازی های آبکی برای بازار داخل کشور هست که درآمدی هم نخواهد داشت. خود بازی های html با استقبال قابل توجه هم درآمد چندانی نخواهند داشت.
شما اگر واقعا اهل وقت گذاشتن و کار حرفه ای هستید باید بروید سراغ یونیتی. مگر اینکه هنرمند دوبعدی حرفه ای باشید و مثل بازی آقای رضایی انیمیشن های بازی را در نرم افزاری مثل ادوبی انیمیت بسازید و در موتور بازی سازی فقط انیمیشن ها را اجرا کنید و بدون تبلیغ و پرداخت درون برنامه منتشر کنید.
پیشنهاد من برای وقت گذاشتن و کار حرفه ای این است که یک بازی خارجی موفق را با ایجاد تغیراتی که مشکل کپی رایت را حل کند دوباره سازی کنید. در یونیتی هم asset هایی موجود است که بدون کد نویسی انواع سبک های بازی را ساخت. در خود یونیتی هم visual scripting موجود است.
لیست تعدادی از بازی های موفق که گیم پلی آن در یوتیوب موجود است و می توان گیم پلی را دانلود کرد و دید.
[تصویر:  list-game_j5mb.png]
از ابزار Adventure Creator هم برای ساختن بازی های سه بعدی و دو بعدی ماجراجویی می توان استفاده کرد. با استفاده از این ابزار بدون کدنویسی کل بازی قابل ساختن است.
آموزش ساختن بازی دو بعدی با Adventure Creator:
https://www.youtube.com/watch?v=podNefNl958

آموزش ساختن بازی سه بعدی با Adventure Creator:
https://www.youtube.com/watch?v=dzbyUA7adbw

آموزش های بیشتر در کانال یوتیوب سازنده Adventure Creator موجود است. لینک دانلود Adventure Creator ورژن 1.73.5:
https://hitfile.net/QJtxHe0?short_domain=hitf.cc

موتور یونیتی هم رایگان هست و بدون نگرانی از مشکلات کپی رایت می توان با ناشر خارجی کار کرد. البته مشکلات تحریم پایدار هست.
نمونه بازی های خوبی که می توان با استفاده از ابزار Adventure Creator ساخت بازی tiny room stories town mystery و بازی get acc_e55 هر دو برای موبایل است. گیم پلی هر دو بازی در یوتیوب موجود است. همچنین بازی Mekorama و Sizeable.
البته شما خودتان مدل ساز و سه بعدی کار هستید ولی برای دوستانی که این مطلب را میخوانند و علاقمند هستند معرفی مدل سازی مناسب بازی های گوشی:
برای ساخت نمونه بازی مثل tiny room stories town mystery و get acc_e55 نیاز به گرافیک عالی و ساخت معماهای جذاب است. برای ساخت گرافیک عالی و خوب بهترین نرم افزار بلندر است. که مزیت رایگان بودن هم برای مشکل کپی رایت نداشت دارد. برای ساخت بازی موبایل نیاز به گرافیک low poly دارد. بهترین آموزش های ساخت گرافیک low poly  در بلندر در کانال یوتیوب imphenzia و polygon runway موجود است. این آموزش هم متعلق به polygon runway است:
https://p30download.ir/fa/entry/93461/

این آموزش از imphenzia هم اصول اولیه مدل سازی low poly را آموزش می دهد:
https://www.youtube.com/watch?v=1jHUY3qoBu8

نرم افزار رایگان magicavoxel هم برای ساختن گرافیک در سبک voxel عالی هست و با کمی تمرین و به کمک آموزش های موجود در یوتیوب می توان گرافیک های سه بعدی جذاب برای بازی ساخت.
بازی های timpu's treasure و oniria crimes و shin'en the touryst و skellboy refractured نمونه های خوب بازی با گرافیک voxel هستن.
نرم افزار جدید و رایگان magicaCSG هم ساخته ephtracy است که همان سازنده magicaVoxel است. که برای ساخت مدل های سه بعدی مناسب است ولی هنوز ورژن دارای خروجی مناسب برای بازی سازی منتشر نشده است.
بازی 12 LOCKS هم نمونه بازی دو بعدی است که می توان با ابزار Adventure Creator ساخت.
در مورد داستان و طراحی معما هم بستگی به سلیقه سازنده دارد و هر چه طراحی داستان و معما بهتر جذب مخاطب هم بیشتر. موفق باشید.
 

 

 
(1400/4/6، 08:28 عصر)-unity- نوشته است: [ -> ]سلام کانستراکت 2 برای بازی حرفه ای که ناشر معتبر خارجی در هر پلتفرمی چه کامپیوتر چه گوشی منتشر کند و درآمد بالایی داشته باشد یک موتور از رده خارج است. ته ظرفیت کانستراکت 2 ساخت بازی های آبکی برای بازار داخل کشور هست که درآمدی هم نخواهد داشت. خود بازی های html با استقبال قابل توجه هم درآمد چندانی نخواهند داشت.
شما اگر واقعا اهل وقت گذاشتن و کار حرفه ای هستید باید بروید سراغ یونیتی. مگر اینکه هنرمند دوبعدی حرفه ای باشید و مثل بازی آقای رضایی انیمیشن های بازی را در نرم افزاری مثل ادوبی انیمیت بسازید و در موتور بازی سازی فقط انیمیشن ها را اجرا کنید و بدون تبلیغ و پرداخت درون برنامه منتشر کنید.
پیشنهاد من برای وقت گذاشتن و کار حرفه ای این است که یک بازی خارجی موفق را با ایجاد تغیراتی که مشکل کپی رایت را حل کند دوباره سازی کنید. در یونیتی هم asset هایی موجود است که بدون کد نویسی انواع سبک های بازی را ساخت. در خود یونیتی هم visual scripting موجود است.
لیست تعدادی از بازی های موفق که گیم پلی آن در یوتیوب موجود است و می توان گیم پلی را دانلود کرد و دید.
[تصویر:  list-game_j5mb.png]
از ابزار Adventure Creator هم برای ساختن بازی های سه بعدی و دو بعدی ماجراجویی می توان استفاده کرد. با استفاده از این ابزار بدون کدنویسی کل بازی قابل ساختن است.
آموزش ساختن بازی دو بعدی با Adventure Creator:
https://www.youtube.com/watch?v=podNefNl958

آموزش ساختن بازی سه بعدی با Adventure Creator:
https://www.youtube.com/watch?v=dzbyUA7adbw

آموزش های بیشتر در کانال یوتیوب سازنده Adventure Creator موجود است. لینک دانلود Adventure Creator ورژن 1.73.5:
https://hitfile.net/QJtxHe0?short_domain=hitf.cc

موتور یونیتی هم رایگان هست و بدون نگرانی از مشکلات کپی رایت می توان با ناشر خارجی کار کرد. البته مشکلات تحریم پایدار هست.
نمونه بازی های خوبی که می توان با استفاده از ابزار Adventure Creator ساخت بازی tiny room stories town mystery و بازی get acc_e55 هر دو برای موبایل است. گیم پلی هر دو بازی در یوتیوب موجود است. همچنین بازی Mekorama و Sizeable.
البته شما خودتان مدل ساز و سه بعدی کار هستید ولی برای دوستانی که این مطلب را میخوانند و علاقمند هستند معرفی مدل سازی مناسب بازی های گوشی:
برای ساخت نمونه بازی مثل tiny room stories town mystery و get acc_e55 نیاز به گرافیک عالی و ساخت معماهای جذاب است. برای ساخت گرافیک عالی و خوب بهترین نرم افزار بلندر است. که مزیت رایگان بودن هم برای مشکل کپی رایت نداشت دارد. برای ساخت بازی موبایل نیاز به گرافیک low poly دارد. بهترین آموزش های ساخت گرافیک low poly  در بلندر در کانال یوتیوب imphenzia و polygon runway موجود است. این آموزش هم متعلق به polygon runway است:
https://p30download.ir/fa/entry/93461/

این آموزش از imphenzia هم اصول اولیه مدل سازی low poly را آموزش می دهد:
https://www.youtube.com/watch?v=1jHUY3qoBu8

نرم افزار رایگان magicavoxel هم برای ساختن گرافیک در سبک voxel عالی هست و با کمی تمرین و به کمک آموزش های موجود در یوتیوب می توان گرافیک های سه بعدی جذاب برای بازی ساخت.
بازی های timpu's treasure و oniria crimes و shin'en the touryst و skellboy refractured نمونه های خوب بازی با گرافیک voxel هستن.
نرم افزار جدید و رایگان magicaCSG هم ساخته ephtracy است که همان سازنده magicaVoxel است. که برای ساخت مدل های سه بعدی مناسب است ولی هنوز ورژن دارای خروجی مناسب برای بازی سازی منتشر نشده است.
بازی 12 LOCKS هم نمونه بازی دو بعدی است که می توان با ابزار Adventure Creator ساخت.
در مورد داستان و طراحی معما هم بستگی به سلیقه سازنده دارد و هر چه طراحی داستان و معما بهتر جذب مخاطب هم بیشتر. موفق باشید.
 

 

 

سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز.
خیلی ممنونم بابت این زحمت زیادی که کشیدی و رفرنس جامع و کاملی که معرفی کردی. من شک ندارم این متن و عملا مقاله شما برای بچه هایی که قصد یادگیری یونیتی رو دارن یک شورت کات فوق العاده هست.
اما میخوام خواهش کنم اجازه بدی آدمهایی مثل من که راهشون رو اشتباه انتخاب کردن اما ار راهی که درش قدم میزنن لذت میبرن تو دنیای جاهلانه خودشون خوش باشن و باقی بمونن.
دوست من... من واقعا از کانستراکت لذت میبرم. دوسش دارم... برام راهی به وجود آورده که رویا پردازی کنم... باور کن منم میدونم انجینهای بهتری وجود داره اما من بخصوص کانستراکت3 رو دوست دارم. عاشق بازیسازی با کانستراکتم. بزرگترین لذت اوقات استراحتم بازیسازی با کانستراکت هست...
حتما اون داستان معروف موسی و شبان دوران تحصیلمون رو یادت هست... من و امثال من همون چوپانه هستیم... درسته تو گمراهی هستیم اما داریم از این گمراهیمون لذت میبریم و با خدای خودمون عشق بازی میکنیم...
اجازه بده تو لذت گمراهی خودمون باقی بمونیم.
شما خودتون فرمودین که من در اصل مدلساز سه بعدی هستم...
بله من یکی از تخصص هام مدلسازی سه بعدی هست, اونم نه کاراکتر انسانی... من پیچیده ترین مدلهای مهندسی سه بعدی پروژه های بزرگ صنعتی و ساختمانی رو با نرم افزارهای تخصصی اول طراحی و بعد مدلسازی میکنم. اونم نه برای فقط پروژه های ایران بلکه برای کلی از کارفرماها و شرکتهای خارج از ایران. شما تو خیلی از سایتهای مشهور مدلسازهای حرفه ای دنیا اگر تشریف ببرین پیج تخصصی مدلهای بنده و حتی مدلهای ارایه شده برای فروش بنده رو میتونید ببینید.
قطعا برای من که از مدلسازی سه بعدی وارد بازیسازی شدم, بدترین انتخاب ممکن, کانستراکت هست اما دارم ازش لذت میبرم. بذار عاشقهایی مثل من از جهلشون لذت ببرن... خیلی دنبال هدایت این جماعت نباش.
اما این چیزی از ارزش متن و زمانی که در بالا برای معرفی بهترین روشهای یادگیری و بازیسازی با یونیتی حتی بدون کدنویسی شما زحمت کشیدی و تهیه کردی... کم نمیکنه.
خیلی خیلی ممنونم بابت اینکه دانشت رو با ما به اشتراک گذاشتی.
ارادتمند...
سلام به همه ی بچه های انجمن.
مدتی هست وقتی برای ارسال مطلب توی انجمن ندارم
ولی مطالب رو میخونم همیشه.

توی این یکی پست نتونستم جلوی خودمو بگیرم 4
بازی هایی که با کانستراکت ساخته میشه آبکیه؟ 33 ‌ فقط چون با کانس ساخته شده؟  39


منه ناشر _ منه گیمر _ منه بیننده , برام مهم نیست بازی با چی ساخته شده
برام مهم نی این بازی یا فیلم یا انیمیشن کجا ساخته شده با چه تکنیکی ساخته شده
برام "لذت بردن" مهمه

مدتی هست بازی های کانس رو ندیدم واسه همین با انیمیشن واست مثال بزنم

یه انیمیشن داریم به اسم Onward مال پیکساره به اون عظمت و کلی آرتیست و فلان و بهمان ....
یه استاپ موشن داریم به اسم A Shaun The Sheep Movie: Farmageddon که اسم تکنیکش مشخصه.
یه انیمیشن دیگه داریم به اسم WolfWalkers دوبعدیه کامل

بودجه و تبلیغات و کمپانی و تعداد نفراتِ Onward کجا و بودجه و تبلیغات و کمپانی و تعداد نفراتِ A Shaun The Sheep و WolfWalkers کجا

مقدار فروششون رو هم میتونید سرچ کنید
امتیازاشون رو هم همینطور
A Shaun The Sheep این یکی که کلا بی کلامه خخخخخ
ولی ببین چقد خوب ساختن که تو اول تا آخرشو با دقت میشینی نگا میکنی و لذت میبری.
WolfWalkers اینو که نگم برااااااااات
فقط برو ببینش.

از عمد رفتم سراغ انیمیشن که بگم اونجا هم مهم " لذت بردن "ــه نه اینکه با چی و چطور ساخته شده.



خلاصه
درگیر سه بعدی _ دو بعدی  بودن نباشید
کانستراکت تا وقتی بشه ازش خروجی گرفت , زنده باقی میمونه
انجین وسیله س , اون ایده ای که توی مغزته اصل کاریه
وگرنه الااااااااااااا ماشاالله بازی سه بعدی آبـــــــــــــــــــــــــــــــــکی داریم 4
حتی بعضیاشون آبکی هم زیادیشونه.

 
(1400/4/7، 02:34 عصر)shazde' نوشته است: [ -> ]سلام به همه ی بچه های انجمن.
مدتی هست وقتی برای ارسال مطلب توی انجمن ندارم
ولی مطالب رو میخونم همیشه.

توی این یکی پست نتونستم جلوی خودمو بگیرم 4
بازی هایی که با کانستراکت ساخته میشه آبکیه؟ 33 ‌ فقط چون با کانس ساخته شده؟  39


منه ناشر _ منه گیمر _ منه بیننده , برام مهم نیست بازی با چی ساخته شده
برام مهم نی این بازی یا فیلم یا انیمیشن کجا ساخته شده با چه تکنیکی ساخته شده
برام "لذت بردن" مهمه

مدتی هست بازی های کانس رو ندیدم واسه همین با انیمیشن واست مثال بزنم

یه انیمیشن داریم به اسم Onward مال پیکساره به اون عظمت و کلی آرتیست و فلان و بهمان ....
یه استاپ موشن داریم به اسم A Shaun The Sheep Movie: Farmageddon که اسم تکنیکش مشخصه.
یه انیمیشن دیگه داریم به اسم WolfWalkers دوبعدیه کامل

بودجه و تبلیغات و کمپانی و تعداد نفراتِ Onward کجا و بودجه و تبلیغات و کمپانی و تعداد نفراتِ A Shaun The Sheep و WolfWalkers کجا

مقدار فروششون رو هم میتونید سرچ کنید
امتیازاشون رو هم همینطور
A Shaun The Sheep این یکی که کلا بی کلامه خخخخخ
ولی ببین چقد خوب ساختن که تو اول تا آخرشو با دقت میشینی نگا میکنی و لذت میبری.
WolfWalkers اینو که نگم برااااااااات
فقط برو ببینش.

از عمد رفتم سراغ انیمیشن که بگم اونجا هم مهم " لذت بردن "ــه نه اینکه با چی و چطور ساخته شده.



خلاصه
درگیر سه بعدی _ دو بعدی  بودن نباشید
کانستراکت تا وقتی بشه ازش خروجی گرفت , زنده باقی میمونه
انجین وسیله س , اون ایده ای که توی مغزته اصل کاریه
وگرنه الااااااااااااا ماشاالله بازی سه بعدی آبـــــــــــــــــــــــــــــــــکی داریم 4
حتی بعضیاشون آبکی هم زیادیشونه.

 

 
سلام اینکه "انجین وسیله س , اون ایده ای که توی مغزته اصل کاریه" حرف درستی هست ولی وقتی می شود از بهترین ابزار موجود به رایگان استفاده کرد چرا خودمان را محروم کنیم. اون هم از ترس کد نویسی و سی شارپ که دل آدم بلرزه.
"درگیر سه بعدی _ دو بعدی  بودن نباشید" این هم حرف درستی هست ولی یک تفاوت بین دو بعدی و سه بعدی هست. برای ساخت گرافیک عالی یا باید ذاتا هنرمند بود و گرافیک و انیمیشن دو بعدی عالی ساخت که یه معدودی از افراد این استعداد را دارند. یا باید گرفیک دو بعدی سطح پایین ساخت که باعث می شود بازی موفق ساختن خیلی سخت شود. برای عموم بازی سازان راه حل دیگر ساختن گرافیک سه بعدی هست. گرافیک سه بعدی عالی ساختن نیاز به استعداد ذاتی و هنرمند بودن ندارد نیاز اصلی تمرین و داشتن آموزش های خوب است.
"توی این یکی پست نتونستم جلوی خودمو بگیرم 4
بازی هایی که با کانستراکت ساخته میشه آبکیه؟ 33 ‌ فقط چون با کانس ساخته شده؟  39 ‌"
صحبت من درباره از رده خارج بودن کانستراکت 2 است. صحبت اصلی درباره ساخت یک بازی حرفه ای و انتشار بازی توسط یک ناشر معتبر خارجی برای کاربر خارجی و کسب درآمد بالا بود. اگر کسی حالا توان خرید لایسنس سالانه کانستراکت 3 را داشته باشد برای حرفه ای کار کردن کانستراکت 3 گزینه مناسبی هست. برای کسی که با زحمت فراوان یک بازی حرفه ای داخل کانستراکت 2 ساخته و بازی را برای ناشر معتبر خارجی ارسال می کند موضوع لایسنس کانستراکت 2 و تبلیغ درون برنامه و پرداخت درون برنامه و آپدیت های بعدی برنامه مشکل ساز خواهد شد.
وقتی یک بازی برای ناشر خارجی ارسال می شود موضوع ساخت بازی با کانستراکت 2 بجای کانستراکت 3 و موضوع لایسنس برنامه برای ناشر ایجاد ابهام خواهد کرد و تا زمانی که تکلیف آن روشن نشود انتشار بازی دشوار خواهد بود.
ممکن است یک نفر همین حالا یک بازی بسیار موفق با کانستراکت 2 بسازد و خودش در مارکت خارجی منتشر کند و به درآمد بالایی هم برسد ولی این دلیل نمی شود که این راه را همه افراد طی کنند. در مارکت های خارجی و مخصوصا بازی موبایل عموم افراد با موتور یونیتی بازی موفق ساخته اند. در یونیتی تا درآمد شما از حدود صد هزار دلار تجاوز نکند مشکلی در لایسنس نخواهید داشت و می توان از آخرین ورژن یونیتی به رایگان استفاده کرد.
در مورد انیمیشن ها هم موفقیت یک انیمیشن ارتباط با هنر و خلاقیت هنرمند سازنده آن را دارد وگرنه انیمیشن بسیار موفق ژاپنی وجود دارد که روی کاغذ کشیده شده و ابزار ساخت انیمیشن اهمیت چندانی ندارد. اگر هر کسی در هر نرم افزار ساخت انیمیشن دو بعدی انیمیشن های خلاقانه و جذاب بسازد و توسط هر موتور بازی سازی این انیمیشن ها را اجرا کند و خروجی بگیرد بازی موفق خواهد بود، ولی همه افراد هنرمند نیستند.
موضوع اصلا خوب بودن یا بد بودن ابزار و موتور بازی سازی نیست. موضوع کاربرد این ابزار و توانایی اداره یه پروژه موفق است. وقتی هدف شما رسیدن به درآمد بالا و دلاری باشد باید از ابزاری استفاده کرد که در تعامل با شرکت های خارجی از جمله مارکت گوگل و کار با ناشر های معتبر به در بسته نخورد. موفق باشید.







 
بله لایسنس رو بعضی ناشرین درخواست میکنن ازمون
ولی کسی که بازیش رو یک ناشر ببینه و قبولش کنه , صددرصد جور کردن پول لایسنس کانستراکت مسئله ی وحشتناکی نخواهد بود و میتونه خریداری کنه لایسنس رو.

موضوع اصلا خوب بودن یا بد بودن ابزار و موتور بازی سازی نیست. موضوع کاربرد این ابزار و توانایی اداره یه پروژه موفق است. وقتی هدف شما رسیدن به درآمد بالا و دلاری باشد باید از ابزاری استفاده کرد که در تعامل با شرکت های خارجی از جمله مارکت گوگل و کار با ناشر های معتبر به در بسته نخورد. موفق باشید.

کاملا درسته و موافقم که برای پیشرفت " بهتره " بریم با انجین های به روز کار کنیم ولی بقول آقا نریمان , وقتی از کار با این انجین لذت میبرم و دوستش دارم جای صحبت دیگه ای نمی‌مونه 4
نمونه ی بارز این صحبتِ من , آقا مهرداده
دوتا بازی اخیرش که کلی سرو صدا هم کرده  41 ‌ با دوتا انجین کم نام و نشان بوده نه با یونیتی. 
و ناشرین هم اصلا کاری به انجین نداشتن 
پس اصلا نگران این نباشید که چون با فیوژن ساختم بازیم رو , ناشر جواب رد میده.



در مورد انیمیشن ها هم موفقیت یک انیمیشن ارتباط با هنر و خلاقیت هنرمند سازنده آن را دارد وگرنه انیمیشن بسیار موفق ژاپنی وجود دارد که روی کاغذ کشیده شده و ابزار ساخت انیمیشن اهمیت چندانی ندارد. اگر هر کسی در هر نرم افزار ساخت انیمیشن دو بعدی انیمیشن های خلاقانه و جذاب بسازد و توسط هر موتور بازی سازی این انیمیشن ها را اجرا کند و خروجی بگیرد بازی موفق خواهد بود، ولی همه افراد هنرمند نیستند.

حرف منم همینه
خلاقیته مهمه که داشته باشیم یا نه
وگرنه اگر بازی که داریم میسازیم خلاقیت نداشته باشه نو آوری نداشته باشه و... کلی فاکتور مهم
چه با کانس ساخته بشه چه با آنریل , با چیزی جز شکست رو به رو نمیشه

کما اینکه بله بالاخره باید پیشرفت کرد اگر بخوایم در پروژه های بزرگ سهیم باشیم 
مخصوصا بچه های جوونتر انجمن که این سه ماه تابستون کلی وقت آزاد دارن.

ولی یکی مثل من و آقا نریمان بقول معروف در حال حاضر با کانس عشق میکنیم  چون کاری که میخوایم انجام بدیم با کانس شدنیه4 
تا وقتی که ببینیم دیگه جوابگوی کارمون نیست.
اول از همه من سلام عرض کنم خدمت محمد عزیز (شازده) امیدوارم تو هر کاری که الان واردش شدی موفق و خوشحال باشی. چون از نظر من خوشحال بودن تو انجام هر کاری از موفق بودن مهمتر هست. محمد جان امیدوارم دوباره سایتون رو بالای سر بچه های انجمن ببینیم.

اما من جدای از تعصب یک چیزی رو در مورد صحبتهای دوستمون با اکانت یونیتی عرض کنم.
اتفاقا ایشون یک سری نکات رو خیلی درست بهش اشاره کردن. شاید نحوه بیان گزنده بود اما مطلب درست بود.
ببینید اساسا بخش نهایی و اصلی ساخت بازی بخش انتشار و عرضه بازی هست. ما فرض کنیم که همه اکانت کانس3 داریم و مشکلی بابت خروجی و انتشار و لایسنس و ... نداریم. بازم فرض کنیم همه هنرمندیم و یک گرافیک و انیمیشن دوبعدی عالی رو تبدیل به یک بازی جذاب کردیم...
مشکل اساسی انجینهای کمتر مشهوری مانند کانستراکت این هست که شما نمیتونین ناشری که قبلا بازی موفق کانستراکتی تو مارکتها بالا آورده باشه رو به راحتی پیدا کنین و حالا تازه در مرحله دوم برین و کارتون رو بهش عرضه کنین و امیدوار باشین که بازیتون رو بپسنده.
چون درسته پیاده سازی سیستم مالی و درآمدزایی تو کانس کار پیچیده ای نیست اما در نهایت باید ناشر بیاد و خودش پلاگین پرداخت درون برنامه ای خودش رو روی بازی بگذاره و یا باید خودش سیستم درآمدی تبلیغات ادموب رو روی حساب بانکی خودش ست کنه.
پول اول باید به حساب ناشر بره و بعد طبق قرارداد اون سهم شمارو بده. نمیشه که ناشر بگه من تیم فنی ام کانستراکت کار نکردن و بلد نیستن لطفا خودت سیستم درآمدزایی بازی رو روی حساب بانکی من ست کن!!!
حالا پیدا کردن ناشری که قبلا تجربه انتشار موفق بازی کانستراکتی رو داشته باشه خودش میشه معضل جدید. بازیسازهای انجینهای پرطرفداری مثل یونیتی و آنریل این بدبختیهارو ندارن.
خود ما یک پلاگین تپسل ساده میخوایم رو بازیمون بگذاریم هزار بار دست به دامن آقا میلاد میشیم. اگر یه روزی عین الان دیگه آقا میلاد حال نکنن و پلاگین برای کانس3 نزنن ما باید قید بازیسازی با کانس رو بزنیم. چون تعداد افراد جامعه بازیساز انجینهایی مثل کانستراکت کمه.
و با توجه به مشکل بزرگ پیدا نشدن ناشر متخصص کانس, بازیساز مجبوره خودش شخصا بازیش رو منتشر کنه و براش تبلیغ کنه که این واقعا نشدنیه. روزانه صدها بازی تو گوگل پلی منتشر میشه. چقدر یک بازی خوب بدون تبلیغات گسترده ای که ناشرها میکنن این شانس رو داره که بدون کمک دیده بشه؟ حالا هرچقدرم خوب باشه. اگر ناشر متخصص بازی رو بالا نیاره خود بازیساز خیلی بعیده به تنهایی بتونه.
پس دوستمون درست میگن. این مشکل کوچیکی نیست. اساسا هدف منم از زدن این تاپیک دقیقا رسیدن به همین نکته بود.
من همزمان با این انجمن, تو سیرا هم تاپیک زدم و همین سوال رو پرسیدم. اونجا هم کسی جوابی برام نداشت.
این ضعف رو من از سیستم بازاریابی سیرا میبینم که کاملا داره راه رو اشتباه میره. به جای اینکه دنبال دوزار اشتراک سالیانه یک تعداد کم بازیساز باشه میتونست کانس رو رایگان بکنه و کاربرهاشو افزایش بده و در عوض از راه های دیگه درآمدزایی میلیاردی بکنه. مثلا خودش ناشر و شریک تجاری بازیهای با استاندارد بالای کانس بشه. با بازیسازها قرارداد شراکت 50 به 50 ببنده. بازیساز بازیش رو از فیلترهای ممیزی سیرا رد کنه و اگر پذیرفته شد سیرا از قدرت و نفوذ و تعداد کاربراش استفاده کنه و بازیهای خودش رو تو مارکتها بالا ببره. قطعا اگر بازیهای کانستراکتی لیست تاپ چارت رو پر کنن سیل عظیمی از بازیسازها سراغ این انجین ناشناخته میان.
و همینطور سیرا میتونه با افزایش کاربرهاش درآمدی چندین برابر اشتراک سالانه از است استورش داشته باشه.
من به نظرم سیرا داره به بدترین شکل ممکن به سمت خودکشی نزدیک میشه...
ممنون از لطفت نریمان جان1
دیگه الان سایه ی انجمن شما و باقی بچه ها هستین
فقط با احتیاط قدم بردارین ما این زیر میرا لِه نشیم. 4

واقعا برای خودمم جای سواله چرا سیرا همچین حرکت افتضاحی زد برای کانس 3
هزار و یک راه بود برای رسیدن به درآمدِ بیشتر
منتهی فکر میکنم تیمشون , تیم فعالی نیست یا با خودشون دو دوتا چارتا کردن و دیدن و استقبال زیادی از کانس دو نشده برای خرید و گفتن این کانس 3 رو آنلاین کنیم که نتونن کرک کنن و یه پولی گیرمون بیاد.( البته که نمیشه گِله کرد صاحب اختیارن )
شاید جیبشون که پر بشه بعدش بیان و همون نکاتی که اشاره کردی رو پیاده کنن.
امیدوارم همچین کاری بکنن بزودی.
(1400/4/7، 11:38 عصر)shazde نوشته است: [ -> ]ممنون از لطفت نریمان جان1
دیگه الان سایه ی انجمن شما و باقی بچه ها هستین
فقط با احتیاط قدم بردارین ما این زیر میرا لِه نشیم. 4

واقعا برای خودمم جای سواله چرا سیرا همچین حرکت افتضاحی زد برای کانس 3
هزار و یک راه بود برای رسیدن به درآمدِ بیشتر
منتهی فکر میکنم تیمشون , تیم فعالی نیست یا با خودشون دو دوتا چارتا کردن و دیدن و استقبال زیادی از کانس دو نشده برای خرید و گفتن این کانس 3 رو آنلاین کنیم که نتونن کرک کنن و یه پولی گیرمون بیاد.( البته که نمیشه گِله کرد صاحب اختیارن )
شاید جیبشون که پر بشه بعدش بیان و همون نکاتی که اشاره کردی رو پیاده کنن.
امیدوارم همچین کاری بکنن بزودی.

محمد عزیز, تا زمانیکه آرشیو 6 سال گذشته انجمن وجود داره و همه ما هر چندوقت یکبار میریم سراغش و اونجا از اطلاعات و راهنماییهای شما استفاده میکنیم و از متنانت و وقار و منش شما تو مدیریت لذت میبریم... این سایه شما رو سر انجمن ابدی هست...

خب بحث انتشار شخصی بچه های کانستراکت کار شد یه چیز باحال یادم اومد که به شما بچه های انجمن نشون بدم.
من چند وقت پیش یه بازیم رو تو سیرا معرفی کردم... یه کاربری اومد و ابراز لطف کرد و یک کامنتی زیر پستم زد. من چون خیلی تو فروم سیرا نرفته بودم و مطالبش رو نخونده بودم بنابراین کاربرهاش رو نمیشناختم. بعد فهمیدم که این بنده خدا شخصا و بدون ناشر, یک بازی نسبتا ساده و شاید بشه گفت با ایده تکراری فوتبالی تو گوگل پلی منتشر کرده که یک و نیم میلیون نصب خورده!
بعد ازش پرسیدم اگر اشکالی نداره میتونم بپرسم بازیتون چقدر براتون پول ساخته؟
بهم گفت 70 هزار دلار یعنی حدود یک و نیم میلیارد تومن. بعد منرو ارجاع داد به یک تاپیکی که قبلا تو سیرا بابت آنالیز درآمد این بازیش و نسبت درآمدی از روشهای مختلف درآمدی که عموما متکی بر تبلیغ بودن زده بود... تو این تاپیک خیلی اطلاعات باحالی بابت بازیش و موارد دیگه داده.
اگر دوست داشتین برین ببینینش:
Object moved
مطالب انگلیسیه اما به راحتی با گوگل ترنسلیت قابل فهمه.
امیدوارم بدردتون بخوره...
(1400/4/8، 07:32 صبح)nariman نوشته است: [ -> ]
(1400/4/7، 11:38 عصر)shazde نوشته است: [ -> ]ممنون از لطفت نریمان جان1
دیگه الان سایه ی انجمن شما و باقی بچه ها هستین
فقط با احتیاط قدم بردارین ما این زیر میرا لِه نشیم. 4

واقعا برای خودمم جای سواله چرا سیرا همچین حرکت افتضاحی زد برای کانس 3
هزار و یک راه بود برای رسیدن به درآمدِ بیشتر
منتهی فکر میکنم تیمشون , تیم فعالی نیست یا با خودشون دو دوتا چارتا کردن و دیدن و استقبال زیادی از کانس دو نشده برای خرید و گفتن این کانس 3 رو آنلاین کنیم که نتونن کرک کنن و یه پولی گیرمون بیاد.( البته که نمیشه گِله کرد صاحب اختیارن )
شاید جیبشون که پر بشه بعدش بیان و همون نکاتی که اشاره کردی رو پیاده کنن.
امیدوارم همچین کاری بکنن بزودی.

محمد عزیز, تا زمانیکه آرشیو 6 سال گذشته انجمن وجود داره و همه ما هر چندوقت یکبار میریم سراغش و اونجا از اطلاعات و راهنماییهای شما استفاده میکنیم و از متنانت و وقار و منش شما تو مدیریت لذت میبریم... این سایه شما رو سر انجمن ابدی هست...

خب بحث انتشار شخصی بچه های کانستراکت کار شد یه چیز باحال یادم اومد که به شما بچه های انجمن نشون بدم.
من چند وقت پیش یه بازیم رو تو سیرا معرفی کردم... یه کاربری اومد و ابراز لطف کرد و یک کامنتی زیر پستم زد. من چون خیلی تو فروم سیرا نرفته بودم و مطالبش رو نخونده بودم بنابراین کاربرهاش رو نمیشناختم. بعد فهمیدم که این بنده خدا شخصا و بدون ناشر, یک بازی نسبتا ساده و شاید بشه گفت با ایده تکراری فوتبالی تو گوگل پلی منتشر کرده که یک و نیم میلیون نصب خورده!
بعد ازش پرسیدم اگر اشکالی نداره میتونم بپرسم بازیتون چقدر براتون پول ساخته؟
بهم گفت 70 هزار دلار یعنی حدود یک و نیم میلیارد تومن. بعد منرو ارجاع داد به یک تاپیکی که قبلا تو سیرا بابت آنالیز درآمد این بازیش و نسبت درآمدی از روشهای مختلف درآمدی که عموما متکی بر تبلیغ بودن زده بود... تو این تاپیک خیلی اطلاعات باحالی بابت بازیش و موارد دیگه داده.
اگر دوست داشتین برین ببینینش:
Object moved
مطالب انگلیسیه اما به راحتی با گوگل ترنسلیت قابل فهمه.
امیدوارم بدردتون بخوره...
ممنون نریمان جان تاپیک خیلی مفیدی بود.
من قبلا این بازی رو دیده بودم پلن درآمدیش نسبتا ساده و سرراست بود. یعنی بنظرم پتانسیل بیشتری برا درآمدزایی داشت ولی خب این رقم فعلی هم عالیه  4
کلا برای ما ایرانیا تبلیغات خیلی بهتر از پرداخت درون برنامه جواب میده چون هم دردسرش کمتره هم آدم های بیشتری تبلیغ میبینن. اگه آدم بتونه یه جوری تبلیغات خارجی مثل ادموب یا یونیتی ادز تو بازیش بزاره. یا اگر هم نشد تپسل پلاس.
مثلا یادمه اون اوایل که نسخه انگلیسی 41148 تو گوگل پلی منتشر شده بود و یک میلیون نصب داشت، مهدی فنایی با یه سایت خارجی مصاحبه کرده بود و گفته بود من همینجوری توی بازیم تبلیغات گذاشتم، فقط وقتی کاربر یک اپیزود رو تموم میکرد یه تبلیغ نمایش داده میشد، و میگفت با این حال ماهانه 2000 تا 3000 دلار درآمد داشتم. میگفت اگه میدونستم اینجوریه زودتر از اینا تبلیغات میزاشتم و تعدادشم بیشتر میکردم 4
صفحه‌ها: 1 2