زبان مناسب برنامه نویسی برای یونیتی
#11

دوستان این لینک مقایسه خیلی خوبی بین جاوا و سی شارپ کرده در انتها نتیجه گرفته که سی شارپ کمی بهینه تر هست
و به خاطره پشتیبانی بیش تر از سی شارپ توصیه کرده با سی شارپ در یونیتی کار کنید

[url=http://dentedpixel.com/developer-diary/c-vs-unityscript-which-is-faster/]به این لینک برید 

[تصویر:  FPSGraph-Chart.jpg]
عمر با ارزشتون رو برای کار با انجین های ضعیف که آینده ای ندارند حروم نکنید دوره جامع و رایگان منتشر شد روی عکس کلیک کنید.

[تصویر:  imageTut.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#12
خوب منم همینو گفتم.
گفتم سی‌شارپ یه خورده بهتره، ولی اون قدرها هم که شما می‌گید بهتر نیست.
تو همین صفحه‌ای هم که خودتون لینکشو گذاشتید این طوری بوده:
C# is 8,075ms and Unityscript is 8,142ms

یعنی کلّ برنامه‌ای که این بنده خدا اجرا کرده حدود ۸ ثانیه طول کشیده و در این بین سی‌شارپ کمتر از یک‌دهم ثانیه (فقط ۶۶ هزارم ثانیه) سریع‌تر بوده. منم همینو می‌گم که اختلاف زیادی ندارند و تقریباً مثل هم هستند از لحاظ پرفرمنس.

در مورد امکانات سی‌شارپ طوری حرف می‌زنید که انگار جاوا اسکریپت اون‌ها رو نداره.

با جاوا اسکریپت هم می‌شه اپلیکیشن اندرویدی و… ساخت.

در زمینه‌ی وب هم که سی‌شارپ در مقابل جاوااسکریپت حرفی برای گفتن نداره. هم در سمت کلاینت کاربرد داره و هم در سمت سرور (سی‌شارپ فقط در سمت سرور کاربرد داره).

تو زمینه‌ی دسکتاپ هم سی‌شارپ فقط به درد ویندوز می‌خوره، نه لینوکس و مک. با این که جاوا اسکریپت به درد هر سه می‌خوره، طوری که خود مایکروسافت Visual Studio Code که نسخه‌ی بسیار سبکی از ویژوال‌استودیو معمولی هست رو با جاوااسکریپت نوشته. ضمناً خود مایکروسافت برای اپلیکیشن‌های مدرن (مترو) رسماً از جاوااسکریپت پشتیبانی می‌کنه (WinJS).

دوباره هم می‌گم که منظور من این نیست که شما باید جاوا اسکریپت رو انتخاب کنید. منظور من اینه که هردوی این‌ها خوبه. ولی ما چون از سی‌شارپ مثلاً بیشتر خوشمون میاد نباید بگیم جاوا اسکریپت اصلاً به درد نمی‌خوره و هرکس می‌خواد یونیتی کار کنه فقط باید زبان دلخواه ما رو یاد بگیره.

می‌گین آموزش‌های یونیتی اکثراً با سی‌شارپه. ولی من به شما می‌گم مهم‌ترین مرجع یادگیری یونیتی کجاست؟ کجا بهتر از مستندات خود یونیتی؟ اون‌جا هم کدها رو به هر دو زبان گذاشته. ضمناً API یونیتی در این دو زبان تقریباً یکسانه. پس حتّی اگه اون آموزش‌ها سی‌شارپ هم باشن مشکل خاصی پیش نمیارن.
معجزات طبیعت هایی هستند که با آن‌ها مأنوس نشده‌ایم
و طبیعت معجزه‌ایست که با آن انس گرفته‌ایم
علی صفایی حائری
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#13
(1395/4/13، 07:31 عصر)Mojtaba نوشته است: خوب منم همینو گفتم.
گفتم سی‌شارپ یه خورده بهتره، ولی اون قدرها هم که شما می‌گید بهتر نیست.
تو همین صفحه‌ای هم که خودتون لینکشو گذاشتید این طوری بوده:
C# is 8,075ms and Unityscript is 8,142ms

یعنی کلّ برنامه‌ای که این بنده خدا اجرا کرده حدود ۸ ثانیه طول کشیده و در این بین سی‌شارپ کمتر از یک‌دهم ثانیه (فقط ۶۶ هزارم ثانیه) سریع‌تر بوده. منم همینو می‌گم که اختلاف زیادی ندارند و تقریباً مثل هم هستند از لحاظ پرفرمنس.

در مورد امکانات سی‌شارپ طوری حرف می‌زنید که انگار جاوا اسکریپت اون‌ها رو نداره.

با جاوا اسکریپت هم می‌شه اپلیکیشن اندرویدی و… ساخت.

در زمینه‌ی وب هم که سی‌شارپ در مقابل جاوااسکریپت حرفی برای گفتن نداره. هم در سمت کلاینت کاربرد داره و هم در سمت سرور (سی‌شارپ فقط در سمت سرور کاربرد داره).

تو زمینه‌ی دسکتاپ هم سی‌شارپ فقط به درد ویندوز می‌خوره، نه لینوکس و مک. با این که جاوا اسکریپت به درد هر سه می‌خوره، طوری که خود مایکروسافت Visual Studio Code که نسخه‌ی بسیار سبکی از ویژوال‌استودیو معمولی هست رو با جاوااسکریپت نوشته. ضمناً خود مایکروسافت برای اپلیکیشن‌های مدرن (مترو) رسماً از جاوااسکریپت پشتیبانی می‌کنه (WinJS).

دوباره هم می‌گم که منظور من این نیست که شما باید جاوا اسکریپت رو انتخاب کنید. منظور من اینه که هردوی این‌ها خوبه. ولی ما چون از سی‌شارپ مثلاً بیشتر خوشمون میاد نباید بگیم جاوا اسکریپت اصلاً به درد نمی‌خوره و هرکس می‌خواد یونیتی کار کنه فقط باید زبان دلخواه ما رو یاد بگیره.

می‌گین آموزش‌های یونیتی اکثراً با سی‌شارپه. ولی من به شما می‌گم مهم‌ترین مرجع یادگیری یونیتی کجاست؟ کجا بهتر از مستندات خود یونیتی؟ اون‌جا هم کدها رو به هر دو زبان گذاشته. ضمناً API یونیتی در این دو زبان تقریباً یکسانه. پس حتّی اگه اون آموزش‌ها سی‌شارپ هم باشن مشکل خاصی پیش نمیارن.


ممنون مجتبی جان لطف کردی ، اطلاعاتت خیلی مفیدن
بحث من مقایسه بین این دو زبان نیست ، این که عموم بازیسازان یونیتی با سی شارپ کار می کنن ، دلیل توصیه من هست، که برای بازیسازی با یونیتی ، سی شارپ رو مسلط شن 
مجتبی جان تجربه من در یونیتی این رو ثابت کرده به هیچ عنوان نمیشه فقط با رجوع به مستندات یونیتی با این انجین بازی ساخت و گرنه در اونور آب که همه به انگلیسی مسلطن چرا اینقدر آموزش ساخته میشه از یونیتی و سی شارپ!
در مجموع من نظر شخصی و تجربم این رو میگه هدف بازیسازی با یونیتی است بهترین گزینه سی شارپ هست
دلیلشم دوتا
 1 - عمومیت در خود سایت یونیتی و سپس اکثر منابع و شرکت ها
2 - همون بهینه بودن به میزان اندک در پروژه های بزرگ ارزش داره
یا علی
عمر با ارزشتون رو برای کار با انجین های ضعیف که آینده ای ندارند حروم نکنید دوره جامع و رایگان منتشر شد روی عکس کلیک کنید.

[تصویر:  imageTut.png]
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سیستمم مورد نیاز برای یونیتی 5 ^_^ Ali ^_^ 5 3,963 1402/3/5، 10:31 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  کمترین حجم بازی محمد 82 3 941 1401/11/16، 11:29 صبح
آخرین ارسال: mostafanastary
  خروجی IL2CPP در یونیتی arshia ajoudani 2 1,394 1401/11/11، 11:09 صبح
آخرین ارسال: abedi
  خروجی وب M.Y 0 896 1401/8/1، 04:36 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  سوال در مورد دوره شوتر اول شخص استاد رجب زاده amin hosseini 1 1,617 1400/12/20، 11:01 عصر
آخرین ارسال: ᔕinaᗪehghani

پرش به انجمن: